Round 1: Albert Park, Melbourne

Gestart door Enzo, 26 februari 2013 - 20:48:44

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
7 (23.3%)
Alonso
4 (13.3%)
Button
5 (16.7%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (3.3%)
Perez
1 (3.3%)
Hamilton
3 (10%)
Rosberg
1 (3.3%)
Raikkonen
8 (26.7%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 23:24:27

Arthur

Ik denk ook wel dat Alonso zo'n beetje de beste van het setje is. Maar ik heb Kimi net zo hoog zitten als hij tot op het bot gemotiveerd is. En volgens mij is Alonso dat altijd en die probeert altijd het maximale eruit te peuren. Bij Kimi is het dan jammer dat een overwinning hem [uiterlijk] niets lijkt te interesseren.... Maar als de Lotus de opgaande lijn van afgelopen jaar weet door te zetten acht ik de kans aanwezig dat Kimi er mee aan de haal gaat.. [Gentlemen... start your engines]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Ik snap wel dat Ferrari een slag om de arm wil houden. Als ze nu al roepen dat ze meteen gaan winnen en het lukt niet krijg je meteen een berg kritiek over je heen. En roepen dat een podiumplaats erin zit vind ik al best opportunistisch. Hij bedoelt dan natuurlijk Alonso die het maximale uit die auto gaat halen [als hij er tenminste niet afgetikt wordt bij het begin].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Nou ja, volgens mij weet geen enkel team precies hoe ze er momenteel voorstaan t.o.v. de rest. Met name door de banden die niet lang genoeg heel blijven om een goede benchmark te krijgen. Ferrari  meent wel te weten dat de korrelatie van de windtunnel naar de auto klopt dit jaar, dus dat is de reden voor optimisme t.o.v. vorig jaar.

Arthur

Vorig jaar wisten ze bij Ferrari al dat het zeker niet goed was aan het begin. Nu lijken de zaken beter voor elkaar en dan ben je logischerwijs wat positiever. Het is altijd afwachten met die tests en teams onderling vergelijken is koffiedik kijken [al jaren]. Nog een weekje en dan kunnen we wel gaan vergelijken  :)   
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard


0634


Arthur

We komen alweer dichterbij...!!!!

Voor Webber zou het mooi zijn hem te winnen.....

Dat gun ik hem wel.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 09 maart 2013 - 23:31:29
We komen alweer dichterbij...!!!!

Voor Webber zou het mooi zijn hem te winnen.....

Dat gun ik hem wel.
Webber presteert vaak ruk in Melbourne. Die vijfde plaats in de Minardi was overigens zeer knap.

Arthur

Dat was ook zijn debuutjaar en inderdaad in een Minardi. Geweldige prestatie was dat. Volgens mij was de presentatie van die auto zelfs pas in Melbourne. En dan moet ik altijd aan de uitspraak denken van Paul Stoddart denken: Om in de Formule 1 miljonair te worden moet je als miljardair beginnen.

Maar ik ben bang dat ook dit jaar het Webber niet gaat lukken!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

Zaterdag 80% kans op regen mensen..

We beginnen meteen goed!!


Fabian

Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 13:07:47
Zaterdag 80% kans op regen mensen..

We beginnen meteen goed!!


Lekkkaaahhhh!

Iceman2012

regenraces zijn altijd leuk natuurlijk, maar als er één race wel droog mag zijn wat mij betreft is het de eerste. Maar goed, regen ook prima.

Edwin90

Ik ben het met Iceman eens. De eerste race mag best droog zijn. Dan zie je een beetje hoe de verhoudingen liggen. Melbourne is door elkaar genomen toch wel een mooie race, ook in het droog.

Bewaar de regen maar voor Maleisië.  :)

Gerard

We krijgen ook geen regenrace, we krijgen (waarschijnlijk) een natte kwalificatie  ::)

Fabian

Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 16:50:27
We krijgen ook geen regenrace, we krijgen (waarschijnlijk) een natte kwalificatie  ::)
Een knotsgekke eerste race zou ik ook niet erg vinden hoor!