Round 1: Albert Park, Melbourne

Gestart door Enzo, 26 februari 2013 - 20:48:44

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
7 (23.3%)
Alonso
4 (13.3%)
Button
5 (16.7%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (3.3%)
Perez
1 (3.3%)
Hamilton
3 (10%)
Rosberg
1 (3.3%)
Raikkonen
8 (26.7%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 23:24:27

Arthur

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 09:21:23
Citaat van: Edwin90 op 17 maart 2013 - 09:04:29
Puike race van Kimi hoor! Hopen dat het dit jaar zo close blijft!

Verder leuke race gezien. Actie genoeg op de baan! 8)
Ik durf te voorspellen dat het tot de zesde of zevende race zo close blijft. Daarna zullen RBR en Ferrari qua ontwikkeling een tandje harder gaan en is het afwachten of Lotus hen kan bijhouden..

Laten we hopen dat de Lotus competitief blijft want aan Raikkonen zal het niet liggen. Wat een bijter is dat toch en heerlijk om te zien dat hij een inhaalkans direct aangrijpt. Vol er in en geen getrut!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Mooi, een paar dagen terug nog met een vriend een weddenschap afgesloten waarin ik gezegd heb dat Kimi de titel zou pakken. Mooi begin dus. :)

Goede race gezien, al zat ik als McLaren-fan voor lange tijd zuur te kijken. Net zo'n seizoensstart als in 2004 voor McLaren. ::) Totaal geen snelheid in die wagen en dan ook nog eens banden vreten (korte stint van Perez, die vorig seizoen de koning was van het bandensparen). Ik denk dat Hamilton Martin Whitmarsh wel in het gezicht kan uitlachen nu. Nu goed, hopen op een scenario à la Ferrari 2012...

Grootste verrassing wat de verhoudingen tussen de teams betreft was voor mij toch wel Force India. Ik had in de wintertests een beetje het idee dat die wat ingezakt waren ten opzichte van vorig jaar maar dat blijk ik verkeerd gehad te hebben. De prestaties van Lotus en Mercedes had ik wel zien aankomen. Andere verrassing was voor mij Toro Rosso: Vergne zet effe de snelste ronde neer een paar ronden voor het einde, en was op weg naar een punt (geen idee wat daar nog gebeurd is, plots was hij van 10 naar 12 gezakt).

Die Lotus (althans Kimi) lijkt wel echt heel wat beter met zijn banden om te gaan dan Ferrari en vooral Red Bull. De overwinning van Kimi was, ondanks dat hij van P7 kwam, eigenlijk best dominant te noemen. Lijkt er sterk op dat die jongen nog wel meer GP's gaat winnen in de eerste seizoenshelft. Al wordt het even afwachten hoe de teams met hun banden omgaan in een heet Maleisië. Al is maar de vraag of dat hete Maleisië er wel gaat komen, weersvoorspelling is voorlopig dat het de komende week (en weekend) elke dag gaat regenen daar (wel geen extreme hoeveelheden).

janke

Mooie race gezien met Kimi als verdiende winnaar. Sutil was goed onderweg tot hij moest switchen op supersofts. Waar waren Williams en McLaren? Die hebben imo nog genoeg te sleutelen. De rondetijden van Button waren niet geweldig, Pérez haalt de top tien niet eens. Maldonado twee keer van de baan. Bottas reed ook maar zijn rondjes en kan niets uitbrengen. Giedo rijdt dan wel de race uit maar dat is dan ook alles. Tja het is dan ook een Caterham. Maar Bianchi bijv. in de Marussia was ver van hem verwijderd.
Some things are too important to be left in the past.

Edwin90

Martin Brundle tweette net het volgende:
CitaatWhen Kimi walked up the steps ready for podium procedure he said 'it was easy'.  What a great drive. Hope you enjoyed the race as much as me

???
Wat mogen we nog meer verwachten als dit easy was?

Arthur

Nou, als hij ook een 3e stop had moeten maken had ie niet op het hoogste schotje gestaan hoor. Maar hij rende wel de trap naar het podium. Ik hoop op geweldige gevechten met Alonso, Vettel etc!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 09:21:23
Citaat van: Edwin90 op 17 maart 2013 - 09:04:29
Puike race van Kimi hoor! Hopen dat het dit jaar zo close blijft!

Verder leuke race gezien. Actie genoeg op de baan! 8)
Ik durf te voorspellen dat het tot de zesde of zevende race zo close blijft. Daarna zullen RBR en Ferrari qua ontwikkeling een tandje harder gaan en is het afwachten of Lotus hen kan bijhouden..
close?? tussen nr 1 t/m 5 zit steeds 10 seconden per positie!

0634

Op het end vielen er wat gaten, maar het is inderdaad close hoor.

robbert

heb de race nog niet gezien, maar ik denk dat ferrari dus terug wat kwalificatiesnelheid te kort heeft, en in de race het terug kan winnen door goeie starts.
Maar moet wel zeggen dat ferrari er toch beter voor staat dan vorig seizoen.
Ben wel aangenaam verrast van Lotus. Denk dat die nog races kunnen winnen en zo grote kans hebben op de titelstrijd. Maar het is natuurlijk nog maar de 1ste grote prijs

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2013 - 13:06:22
Op het end vielen er wat gaten, maar het is inderdaad close hoor.

Ik vond het helemaal niet close, overwinning van Kimi zag ik na de eerste stint al aankomen en was echt wel duidelijk. Kimi reed zowat dezelfde rondetijden als Vettel en Alonso maar dan op een stop minder, dan heb je met overmacht gewonnen. Niet vergeten dat hij van P7 moest komen. Was hij in de kwalificatie wat sneller geweest, dan had hij gemakkelijk met 25 seconden voorsprong kunnen winnen.

0634

Het ging niet alleen om kimi volgens mij. De racepace van Ferrari, Redbull, Merc ligt dichter bij elkaar san ik had verwacht.

Edwin90

Kimi sloop er een beetje tussendoor. Ik had verwacht dat Sutil lastig zou worden in de goede zin van het woord dan. Maar die was dan ook constant in beeld.

Flying A

Was sinds tijden dat ik weer genoten heb. Mede door de mooie vonken die de Lotus zo nu en dan achter zich aantrok... Hopelijk krijgt dat meer gevolg... F1 is emotie  ;) Moet zeggen dat de stream van sky goed te volgen was met lekker commentaar

Gerard

BAM!! WAT EEN MOOI BEGIN VAN HET SEIZOEN voor Kimi

Enzo

Dit was toch wel een hele mooie inhaalactie van Alonso. Hij lijkt te zien dat Hamilton niet opgeeft en te laat remt. Menig coureur had daar gewoon ingestuurd met een crash als gevolg.


Gerard

Giedo laatste trouwens... Pic deed het deze race toch wel wat beter dan onze medelander...