Round 1: Albert Park, Melbourne

Gestart door Enzo, 26 februari 2013 - 20:48:44

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
7 (23.3%)
Alonso
4 (13.3%)
Button
5 (16.7%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (3.3%)
Perez
1 (3.3%)
Hamilton
3 (10%)
Rosberg
1 (3.3%)
Raikkonen
8 (26.7%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 23:24:27

robbert

Citaat van: Enzo op 05 maart 2013 - 21:41:07
Citaat van: Super Seb op 05 maart 2013 - 21:17:23
Als het momenteel op racepace aankomt;

Red Bull
Lotus
Mercedes
Ferrari
McLaren

McLaren zal zeker de 1e 2 à 3 races teleurstellen denk ik....

Ik denk echt dat sommige Ferrari onderschatten, in mijn prognose staan ze op een sterke tweede plek.

1) Red Bull
2) Ferrari
3) McLaren/Lotus/Mercedes

eigenlijk logisch ook. Ferrari heeft zelf aangegeven dat ze niet heel zeker van hun pace zijn voor de eerste races van het seizoen

Jehoentelaar


Super Seb

Citaat van: Enzo op 05 maart 2013 - 21:41:07

Ik denk echt dat sommige Ferrari onderschatten, in mijn prognose staan ze op een sterke tweede plek.

1) Red Bull
2) Ferrari
3) McLaren/Lotus/Mercedes

Ferrari heeft in ieder geval in Alonso een coureur die het maximale uit een mindere wagen kan halen in tegenstelling tot bv. Vettel. Ook Massa is weer op de goede weg terug. Ze kunnen die rode bak echt op z'n staart trappen. Je zou dus best eens gelijk kunnen hebben.

Gok alleen wel dat dat dan komt door de inviduele klasse en niet zozeer de wagen...
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

@SuperSEb,


Nou, ik moet het nog maar zien dat Massa in 2013 verder gaat, waar hij vorig jaar eindigde. IMHO is Ferrari nog altijd het derde team na RBR en McLaren. Ferrari zal het wellicht nog lastig krijgen met een snelle Grosjean en Kimi.


Mercedes zie ik pas in de tweede helft van het jaar miss. leuke dingen doen. Of Rosberg wint weer in China, Lewis in Monaco en daarna is het weer uitrollen geblazen... :P

Super Seb

Citaat van: Franky R. op 05 maart 2013 - 21:54:56
@SuperSEb,


Nou, ik moet het nog maar zien dat Massa in 2013 verder gaat, waar hij vorig jaar eindigde. IMHO is Ferrari nog altijd het derde team na RBR en McLaren. Ferrari zal het wellicht nog lastig krijgen met een snelle Grosjean en Kimi.


Mercedes zie ik pas in de tweede helft van het jaar miss. leuke dingen doen. Of Rosberg wint weer in China, Lewis in Monaco en daarna is het weer uitrollen geblazen... :P

Nog 10 dagen en we gaan het zien. M'n geduld is echt op. Het mag weer beginnen. De teams liggen vlakbij elkaar in ieder geval. We komen er nog op terug!  ;)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

T.Nuvolari

Ik verwacht dat de testtijden meer zeggen dan iedereen denkt. Een heel open veld, nog meer dan vorig seizoen. Wie de winnaar wordt? Geen idee, heb voor de leut op Rosberg geklikt.

0634

Volgens mij heeft Red Bull gewoon een voorsprongetje. McLaren was eind vorig jaar het snelst, maar heeft een compleet nieuwe wagen. Ferrari ontwikkeld gewoon door, net als RBR. Merc en Lotus komen goed uit de tests, maar we kunnen toch wel verwachten dat RBR niet voluit heeft gereden.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 08:42:49
Volgens mij heeft Red Bull gewoon een voorsprongetje. McLaren was eind vorig jaar het snelst, maar heeft een compleet nieuwe wagen. Ferrari ontwikkeld gewoon door, net als RBR. Merc en Lotus komen goed uit de tests, maar we kunnen toch wel verwachten dat RBR niet voluit heeft gereden.
RBR is zeker niet voluit gegaan, maar toch is het gat wel vrij groot. Als je de lijn van vorig seizoen doortrekt, dan kan het haast niet anders dan dat ze wel weer mee gaan doen. Veel zal ook afhangen van de invloed van de nieuwe banden op de wagens. We gaan het zien volgende week (alweer), ik begin iig wel serieus rekening te houden met Mercedes.

0634

Dat laatste zeker. Of een WK mogelijk is, lijkt mij in eerste instantie wat veel gevraagd, maar een zege hier en daar en wat podia lijkt mij (op voorhand) zeker mogelijk. Maar is natuurlijk koffiedikkijken.

Gerard

Ik vind het toch wel apart... McLAren is maar een paar keer snelste geweest, net als RBR
Zijn ze dan echt allemaal verstoppertje aan het spelen?
Of moeten ze weer paniekvoetbal spelen en alles op alles zetten om halverwege het seizoen een racewinnende auto te hebben ???

Franky R.

Citaat van: Gerard op 06 maart 2013 - 14:41:51
Ik vind het toch wel apart... McLAren is maar een paar keer snelste geweest, net als RBR
Zijn ze dan echt allemaal verstoppertje aan het spelen?
Of moeten ze weer paniekvoetbal spelen en alles op alles zetten om halverwege het seizoen een racewinnende auto te hebben ???
Dat zal dit jaar niet gebeuren, denk ik. Daar zijn de veranderingen voor 2014 te groot voor. Halverwege 2013 zul je zien, dat de ontwikkelingen een stuk trager zullen verlopen. Tenzij de topteam hun ontwerpteam goed kunnen splitsen [Ferrari]...

Arthur

Ik zet mijn geld dit jaar op Raikkonen. Zou wel heel gaaf zijn na een vet gevecht met Alonso en Vettel. Mercedes gaat het ook dit jaar niet redden voor de titel en McLaren zakt door het ijs [?]

Het wordt een mooi seizoen [zonder reclames]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Super Seb

#57
Citaat van: Arthur op 07 maart 2013 - 20:38:53
Ik zet mijn geld dit jaar op Raikkonen. Zou wel heel gaaf zijn na een vet gevecht met Alonso en Vettel. Mercedes gaat het ook dit jaar niet redden voor de titel en McLaren zakt door het ijs [?]

Het wordt een mooi seizoen [zonder reclames]

Je kan best eens gelijk hebben wat Melbourne betreft. Zat zojuist nog even de stemmen door te nemen. Best grappig hoeveel mensen Alonso momenteel toch wel als de beste coreur van het veld beschouwen, echter nog geen 10% van de forumleden gelooft in een overwinning voor hem. Of we hebben allemaal een enorme sympathie voor Kimi.  8)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Jehoentelaar

Haha ja, dat is een mooi gegeven over Alonso. Blijkbaar is het vertrouwen in de Ferrari als beste auto niet zo groot. :)

robbert

inderdaad, ik denk toch ook niet dat die ferrari opeens gaat schitteren hoor. Bij ferrari geven ze zelf aan dat een overwinning onmogelijk is