Round 1: Albert Park, Melbourne

Gestart door Enzo, 26 februari 2013 - 20:48:44

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
7 (23.3%)
Alonso
4 (13.3%)
Button
5 (16.7%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (3.3%)
Perez
1 (3.3%)
Hamilton
3 (10%)
Rosberg
1 (3.3%)
Raikkonen
8 (26.7%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 23:24:27

Fabian

Citaat van: SDG op 15 maart 2013 - 12:10:05
Citaat van: Edwin90 op 15 maart 2013 - 07:48:34
Ik ben er ook bij! Geen problemen met de timing hier. Van Der Garde staat er al naast trouwens. Zonde. Beide sessie laatste.

In het achterveld is Bianchi wel behoorlijk goed op dreef. Een volle seconde sneller dan Chilton in beide trainingen.
Ja en in VT1 een klap sneller dan de Caterhams...

Enzo

McLaren heeft duidelijk problemen om het maximale uit het nieuwe ontwerp te halen, logisch ook, daar ze een compleet nieuw design hebben. Ferrari en Red Bull zijn het sterkste imo, daarna Lotus en Mercedes.

ReDxVoDkA

Ik had Sauber wel wat sneller verwacht.. Zonde van Perez. En knap van Sutil


Uploaded with ImageShack.us

Enzo

Citaat van: ReDxVoDkA op 15 maart 2013 - 12:49:52
Ik had Sauber wel wat sneller verwacht.. Zonde van Perez. En knap van Sutil

Jammer voor Di Resta, heb het gevoel dat Sutil zijn carriere om zeep gaat helpen.

jende

ziet er weer uit als een vettel jaartje ... boring...

Fabian

Citaat van: jende op 15 maart 2013 - 14:28:30
ziet er weer uit als een vettel jaartje ... boring...
Dit zijn pas de eerste vrije trainingen he. Alles kan nog veranderen en morgen kan het zo maar anders te zijn. Niet te snel negatief worden. Het seizoen is nog heel erg lang!  ;) ;) :) :) :)

rafael25

VT1 en VT2 en Q1,2,3 Boei me niet ... Ik kijk het meeste uit naar wie de beste racepace heeft. Wie gaat het beste met zijn banden om? :)

ReDxVoDkA

De VT boeit mij ook niet echt. Sta wel op voor de kwali en de race of course.


Uploaded with ImageShack.us

Kootje

Ik blijf me altijd verbazen over de info betreffende racepace ed, die sommigen onder ons uit 'n VT weten te halen.  :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 maart 2013 - 15:45:43
Ik blijf me altijd verbazen over de info betreffende racepace ed, die sommigen onder ons uit 'n VT weten te halen.  :-\
Ik ga enigszins met je mee...Ik had op Sport1 toegang tot de onboardcam met HUD. En dan zie je dat sommige coureurs niet voluit zijn gegaan. Met name op het rechte stuk over start/finish zag ik grote verschillen in snelheid vlak voor het rempunt.


Een voorbeeld. Vettel deed 303 km/u op het eind. Webber ging tot 308 m/u. Je gaat mij niet vertellen dat Webber zijn gaspedaal beter intrapt dan Vettel, toch? Dezelfde verschillen zag ik ook bij Ferrari of Williams, waar een Bottas duidelijk nog zoekt naar het juiste rempunt en daardoor eerder van het gas gaat.


De heren zijn duidelijk nog aan het stoeien met de banden. Ik denk we pas in de kwalificatie iedereen op het limiet zullen zien rijden [open deur-alert... :P ]... ;)

Edwin90

Heerlijk om te zien trouwens hoe sommigen in een snelle ronde over het randje gaan met een grote stofwolk tot gevolg. Coureurs die echt nog even aan het zoeken zijn. Dat zie je op Zaterdag en Zondag natuurlijk niet zo veel.

P@trick

Guido mag nog oppassen met de 7% regel

Super Seb

Citaat van: Kootje op 15 maart 2013 - 15:45:43
Ik blijf me altijd verbazen over de info betreffende racepace ed, die sommigen onder ons uit 'n VT weten te halen.  :-\

Is niet alleen gebaseerd op de VT maar ook de tests, analyses, interviews en een stukje ervaring denk ik. Dat Red Bull bv. niet voluit is gegaan tijdens het testen deze winter kun je vergif op innemen, dat doen ze namelijk nooit. Andersom geldt hetzelfde voor McLaren. Die zijn vanaf nul begonnen qua wagen en met een nieuwe (jonge) coureur. Logischerwijs kunnen die zich niet van maat af aan meten met Red Bull of Ferrari, welke een coureur in de wagen (Alonso) hebben zitten die een matige wagen beter laat presteren en een goede bak geweldig.

Blijven Lotus en Mercedes over. De Lotus heeft deze winter indruk gemaakt en kwam in beide trainingen weer vlekkeloos mee. Misschien geldt dit in meerdere mate nog wel voor Mercedes. De snelheid die (vooralsnog) in de nieuwe bolide zit, gecombineerd met 2 uitstekende coureurs is ook vannacht weer aangetoond.

McLaren zie ik (en ik denk velen onder jullie) die 2 sec niet goed maken tijdens de race. Dat is wel uit de VT te halen. Anyway, aangezien ik voor m'n gevoel voor jouw reply heb gezorgd wou ik wel even uitleggen waarom  ::)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Nu geef je jezelf teveel eer SuperSeb. Jouw post was maar 'n klein onderdeeltje van mijhn verbazing, de overige forummers zorgden voor de rest. ::)

Maar goed, om nu wel op jouw te reageren, je spreekt oa over 'n stukje ervaring waarop je je basseerd. Maar mijn ervaring is juist dat je uit de wintertests en VT's helemaal niet zoveel kunt halen. Wij weten namelijk helemaal niet wat men op welk moment uit test, met hoeveel brandstof men rijdt etc. Zo kan iemand schijnbaar slechte rondetijden rijden in 'n korte stint, terwijl z'n tank afgetopt is en z'n tijden in werkelijkheid helemaal zo slecht niet zijn. Dat heb ik al zo vaak zien gebeuren, teams die verstoppertje spelen of teams die niets dan glory-runs rijden. Nu mag jij, en alle anderen, gewoon je conclusies trekken uit de VT's, maar voor mij is er maar één redelijk betrouwbaar ijkpunt en dat is de kwalificatie. Ik zeg redelijk betrouwbaar, omdat het zelfs dan nog maar de vraag is of men ook met 'n volle tank de juiste pace kan rijden.

Super Seb

Citaat van: Kootje op 15 maart 2013 - 17:21:47
Nu geef je jezelf teveel eer SuperSeb. Jouw post was maar 'n klein onderdeeltje van mijhn verbazing, de overige forummers zorgden voor de rest. ::)

Maar goed, om nu wel op jouw te reageren, je spreekt oa over 'n stukje ervaring waarop je je basseerd. Maar mijn ervaring is juist dat je uit de wintertests en VT's helemaal niet zoveel kunt halen. Wij weten namelijk helemaal niet wat men op welk moment uit test, met hoeveel brandstof men rijdt etc. Zo kan iemand schijnbaar slechte rondetijden rijden in 'n korte stint, terwijl z'n tank afgetopt is en z'n tijden in werkelijkheid helemaal zo slecht niet zijn. Dat heb ik al zo vaak zien gebeuren, teams die verstoppertje spelen of teams die niets dan glory-runs rijden. Nu mag jij, en alle anderen, gewoon je conclusies trekken uit de VT's, maar voor mij is er maar één redelijk betrouwbaar ijkpunt en dat is de kwalificatie. Ik zeg redelijk betrouwbaar, omdat het zelfs dan nog maar de vraag is of men ook met 'n volle tank de juiste pace kan rijden.

Ben nu al gek op dit forum, gaat niks boven lekker discussies voeren met elkaar. We willen allemaal weten hoe, wie, wat, wanneer en we weten het gewoon nog niet. Allemaal eigen gedachten en gevoelens erbij. Top! En laat die qualify maar beginnen   ;)
"Keep calm and ignore Multi-21....."