Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Gestart door Franky R., 13 februari 2013 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Zolang de F1 bestaat, waren er paydrivers. Niet zeuren dus!
14 (63.6%)
Noodzaak, want zonder geld kun je niet autoracen...
1 (4.5%)
Noodzaak, doordat de F1 te duur is...
0 (0%)
Ongewenst, want talent moet een eerste vereiste zijn!
3 (13.6%)
Pas als Ferrari een paydriver nodig heeft, ga ik mij zorgen maken.
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 15:11:26

0634

Maar heel veel mensen openden wel een rekening bij de ABN Amro omdat je Ajax-atributen kreeg destijds. En heel veel mensen stapten naar de DSB omdat ze die schaatsploeg zagen rijden en zo de naam leerden kennen.

Ik durf met zekerheid te stellen dat als Red Bull alleen een smerig drankje verkocht, en verder niks, dat wij wellicht niet eens hadden geweten wat het was. Haal de M van McDonalds weg en iedereen rijdt verder.

Grote bedrijven stoppen miljoenen in marketing omdat het bewezen werkt, Kootje. Ik zap weg bij iedere reclame, maar toch blijven bedrijven spotjes uitzenden. Omdat het blijkbaar werkt.

Perton

Jij zapt weg, maar er zijn natuurlijk ook mensen "die het geluid even uitzetten" of "even iets anders gaan doen tijdens de reclame". Die mensen denken dat reclame geen invloed op ze heeft, maar dat heeft het wel degelijk. Tuurlijk stapt niemand over op Vodafone, omdat ze in de Formule 1 zitten, maar op het moment dat je aan een andere provider gaat denken, klinkt die naam, bewust of onbewust, wel zeer bekend, en zal het toch een rol gaan spelen bij je keuze. En dan werkt reclame perfect, aangezien mensen het niet door hebben.

Wings

Citaat van: Kootje op 23 november 2013 - 14:23:01
Maar dat is dus net m'n punt.
Ik ga echt geen Pepsi drinken als Coca Cola stopt met commercials e.d. en Red Bull wordt echt niet ineens lekker omdat Travis Pastrana zo leuk kan stunten op z'n crossmotor.

Vroeger keek ik in de kroeg Formule 1. Eind jaren 90, begin dit millenium. Er zat een Ferrari-kamp en er zat een McLaren kamp. Allen rokers. Mag jij raden wie wat rookte. ;) Maar goed, zo hoeft het niet in beton gegoten te worden, dat reclame werkt bewijst dat er miljarden worden geïnvesteerd. Zo wordt het product aan de man gebracht en ook aan jou. Gegarandeerd dat reclame invloed heeft gehad op je keuze al is het in je onderbewust zijn.

Arthur

#153
Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 14:38:55
Maar heel veel mensen openden wel een rekening bij de ABN Amro omdat je Ajax-atributen kreeg destijds. En heel veel mensen stapten naar de DSB omdat ze die schaatsploeg zagen rijden en zo de naam leerden kennen.

Ik durf met zekerheid te stellen dat als Red Bull alleen een smerig drankje verkocht, en verder niks, dat wij wellicht niet eens hadden geweten wat het was. Haal de M van McDonalds weg en iedereen rijdt verder.

Grote bedrijven stoppen miljoenen in marketing omdat het bewezen werkt, Kootje. Ik zap weg bij iedere reclame, maar toch blijven bedrijven spotjes uitzenden. Omdat het blijkbaar werkt.

Zeker werkt het! Het wordt gewoon in je onderbewuste opgeslagen en als je een bepaald product wilt gaan aanschaffen komt die informatie weer in het bewustzijn. Dat het niet 100% zeker is dat je DAT merk aanschaft is duidelijk. Maar het feit dat die informatie al in je hoofd zit geeft toch een bepaald voordeel voor dat merk bij het overwegingsproces waar je eventueel voor kiest.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 14:38:55
Grote bedrijven stoppen miljoenen in marketing omdat het bewezen werkt, Kootje. Ik zap weg bij iedere reclame, maar toch blijven bedrijven spotjes uitzenden. Omdat het blijkbaar werkt.

Dat laatste wordt niet gemeten en boeit een zender geen drol. Men trekt geldschieters over de streep door kijkcijfers te presenteren. Dat is hun slagkracht. Verder mist reclame zijn uitwerking zeker niet. Of je nu praat over producten aan de man brengen of bekendheid geven, het werkt bewezen zoals je oppert. Mee eens dus.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/felipe_massa_ben_geen_prostituee/


Een uitspraak die IMHO wel erg ver gaat...en nogal hypocriet om daarna te zeggen dat je 'het team gaat helpen om sponsors aan zich te binden'... ::)

Perton

Massa heeft gelijk. Hij is een slet die zich graag liet misbruiken door ferrari.

0634

Voor 8 mln euro per jaar laat ik mij ook misbruiken hoor.

Perton

Ik ook wel, maar ik ga dan niet later lopen janken over dat ik al dan niet een prostituee ben.

0634

Ja, maar ach, Rubens deed het ook. Die had het dan niet over prostituee maar vond wel achteraf dat Ferrari hem al die jaren benadeeld had en dat hij als hij de vrije hand had gehad wel even kampioen had kunnen worden.

Achteraf kan je ook gewoon je klep houden, en het team bedanken voor een prachtige loopbaan, miljoenen euro's en een prachtige cv.

Want coureurs als Massa of Barrichello zijn uitstekende rijders, maar zo hebben we er nog veel meer op de grid rondlopen en die hebben niet zoveel geld verdiend en hebben niet zoveel zege geboekt.

Ik bedoel, zet een jongen als Di Resta of Sutil een jaar of 8 in een Ferrari en die zal ook diverse races winnen en heel veel podia pakken. De Massa's en de Barrichello's en de Webber's zijn rijders die dankzij hun team races winnen, en niet andersom.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 21:17:14
Voor 8 mln euro per jaar laat ik mij ook misbruiken hoor.


Hm, als het op de manier zoals Massa of Barri deden...Dan graag zelfs. ;D
8 keer 8 miljoen is 64...Dan ben je binnen! :P


Daarna kun je voor de eer of honger nog instappen bij een Williams of Sauber. ;)

Perton

Jeroen dat was ook precies het punt dat ik wilde maken ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 21:25:38
Achteraf kan je ook gewoon je klep houden

Sterker nog .... achteraf moeten ze gewoon hun klep houden.

Wees 'n vent en spuw je gal gedurende het contract of kies ervoor alles gelaten over je heen te laten komen. In dat laatste geval moet je niet naderhand gaan lopen huilen als 'n klein kind dat z'n zin niet krijgt. Uiteindelijk wisten ze waaraan ze begonnen toen ze bij Ferrari tekenden.

T.Nuvolari

Barrichello heeft meer dan eens zijn ongenoegen geuit t.o.v. het team of Schumacher, maar heus niet genoeg. De race erna was hij ook weer steeds dat makke lammetje. Massa is nog een versie erger. Die man heeft kansen genoeg gekregen van Ferrari. Hij had, gezien zijn prestaties de laatste jaren, al veel langer op straat moeten staan. Stank voor dank.

0634

Citaat van: Kootje op 24 november 2013 - 08:36:42
Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 21:25:38
Achteraf kan je ook gewoon je klep houden

Sterker nog .... achteraf moeten ze gewoon hun klep houden.

Wees 'n vent en spuw je gal gedurende het contract of kies ervoor alles gelaten over je heen te laten komen. In dat laatste geval moet je niet naderhand gaan lopen huilen als 'n klein kind dat z'n zin niet krijgt. Uiteindelijk wisten ze waaraan ze begonnen toen ze bij Ferrari tekenden.

Precies Kootje, zo is het. Eddie Irvine was wat dat betreft een verheerlijking. Ondanks dat hij de reputatie had alles te zeggen wat hij dacht, zei hij ook gewoon dat Schumacher twee klassen beter was.