Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Gestart door Franky R., 13 februari 2013 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Zolang de F1 bestaat, waren er paydrivers. Niet zeuren dus!
14 (63.6%)
Noodzaak, want zonder geld kun je niet autoracen...
1 (4.5%)
Noodzaak, doordat de F1 te duur is...
0 (0%)
Ongewenst, want talent moet een eerste vereiste zijn!
3 (13.6%)
Pas als Ferrari een paydriver nodig heeft, ga ik mij zorgen maken.
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 15:11:26

Fabian

Citaat van: Franky R. op 13 februari 2013 - 18:40:56
Citaat van: Ńiels op 13 februari 2013 - 17:26:17
Je mag dan wel een paydriver zijn, maar als je niet aan een stuur kan draaien kom je er echt niet in. Tenzij je natuurlijk Yuji Ide noemt en bij het slechtste van het slechtste team instapt dat elke euro kan gebruiken.
SuperAguri viel reuze mee, hoor! Dat gevecht tussen Sato en Alonso in Canada alweer vergeten? Maar Ide had nooit in die auto moeten stappen, nee...
Dat was een mooie gevecht inderdaad. Dat was een gevecht om de punten. Die gekke Sato reed met dat ding toen gewoon in de punten.

Fabian

Ide daarentegen bakte er niks van. Zijn enige wapenfeit is dat ie z'n licentie moest inleveren bij de FIA nadat ie Christijan Albers ondersteboven had gereden.

Maar terug on-topic. Sauber had wel degelijk de centjes nodig van Slim. Die wilde blijven sponsoren op voorwaarde dat Gutierrez in die Sauber mocht stappen dacht ik. Koba was dus ten dode opgeschreven nadat Hulk was vastgelegd. Jammer voor Koba, maar zo gaat dat in de F1....

0634

Je hebt paydrivers en paydrivers. De Alonso's en Perezzen van deze wereld schaar ik niet onder echt onder het doorgaans bedoelde kopje 'paydrivers'. Het zijn immers rijders die op basis van hun talent in de F1 horen en sponsoring helpt de F1 nou eenmaal vooruit. Zonder sponsoring -> geen F1.

De Kartikheyans van deze wereld zijn de échte paydrivers. Die heeft niets te zoeken in F1. Net als mannen als Inoue vroeger bijvoorbeeld, of die Argentijn die we toen hadden. Daarvan ben ik de naam vergeten, en dat zegt al genoeg. Deze serie rijders moet je eigenlijk niet willen voor je team, want zijn simpelweg niet F1-waardig. Bruno Senna is een grensgeval. Maar goed, als teams geld nodig hebben, is één echte payrider wat mij betreft nog niet zo'n ramp.

Bottom line: ik heb er niet zo heel veel moeite mee. Natuurlijk vallen goede rijders als Kobayashi, Kovalainen, Buemi, ALguersuari, Sutil en zo dan buiten de boot, maar he, er zijn zat rijders die talentvol genoeg zijn en nooit de F1 halen. Zo is het altijd geweest, zo zal het altijd blijven.

Figge

Koba is een goede coureur. Zoals er velen zijn. Gewoon in het rijtje Kovy, Di Resta, Sutil, Buemi... Zonder geld geen lang leven.
Ben een van de weinigen waarschijnlijk, maar ga em niet eens missen.
Paydrivers?
Ik denk dat er komend jaar geen enkele coureur op de grid staat die niet F1 waardig is, dat er dan geld mee moet om te kunnen rijden, ach...Hoewel... nog ff wachten waar SFI mee op de proppen komt natuurlijk...

Jehoentelaar

Mwah, ik vind Max Chilton enigszins twijfelachtig. Maar wie weet wat hij kan doen met die Marussia. Kobayashi kwam ook out of nowhere, dat kan met een van de rookies van dit seizoen net zo goed het geval zijn.

rawes

Het is een duidelijke zaak,dat er veel geld nodig is om deze sport als coureur uit te kunnen oefenen.
Iemand uit de sloppenwijken van RIO,zal nooit in de F1 belanden,maar heeft daarintegen wel de kans op een glansrijke voetbal carriere

janke

Lauda verpande zijn huis en naam een vette lening erbij. Hij werd meermalig wereldkampioen. Alonso kocht zich ook in bij Minardi. Dat zal altijd zo blijven. Maar door dat zich inkopen, kom je ook NIET F1 waardige coureurs tegen. Dat was altijd al zo. Paletti als voorbeeld?? Iig ik heb er geen problemen mee. Mits de coureur niet als een dwaze tekeer gaat. Maar een item wat kan helpen om die dwaze paydrivers te weigeren, is om het behalen van je licentie, met een tandje te verhogen om die licentie uberhaupt te verkrijgen. Vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#22
Citaat van: rawes op 13 februari 2013 - 22:07:21
Het is een duidelijke zaak,dat er veel geld nodig is om deze sport als coureur uit te kunnen oefenen.
Iemand uit de sloppenwijken van RIO,zal nooit in de F1 belanden,maar heeft daarintegen wel de kans op een glansrijke voetbal carriere

Och Jan Lammers kwam uit een straatje uit Zandvoort. Hulpje bij Slotemakers slipschool. Wel geen F1 kampioen, maar de rest van zijn carriëre was toch niet zo slecht??

PS

Laat Trulli zijn mond houden. Die heeft dus alleen maar geincasseerd. Is een geweldige prestatie om dat te doen natuurlijk, petje voor af. Maar verder, wie is Trulli??
Some things are too important to be left in the past.

0634


janke

Citaat van: Jeroen op 13 februari 2013 - 23:18:49
Maar dat waren andere tijden Janke...

Trulli is nog niet zo lang geleden Jeroen. En om dan deze uitspraak te doen als zelf geen topper te zijn vind ik nogal plat. Maar dat vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Jij hebt je bericht vlak voor het bericht van Jeroen veranderd, dus daar zal Jeroen -vermoed ik- niet op doelen. Inhoudelijk: Trulli is enkelvoudig Grand Prix-winnaar en heeft het behoorlijk wat jaren uitgehouden in de Formule 1. Wat mij betreft helemaal niet slecht.

janke

#26
Citaat van: Jehoentelaar op 13 februari 2013 - 23:36:27
Jij hebt je bericht vlak voor het bericht van Jeroen veranderd, dus daar zal Jeroen -vermoed ik- niet op doelen. Inhoudelijk: Trulli is enkelvoudig Grand Prix-winnaar en heeft het behoorlijk wat jaren uitgehouden in de Formule 1. Wat mij betreft helemaal niet slecht.

Ja klopt, was vergeten mijn mening er neer te zetten over Trulli.  Uitgehouden prima, dat heeft Verstappen ook. Ik heb het over de uitspraak van Trulli. Alsof hij een F1 team op de poten houdt. Ik vind het nogal een boude uitspraak. En als je al een race wint, fijn, ben je dan een topper?? Waren door de jaren heen meer coureurs van zijn middelmatige kaliber die één race wonnen.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ik ken zijn uitspraken niet, dus daar zal ik geen mening over geven. Ik vind wel dat een coureur met een Grand Prix-zege het zeer goed heeft gedaan. Ik plaats het dan ook in een iets ander perspectief; er zijn honderden, zoniet duizenden coureurs die op (semi-)professioneel niveau autosport beoefenen. Als je dan in de vanuit commercieel en historisch oogpunt grootste raceklasse een race wint heb je het goed gedaan. Het woord 'topper' heb ik niet in de mond genomen, maar om je vraag te beantwoorden: dat is Trulli binnen de Formule 1 natuurlijk niet.

Franky R.

@Jeroen,


CitaatDe Kartikheyans van deze wereld zijn de échte paydrivers. Die heeft niets te zoeken in F1. Net als mannen als Inoue vroeger bijvoorbeeld, of die Argentijn die we toen hadden.


Je bedoelt Norbert Fontana? Of Esteban Tuero??

janke

#29
Jehoentelaar


Jij mag Trulli fantastisch vinden. Als middelmatig coureur moet je je mond houden. Alles en beetje overdreven van al weer Trulli. Ja fantastische vent, en top coureur. We zullen hem nooit, maar dan ook nooit vergeten.
Some things are too important to be left in the past.