Wie o wie voor Force India?

Gestart door Fabian, 10 februari 2013 - 12:51:41

« vorige - volgende »

Wie pakt het laatste vrije F1 stoeltje?

Jules Bianchi
Adrian Sutil
Jaime Alguersuari
Narain Karthikeyan
Iemand anders nl...

gloudiesaurus

Misschien doen ze wel een soort van shoot out? Sutil vs. Bianchi?

Of misschien om de deal onder druk te zetten en de laatste Euro's eruit te persen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 16 februari 2013 - 13:55:57
Citaat van: Kootje op 16 februari 2013 - 13:37:45
Weet je niet. Misschien is bv Bianchi binnen het team allang bevestigd maar mag hij er nog niets over zeggen.
want? en waarom laten ze Sutil een stoeltje passen dan?

want? ???   

Er is geen want. Dit is gewoon 'n hypothetisch voorbeeld waarin ik 'n situatie schetste dat dit niet perse ten koste gaat van 'n optimale voorbereiding, niets meer dan dat. Het zou iig niet de eerste keer zijn dat 'n binnen het team allang bevestigde coureur nog niet naar de buitenwereld toe bevestigd word. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Sponsoren die er belang bij hebben dat dit nog niet naar buiten word gebracht, het door Gloudiesaurus genoemde contract met Ferrari etc.

Waarom ze Sutil 'n stoeltje laten passen? Weet ik ook niet. ::) Wellicht is juist hij degene die binnen Force India al bevestigd is, en niet Bianchi. Misschien heeft hij 'n rol als testcoureur geaccepteerd om zo niet vergeten te worden in de wereld der F1. Of ze willen gewoon wat feedback van hem omdat ze ervaren hebben dat de feedback die DiResta en Bianchi geven minder waardevol is als zijn feedback. Ook hier zijn zoveel verschillende redenen voor te bedenken.

Franky R.

@Kootje & Iceman,


Want...Wie weet gooien ze di Resta er alsnog uit en gaan ze rijden met Sutil & Bianchi [of mogelijk Narain voor een 1/2 seizoen], omdat de geldnood groter is dan gedacht?


Het zou ook kunnen dat ze de 'shit' bij Sahara Investments en Mallya's Holdingfund afwachten. Ik vermeod dat Force India weleens heel erg zou leunen op Mallya's centen.


En daar ik eerder had vermeld dat Mallya sinds de machtsgreep van Diageo geen financiele macht meer heeft...


Of Vijay met alles uit zijn eigen zak gaan betalen. Dan blijft er weinig over van zijn geschatte vermogen van 1.1 miljard [al roept Forbes India dat het nu ca. 750 miljoen euro is]...


Kun je nagaan hoe diep Vijay Mallya in de shit zit, als hij 2 miljard krijgt...een extern bedrijf nu grootaandeelhouder is, zijn schulden afbetaald en dan nog zijn eigen vermogen ziet verminderen... :P

Kootje

Citaat van: Franky R. op 16 februari 2013 - 18:21:37
Want...Wie weet gooien ze di Resta er alsnog uit en gaan ze rijden met Sutil & Bianchi [of mogelijk Narain voor een 1/2 seizoen], omdat de geldnood groter is dan gedacht?

Ook dat zijn nog opties idd.  ???

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 16 februari 2013 - 17:49:08
Citaat van: Iceman2012 op 16 februari 2013 - 13:55:57
Citaat van: Kootje op 16 februari 2013 - 13:37:45
Weet je niet. Misschien is bv Bianchi binnen het team allang bevestigd maar mag hij er nog niets over zeggen.
want? en waarom laten ze Sutil een stoeltje passen dan?

want? ???   

Er is geen want. Dit is gewoon 'n hypothetisch voorbeeld waarin ik 'n situatie schetste dat dit niet perse ten koste gaat van 'n optimale voorbereiding, niets meer dan dat. Het zou iig niet de eerste keer zijn dat 'n binnen het team allang bevestigde coureur nog niet naar de buitenwereld toe bevestigd word. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Sponsoren die er belang bij hebben dat dit nog niet naar buiten word gebracht, het door Gloudiesaurus genoemde contract met Ferrari etc.

Waarom ze Sutil 'n stoeltje laten passen? Weet ik ook niet. ::) Wellicht is juist hij degene die binnen Force India al bevestigd is, en niet Bianchi. Misschien heeft hij 'n rol als testcoureur geaccepteerd om zo niet vergeten te worden in de wereld der F1. Of ze willen gewoon wat feedback van hem omdat ze ervaren hebben dat de feedback die DiResta en Bianchi geven minder waardevol is als zijn feedback. Ook hier zijn zoveel verschillende redenen voor te bedenken.
tja, ik kan er nog wel honderen opties bij bedenken, maar laten we t gewoon ff reëel houden. De 2e coureur van FI is niet allang bekend bij het team, volgens mij kunnen we t daar allemaal wel over eens zijn. En Sutil past maar voor één reden een stoeltje en dat is om volgende week te gaan testen met als een doel een contract af te dwingen, die zie ik geen testcoureur worden daar.

Jehoentelaar

Overigens wordt Narain Karthikeyan ook genoemd voor de tweede stoel van Dale Coyne Racing in de IZOD IndyCar Series. Dat zou ten koste gaan van Justin Wilson, ook een oude bekende van de Formule 1.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 16 februari 2013 - 21:50:53
Overigens wordt Narain Karthikeyan ook genoemd voor de tweede stoel van Dale Coyne Racing in de IZOD IndyCar Series. Dat zou ten koste gaan van Justin Wilson, ook een oude bekende van de Formule 1.
Klopt. Mocht Narain geen stoeltje in de F1 kunnen bemachtigen dan is de IndyCars een zeer serieuze optie. Was nooit echt kapot van die Wilson btw...

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 16 februari 2013 - 20:44:37
tja, ik kan er nog wel honderen opties bij bedenken, maar laten we t gewoon ff reëel houden. De 2e coureur van FI is niet allang bekend bij het team, volgens mij kunnen we t daar allemaal wel over eens zijn.

Ik zeg ook niet dat dit zo is, ik zeg dat het kan. Daar is niets irreeels aan, aangezien het in het verleden al veel vaker gebeurt is dat 'n bevestiging op zich laat wachten terwijl de desbetreffende coureur allang zekerheid heeft. Jij weet dit net zo min met zekerheid als ik.


CitaatEn Sutil past maar voor één reden een stoeltje en dat is om volgende week te gaan testen met als een doel een contract af te dwingen, die zie ik geen testcoureur worden daar.

Dat is wel het meest waarschijnlijke scenario ja, maar hoeft niet zo te zijn. Ik zie iig geen enkele reden waarom hij niet voor de rol van testcoureur zou kiezen als dat z'n enige ingang is. Ook dat zou niet de eerste keer zijn dat men die weg kiest om toch "in the picture" te blijven. Neem bv Buemi bij Red Bull. Denk je niet dat die niet liever geraced had dan werkloos toekijken en hopen op 'n kansje? Ik heb iig nog niemand binnen het kamp Sutil en bijForce India horen reppen over zijn toekomstige rol binnen het team. Sterker nog, hij is nog niet eens bevestigd voor de aankomende tests, dus ....


Nogmaals ....  ik zeg niet dat het zo is, alleen dat het zou kunnen. Naar het schijnt (RTL GP teletext) maken ze bij FI morgen meer bekend hierover.

rafael25


Kootje

Bianchi is in principe ook 'n nieuwe rijder. Hij is dan wel al 'n aantal jaartjes testrijder voor Ferrari en Force India, maar 'n racecontract heeft hij nog niet gehad. De overige nieuwe rijders die de moeite waard zijn hebben al elders getekend. Zij het als testcoureur (Valsecchi-Frijns) of als racer (Chilton-Razzia-vd Garde-Gutiérez). Of had je iemand in gedachten?

Fabian



T.Nuvolari


Fabian


Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 februari 2013 - 15:53:48
Bianchi is in principe ook 'n nieuwe rijder. Hij is dan wel al 'n aantal jaartjes testrijder voor Ferrari en Force India, maar 'n racecontract heeft hij nog niet gehad. De overige nieuwe rijders die de moeite waard zijn hebben al elders getekend. Zij het als testcoureur (Valsecchi-Frijns) of als racer (Chilton-Razzia-vd Garde-Gutiérez). Of had je iemand in gedachten?
Je hebt helemaal gelijk, maar het is aan de andere kant ook erg vreemd dat Bianchi na zoveel kansen nog altijd geen zitje aangeboden kreeg...Maar goed, Force India houdt een shoot-out tussen hem en Sutil, ook al ontkennen ze dat.