Shot in the dark: wie is jouw titelfavoriet?

Gestart door 0634, 01 februari 2013 - 23:35:09

« vorige - volgende »

Doe ns een gok: wie wordt kampioen dit jaar?

Vettel
7 (25%)
Webber
0 (0%)
Button
2 (7.1%)
Perez
1 (3.6%)
Alonso
10 (35.7%)
Massa
1 (3.6%)
Hamilton
2 (7.1%)
Raikkonen
5 (17.9%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 20:09:02
Koba .... das zeker 'n echte coureur, maar niet in de zin zoals ik het bedoelde. Ik doelde meer op de uitzonderlijke klasse waar jongens als Alonso, Hamilton etc. over beschikken. In mijn optiek kun je Nico moeiteloos in dat rijtje opnemen terwijl Pérez naar mijn mening slechts middenmoot/subtop is.
Werkelijk? Nu al? Toptalent hoor, maar zo zijn er meer, maar om Hulkenberg nu maar alvast te bestempelen als van het niveau Alonso en Perez als middenmoot vind ik wel heel erg vooruitlopend. Er is ook nog zoiets als ontwikkeling van een rijder. Die loopt niet altijd recht evenredig met de aanwezige potentie of de bijbehorende verwachtingen. Ik durf te stellen dat als de C31 een hork van een bak is, Hulk's carriere zomaar een knauw kan krijgen.

gloudiesaurus

Ik ga voor Alonso. Als Ferrari eens een redelijk goede auto kan bouwen dan moet het een keer gaan lukken voor hem bij de Scuderia.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 21:04:20
Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 20:09:02
Koba .... das zeker 'n echte coureur, maar niet in de zin zoals ik het bedoelde. Ik doelde meer op de uitzonderlijke klasse waar jongens als Alonso, Hamilton etc. over beschikken. In mijn optiek kun je Nico moeiteloos in dat rijtje opnemen terwijl Pérez naar mijn mening slechts middenmoot/subtop is.
Werkelijk? Nu al? Toptalent hoor, maar zo zijn er meer, maar om Hulkenberg nu maar alvast te bestempelen als van het niveau Alonso en Perez als middenmoot vind ik wel heel erg vooruitlopend. Er is ook nog zoiets als ontwikkeling van een rijder. Die loopt niet altijd recht evenredig met de aanwezige potentie of de bijbehorende verwachtingen. Ik durf te stellen dat als de C31 een hork van een bak is, Hulk's carriere zomaar een knauw kan krijgen.

Mocht die C32 'n hork van 'n auto zijn dan is dat idd niet goed voor Hulk z'n carriere, maar ..... dat veranderd niets aan zijn talent. Ik ben van mening dat hij het talent heeft om zich in het rijtje van grootsten ter aarde te zetten als hij daar ook de kans voor krijgt. Bij Perez heb ik dat niet. Die komt qua talent imo niet verder dan de middenmoot/subtop. Maar goed ... je weet nooit hoe de toekomst eruit zal zien, wellicht vergis ik me hier wel in. Het is echter wel zoals ik er nu over denk.

0634

Nou ja, we zullen zien, maar uitzonderlijke klasse? Ik vind het nog wat vroeg maar laat me graag verrassen.

Sabai

Voor mij is Hulkenberg er zeker één van buitencategorie wat die jongen al heeft laten zien is voor mij overtuigend genoeg. Nu nog een goeie wagen voor die jongen en hij rijd lekker met Vettel en Alonso mee.

Nyoxios

volgend jaar: Alonso - Hulkenberg in de Ferrari :)
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

stefkimi

Alonso en Vettel gaan elkaar eraf rijden en dan pakt de iceman de titel...   :D
Hoop dat hij op zijn minst op Spa nog eens wint... zou mooi zijn...
Leave me alone...!! I know what i'm doing...

Super Seb

Lastige vraag. Voor de sport hoop ik op een spannende strijd net als vorig jaar en een andere wereldkampioen. Aan de andere kant hoop ik eind van het seizoen toch weer op de banken te staan voor Vettel.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Arthur

Als die Lotus de lijn van 2012 kan doorzetten geef [en gun] ik Kimi een goede kans! Dat zou wel mooi zijn na 2007 [zeg ik dat goed?]

Go Kimi!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

ik hoop op alonso, het is al zo lang geleden... Maar om realistisch te blijven, denk ik dat hamilton of vettel nog een kans maakt

Arthur

Vettel maakt zonder meer een kans. Hamilton niet tenzij ze bij MGP nu wel een auto hebben weten te bouwen die compitatief is!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Alonso maakt ook zeker een kans. Hamilton denk ik niet, maar Lewis zal altijd een gevaarlijke outsider blijven.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 08 maart 2013 - 23:07:19
Alonso maakt ook zeker een kans. Hamilton denk ik niet, maar Lewis zal altijd een gevaarlijke outsider blijven.
Mee eens. Mercedes zal of in de eerste helft top zijn, maar daarna ver wegzakken. Of omgekeerd.


Alonso zal IMHO het met Vettel uitvechten. Maar ik zou het leuk vinden als Kimi kampioen wordt, na zijn comeback.


Liever Hamilton als kampioen, maar dan zou Mercedes 2 seconden moeten winnen...als ze dat voor mekaar krijgen...Maar realistisch gezien kan het niet eens. Zelfs RBR deed er jaren over om te komen, waar ze nu zitten.


Hoewel, Mercedes is nu ook al enkele jaren bezig... 8)

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 08 maart 2013 - 23:44:32
Citaat van: Fabian op 08 maart 2013 - 23:07:19
Alonso maakt ook zeker een kans. Hamilton denk ik niet, maar Lewis zal altijd een gevaarlijke outsider blijven.
Mee eens. Mercedes zal of in de eerste helft top zijn, maar daarna ver wegzakken. Of omgekeerd.


Alonso zal IMHO het met Vettel uitvechten. Maar ik zou het leuk vinden als Kimi kampioen wordt, na zijn comeback.


Liever Hamilton als kampioen, maar dan zou Mercedes 2 seconden moeten winnen...als ze dat voor mekaar krijgen...Maar realistisch gezien kan het niet eens. Zelfs RBR deed er jaren over om te komen, waar ze nu zitten.


Hoewel, Mercedes is nu ook al enkele jaren bezig... 8)
de laatste 3 grand prix was het verschil in kwalificatie ong 1 seconde. Als de banden ze een beetje liggen en Hamilton is een paar tienden sneller dan Schumacher/Rosberg, dan kan ie zo maar eens in de buurt komen. De tests zijn iig veelbelovend. Ik zie Hamilton voorlopig weer als een serieuze kanshebber.

Jozef

Ik denk dat het tussen Red Bull en Ferrari zal gaan en denk dat Alonso aan het langste eind zal trekken.

Ik denk overigens niet dat ik al ooit de kampioen correct heb voorspeld voor aanvang van het seizoen, maar goed...