Shot in the dark: wie is jouw titelfavoriet?

Gestart door 0634, 01 februari 2013 - 23:35:09

« vorige - volgende »

Doe ns een gok: wie wordt kampioen dit jaar?

Vettel
7 (25%)
Webber
0 (0%)
Button
2 (7.1%)
Perez
1 (3.6%)
Alonso
10 (35.7%)
Massa
1 (3.6%)
Hamilton
2 (7.1%)
Raikkonen
5 (17.9%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

Jehoentelaar

Ik zou het echt niet weten. Ik denk dat het net zo close is als de eerste helft van vorig seizoen, en dan zouden Alonso en Button wel eens de dienst uit kunnen gaan maken. Vettel daarachter met sporadische topraces, gevolgd door Räikkönen. Perez, Massa, Webber, Hamilton en Rosberg vechten om het sporadische podiumplekje.

TheIceman

Räikkönen, zonder enige twijfel. Met zijn expertise wordt er dit jaar een fantastische auto neergezet bij Lotus en met zijn stuurmanskwaliteiten vindt hij zonder twijfel de weg, ook buiten de baan, zoals in Brazilië. Ik verwacht totale dominantie en een kampioenschap zo rond de GP van Italië.

Franky R.

Alonso,


De kampioen van de regelmaat. Als die Ferrari verder gaat, waar ze in 2012 waren gebleven...Ik denk dat Vettel dan heel 2013 in de achtervolging gaat.


Ferrari heeft nog een toefje extra snelheid nodig, waar de betrouwbaarheid al top is. RBR daartegen moet juist oppassen dat ze de auto niet over zijn top duwen.


IMHO

Sabai

Ik denk dat het ook zal gaan tussen Vettel Button en Alonso met Vettel als favoriet.

Edwin90

Als Red Bull geen dominante wagen heeft dan geef ik Alonso grote kansen. In een rechtstreeks duel met Vettel.

Als McLaren de betrouwbaarheid heeft dan gaan Button en misschien wel Perez ook een woordje meespreken.

Eigenlijk moeten we dit topic in December weer naar boven halen  ;D

Kootje

Het is nu idd nog wat vroeg om te zeggen, na 'n paar races weten we meer, maar het lijkt me geen hogere wiskunde om te stellen dat het WK tussen Vettel, Alonso en Button zal gaan. Op voorhand zijn dat de 3 teams met 'n winnende auto, en zij de 3 coureurs die daar dan ook nog eens mee kunnen winnen. Grootste outsider zie ik in Räikkönen, mits Lotus hun vorm behoud en zelfs verbeterd.

Maar goed, wie weet wat er kan gebeuren. Hopelijk voor mij zet Williams de weg naar boven voort en blijkt Bottas het nieuwste supertalent te zijn. Hopelijk voor de niet Vettel fans of degenen die de titel nu aan 'n ander gunnen slaat Newey de plank weer eens finaal mis en is Red Bull eens géén factor om rekening mee te houden. Wellicht laat Hülkenberg zien wat 'n echte coureur met de Sauber kan en blijkt hij ineens de gevaarlijkste outsider.

Ik weet 't iig niet en kan alleen maar hopen op 'n net zo'n spannend en onvoorspelbaar seizoen als 2012, ook al bleek de uiteindelijke kampioen wel zéér voorspelbaar te zijn.

Gerard

Ik hoop Kimi, maar ben bang dat het weer Vettel wordt... Word saai als Seb weer wint...

Franky R.

CitaatHet is nu idd nog wat vroeg om te zeggen, na 'n paar races weten we meer, maar het lijkt me geen hogere wiskunde om te stellen dat het WK tussen Vettel, Alonso en Button zal gaan.


Button? Misschien, maar op pure snelheid legt hij IMHO het af tegenover een Kimi Raikkonen.


CitaatHopelijk voor mij zet Williams de weg naar boven voort en blijkt Bottas het nieuwste supertalent te zijn.


Ik hoop het met je mee. Bottas is meermaals sneller dan Pastor geweest op de vrijdag, maar een compleet weekeinde is idd. andere koek.


CitaatHopelijk voor de niet Vettel fans of degenen die de titel nu aan 'n ander gunnen slaat Newey de plank weer eens finaal mis en is Red Bull eens géén factor om rekening mee te houden.


Ook ik wil een ander zien winnen, maar ik hoop juist niet op een ontwerpfout van Newey. De andere teams moeten maar een tandje bij zetten. Dus Ferrari, McLaren en Lotus.


CitaatWellicht laat Hülkenberg zien wat 'n echte coureur met de Sauber kan en blijkt hij ineens de gevaarlijkste outsider.


Wat een gewaagde uitspraak, Kootje. Hulk een echte coureur? Wat is/was Kobayashi dan? :P


CitaatIk weet 't iig niet en kan alleen maar hopen op 'n net zo'n spannend en onvoorspelbaar seizoen als 2012


De start van 2012 was i.i.g. onvoorspelbaar...Ik zou het machtig vinden als het einde van 2013 net zo wispulturig en onvoorspelbaar zou zijn.


Verder hoop ik op een paar overwinningen voor Lewis Hamilton. Hij zal niet kunnen meevechten om het WK, maar 1 of 2 GP's moet kunnen, IMHO.
;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 03 februari 2013 - 19:39:59
Button? Misschien, maar op pure snelheid legt hij IMHO het af tegenover een Kimi Raikkonen.

Dat denk ik ook. Echter heeft Button naar mijn verwachting de beste auto tot z'n beschikking, Kimi bij lange na niet. Vandaar dat ik op voorhand Button wél, en Kimi niet als tielkandidaat zie.


CitaatIk hoop het met je mee. Bottas is meermaals sneller dan Pastor geweest op de vrijdag, maar een compleet weekeinde is idd. andere koek.

Daarom. Snel trainen is leuk, maar dat wil niet zeggen dat je ook complete races snel kunt zijn.


CitaatOok ik wil een ander zien winnen, maar ik hoop juist niet op een ontwerpfout van Newey. De andere teams moeten maar een tandje bij zetten. Dus Ferrari, McLaren en Lotus.

Zonder miskleun van Newey zie ik het niet gebeuren dat Vettel kansloos ten onder gaat. Nu hoeft dat van mij ook niet hoor, maar het zou idd leuk zijn als er nu weer eens 'n ander WK zou worden.


CitaatWat een gewaagde uitspraak, Kootje. Hulk een echte coureur? Wat is/was Kobayashi dan? :P

Koba .... das zeker 'n echte coureur, maar niet in de zin zoals ik het bedoelde. Ik doelde meer op de uitzonderlijke klasse waar jongens als Alonso, Hamilton etc. over beschikken. In mijn optiek kun je Nico moeiteloos in dat rijtje opnemen terwijl Pérez naar mijn mening slechts middenmoot/subtop is.


CitaatDe start van 2012 was i.i.g. onvoorspelbaar...Ik zou het machtig vinden als het einde van 2013 net zo wispulturig en onvoorspelbaar zou zijn. Verder hoop ik op een paar overwinningen voor Lewis Hamilton. Hij zal niet kunnen meevechten om het WK, maar 1 of 2 GP's moet kunnen, IMHO. ;)

Tsja ..... het einde was idd wat minder onvoorspelbaar, maar nog steeds spannend genoeg wat mij betreft. Ondanks de Aziatische zegetocht van Sebje was er nog genoeg spanning en wist je niet van tevoren wie er uiteindelijk zou gaan winnen. Maar goed .... voor jou scenario zou ik uiteraard ook tekenen. :)

Iceman2012

Citaat van: Gerard op 03 februari 2013 - 18:45:18
Ik hoop Kimi, maar ben bang dat het weer Vettel wordt... Word saai als Seb weer wint...
t was toch best een spannend het afgelopen seizoen?? Misschien voor jou de verkeerde winnaar, maar als bv Button komend jaar alle races wint met 20 seconden voorsprong is het veel saaier.

Kootje

Daar moet ik idd ook niet aan denken. Niet omdat ik het Button niet gun, maar dat doet me teveel aan het Schumi-Ferrari tijdperk denken. En met alle respect voor die combinatie, dat was niet mijn favoriete tijdperk. ;D

Niels_

Ik heb 10 euro ingezet op Massa voor dit seizoen... 8)

Franky R.

Citaat van: Ńiels op 03 februari 2013 - 20:16:00
Ik heb 10 euro ingezet op Massa voor dit seizoen... 8)
Je kon nog een tientje missen... :P ...En wat is de pay-out, mocht Filpje per ongeluk toch WK worden? :D

Niels_

Citaat van: Franky R. op 03 februari 2013 - 20:22:53
Citaat van: Ńiels op 03 februari 2013 - 20:16:00
Ik heb 10 euro ingezet op Massa voor dit seizoen... 8)
Je kon nog een tientje missen... :P ...En wat is de pay-out, mocht Filpje per ongeluk toch WK worden? :D
Was iets van 1 tegen 35 ofzo, dus 350 euro... ;D

0634

Citaat van: Franky R. op 03 februari 2013 - 19:39:59
CitaatButton? Misschien, maar op pure snelheid legt hij IMHO het af tegenover een Kimi Raikkonen.
Geloof ik niks van. Raikkonen legt het nog af tegen Massa en op snelheid moet hij alle zeilen bijzetten om Grosjean achter zich te houden. Vettel, Alonso, Hamilton, okee, maar Kimi is een echte racer, dat zeker, maar (net) niet van het niveau Alonso of Vettel.