DTM 2013

Gestart door janke, 01 februari 2013 - 18:19:24

« vorige - volgende »

janke

Niet alleen in de F1 maar ook in de DTM valt de puzzel een beetje in elkaar wat de drivers line up aangaat. Jamie Green verkast van Mercedes/AMG naar Audi Sport. Matthias Wittmann en Timo Glock zijn bij BMW bevestigd voor 2013. BMW verschijnt in het seizoen 2013 met acht wagens. Bij Audi is er nog één plek vrij. Bij Mercedes idem dito. Want het is wel zeker dat Mercedes dit jaar maar met zes wagens op de grid verschijnt. De Nederlander Robin Frijns heeft er voor getest, maar hoort tot nu toe niets van het Mercedes team. Is ook wel logisch als Kubica voor een test op het circuit van Valencia werd uitgenodigd. Daar waren de eerste DTM testdagen waar ook Timo Glock voor BMW instapte na dat bekend werd dat Marussia F1 en Glock uit elkaar gingen.

Kubica spreekt van een zeer succesvolle test,





Er zijn wat datums aangepast (Norisring en Zandvoort). De races starten in 2013 om 13.30 en niet meer om 14.40. Gelukkig kunnen we dit allemaal op het ARD incl. de qualifying op zaterdag weer meemaken. Of RTL7 ook uitzend is mij vooralsnog onbekend.

Datums DTM 2013:


5th May   Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
19th May   Brands Hatch (GB)
2nd June   Red Bull Ring Spielberg (A)
16th June   Lausitzring (D)
14th July   Norisring (D)
4th August   Moscow Raceway (RUS)
18th August   Nürburgring (D)
15th September   Motorsport Arena Oschersleben (D)
29th September   Circuit Park Zandvoort (NL)
20th October   Hockenheimring Baden-Württemberg (D)

Voorlopige line up drivers,

Audi,

Green, Albuquerque, Mortara, Scheider, Ekström, Tambay, Rockenfeller.

BMW,

Spengler, Glock, Wittmann, Werner, Hand, Priaulx, Tomczyk en Farfus. Teams compleet.

Mercedes,

Paffett, R Schumacher, Vietoris, Wickens en Mehri.

Mercedes heeft een nieuwe sponsor voor 2013 erbij gevonden nl het Euronics. Livery zal blauw/geel zijn.

Bij nieuwe ontwikkelingen zal ik posten en probeer alle races te verslaan zo goed mogelijk. Elke aanvulling van mede forummers is natuurlijk welkom. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Mercedes mag in z'n handjes knijpen dat ze Paffett binnen hebben gehaald. Dat andere stel bracht ze afgelopen jaar niet heel erg ver.

janke

#2
Paffett raced al jaren voor Mercedes. ;) Inclusief DTM kampioen.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ooh ja haha. Ik verwarde hem even met Jamie Green als de man van de grote transfer. :D

SDG

Nadat Susie Wolff al afhaakte kennelijk ook geen Rahel Frey meer te bespeuren. DTM is daardoor weer exclusief een mannensport geworden...

janke

Citaat van: SDG op 01 februari 2013 - 22:18:41
Nadat Susie Wolff al afhaakte kennelijk ook geen Rahel Frey meer te bespeuren. DTM is daardoor weer exclusief een mannensport geworden...

Maar dat is het met uitzonderingen toch altijd geweest.? Ja Michelle Mouton was een groot racer in de WRC. De rest valt af.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Nu Daniel Juncadella is bevestigd als laatste coureur bij Mercedes, zit een DTM-avontuur voor Robert Kubica er niet meer in.

janke

Ralf Schumacher heeft toch zijn racestuur in de boom gehangen. Nadat hij zijn contract bij Mucke/Mercedes had verlengd stop hij alsnog per direct.

De 18jarige Pascal Wehrlein is zijn vervanger.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Weer een jonge rakker erbij, het wordt nu wel echt interessant. 8)

Fabian

Mooie race op Brands Hatch. Rockenfeller reed een goede race en reed onbedreigd naar de overwinning.

Jehoentelaar

Vond er weinig aan. Alleen dat moment met de auto van Farfus was wel bizar. Even oversteken met de sleepdienst terwijl een kluit toerwagens aan komt vliegen.

Fabian

Dat was inderdaad een raar moment. Gelukkig liep t goed af. Vond het op zich wel een leuke race. Wel chaotisch. Doordat t circuit zo kort is reed alles door elkaar en was het af en toe onduidelijk wie er met elkaar aan het vechten was en wie op welke plek reed.

Jehoentelaar

Ja, dat wel. Ik was tegelijk bezig met de standen op de diverse voetbalvelden, maar was daardoor wel heel snel de draad kwijt. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon het GP-circuit gebruiken. Dat circuit is nog steeds kort genoeg voor een hoop rondjes, en je hebt net wat meer mogelijkheden voor een inhaalactie.

Fabian

Helemaal waar Jehoentelaar. Dat vond ik ook raar dat ze niet voor het GP circuit kozen. Ik heb de race goed bekeken maar het werd toch een enorme rotzooi voor mij.

Overigens wel leuk dat ik volgend seizoen naar de Koel mag, maar dat hoort in een ander topic!  8)

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 19 mei 2013 - 16:33:25
Ja, dat wel. Ik was tegelijk bezig met de standen op de diverse voetbalvelden, maar was daardoor wel heel snel de draad kwijt. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon het GP-circuit gebruiken. Dat circuit is nog steeds kort genoeg voor een hoop rondjes, en je hebt net wat meer mogelijkheden voor een inhaalactie.

In de V8's rijden ze dit weekend op het Circuit Of The Americas in Austin. Daar steken ze halverwege ook binnendoor, maar de lengte van de omloop is nog steeds een stuk langer en het typische karakter van het circuit blijft toch behouden. Ook in het WTCC doen ze zoiets, in Suzuka. Dat korte stukje dat ze daar doen is ongeveer te vergelijken met Brands Hatch. Weinig uitdagend, weinig inhaalmogelijkheden. Het WTCC heeft m.i. de laatste jaren alsmaar meer een gebrek aan tot de verbeelding sprekende circuits. Naast Suzuka zijn er ook nog van die Mickey Mouse-circuits als Sonoma, Marrakech, Curitiba, de Salzburgring (was destijds geweldig voor motoren maar is totaal niet interessant voor toerwagens)...