DTM 2013

Gestart door janke, 01 februari 2013 - 18:19:24

« vorige - volgende »

Sphinx

Bmw domineerde vandaag de derde race op de Red Bull Ring in Oostenrijk. Bruno Spengler vertrok van pole en wist door zijn pitstops goed te timen ook als winnaar over de streep te komen. Het optreden van de MTEK Bmw's was uitstekend in Oostenrijk. Timo Glock kwalificeerde zich weliswaar pas als 12e, maar hij zette vooral in het middenstuk een verschroeiend tempo neer dat hem ondanks een mislukte pitstop op plaats 3 deed belanden. Zijn teamgenoot Marco Wittmann deed nog iets beter met een 2e plaats. Wittmann hield daarmee tevens de eer van de ex-F3 rijders hoog, want de meeste kwamen nogal slecht in beeld. Eerst Edo Mortara die helemaal wijd ging over de uitloopstrook om Wittmann heen en vervolgens zijn plek terug moest geven. Zoals gewoonlijk was de Italiaan het er niet echt mee eens, maar de teamleider kapte zijn bezwaren af: "You know it's bullshit!" Daarna was Roberto Mehri iets te enthousiast in zijn pogingen het Martin Tomczyk lastig te maken en schoot de Bmw-rijder af in de Remus-kurve, waarvoor hij een stop-and-go kreeg. Daniel Juncadella kon niet echt potten breken na een akkefietje met Miguel Molina heel in het begin.



Alleen Pascal Wehrlein liet zich nog goed zien in de VFB Stuttgart Mercedes (zie foto), tot hij kort voor de finish nog een laatste pitstop moest maken. Iets wat hij in Brands Hatch ook al geprobeerd had, maar nu hield hij er een punt aan over. Klassementsleider Mike Rockenfeller maakte een middelmatige kwali een "beetje" goed met net zo'n inhaalrace als Glock. Vooral op de standaardbanden ging hij uitstekend en pakte een vierde plek. Matthias Ekström wist het zo te draaien dat hij op de laatste stint op options kon rijden en maakte in een paar rondjes drie plaatsen goed om op vijf uit te komen. Dirk Werner reed zich opnieuw van achteren uit naar voren, maar de Endurance-rijder viel na zijn laatste pitstop weer terug naar acht. Opvallend was nog het uitvallen van Joey Hand. De Amerikaan moest zijn BMW aan de kant zetten nadat het wiel er na een pitstop af was gelopen



In de stand heeft Spengler nu de leiding met 53pt, Rockenfeller zakt naar twee met 41pt, Farfus is 3e met 33pt en heeft Wittmann vlak achter zich met 32pt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

Paffet wint de race op de Lausitzring voor Rockenfeller en Vietoris.

Jehoentelaar

BMW was echt helemaal de weg kwijt dit weekend. Reden vooral achteraan het veld.

SDG

De race in Moskou is nu live te bekijken via het officiële YouTube-kanaal van de DTM. Mooi!  8)

http://www.youtube.com/user/DTMinternational?feature=watch

Edwin90

Goeie zaak dat het via YouTube te zien is. Kunnen ze bij de FOM nog wat van leren, desnoods betaald.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 04 augustus 2013 - 14:49:35
Goeie zaak dat het via YouTube te zien is. Kunnen ze bij de FOM nog wat van leren, desnoods betaald.

De race van gisteren op de Nürburgring werd zelfs rechtstreeks in HD gestreamd, en dat allemaal gratis! Zet daar maar eens de krenterige politiek van de FOM of Dorna Sports tegenover.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 04 augustus 2013 - 14:49:35
Goeie zaak dat het via YouTube te zien is. Kunnen ze bij de FOM nog wat van leren, desnoods betaald.
Ik dacht dat de FOM daar juist mee bezig is?

Jehoentelaar

FOM was ook ooit bezig met een soort dual-screen met live beelden naast herhalingen van incidenten verderop in het veld. Nooit meer wat van gehoord.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 20 augustus 2013 - 11:35:31
FOM was ook ooit bezig met een soort dual-screen met live beelden naast herhalingen van incidenten verderop in het veld. Nooit meer wat van gehoord.


Geld zal niet het issue geweest zijn, want daarvan heeft opa Bernie meer dan genoeg... :P

SDG

Vandaag mijn ticket voor Zandvoort gekocht! Jawohl!  ;)

Franky R.

Citaat van: SDG op 28 augustus 2013 - 21:39:42
Vandaag mijn ticket voor Zandvoort gekocht! Jawohl!  ;)
Voor het DTM of Historische Grand Prix?

Fabian

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2013 - 16:42:02
Citaat van: SDG op 28 augustus 2013 - 21:39:42
Vandaag mijn ticket voor Zandvoort gekocht! Jawohl!  ;)
Voor het DTM of Historische Grand Prix?
Dit is het DTM topic hè Franky!  ;)

Franky R.

Citaat van: Fabian op 29 augustus 2013 - 17:13:03
Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2013 - 16:42:02
Citaat van: SDG op 28 augustus 2013 - 21:39:42
Vandaag mijn ticket voor Zandvoort gekocht! Jawohl!  ;)
Voor het DTM of Historische Grand Prix?
Dit is het DTM topic hè Franky!  ;)
Ja, ik weet het...maar we zwerven soms door het hele forum heen qua gesprekken...DTM, dus! ;)

Jehoentelaar

Ik wacht nog even af of ik wel een bijbaantje kan vinden, anders zit er voor mij dit jaar geen Zandvoort meer in.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 augustus 2013 - 23:08:53
Ik wacht nog even af of ik wel een bijbaantje kan vinden, anders zit er voor mij dit jaar geen Zandvoort meer in.
Succes!
Zelfs over bijbaantjes doen de heren en dames werkgevers donders moeilijk... :(