F1 moet terug naar de standaard van eind,90e jaren

Gestart door rawes, 27 januari 2013 - 02:44:33

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Welkom Rawes!
Ik ben het met je eens, maar de dingen veranderen nu eenmaal. Mensen en veranderingen geven één uitkomst "vroeger was alles beter". Dat zeggen ze binnen 20 jaar ook over deze periode. Ik zou me er dus niet teveel van aantrekken.

Kleine rechtzetting, de beruchte "eau rouge" is eigenlijk de "Raidillon". Als Belg wordt ik gek van die verwarring. Maar het is de rest van deze aardknol vergeven. ;)

Figge

Misschien wel mijn favoriete tijd uit F1, de begin jaren 90... Weaving om je plek de te verdedigen no problems... Mooi hoor...
En voor de lesmo's hoefde je niet te remmen...
Een dan al die beelden van vonkenregens uit die tijd omdat ze maar 2 cm boven het asfalt hingen... Prachtig...

Iceman2012

Citaat van: Figge op 29 januari 2013 - 22:35:38
Misschien wel mijn favoriete tijd uit F1, de begin jaren 90... Weaving om je plek de te verdedigen no problems... Mooi hoor...
En voor de lesmo's hoefde je niet te remmen...
Een dan al die beelden van vonkenregens uit die tijd omdat ze maar 2 cm boven het asfalt hingen... Prachtig...
nou, Schumacher kon dat weaven van Berger niet zo waarderen volgens mij, getuige zn middelvinger ;) maar idd, mooi om te zien.. Monza is nog steeds zo mooi trouwens hoor, iets langzamer misschien.

Figge

Citaat van: Iceman2012 op 29 januari 2013 - 23:05:50
Citaat van: Figge op 29 januari 2013 - 22:35:38
Misschien wel mijn favoriete tijd uit F1, de begin jaren 90... Weaving om je plek de te verdedigen no problems... Mooi hoor...
En voor de lesmo's hoefde je niet te remmen...
Een dan al die beelden van vonkenregens uit die tijd omdat ze maar 2 cm boven het asfalt hingen... Prachtig...
nou, Schumacher kon dat weaven van Berger niet zo waarderen volgens mij, getuige zn middelvinger ;) maar idd, mooi om te zien.. Monza is nog steeds zo mooi trouwens hoor, iets langzamer misschien.

Schumacher moet niet zeuren... Hij was de koning van het weaven...

Enzo

Citaat van: Figge op 30 januari 2013 - 13:41:19
Citaat van: Iceman2012 op 29 januari 2013 - 23:05:50
Citaat van: Figge op 29 januari 2013 - 22:35:38
Misschien wel mijn favoriete tijd uit F1, de begin jaren 90... Weaving om je plek de te verdedigen no problems... Mooi hoor...
En voor de lesmo's hoefde je niet te remmen...
Een dan al die beelden van vonkenregens uit die tijd omdat ze maar 2 cm boven het asfalt hingen... Prachtig...
nou, Schumacher kon dat weaven van Berger niet zo waarderen volgens mij, getuige zn middelvinger ;) maar idd, mooi om te zien.. Monza is nog steeds zo mooi trouwens hoor, iets langzamer misschien.

Schumacher moet niet zeuren... Hij was de koning van het weaven...

Koning van de Formule 1... ;)

Kootje

Citaat van: M@rc op 29 januari 2013 - 22:27:25Kleine rechtzetting, de beruchte "eau rouge" is eigenlijk de "Raidillon". Als Belg wordt ik gek van die verwarring. Maar het is de rest van deze aardknol vergeven. ;)

Hé ..... als je ons dan toch zo nodig moet verbeteren, doe 't dan wel goed ja.

Die bochtencombinatie heet Eau Rouge-Raidillon, niet slechts het een of het ander. De eerst knik naar links, waar die mooie inhaalacties plaatsvonden, heet wel degelijk Eau Rouge. De daaropvolgende halfblinde rechts links combinatie, die voorheen zo uitdagend was, draagt pas de naam Raidillon. :P

T.Nuvolari

Die kleine knik is niet berucht die recht links halfblinde helling wel.  ;) Raidillon dus.

Kootje

Die kleine knik is onlosmakelijk verbonden met ......

Zonder jezelf in Eau Rouge te positioneren, kom je Raidillon niet goed door. Je kunt deze bochten gewoon niet los van elkaar zien en de combinatie zou daarom eigenlijk slechts één naam moeten dragen. En tsja .... de huidige naam begint nu eenmaal met Eau Rouge, dus ......  ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 30 januari 2013 - 17:17:34
Die kleine knik is onlosmakelijk verbonden met ......

Zonder jezelf in Eau Rouge te positioneren, kom je Raidillon niet goed door. Je kunt deze bochten gewoon niet los van elkaar zien en de combinatie zou daarom eigenlijk slechts één naam moeten dragen. En tsja .... de huidige naam begint nu eenmaal met Eau Rouge, dus ......  ;D


Hahahaha,


Maak je druk...de Vlamingen en Nederlanders hebben ieder hun eigen namen voor de bochten van Spa dan de Walen... ;)

0634

Het is een combinatie van bochten, de één kan nauwelijk los gezien worden van de andere.


Figge

Citaat van: Enzo op 30 januari 2013 - 14:49:08
Citaat van: Figge op 30 januari 2013 - 13:41:19
Citaat van: Iceman2012 op 29 januari 2013 - 23:05:50
Citaat van: Figge op 29 januari 2013 - 22:35:38
Misschien wel mijn favoriete tijd uit F1, de begin jaren 90... Weaving om je plek de te verdedigen no problems... Mooi hoor...
En voor de lesmo's hoefde je niet te remmen...
Een dan al die beelden van vonkenregens uit die tijd omdat ze maar 2 cm boven het asfalt hingen... Prachtig...
nou, Schumacher kon dat weaven van Berger niet zo waarderen volgens mij, getuige zn middelvinger ;) maar idd, mooi om te zien.. Monza is nog steeds zo mooi trouwens hoor, iets langzamer misschien.

Schumacher moet niet zeuren... Hij was de koning van het weaven...

Koning van de Formule 1... ;)

Dat kan ik helaas niet ontkennen...
Hoewel... het kan toch... Hij was de dictator van de F1... :)


Iceman2012

Citaat van: Kootje op 30 januari 2013 - 19:55:08
Dat zeg ik.
maar toch, als je t eerste knikje weg zou halen veranderd er weinig aan de 'Eau Rouge'. Als je de rest weg zou halen en alleen het eerste knikje zou overhouden is het een wereld van verschil natuurlijk. Maar goed, iedereen kent het als de Eau Rouge dus logisch dat ook iedereen die naam aanhoudt, anders onderstaat er juist misschien weer verwarring ;)