F1 moet terug naar de standaard van eind,90e jaren

Gestart door rawes, 27 januari 2013 - 02:44:33

« vorige - volgende »

rawes

Sinds 1992 ben ik een trouwe FAN v/d F1,maar de laatste jaren heeft de F1,naar mijn mening aan kwaliteit ingeleverd.
En dat heeft vooral te maken met de layout v/d circuits heden ten dage.
Om maar 1 voorbeeld te noemen de "beruchte EAU ROUGE",,,zelfs Michael Schumacher,zei dit jaar,dat deze bocht niet meer hartverlammend is(zie inhaalacties ,,Webber,Raikkonen),,,en hoe komt dat,,!!!HET ASFALT(uiloopstrook)naast de baan.

De mededeling,dat de F1,het komende jaar niet meer LIVE(RTL7)interesseerd,mij daarom ook geen ene mallemoer meer.

Enzo

Citaat van: rawes op 27 januari 2013 - 02:44:33
Sinds 1992 ben ik een trouwe FAN v/d F1,maar de laatste jaren heeft de F1,naar mijn mening aan kwaliteit ingeleverd.
En dat heeft vooral te maken met de layout v/d circuits heden ten dage.
Om maar 1 voorbeeld te noemen de "beruchte EAU ROUGE",,,zelfs Michael Schumacher,zei dit jaar,dat deze bocht niet meer hartverlammend is(zie inhaalacties ,,Webber,Raikkonen),,,en hoe komt dat,,!!!HET ASFALT(uiloopstrook)naast de baan.

De mededeling,dat de F1,het komende jaar niet meer LIVE(RTL7)interesseerd,mij daarom ook geen ene mallemoer meer.

Welkom op het forum rawes.

Sure, de banen zijn nu een stuk vergevensgezinder dan vroeger, maar het is voornamelijk de auto's zelf die bochten als eau rouge minder bijzonder maken.
Om de topictitel te beantwoorden; ja, de jaren 90 waren vet, heel vet zelfs. Maar dat was echt een ander tijdperk met andere belangen en een ander economisch klimaat. Formule 1 is nooit precies hetzelfde, de sport blijft zich ontwikkelen en das maar goed ook.

0634

En als ik dan toch moet kiezen, kies ik niet voor de norm van eind jaren 90.

Welkom trouwens :).

Kootje

Welkom Rawes

Ik ben het met je eens dat ze te ver zijn doorgeschoten in het veiliger maken vd circuits. De plakken asfalt die nu op de plek vd grindbak liggen maken het imo toch ook 'n stukje minder leuk dan voorheen. Waar in de tijd vd grindbak 'n foutje nog al eens afgestraft werd, heb ik nu soms de indruk dat sommigen juist dankbaar gebruik maken van dat extra asfalt. Oplossing daarvoor zou kunnen zijn, éérst 'n deel grindbak en dan pas asfalt. Echter heeft dat niets te maken met het feit dat Eau Rouge ed minder uitdagend geworden zijn. Dat ligt toch echt bij de auto's zelf die heden ten dage zoveel downforce genereren dat deze bochtencombi nu met gemak volgas genomen kan worden.

Een terugkeer naar de jaren 90 hoeft van mij dan ook niet. Alhoewel ..... Williams was toen nog zéér succesvol. ::) Nee, maar toch .... doe maar niet. Die ontwikkeling is juist wat F1 tot F1 maakt. En ja ..... dankzij die ontwikkeling is Eau Rouge niet meer uitdagend, maar dankzij diezelfdse ontwikkeling kunnen we er nu genieten van fantastische inhaalmanouvres die in de jaren 90 juist ondenkbaar waren. Elk voordeel heb z'n nadeel zoals Neerlands voetbalgod Johan Cruyff altijd zegt. Aan de ontwikkeling van F1 auto's hoeven ze imo maar één kleine wijziging door te voeren, en dat is dat de teams daarin méér vrijheid moeten krijgen. Nu begint F1 steeds meer 'n eenheidsworst te worden, en dát vind ik dan weer jammer.

SDG

Citaat van: Enzo op 27 januari 2013 - 05:51:22
Welkom op het forum rawes.

Sure, de banen zijn nu een stuk vergevensgezinder dan vroeger, maar het is voornamelijk de auto's zelf die bochten als eau rouge minder bijzonder maken.
Om de topictitel te beantwoorden; ja, de jaren 90 waren vet, heel vet zelfs. Maar dat was echt een ander tijdperk met andere belangen en een ander economisch klimaat. Formule 1 is nooit precies hetzelfde, de sport blijft zich ontwikkelen en das maar goed ook.

Het gekende 'vroeger was alles beter'-verhaaltje. Eind jaren negentig zullen er wellicht ook veel fans geweest zijn die terug verlangden naar de jaren tachtig, in de jaren tachtig hadden ze heimwee naar de jaren zeventig en ga zo maar verder. Zoals je zelf aangeeft: de sport ontwikkelt zich verder en de tijden van weleer keren nooit meer terug. Het enige wat je er kunt aan doen, is een oud jaaroverzicht met beelden uit die tijd opzetten...

Figge

Pfff dat vind ik best een moeilijke stelling eigenlijk. Tegenwoordig neigt het misschien iets te veel naar een eenheidsworst, maar vindingen als F Duct, DDRS, rijhoogte stabilisatie(zonde dat t nooit gebruikt in competitie), blown difussors (in al zijn verschijningen) komen toch ook uit deze tijd. Die waren er niet eind jaren 90. De laatste jaren strijden er meer deelnemers langer in om te titel. In de jaren 90 wist je vaak in de winter al wie grootste uitdager van de kampioen werd. Dat de circuits nu meer uitloop bieden heeft ook voordelen. Men onderneemt nu vaker een inhaalpoging. Als het risico te groot is om in een grindbak te raken blijft men vaker treintje rijden.
Jaren 90 vs nu? Geen idee eigenlijk...

Oh en welkom Raves!! 8)

0634

DAt las ik ook in RTL Grand Prix Magazine: Formule Eenheidsworst noemde hij het seizoen 2012. Tjonge jonge, dan eet je ook azijn bij het ontbijt hoor. Iemand zei mij ooit dat Mark Koense alleen maar kan schrijven over het verleden en kan zeuren over het heden. Ik ontkende dat toen, maar het was wel waar. Naar mijn mening is 2012 een van de mooiste F1 jaren die ik heb meegemaakt. Dan past zo'n negatief artikel daar helemaal niet in. Ja, er is wel wat mis met F1, maar de laatste jaren wordt het weer steeds leuker, niet slechter.

Enzo

Citaat van: SDG op 27 januari 2013 - 10:27:39
Citaat van: Enzo op 27 januari 2013 - 05:51:22
Welkom op het forum rawes.

Sure, de banen zijn nu een stuk vergevensgezinder dan vroeger, maar het is voornamelijk de auto's zelf die bochten als eau rouge minder bijzonder maken.
Om de topictitel te beantwoorden; ja, de jaren 90 waren vet, heel vet zelfs. Maar dat was echt een ander tijdperk met andere belangen en een ander economisch klimaat. Formule 1 is nooit precies hetzelfde, de sport blijft zich ontwikkelen en das maar goed ook.

Het gekende 'vroeger was alles beter'-verhaaltje. Eind jaren negentig zullen er wellicht ook veel fans geweest zijn die terug verlangden naar de jaren tachtig, in de jaren tachtig hadden ze heimwee naar de jaren zeventig en ga zo maar verder. Zoals je zelf aangeeft: de sport ontwikkelt zich verder en de tijden van weleer keren nooit meer terug. Het enige wat je er kunt aan doen, is een oud jaaroverzicht met beelden uit die tijd opzetten...

Yep, ik betrap me er zelf ook wel eens op.  :)

Jehoentelaar

De jaren '90 waren zeker prachtig, maar ook toen was er natuurlijk wel wat te klagen. Neem 1996, het jaar dat de geschiedenis in gaat als het jaar met de minste inhaalacties sinds men dat is gaan bijhouden. En de auto's zagen er in die tijd ook al behoorlijk hetzelfde uit, uitzonderingen daargelaten. Best kans dat de fans die na pakweg 2009 zijn ingestapt over een aantal jaar terugverlangen naar deze periode, en dat de echte Formule 1 gaan noemen.

Zeggen dat de Formule 1 je geen moer meer boeit in je eerste post op een Formule 1-forum vind ik wel geestig, maar dat terzijde. Welkom Rawes. :)

Wallie

Als je het jaaroverzicht van 1996 terug kijkt zie je bijna alleen maar beelden van pitstops omdat daar alles werd beslist.  ;)

Doe mij maar zo'n seizoen als afgelopen jaar!

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

rawes

#10
Citaat van: rawes op 27 januari 2013 - 02:44:33
Sinds 1992 ben ik een trouwe FAN v/d F1,maar de laatste jaren heeft de F1,naar mijn mening aan kwaliteit ingeleverd.
En dat heeft vooral te maken met de layout v/d circuits heden ten dage.
Om maar 1 voorbeeld te noemen de "beruchte EAU ROUGE",,,zelfs Michael Schumacher,zei dit jaar,dat deze bocht niet meer hartverlammend is(zie inhaalacties ,,Webber,Raikkonen),,,en hoe komt dat,,!!!HET ASFALT(uiloopstrook)naast de baan.

De mededeling,dat de F1,het komende jaar niet meer LIVE(RTL7)interesseerd,mij daarom ook geen ene mallemoer meer.
Wat ik bedoelde is dat elke coureur tegenwoordig volgas door een bocht durft te gaan,want tja als de coureur naast de baan geraakt is er niks aan de hand,met al dat asfalt naast de baan,,,dus de durf en lef om het gaspedaal in te trappen in een snelle bocht met grindbak is niet meer nodig,,  vb.. Pouhon,Stavelot,130R,Copse corner,Stowe en de laatste bocht van Catalunya,das helemaal een verschrikking...


SDG


Kootje

#13
Citaat van: SDG op 29 januari 2013 - 15:39:54
Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2013 - 15:21:20
Eh? :D

Ik denk dat rawes nog wat moeite heeft met quoten.

Dat denk ik ook, daarom ben ik zo vrij geweest de onoverzichtelijke quotes te verwijderen en de meest overzichtelijke licht te wijzigen. Uiteindelijk zegt hij/zij 4 keer hetzelfde, dus kwalijk zal hij/zij het me niet nemen. ;)



@Rawes,

Quoten is vrij simpel, klik bij de reactie die je wilt quoten op de optie VOEG CITAAT TOE en ga daarachter, bij voorkeur 2 regels daaronder, aan de gang met je eigen reactie. Wil je slechts 'n deel quoten dan kun je of bovenstaande hanteren en wissen wat je niet wilt gebruiken, of je kopieerd met je rechtermuisknop het stukje tekst dat je wilt quoten en paats je vervolgens tussen de code onder de sneltoets boven de :-[ en :-[ smileys (witte tekstballonnetje). Succes bij je volgende poging.