Poll: Wat vind jij minder leuk aan de F1?

Gestart door Enzo, 23 januari 2013 - 16:35:29

« vorige - volgende »

Zelfs de Formule 1 heeft minpunten, wat is jouw grootste ergenis?

Het tankverbod
Het kunstmatige van DRS en KERS
De snelslijtende banden met verplichte pitstops
De innovatieve beperkingen ten gevolgen van de regelgeving
Het grote prestatieverschil tussen de grote en de kleine teams
Het verliezen van historische circuits aan nieuwe karakterloze banen in niemandsland
Het willekeurige beleid tijdens de races (penalty)
De dure toegangskaartjes
Dat formule 1 steeds langzamer word ipv sneller
Dat een paydriver vaak de voorkeur krijgt boven talent
Dat Formule 1 steeds moeilijker te volgen is. (decoder)
Het testverbod

0634

Citaat van: Enzo op 23 januari 2013 - 22:58:56
Citaat van: Jeroen op 23 januari 2013 - 22:54:31
Echt Enzo? Wist ik niet ;D

Tja, ik twijfelde wel ff of ik dit nou nog moest posten... ;D
Was de laatste keer ok...?
ha, nee hoor, maakt mij niet uit. Maar op Autosport las ik dat de banden minder grillig worden. Speciaal voor jou ;).

Kootje

#31
Citaat van: Jeroen op 23 januari 2013 - 20:31:07
Citaat van: Kootje op 23 januari 2013 - 19:56:07
Citaat van: Jeroen op 23 januari 2013 - 19:20:35
dan is het toch gek dat één van 's werelds grootste mediums gewoon gratis blijft.

Hoezo gratis? Welke provider heb jij? Ik betaal namelijk maandelijks 'n fiks bedrag voor oa TV, ik weet 't niet hoor. ::)
Ja digitaal ja en met 500 netten. Maar als je genoegen neemt met gewone tv en alleen de gewone netten kost het (vrijwel) niets.

Vrijwel niets is nog steeds iets, niet gratis dus. ::)
Daarbi, wat is vrijwel niets? Voor jou is 20 euro pm misschien niet veel, maar voor iemand met uitkering weer wel.

0634

#32
Pfff, je snapt toch wat ik bedoel of niet soms? Het kost kijk en luistergeld (al is het nu iets anders een doort belastingheffing ofzo) en verder niets. Die betaal je sowieso, dus voor de rest kijk je gratis... ::)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2013 - 12:36:48
Pfff, je snapt toch wat ik bedoel of niet soms? Het kost kijk en luistergeld (al is het nu iets anders een doort belastingheffing ofzo) en verder niets. Die betaal je sowieso, dus voor de rest kijk je gratis... ::)

Die betaal je helemaal niet sowieso. Tenminste .... niet als je daarmee m'n Ziggo abbonement bedoeld. :-\  Als ik m'n Ziggo opzeg heb ik iig géén TV ontvangst meer, de tijd van 'n antenne op je dak is niet meer. Misschien dat dat in Amsterdam nog zo werkt, maar hier in Baarn zal ik toch echt 'n abbonement af moeten sluiten om TV te kunnen kijken, en dat is echt niet gratis hoor. TV kijken is sowieso niet gratis, volgens mij ook nooit geweest ook, en zal hooguit nog duurder gaan worden. Dus tenzij dat is wat je bedoeld, begrijp ik je idd niet. :-X

Jehoentelaar

Over de banden: wat is precies hetgene dat de ergernis veroorzaakt? De enorme hoeveelheid marbles langs de ideale lijn die inhalen onmogelijk maakt, of het 'kunstmatige' gevecht met de banden? Bridgestone kreeg zover ik weet toch kritiek dat het strategisch element te weinig aanwezig was met die dingen, of heb ik het mis?

0634

Citaat van: Kootje op 24 januari 2013 - 16:17:14
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2013 - 12:36:48
Pfff, je snapt toch wat ik bedoel of niet soms? Het kost kijk en luistergeld (al is het nu iets anders een doort belastingheffing ofzo) en verder niets. Die betaal je sowieso, dus voor de rest kijk je gratis... ::)

Die betaal je helemaal niet sowieso. Tenminste .... niet als je daarmee m'n Ziggo abbonement bedoeld. :-\  Als ik m'n Ziggo opzeg heb ik iig géén TV ontvangst meer, de tijd van 'n antenne op je dak is niet meer. Misschien dat dat in Amsterdam nog zo werkt, maar hier in Baarn zal ik toch echt 'n abbonement af moeten sluiten om TV te kunnen kijken, en dat is echt niet gratis hoor. TV kijken is sowieso niet gratis, volgens mij ook nooit geweest ook, en zal hooguit nog duurder gaan worden. Dus tenzij dat is wat je bedoeld, begrijp ik je idd niet. :-X

Ik kijk al zolang digitaal dat ik blijkbaar ook niet meer wist, maar heb het ff snel nagekeken en je kan hier althans van een tientje pm kijken. Nou ja, dat is idd niet gratis, daar zit ik dus inderdaad fout, maar het lijkt mij ook niet echt duur, al is het dat voor sommigen misschien wel. Een omroep bijdrage is volgens wiki inmiddels verwerkt in het belastingstelsel waardoor er een verhoging kwam van 1,1% in de eerste schaal. Nou ja, het zal allemaal.

Iig, ik denk nog steeds dat decoders de toekomst hebben. En dan misschien zelfs per uitzending betalen, wat op zich dan weer gunstig kan zijn. Maar goed, dat zal allemaal moeten blijken, het is alleen wat ik denk. Laten we maar weer on topic gaan.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2013 - 16:50:20
Over de banden: wat is precies hetgene dat de ergernis veroorzaakt? De enorme hoeveelheid marbles langs de ideale lijn die inhalen onmogelijk maakt, of het 'kunstmatige' gevecht met de banden? Bridgestone kreeg zover ik weet toch kritiek dat het strategisch element te weinig aanwezig was met die dingen, of heb ik het mis?

De marbles, de kleine operating window en de slijtage...

Kort door de bocht was het gevolg, dat je niet van de racelijn af kan, dat je met geluk een goede set-up te pakken hebt en dat je niet te hard kan rijden omdat je banden anders te snel slijten.

0634

En dat er mooie discussie ontstonden op een niet nader genoemde website. ;)

Franky R.

Ik kijk net als sommigen al ruim twintig jaar naar de F1. En inderdaad ga je na verloop van tijd je storen aan sommige dingen.


Mijn grootste ergenis is het verdwijnen van 'Free-to-Air' uitzendingen. Heb er een artikel aan gewijd.
[]


Maar wat mij recentelijk ook ergert, is de zelfverkozen starheid van de FIA/FOTA. Neem de 1.6 V6-turbo. Moest het werkelijk een V6 zijn, ipv dat de FIA de configuratie gewoon vrij laat en de fabrikanten zelf laat kiezen of ze een vier, vijf of zescilinder willen? Echt een gemiste kans van Todt, om hier wat mee te doen.


Verder hekel ik het magere startveld. We hoeven niet terug naar de chaotische jaren negentig met maar liefst 35 F1-rijders. Maar we gaan straks naar amper 22 auto's kijken. En een ander nadeel is, dat een talent als Frijns in de jaren negentig geheid in een F1-auto zou rijden.


Nu moet die jongen een jaar wachten, net als Bottas... :-X




Jehoentelaar

Mwah, op zich is 22 auto's nou ook weer niet zó ernstig. Op foto's uit de rijke geschiedenis van de Formule 1 zie je er vrijwel nooit meer dan 18, tot je opeens bij die chaos van eind jaren '80/ begin jaren '90 uitkomt. Daarna neemt het weer net zo snel af. Die 24 auto's van de afgelopen jaren was het hoogste sinds 1995 (tellen we Lola even niet mee). Wat me wel zorgen baart is dat er na HRT niet elf volledig gezonde teams over zijn. Als de geschiedenis zich herhaalt kan het met een aantal jaar zo over zijn met nog twee à drie teams (denk in een gek geval aan de kleintjes, Force India, of zelfs Mercedes indien het matig blijft presteren). De huidige situatie waarin de sport zich verkeert (totaalplaatje) maakt het vrijwel niet aantrekkelijk om als nieuw team in te stappen, zeker niet nu we het jonge drietal uit 2010 als voorbeeld hebben gezien.

0634

 paydrivers vierden in de jaren 90 ook al hoogtij dus of Frijns dan wel mee had gedaan...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2013 - 23:15:23
paydrivers vierden in de jaren 90 ook al hoogtij dus of Frijns dan wel mee had gedaan...
Dat is correct, maar toen had je veel meer teams en dus meen ik dat Frijns dan meer kans zou hebben op een race-stoeltje.


CitaatMwah, op zich is 22 auto's nou ook weer niet zó ernstig. Op foto's uit de rijke geschiedenis van de Formule 1 zie je er vrijwel nooit meer dan 18, tot je opeens bij die chaos van eind jaren '80/ begin jaren '90 uitkomt.


Ja, in de jaren 1950 en '60 had je maar 16 auto's, vaak aangevuld met F2 auto's. Maar dat was ook een periode van vóór de commerciële tv-tijdperk, he! Dus maakte dat toentertijd niet zo veel uit.


En het chaos van de jaren 1980 en 1990 was er niet zomaar. De echt aanzet begon met de klantenchassis in de jaren 70.


Maar mijn punt voor wat betreft het aantal teams, was eerder gericht op aanwas / toevoer van talent. Vroeger zag ik toch veel meer debutanten aan het begin van een nieuwe seizoen.


Wel deel ik je bezorgdheid over de financiële situatie. Als zelfs Sauber nu een paydriver, want dat is Gutierrez dan ook, in haar auto moet stoppen...




Vieze baas

Optie staat er niet tussen maar ik vind het jammer dat de auto's tegenwoordig zo betrouwbaar zijn. Eind jaren 90 had je races met veel geplofte motoren, kapotte bakken. Uitgelezen kans voor kleine teams om dan eens punten te halen

Sabai

#43
Citaat van: SanderAlonso op 23 januari 2013 - 21:16:20
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel zwaar klote dat ik ongeveer de helft van de race's moet gaan streamen. Geld voor een abbonement bij Sport 1 heb ik niet.

Dat zal ook mijn grootste ergenis worden dit jaar. Maar met een beetje geluk zit duitsland in m'n nieuwe pakket . Verder heb ik me de laatste jaren vooral geergerd aan de onzin straffen en kunstmatige drs. Vooral drs voegt voor mij niks toe aan de race's.

Kootje

Citaat van: Vieze baas op 25 januari 2013 - 07:13:24
Optie staat er niet tussen maar ik vind het jammer dat de auto's tegenwoordig zo betrouwbaar zijn. Eind jaren 90 had je races met veel geplofte motoren, kapotte bakken. Uitgelezen kans voor kleine teams om dan eens punten te halen

Ik stoor me er niet aan, maar is idd weleens jammer ja.