Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 19:49:52
Natuurlijk zitten er primaten tussen. Maar veel genuanceerder dan bij voetbalfans. Kijk eens bij een race rond. Geen Vettel fan die een Hamilton fan op zijn kop slaat. En ze hoeven ook niet uit elkaar te worden gehouden met verschillende vakken. Er zijn altijd excessen, maar de gemiddelde F1-fan is veel milder dan de de gemiddelde voetbalfan in relatie tot de 'vijand'. Neem de Pits als voorbeeld. Hier zitten diverse fans van bepaalde rijders, maar schelden op coureurs doet eigenlijk niemand. Open eens een gemiddeld voetbalforum en er vliegt een complete medische encyclopedie naar je knar.

En ik sprak mezelf niet tegen. Ik gaf als voorbeeld van de voetbalfan de Ajaxfan en concludeer door diens liefde voor Ajax en afkeer van Feyenoord, dat die eigenlijk veel meer Ajaxfan is dan voetbalfan. Ik had ook een andere club kunnen nemen, maar de conclusie was dat er voornamelijk clubfans zijn dan allround voetbalfans, althans, dat bedoelde ik. Natuurlijk is dat wat kort door de bocht, maar het werkt daar wat anders dan bij de F1fan. Een Vettelfan geniet ook van een race als Vettel een keertje niet meedoet maar een Ajaxfan genieg doorgaans niet van Feyenoord-NAC (tenzij Feyenoord verliest ;))
nogmaals, heel kort door de bocht. Dat de voetbalsport meer aantrekkingskracht heeft op een stelletje a-socialen wil niet zeggen dat de gemiddelde fan zoveel verschilt van de gemiddelde F1 fan, zeker niet de gemiddelde fan voor de buis. En juist echte fans of het nou om voetbal of F1 gaat is het om de sport te doen, dus nee, ik denk niet dat de echte voetbalfan een beetje raar is. Raar is natuurlijk ook een heel relatief begrip, net als de gemiddelde fan, maar ik zie eigenlijk vooral overeenkomsten en weinig verschillen.

0634

Nou ja, ik zie eigenlijk veel meer verschillen en bar weinig overeenkomsten.

Maar maakt verder niet uit, laten we terug on topic gaan.

Sabai

Ik zie ook niet zoveel overeenkomsten maar dat terzijde.

Is er eigenlijk wel eens een Finse gp geweest? Met zoveel WKers uit dat land zou je denken dat er wel een mooie baan ergens moet zijn daar.

0634

Citaat van: Sabai op 27 januari 2013 - 10:59:10
Ik zie ook niet zoveel overeenkomsten maar dat terzijde.

Is er eigenlijk wel eens een Finse gp geweest? Met zoveel WKers uit dat land zou je denken dat er wel een mooie baan ergens moet zijn daar.
Nee, niet dat ik weet.

Kootje

Nee, daar is er nog nooit geen GP geweest.

Jehoentelaar

Er zijn wel wat circuitjes, maar het stelt allemaal vrij weinig voor in vergelijking met wat er verder in Europa ligt.

SDG

Citaat van: Sabai op 27 januari 2013 - 10:59:10
Ik zie ook niet zoveel overeenkomsten maar dat terzijde.

Is er eigenlijk wel eens een Finse gp geweest? Met zoveel WKers uit dat land zou je denken dat er wel een mooie baan ergens moet zijn daar.

Nee, de enige race ooit in Scandinavië was de Zweedse GP op Anderstorp, van 1973 tot 1978.

0634

Terwijl Scandinavie inmiddels toch een mooie racegeschiedenis heeft. Ronnie Peterson, Stefan Johansson, Gunnar Nilsson, de drie Finse wereldkampioenen, Kovalainen, Salo, etc.. Als ik het zo even snel uitreken een stuk of 56 GP zeges... Nederland zou er een moord voordoen. En Belgie ook trouwens.

Gerard

Mmmmm beetje laat (ben hier ren weekje niet geweest) maar een droomkalender...
Okay... Ik zou sowieo Imola, Adalaide,MONZA,SPA,SILVERSTONE,SUZUKA ASSEN, Zuid Afrika en Sao Paulo willen zien... Bahrain voorgoed eruit, net als Valencia... Tja als wr mogen dromen komt de OUDE Hockenheimring terug ;)

Fabian

Assen??? Nee doe mij dan maar Zandvoort. Persoonlijk vind ik Assen nou niet echt een circuit voor de F1.

Erwin-82

#130
Oh....leuk topic dit. Ok, hier komt mijn lijst. gewoon ad random

Australie (Albert Park) Gewoon mooi circuit en een traditionele seizoensopener.

Maleisie (Sepang) Vanwege de kans op regen.

Japan (Suzuka) Gewoon mooie baan.

Spanje (Circuit de Catalunya)

Monaco Hoort er gewoon bij....punt

Duitsland (Hockenheim, maar dan de oude versie)

Engeland (Brands Hatch, vindt paddock hill bent zo gaaf)

Frankrijk (Dijon Prenois) Tsja....Villeneuve vs Arnoux...kijk zelf maar

GP Europa....De Nordschleiffe! ik zou die diva's van tegenwoordig het wel eens in hun broek willen zien doen als ze door de groene hel moeten racen! En je kunt er makkelijk zo'n 15 DRS zones kwijt  ;D

Belgie (Spa natuurlijk!)

Italie (Monza. Maar dan met de Lesmo's zoals vroeger, gegarandeerde chaos bij de start)

Oostenrijk (Ostereichring...vette volgas piste)

Canada (circuit Gilles Villeneuve, hele mooie races gezien daar Hier de complete GP van 1991....man o man dat geluid en die vette  onboard beelden! )

America (Laguna Seca, vanwege de cork screw)

Mexico (Autodromo Hermanos Rodriguez, Als je tijd hebt, hier is de complete GP daarvan van 1988, domme commentaar moet men maar even voor lief nemen )

Brazilie (interlagos, geweldige baan. Vond trouwens dit filmpje op youtube van de GP uit 1992 waar Senna gewoon loopt te fucken met Schumacher, geweldig! )

Ok, dat waren ze, beetje kort seizoen zo, maar  ik denk wel beter dan met al die rare Tilke baantjes van nu.
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Iceman2012

Citaat van: Erwin-82 op 07 februari 2013 - 13:48:11

Brazilie (interlagos, geweldige baan. Vond trouwens dit filmpje op youtube van de GP uit 1992 waar Senna gewoon loopt te fucken met Schumacher, geweldig! )

hij heef problemen met zn gearbox maar kan nog wel in de slipstream van Schumacher kruipen die vervolgens de deur wijdwagen laat open staan voor bocht 1, dus volgens mij is er van enige opzet geen sprake.

Enzo

Citaat van: Iceman2012 op 07 februari 2013 - 15:31:59
Citaat van: Erwin-82 op 07 februari 2013 - 13:48:11

Brazilie (interlagos, geweldige baan. Vond trouwens dit filmpje op youtube van de GP uit 1992 waar Senna gewoon loopt te fucken met Schumacher, geweldig! )

hij heef problemen met zn gearbox maar kan nog wel in de slipstream van Schumacher kruipen die vervolgens de deur wijdwagen laat open staan voor bocht 1, dus volgens mij is er van enige opzet geen sprake.

Sterker nog, Senna schijnt geweten te hebben dat hij het einde van de race niet ging halen door zijn probleem. Toch koos hij ervoor op de baan te blijven en idd te fucken met Schumacher. Brake-test in de krappe korte bochten en dan snel wegtrekken op het rechte stuk. Ik snap wel waarom Schumacher daar niet blij mee was destijds zeker omdat hij veel sneller was, maar anderzijds moet ie dan niet zeuren en hem gewoon inhalen.

Was overigens pas de 9de race van Schumacher's F1 carriere, een van de vele mooie gevechten tussen de routinier en de belofte. Zo zijn er van deze twee grootmeesters wel meer pareltjes te vinden op You tube.  8)

Iceman2012

Citaat van: Enzo op 08 februari 2013 - 03:03:18
Citaat van: Iceman2012 op 07 februari 2013 - 15:31:59
Citaat van: Erwin-82 op 07 februari 2013 - 13:48:11

Brazilie (interlagos, geweldige baan. Vond trouwens dit filmpje op youtube van de GP uit 1992 waar Senna gewoon loopt te fucken met Schumacher, geweldig! )

hij heef problemen met zn gearbox maar kan nog wel in de slipstream van Schumacher kruipen die vervolgens de deur wijdwagen laat open staan voor bocht 1, dus volgens mij is er van enige opzet geen sprake.

Sterker nog, Senna schijnt geweten te hebben dat hij het einde van de race niet ging halen door zijn probleem. Toch koos hij ervoor op de baan te blijven en idd te fucken met Schumacher. Brake-test in de krappe korte bochten en dan snel wegtrekken op het rechte stuk. Ik snap wel waarom Schumacher daar niet blij mee was destijds zeker omdat hij veel sneller was, maar anderzijds moet ie dan niet zeuren en hem gewoon inhalen.

Was overigens pas de 9de race van Schumacher's F1 carriere, een van de vele mooie gevechten tussen de routinier en de belofte. Zo zijn er van deze twee grootmeesters wel meer pareltjes te vinden op You tube.  8)
zo lang je in de race bent weet je nooit zeker of je t einde gaat halen of niet, dus doe je er alles aan om de concurrentie achter je te houden. Niks mis mee.

Enzo

Ik zeg toch ook niet dat er wat mis mee was, maar snap Schumacher frustratie wel vanuit zijn perspectief.
Mooie tijden, dat waren het.  8)