Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Kootje

#90
Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D

Voetbal meestal 's avonds? ??? Champions en Europaleague ja, dat wel ja. Interlandvoetbal ook, maar eredivisievoetbal is toch echt voornamelijk 's middags. Vaak zelfs ook nog eens op Zondagmiddag rond datzelfde onmogelijke tijdstip als dat de F1 ook uitgezonden wordt. >:(

Kootje

@Jeroen,

Wat de uitzendtijden betreft ben ik het deels wel met je eens. Ik heb de race ook liever 's ochtends al, zodat je daarna nog wat aan je dag hebt. Maar ja, toch komt 't me vaak genoeg wel weer goed uit. Heb ik 'n kater, ga nu eenmaal graag ff sappen op Zaterdagavond, dan zit ik niet op zo'n ochtendrace te wachten. Is 't 'n druiilerige dag, dan vind ik 2 uur 's middags ook wel weer fijn. Je kan wat dat betreft nooit iedereen 100% tevreden stellen.

Wat jouw voorkeur voor 16 races betreft, dat mag uiteraard. Ieder moet voor zich weten welke en hoeveel circuits ze in hun droomkalender opnemen. Ik ben het alleen totaal niet eens met de (niet persé door jou) aangevoerde argumenten als m'n vrouw loopt nu al te zeuren, m'n kids eisen de aandacht op of er zijn teveel saaie races om de kalender in te korten van 20 naar 18 of zelfs 16.


A; Dat gezeur wordt heus niet minder, alleen zeurt ze iets minder vaak. ;D
B; Kids kun je naar buiten (speeltuin od) of hun kamer sturen, of je wacht tot ze op bed liggen. ::)
C; Saaie race zullen er altijd zijn, al beperk je het WK tot 10x de GP van Brazilië wat dit jaar de mooiste was. (gelukkig was je het hier al me eens ;))


0634

Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 08:49:57
Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 23:47:41
Van mij moeten ze het seizoen ook niet persé inkorten en zeker niet omwille van de gezinssituatie. Dat laatste is iets dat zich vroeg of laat oplost als mijn kinderen me beu zijn. ;) of ik nu 16 of 20 races moet opnemen, maakt geen fuck uit natuurlijk. Dat het er 20 zijn i.p.v. 16 wil dan ook niet zeggen dat ik niet alles wil zien.

Nog iets over de teams, het zijn vooral zij die echt geen 20ste race willen.


Das niet waar, de teams willen niet méér dan 20 races, ze willen dus geen 21 of meer races. Met 2o races heeft niemand problemen, zolang de kalender maar dusdanig in elkaar steekt dat het geen logistieke nachtmerrie word.





Nou ja, ze vinden 20 de absolute grens, waaruit je mag concluderen dat ze iets minder niet erg zouden vinden.

Fernando Alonso zei laatst onomwonden dat hij liever 16 races heeft en meer testdagen.

0634

Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 09:11:48
@Jeroen,

Wat de uitzendtijden betreft ben ik het deels wel met je eens. Ik heb de race ook liever 's ochtends al, zodat je daarna nog wat aan je dag hebt. Maar ja, toch komt 't me vaak genoeg wel weer goed uit. Heb ik 'n kater, ga nu eenmaal graag ff sappen op Zaterdagavond, dan zit ik niet op zo'n ochtendrace te wachten. Is 't 'n druiilerige dag, dan vind ik 2 uur 's middags ook wel weer fijn. Je kan wat dat betreft nooit iedereen 100% tevreden stellen.


Dat vraag ik ook niet. Ik vraag alleen dat ze mij 100 procent tevreden stellen ;).

Figge

Ik vind 20 een mooi aantal races...
Maar voor meer testen valt zeker wat te zeggen. Als je het toch over een droomkalender hebt, dan kan een droom testkalender daar mooi in integreren. Dus bijvoorbeeld na de race in Spa eerst een weekje testen op de RB Ring iod en door naar Monza. Zo zijn er vast nog wel 3 of 4 testweekjes in te plannen. En... Verplicht de helft van de tijd rookies laten rijden. Dat bevordert de doorstroom van talent en de rol van testrijder wordt weer echt zinvol én commercieel interessanter voor met name de kleinere teams.

Sabai

Ik heb dat ook gelezen dat er meerdere teams en coureurs zijn die liever wat minder races zouden willen hebben. Hoe mooi je beroep ook is het reizen en de focus gaan zijn tol eisen en dan wil je ook wel eens vakantie of in elk geval iets anders doen. Ik denk dat er ook coureurs zijn die hier hun profijt van zouden hebben als het seizoen korter zou zijn. Het is puur een gevoel hè  ;) .

Sabai

Citaat van: Figge op 26 januari 2013 - 09:57:14
Ik vind 20 een mooi aantal races...
Maar voor meer testen valt zeker wat te zeggen. Als je het toch over een droomkalender hebt, dan kan een droom testkalender daar mooi in integreren. Dus bijvoorbeeld na de race in Spa eerst een weekje testen op de RB Ring iod en door naar Monza. Zo zijn er vast nog wel 3 of 4 testweekjes in te plannen. En... Verplicht de helft van de tijd rookies laten rijden. Dat bevordert de doorstroom van talent en de rol van testrijder wordt weer echt zinvol én commercieel interessanter voor met name de kleinere teams.

Dat zou ook niet verkeerd zijn idd.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 09:46:31
Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 08:49:57
Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 23:47:41
Van mij moeten ze het seizoen ook niet persé inkorten en zeker niet omwille van de gezinssituatie. Dat laatste is iets dat zich vroeg of laat oplost als mijn kinderen me beu zijn. ;) of ik nu 16 of 20 races moet opnemen, maakt geen fuck uit natuurlijk. Dat het er 20 zijn i.p.v. 16 wil dan ook niet zeggen dat ik niet alles wil zien.

Nog iets over de teams, het zijn vooral zij die echt geen 20ste race willen.


Das niet waar, de teams willen niet méér dan 20 races, ze willen dus geen 21 of meer races. Met 2o races heeft niemand problemen, zolang de kalender maar dusdanig in elkaar steekt dat het geen logistieke nachtmerrie word.





Nou ja, ze vinden 20 de absolute grens, waaruit je mag concluderen dat ze iets minder niet erg zouden vinden.

Fernando Alonso zei laatst onomwonden dat hij liever 16 races heeft en meer testdagen.

Ecclestone zei afgelopen week nog dat een 20ste race dit seizoen zo goed als uitgesloten is, de teams moeten zo kort voor het seizoensbegin allemaal hun fiat geven en hij weet dat ze dat nu net niet willen doen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 09:46:31
Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 08:49:57
Das niet waar, de teams willen niet méér dan 20 races, ze willen dus geen 21 of meer races. Met 2o races heeft niemand problemen, zolang de kalender maar dusdanig in elkaar steekt dat het geen logistieke nachtmerrie word.

Nou ja, ze vinden 20 de absolute grens, waaruit je mag concluderen dat ze iets minder niet erg zouden vinden.

Maar das iets anders dan dat ze helemaal géén 20 races willen, en dat is wat Marc beweerde.


CitaatFernando Alonso zei laatst onomwonden dat hij liever 16 races heeft en meer testdagen.

Kwam hij daar zelf mee of kreeg hij de keuze tussen enerzijds de huidige situatie en anderzijds 16 races plus extra testdagen? Als hij die keuze moest maken, dan snap ik hem wel, meer testen staat bij iedereen hoog op het verlanglijstje. Ik denk echter niet dat hij voor minder races zou kiezen als hij die extra testdagen sowieso tegemoet mocht zien. Uiteindelijk is het 't racen zelf wat ze het liefste doen, dus .....

Sabai

Fernado zei dat hij het moeilijk vond om zo lang de focus op racen vast te houden en het daarom teveel vond . Ik zal is kijken of ik het art. kan terug vinden.

Kootje

Citaat van: M@rc op 26 januari 2013 - 10:07:50
Ecclestone zei afgelopen week nog dat een 20ste race dit seizoen zo goed als uitgesloten is, de teams moeten zo kort voor het seizoensbegin allemaal hun fiat geven en hij weet dat ze dat nu net niet willen doen.

Maar dat gaat over dit aankomende seizoen, niet over het al dan niet hebben van 20 races. Dáár hebben ze namelijk allang allemaal hun fiat voor gegeven, dus dan kun je moeilijk concluderen dat ze dat niet zouden willen. Voor dit seizoen zou het betekenen dat ze hun hele logistieke operatie weer aan moeten passen omdat er nu toch ineens weer 'n 20e race op het programma komt te staan en daar is het gewoon te kort dag voor. Dat is nu dus het bezwaar waar Bernie tegenaan denkt te lopen, niet het aantal van 20 races an sich.

Kootje

Citaat van: Sabai op 26 januari 2013 - 10:11:53
Fernado zei dat hij het moeilijk vond om zo lang de focus op racen vast te houden en het daarom teveel vond . Ik zal is kijken of ik het art. kan terug vinden.

Oke, doe dat. Ben benieuwd. :)


Kootje

Hmmmm ...... toch 'n beetje 'n dubbel gevoel bij. Maar goed .... hij zegt 't idd, en het lijkt erop dat dit ook echt bij hemzelf vandaan komt. Dus ....  :-X

SDG

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 08:30:50
Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D
Bij voetbal zullen de meesten alleen kijken naar hun clubje natuurlijk. Dat is anders dan F1, waarbij er maar één competitie is. Maar goed, echte voetbalfans zijn toch een beetje raar ;D.

Bij deze wil ik dit uitroepen tot de quote van de dag.  ;D