Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:01:50
Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 18:47:07
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 18:24:03
Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.
tja, dat vind ik geen vergelijking, je krijgt de uitslagen wel mee, dus je kunt de volgende ronde zo weer verder. Ik mis ook elk jaar wel 1 of 2 grand prix door omstandigheden of er nou 16 of 20 grand prix zijn, daar wordt het seizoen niks minder van. Hoe meer grand prix er zijn hoe makkelijker het juist wordt om er eens eentje over te slaan.
Dat geldt voor mij absoluut niet. Ik mis er ook wel eens eentje live, maar die neem ik dan altijd op.
nou, ook een prima oplossing toch??

Kootje

#76
Dacht ik ook.  ;D

Overigens begrijp ik best dat men de race niet altijd live kan kijken hoor, zeker met 'n gezinnetje. Maar om dat nu als reden aan te duiden om de kalender in te korten gaat er bij mij niet in. Oké ..... ga op die mooie zonnige zondagmiddag lekker met vrouw en kidz naar het strand of whatever. Prima, moet je zeker niet nalaten. Ikzelf kijk ook lang niet alles live, al probeer ik 't wel. Maar soms zit het er om uiteenlopende redenen gewoon niet in, jammer dan. Nacht- en ochtendraces conflicteren nog weleens met 'n kater, middagraces gaan soms niet samen met het té mooie weer om binnen te zitten, en vooravondraces gaan nu eenmaal niet samen met 'n restaurantbezoekje. Opnemen en later kijken dus, is toch niet zo moeilijk?  ::)

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:10:32
Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:03:15
Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.

Nee, dus niet. Ik kan absoluut niet een race overslaan zonder er die twee uur constant aan te denken en internet te checken wat er gebeurt. Het is net als stoppen met roken. Dat lukt prima. Maar niet als er een pakje Marlboro op de keukentafel ligt te wachten.
ok, maar dan begrijp ik niet waarom je dan met dat 'Absence makes the heart grow fonder' aan komt zetten ;) op zich ben ik het daar trouwens wel mee eens, maar volgens mij is dat met 20 races over een iets langer seizoen ook geen enkel probleem. Ik denk dat voor dat 'abscence make the heart grow fonder' de winterstop veel belangrijker is

Kootje

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:10:32
Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:03:15
Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.

Nee, dus niet. Ik kan absoluut niet een race overslaan zonder er die twee uur constant aan te denken en internet te checken wat er gebeurt. Het is net als stoppen met roken. Dat lukt prima. Maar niet als er een pakje Marlboro op de keukentafel ligt te wachten.


Oei ..... dan ben je er wel heel slecht aan toe, hoe kom jij deze maanden door? :P

Kootje

Citaat van: JeroenMijn vriendin kijkt zelden tv en blijft zeker nergens voor thuis. Plus, het is een wezenlijk verschil of je op woensdagavond GTST wil zien als de kinderen op bed liggen of op een zondagmiddag je hele dag moet opgeven (want daar komt het op neer met een race om 14:00) terwijl de zon schijnt en we eindelijk allemaal vrij zijn.

Ze heeft vast wel iets? Boekenclubje, bridgeavondje, girls night out, whatever. Wat dat wezenlijke verschil betreft ben ik het maar deels met je eens. Dat gaat namelijk alleen op als je persé live moet kijken.


CitaatSaaie races zijn verder voor mijn geen reden. Je kan ook 16 GP's organiseren en 16 saaie races hebben. Bovendien zijn er zat goede circuits te vinden als je puur en alleen naar de circuits zou kijken.

Was ook niet naar jou gericht, maar in z'n algeheelheid. Het is namelijk wel degelijk als argument naar voren geschoven door éen of meerdere leden.


CitaatWat voor mij wel een reden is is de exclusiviteit van een race. Ik vond 16 gewoon prima. Niet teveel, maar ook niet te weinig. De zondagmiddag waarop een race is was voor mij een speciale zondagmiddag als racefanaat waar je je op kan verheugen. Dat speciale moet dan ook blijven. Net als dat de winterstop altijd moet blijven. Absence makes the heart grow fonder, zeggen ze in Engeland geloof ik. Maar goed, iedereen kan en mag daar anders over denken natuurlijk.

Heb je helemaal gelijk in, maar 16 of 20 races maakt daarin imo eigenlijk geen bal uit. Zouden we nu iedere week één of zelfs meerdere races hebben, dan gaat dat idd verloren. Maar die 4 extra races maken de F1 voor mij echt niet minder exclusief of speciaal hoor. Of je nu op 16 van 365, of op 20 van 365 dagen 'n live F1 race kunt zien, dat is 'n toename van 'n miezerig procentje.

Figge

Ik kijk al jaren niks meer live. Altijd starten rond 10 uur 's avonds omdat hare majesteit (net 4) dr in dan in ligt. Met haar erbij lukt het echt niet om de race te volgen. Heb een gepensioneerde schoonvader die ook al zijn hele leven F1 addict is... Die plant alles om ook de vrije trainingen heen. Die kijkt alles. Tijdens een GP weekend staat de wereld er stil, mooi weer of een andere activiteit, verjaardag iets met vrienden... Niks kan in een GP weekend, er kan dan echt ruzie van komen. Ik ben zeker niet beste vrienden met mn schoonmoeder, maar hier heb ik toch wat medelijden met haar :)

0634

Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 19:14:16
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:01:50
Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 18:47:07
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 18:24:03
Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.
tja, dat vind ik geen vergelijking, je krijgt de uitslagen wel mee, dus je kunt de volgende ronde zo weer verder. Ik mis ook elk jaar wel 1 of 2 grand prix door omstandigheden of er nou 16 of 20 grand prix zijn, daar wordt het seizoen niks minder van. Hoe meer grand prix er zijn hoe makkelijker het juist wordt om er eens eentje over te slaan.
Dat geldt voor mij absoluut niet. Ik mis er ook wel eens eentje live, maar die neem ik dan altijd op.
nou, ook een prima oplossing toch??
Tuurlijk, doe ik nu ook. Ik klaag er ook niet over dat het er teveel zijn, maar als je het mij vraagt (en daar gaat dit topic over) zou ik persoonlijk 16 ideaal vinden.

0634

Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:24:18
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:10:32
Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:03:15
Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.

Nee, dus niet. Ik kan absoluut niet een race overslaan zonder er die twee uur constant aan te denken en internet te checken wat er gebeurt. Het is net als stoppen met roken. Dat lukt prima. Maar niet als er een pakje Marlboro op de keukentafel ligt te wachten.


Oei ..... dan ben je er wel heel slecht aan toe, hoe kom jij deze maanden door? :P
Prima dus. Er zijn immers geen races.

SDG

Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:24:18
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 19:10:32
Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:03:15
Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.

Nee, dus niet. Ik kan absoluut niet een race overslaan zonder er die twee uur constant aan te denken en internet te checken wat er gebeurt. Het is net als stoppen met roken. Dat lukt prima. Maar niet als er een pakje Marlboro op de keukentafel ligt te wachten.


Oei ..... dan ben je er wel heel slecht aan toe, hoe kom jij deze maanden door? :P

Oude reviews, documentaires en uitzendingen bekijken...  :)

T.Nuvolari

Van mij moeten ze het seizoen ook niet persé inkorten en zeker niet omwille van de gezinssituatie. Dat laatste is iets dat zich vroeg of laat oplost als mijn kinderen me beu zijn. ;) of ik nu 16 of 20 races moet opnemen, maakt geen fuck uit natuurlijk. Dat het er 20 zijn i.p.v. 16 wil dan ook niet zeggen dat ik niet alles wil zien.

Nog iets over de teams, het zijn vooral zij die echt geen 20ste race willen.

robbert

ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D

T.Nuvolari

Bij wielrennen heb je het voordeel dat de wedstrijd meestal net iets langer is dan de gemiddelde voetbalmatch of F1 race. Als ik om 16u30 afstem op de Ronde van Vlaanderen zijn ze waarscijnlijk nog een uur onderweg.

0634

Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D
Bij voetbal zullen de meesten alleen kijken naar hun clubje natuurlijk. Dat is anders dan F1, waarbij er maar één competitie is. Maar goed, echte voetbalfans zijn toch een beetje raar ;D.

0634

Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:39:22
Ze heeft vast wel iets? Boekenclubje, bridgeavondje, girls night out, whatever. Wat dat wezenlijke verschil betreft ben ik het maar deels met je eens. Dat gaat namelijk alleen op als je persé live moet kijken.
Dat laatste is ook wel wat ik eigenlijk persé wil. Iedereen heeft zo zijn eigen afwijkingen natuurlijk ;).

En verder zeikt ze ook niet zo heel veel hoor, dat valt ook wel weer mee. Eigenlijk vnml zomers, en dat kan ik mij ook wel voorstellen. Wat wel zo is is dat ik de races die 's ochtends vroeg of juist 's avonds zijn daarom wel het prettigst vind. Twee uur s middags vind ik eigenlijk een schijttijd.

CitaatWas ook niet naar jou gericht, maar in z'n algeheelheid. Het is namelijk wel degelijk als argument naar voren geschoven door éen of meerdere leden.
Klopt. En daar ben ik dus net als jij ook niet echt mee eens. Het is namelijk ook echt niet zo dat saaie circuits altijd saaie races geven of andersom. Eén van de leukste races vorig jaar was Valencia, en dat is toch echt een beroerd cicruit.

CitaatHeb je helemaal gelijk in, maar 16 of 20 races maakt daarin imo eigenlijk geen bal uit. Zouden we nu iedere week één of zelfs meerdere races hebben, dan gaat dat idd verloren. Maar die 4 extra races maken de F1 voor mij echt niet minder exclusief of speciaal hoor. Of je nu op 16 van 365, of op 20 van 365 dagen 'n live F1 race kunt zien, dat is 'n toename van 'n miezerig procentje.
Tja, ik vind 16 prima. Maar voor de goede orde: ik heb geen probleem met 20 hoor, echt niet. Alleen dit gaat over een droomkalender en dan ga ik voor 16, dat vind ik ideaal. Maar ik klaag niet over 20 hoor maar meer dan dat moet het zeker niet worden m.i..

Kootje

Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 23:47:41
Van mij moeten ze het seizoen ook niet persé inkorten en zeker niet omwille van de gezinssituatie. Dat laatste is iets dat zich vroeg of laat oplost als mijn kinderen me beu zijn. ;) of ik nu 16 of 20 races moet opnemen, maakt geen fuck uit natuurlijk. Dat het er 20 zijn i.p.v. 16 wil dan ook niet zeggen dat ik niet alles wil zien.

Nog iets over de teams, het zijn vooral zij die echt geen 20ste race willen.


Das niet waar, de teams willen niet méér dan 20 races, ze willen dus geen 21 of meer races. Met 2o races heeft niemand problemen, zolang de kalender maar dusdanig in elkaar steekt dat het geen logistieke nachtmerrie word.