Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 10:22:17
Nee, maar een mooie zondag waarop je eens iets met het gezin kan doen i.p.v. weer eens achter de lichtbak te kruipen. Ik snap mijn vrouw wel. Al is het maar met de kinderen in de tuin ravotten. Ik vind dat persoonlijk ook belangrijker dan wat racekarren over je scherm zien gaan.

Zo denk ik er ook over F1 vind ik heel leuk maar staat niet persé op plek 1.

Kootje

Heb je de rest vd dag nog tijd genoeg voor. ::) Daarbij ..... hoe vaak komt 't hier voor dat er én F1 is, én ook nog eens mooi weer? ;D

Iceman2012

ok, dat zal allemaal wel, maar moet daarom de kalender worden aangepast?? Ondertussen klagen jullie ook over saaie circuits etc, sla gewoon zelfs eens een keer een weekend over. Bovendien het verschil tussen die 16 en 20 races zit m vooral in de lengte van het seizoen. Tegenwoordig eindigt een seizoen pas eind november waar dat jaren geleden volgens mij begin oktober was. De races in de zomer om 2 uur s middags zijn volgens mij redelijk gelijk gebleven.

T.Nuvolari

#63
@ Kootje: Dat denk jij, 2 koters tussen 1 en 3 jaar zuigen sowieso alle aandacht naar hen toe. Ik profiteer er liever nu van, binnen een paar jaar ben ik die oude zagevent. ;)

@ Iceman: Ik kan niet goed volgen.

Iceman2012

Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 16:25:12
@ Kootje: Dat denk jij, 2 koters tussen 1 en 3 jaar zuigen sowieso alle aandacht naar hen toe. Ik profiteer er liever nu van, binnen een paar jaar ben ik die oude zagevent. ;)

@ Iceman: Ik kan niet goed volgen.
nou, als ik al die droomkalenders zie dan staan er op de huidige F1 kalender blijkbaar genoeg races die jullie wel kunnen missen, maar die misschien voor anderen wel interessant zijn. Maar goed, het gaat om droomkalenders dus uiteraard kunnen jullie die indelen zoals je zelf wilt maar voor de discussie in t algemeen; als er mensen zijn die wel  graag 20 races zien (en die zijn er genoeg) dan kan men daar gewoon vanuit gaan, mensen die minder willen zien hebben dat altijd nog zelf in de hand, andersom is dat helaas niet mogelijk. Door het wegvallen van de 'in-season' tests zijn die 20 races tegenwoordig ook prima mogelijk en misschien zelfs wel wenselijk (voor de teams en het personeel)

T.Nuvolari

Voor een fan geld Formule 1 is Formule 1 en of het nu race 15 of race 19 is, je zal alles zien omdat je nu eenmaal een fan bent. Het feit dat het voor sommige wat minder mag zijn staat daar los van.
Teams zouden ook veel liever wat minder races hebben, gezien alle logistiek rompslomp en de vervoerskosten de pan uitswingen en teamleden klagen ook wel eens dat ze door de lengte van het seizoen veel te lang en veel te veel van huis weg zijn.

Voor de rest is het denk ik niet zo belangrijk voor iedereen dat de kalender wordt aangepast en is dit meer een komkommertijd topic. Niets waar je je zo druk in moet maken, gezien er de Nordschleife en andere onbruikbare circuits tussenstaan. ;)

Iceman2012

#66
Citaat van: M@rc op 25 januari 2013 - 16:56:13
Voor een fan geld Formule 1 is Formule 1 en of het nu race 15 of race 19 is, je zal alles zien omdat je nu eenmaal een fan bent. Het feit dat het voor sommige wat minder mag zijn staat daar los van.
Teams zouden ook veel liever wat minder races hebben, gezien alle logistiek rompslomp en de vervoerskosten de pan uitswingen en teamleden klagen ook wel eens dat ze door de lengte van het seizoen veel te lang en veel te veel van huis weg zijn.

Voor de rest is het denk ik niet zo belangrijk voor iedereen dat de kalender wordt aangepast en is dit meer een komkommertijd topic. Niets waar je je zo druk in moet maken, gezien er de Nordschleife en andere onbruikbare circuits tussenstaan. ;)
nee, ik snap ook wel dat dit een droomkalender topic is, maar los daarvan onstond er ook een discussie over de lengte van een seizoen. Als het qua circuits niet realistisch hoeft te zijn, dan kun je de thuissituatie ook wel ff vergeten toch?? maar dat terzijde.
Wat betreft de teams, kosten etc, ik denk je je daar heel erg op verkijkt, het logistieke schema voor een jaar blijft denk ik wel redelijk gelijk, of je 16 of 20 races hebt over 5 verschillende continenten, ik denk dat het voor de teams juist lucratiever is om wat meer races te doen. Voor de teamleden zal het ook niet veel uitmaken, ze hebben nu een verplichte lange zomerstop (net als wij dus) en door het testverbod denk ik ook niet dat ze aan vrije tijd inleveren. Bovendien hebben die een geweldige job, dus daar zou ik me sowieso al niet druk om maken.

0634

Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 18:24:03
Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.
tja, dat vind ik geen vergelijking, je krijgt de uitslagen wel mee, dus je kunt de volgende ronde zo weer verder. Ik mis ook elk jaar wel 1 of 2 grand prix door omstandigheden of er nou 16 of 20 grand prix zijn, daar wordt het seizoen niks minder van. Hoe meer grand prix er zijn hoe makkelijker het juist wordt om er eens eentje over te slaan.

Kootje

Ik lees hier, los van wat teams en teamleden willen, eigenlijk maar 2 argumenten waarom de kalender te lang is nu.

1, Het thuisfront, vrouwlief en/of kidz die de aandacht opeisen.
2, Saaie races


Wat ik van die argumenten vind is dit:

1, Vrouw: Als zij d'r dagelijkse soap(s) en/of vrouwenshowtjes (sex aand the city - desperate housewifes etc.) in alle rust moet kunnen kijken, moet ze niet zeuren dat wij zo'n 2x pm 'n paar uurtjes naar 22 F1 autootjes willen kijken.   Kidz: Neem de race op en kijk 'm 's avonds als ze op bed liggen. ::)
2, Wie denkt dat je saaie races uitbant door de kalender in te korten is niet goed bij z'n hoofd. (Sorry dat ik 't zo zeg) Wie gelooft er nu werkelijk dat dat de oplossing is? Géén enkel circuit staat garant voor spektakel, géén enkele als saai bekend staande baan is dit altijd. Valencia en Bahrein behoorden tot de best beoordeelde races dit jaar (resp. 8,4 en 7,8), terwijl publieksfavoriet Suzuka (5,6) niet eens 'n voldoende scoorde. Dus ..... :-\






0634

Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 18:47:07
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 18:24:03
Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.
tja, dat vind ik geen vergelijking, je krijgt de uitslagen wel mee, dus je kunt de volgende ronde zo weer verder. Ik mis ook elk jaar wel 1 of 2 grand prix door omstandigheden of er nou 16 of 20 grand prix zijn, daar wordt het seizoen niks minder van. Hoe meer grand prix er zijn hoe makkelijker het juist wordt om er eens eentje over te slaan.
Dat geldt voor mij absoluut niet. Ik mis er ook wel eens eentje live, maar die neem ik dan altijd op.

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 18:47:07
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2013 - 18:24:03
Als er 20 races zijn en ik zou er idealiter 16 willen zien kan ik er inderdaad 4 overslaan. Maar dan mis ik wel een stukje seizoen. Ik ga ook geen iets te lange film kijken en dan in het midden een half uurtje doorspoelen. Je wil het dan toch in zijn geheel zien.
tja, dat vind ik geen vergelijking, je krijgt de uitslagen wel mee, dus je kunt de volgende ronde zo weer verder.

Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.


Citaat van: Iceman2012 op 25 januari 2013 - 18:47:07
Hoe meer grand prix er zijn hoe makkelijker het juist wordt om er eens eentje over te slaan.

Nee ..... dat wordt nooit makkelijk.  ;D



robbert

bij mij thuis heb ik dat probleem niet dat er gezaag is als ik f1 kijk. Ze respecteert dat. En saaie races,... Ja er zullen altijd wel saaie races zijn, maar om daardoor enkele races niet te bekijken, daar snap ik niks van.  ECHTE fans kijken alle races!!!!

0634

Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 18:58:52
1, Het thuisfront, vrouwlief en/of kidz die de aandacht opeisen.
2, Saaie races

1, Vrouw: Als zij d'r dagelijkse soap(s) en/of vrouwenshowtjes (sex aand the city - desperate housewifes etc.) in alle rust moet kunnen kijken, moet ze niet zeuren dat wij zo'n 2x pm 'n paar uurtjes naar 22 F1 autootjes willen kijken.   Kidz: Neem de race op en kijk 'm 's avonds als ze op bed liggen. ::)

Mijn vriendin kijkt zelden tv en blijft zeker nergens voor thuis. Plus, het is een wezenlijk verschil of je op woensdagavond GTST wil zien als de kinderen op bed liggen of op een zondagmiddag je hele dag moet opgeven (want daar komt het op neer met een race om 14:00) terwijl de zon schijnt en we eindelijk allemaal vrij zijn.

Saaie races zijn verder voor mijn geen reden. Je kan ook 16 GP's organiseren en 16 saaie races hebben. Bovendien zijn er zat goede circuits te vinden als je puur en alleen naar de circuits zou kijken.

Wat voor mij wel een reden is is de exclusiviteit van een race. Ik vond 16 gewoon prima. Niet teveel, maar ook niet te weinig. De zondagmiddag waarop een race is was voor mij een speciale zondagmiddag als racefanaat waar je je op kan verheugen. Dat speciale moet dan ook blijven. Net als dat de winterstop altijd moet blijven. Absence makes the heart grow fonder, zeggen ze in Engeland geloof ik. Maar goed, iedereen kan en mag daar anders over denken natuurlijk.

0634

Citaat van: Kootje op 25 januari 2013 - 19:03:15
Precies, zo denk ik er dus ook over. Je kunt prima op de hoogte blijven zonder te kijken, dat is alleen 'n kwestie van willen.

Nee, dus niet. Ik kan absoluut niet een race overslaan zonder er die twee uur constant aan te denken en internet te checken wat er gebeurt. Het is net als stoppen met roken. Dat lukt prima. Maar niet als er een pakje Marlboro op de keukentafel ligt te wachten.