Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Wat ik me overigens wel bedenk is dat de combinatie van COTA en Mexico geen goede is. Veel Mexicaanse fans gingen naar Austin, en die worden in mijn kalender verdeeld over die twee Grands Prix. Haal je die Mexicanen weg uit Austin, zijn de toeschouwersaantallen opeens een stuk lager. Hmm...

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 22 januari 2013 - 19:41:40
Wat ik me overigens wel bedenk is dat de combinatie van COTA en Mexico geen goede is. Veel Mexicaanse fans gingen naar Austin, en die worden in mijn kalender verdeeld over die twee Grands Prix. Haal je die Mexicanen weg uit Austin, zijn de toeschouwersaantallen opeens een stuk lager. Hmm...
Weg met Mexico. Terug naar Zandvoort!  ;) ;) :) :) :P

Franky R.

Citaat van: Fabian op 22 januari 2013 - 23:25:26
Citaat van: Jehoentelaar op 22 januari 2013 - 19:41:40
Wat ik me overigens wel bedenk is dat de combinatie van COTA en Mexico geen goede is. Veel Mexicaanse fans gingen naar Austin, en die worden in mijn kalender verdeeld over die twee Grands Prix. Haal je die Mexicanen weg uit Austin, zijn de toeschouwersaantallen opeens een stuk lager. Hmm...
Weg met Mexico. Terug naar Zandvoort!  ;) ;) :) :) :P
Met Zandvoort heb je hetzelfde probleem, als ik zo eerlijk mag zijn. In de buurt heb je toch al gauw Spa, Hockenheim en Nurburgring in de buurt zitten.


En wat voor COTA/Mexico geldt, is ook van toepassing bij Spa/Zandvoort... :-\ ...Rouleren dan maar?

Kootje

Roeleren vind ik sowieso n goed idee, of 't nu om Spa/Zandvoort gaat of realistischer om Singapore/Maleisië bv. Op die wijze komen er meer circuits/landen aan bod om 'n GP te organiseren, wat ik 'n groot pluspunt vind.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 21 januari 2013 - 23:36:47

1. Australië, Albert Park
2. Maleisië, Sepang
3. San Marino, Imola
4. Groot Brittanië, Silverstone (oude baan)
5. Monaco
6. Oostenrijk, Red Bull Ring
7. Canada, Gilles Villeneuve
8. Amerika, New Jersey
9. Frankrijk, Magny Cours
10. Duitsland, Hockenheim (oude baan)
11. Hongarije, Hungaroring
12. België, Spa Francorchamps
13. Italië, Monza
14. Singapore, Marina Bay
15. Japan, Suzuka
16. Abu Dhabi, Yas Marina
17. Amerika, Circuit Of The Americas
18. Brazilië, Interlagos

Van mij mag Barcelona gerust blijven. De races zijn misschien niet altijd even spannend, maar er is wel altijd een leuke sfeer. Niet te ver en derhalve leuk om zelf naartoe te gaan, met andere woorden. Magny-Cours daarentegen hoeft wat mij betreft niet echt meer. Ik heb eigenlijk nooit iets aan dat circuit gevonden. Dan nog liever een terugkeer naar Paul Ricard.

T.Nuvolari

Van de huidige ciruicts mogen Hockenheim en Silverstone in the senior versie, Spa, Monza, Suzuka, Albert Park, Interlagos en Gilles Villeneuve absoluut niet ontbreken. Hungaroring en Monaco mogen voor de nostalgie ook blijven. Imola mag absoluut terugkomen. De rest mag maar moet niet persé voor mij, zeker de laatste paar circuits die er bij zijn gekomen.

SDG

Citaat van: Kootje op 23 januari 2013 - 06:38:14
Roeleren vind ik sowieso n goed idee, of 't nu om Spa/Zandvoort gaat of realistischer om Singapore/Maleisië bv. Op die wijze komen er meer circuits/landen aan bod om 'n GP te organiseren, wat ik 'n groot pluspunt vind.

Heb ik een tijdje geleden ook al eens aangekaart in een discussie. De kalender zit met 20 races per jaar zoals in 2012 wat mij betreft nu echt wel aan zijn maximum. Ik had vorig jaar op sommige momenten echt een 'overkill'-gevoel (ik volg langs de andere kant natuurlijk ook meer dan louter F1), en dat terwijl er nu al weer volop nieuwe races op de planning staan voor de komende jaren. Enkele 'kroonjuwelen', zoals Monaco, Silverstone, Monza en Suzuka, zouden wel ieder jaar moeten terugkeren, maar het zou, om meer landen te kunnen betrekken zonder de kalender nog verder vol te proppen, inderdaad leuk zijn om meer te gaan rouleren.

0634

20 is eigenlijk te veel. HEt zou terug moeten naar 16, mi.

Kootje

Hmmmm ....... van mij mogen er eigenlijk nog best 'n paar bij anders. Om de week 'n race, 4 weken zomerreces en 2 weekjes vrij in de winter. Net als het gewone volk zeg maar. Zo is er ineens ruimte voor 23 races op de kalender, ik zeg doen, hoe meer hoe beter imo.

Jehoentelaar

Meer races kost een hoop geld aan reis- en transportkosten, iets wat de kosten die teams maken behoorlijk opdrijft. Tenzij je het gros van de races in Europa wilt houden en maar een paar uitstapjes daarbuiten zou doen.

0634

Is veel te veel. 16 races is meer dan genoeg. Het gaat om kwaliteit. Al die prutsbanen en non-racelanden die er nu allemaal worden aangedaan hoef ik echt niet te zien hoor. Liever dat er weer wat meer getest kan worden. Ik heb nu al vaak ruzie thuis als ik op zondagmiddag de race wil kijken.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2013 - 16:47:01
Meer races kost een hoop geld aan reis- en transportkosten, iets wat de kosten die teams maken behoorlijk opdrijft.

Begrijp ik en zal daarom ook nooit gebeuren, de teams hebben niet voor niets 'n max van 20 races ingesteld, maar van mij zou het mogen. Ik vind 'n kalender van slechts 16 races zoals we begin jaren 2000 nog hadden iig véél te kort. Dat vond ik toen ook al, wist alleen niet beter, en dat vind ik nu nog steeds.

Jehoentelaar

Mwah, ieder z'n voorkeur. Persoonlijk vind ik twintig races echt over de grens gaan, er zijn simpelweg niet genoeg zondagen in een jaar om het hele spul te kijken. Zeker niet voor zo'n allrounder als ik die ook wel eens wat anders wil zien, en geregeld het circuit opzoekt voor andere raceklassen. 8)

Kootje

Daar heb je met 20 races nog 32 Zondagen voor over. :P

Jehoentelaar

Hahahaha ja, maar in de winter valt er weinig te genieten. :P