Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

Fabian


Franky R.

#16
En nu even ontopic. Mijn lijstje voor een droomseizoen.


1. Adelaide [stratencircuit]

2. Sepang [idd. voor het weer. Je kunt nooit te weinig regenraces hebben, hahaha!]
3. Shanghai [we zijn toch al in de buurt]
4. Duitsland [op de oude Hockenheim door de bossen of Avus. Lijkt mij ook heerlijk om te zien]
5. GB [Silverstone, de oude want die nieuwe vind ik nog steeds 100% niets]
6. Spanje [Catalunya]
7. Monaco [Mooie weer. Kunnen we ook naar de Russische meisjes [die bij zo'n Patsende Rus horen] in bikini kijken] 
8. Belgie [Spa natuurlijk]
9. Frankrijk [Paul Richard met lange rechte stuk AUB]
10. Zuid-Afrika [Durban stratencircuit]

11. Marokko Casablanca [idem straat]
12. Italië [Monza natuurlijk]
13. Turkije
14. Canada
15. USA, COTA
16. Mexico-City [officieel Rodriguez circuit]
17. Argentinië [dat Potrero ziet er erg goed uit]
18. Brazilië
19. Thailand [    ]
20. Japan [Suzuka natuurlijk]

Kootje

@Wallie,

Valencia stratencircuit? :o
Ben jij wel goed? ???*
Eén mooie race in 5 jaar tijd en jij zet 'm op je droomkalender :-\, ongelooflijk.  ;D

*geintje hé, niet boos worden aub



@ Franky,

Mooi lijstje Franky, maaruh ...... je hebt 2x Maleisië (race 2 en 19) ennuh ..... ligt Casablanca (race 10) niet in Marokko?

Wallie

Citaat van: Kootje op 21 januari 2013 - 16:43:00
@Wallie,

Valencia stratencircuit? :o
Ben jij wel goed? ???*
Eén mooie race in 5 jaar tijd en jij zet 'm op je droomkalender :-\, ongelooflijk.  ;D

*geintje hé, niet boos worden aub


@ Franky,

Mooi lijstje Franky, maaruh ...... je hebt 2x Maleisië (race 2 en 19) ennuh ..... ligt Casablanca (race 10) niet in Marokko?

Ik wilde een Spaanse baan en ja nog saaier als Barcelona kan bijna niet. En deze Valencia heeft natuurlijk een aangepaste baan. (zo hier heb ik mij weer uit gered)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen


Franky R.

Citaat van: Kootje op 21 januari 2013 - 16:43:00
@Wallie,

Valencia stratencircuit? :o
Ben jij wel goed? ??? *
Eén mooie race in 5 jaar tijd en jij zet 'm op je droomkalender :-\ , ongelooflijk.  ;D

*geintje hé, niet boos worden aub



@ Franky,

Mooi lijstje Franky, maaruh ...... je hebt 2x Maleisië (race 2 en 19) ennuh ..... ligt Casablanca (race 10) niet in Marokko?




Pfff..in een vloek en een zucht verholpen... ;D







Jehoentelaar

#22
Hieronder mijn droomkalender. Ik heb geprobeerd het enigszins realistisch te houden (met een toefje 'dream on' natuurlijk), dus op een enkeling na zitten er geen krankzinnige ideeën tussen. De kalender is vanwege het kostenplaatje stevig ingekort naar zeventien races, waarvan één plek nog open staat voor een Aziatisch evenement. Ik kon voor dat continent echter niet genoeg leuke baantjes bedenken.

1. Australië: Grand Prix of Australia, Melbourne (Circuit Albert Park)
Uiteraard hoort Albert Park bovenaan de lijst te prijken. De klassieke seizoensopener is altijd een waardige opening van het seizoen. De Aussies zijn weg van Formule 1, en dat moet worden beloond. Een spektakelstuk in Melbourne en het seizoen is volgas onderweg!

2. Noord-Amerika: United States West Grand Prix, Long Beach, CA (Streets of Long Beach)
Als tweede Grand Prix meteen een klassieker. Ik heb gekozen voor twee GP's omdat de VS zeer groot is, en ik stiekem hoop dat het succes van de GP in 2012 niet een eenmalige actie is. Long Beach is lastig haalbaar, maar zou wel passen in de IndyCar-achtige eisen die ik de circuits stel. Op termijn zal ALMS niet meer de IndyCar Grand Prix supporteren vanwege de fusie met Grand-Am, dus hier ligt een kans voor een dual-event met de IndyCar Series.

3. Noord-Amerika: United States East Grand Prix, Austin, TX (Circuit of the Americas)
Deel twee van het Amerikaanse avontuur in de hotspot die Circuit of the Americas heet. Ik had eigenlijk willen kiezen voor Watkins Glen, maar COTA heeft toch mijn eerste keus gekregen vanwege het succes in 2012.

4. Noord-Amerika: Mexican Grand Prix, Cuidad de México (Autodrómo Hermanos Rodríguez)
Her en der gaan nog altijd de verhalen dat dit circuit een opknapbeurt gaat krijgen om op termijn Formule 1 opnieuw in huis te halen. Laat ik dan alvast op de feiten vooruit lopen en de groeiende Mexicaanse economie een Grand Prix geven. Ondersteund door de Mexicaanse GP-delegatie zou deze fictieve GP niet eens zo heel onrealistisch kunnen zijn.

5. Europa: Grand Prix du Monaco, Monte Carlo (Stratencircuit Monte Carlo)
Ondanks dat racen onmogelijk is, mag dé glitter en glamour GP van het seizoen niet ontbreken bij het commerciële circus dat Formule 1 heet. Dit is de Grand Prix waar zelfs de minst grote F1-fans wel wat mee hebben. De Grand Prix valt traditiegetrouw in het weekend van de Indianapolis 500, de laatste zondag in mei.

6. Europa: French Grand Prix, Paris (Circuit Urbain du Paris)
Een van die prestigeprojecten waar ons' Bernie om de zoveel tijd opnieuw mee op te proppen komt. Waar dit circuit precies moet lopen ben ik niet helemaal over uit, maar het is wel de bedoeling dat het echt in Parijs zelf is, niet in voorsteden als Créteil of Versailles. Uiteraard is deze race op korte termijn volstrekt onhaalbaar, maar het vormt wat glitter en glamour betreft wel een mooie brug vanaf Monaco. De prestigeweken van de Formule 1 met wijn en brie.

7. Europa: British Grand Prix, Silverstone (Silverstone International Circuit)
Daar waar de eerste Grand Prix onder de huidige formule werd verreden. Naar toeschouwersaantallen is de Britse Grand Prix al jaren een van dé hoogtepunten op de kalender. Silverstone is met afstand het enige circuit waar zoveel toeschouwers terecht zouden kunnen, en de races zijn doorgaans ook niet heel onaardig. Hier blijven we dus lekker naartoe gaan.

8. Europa: German Grand Prix, Nürburg (Nürburgring Grand Prix-Strecke)
De Nürburgring volgt als historisch circuit, al gebruiken we hier wel het GP-circuit. De Nordschleife is waanzinnig, maar daar moet niemand aan gaan zitten met moderniseringen, al is het nog zo beperkt. Wel mag die rare eerste bochtencombinatie hersteld worden naar de oude situatie.

9. Noord-Amerika: Canadian Grand Prix, Montréal (Circuit Gilles Villeneuve)
Het eenmalige zomerse uitstapje naar Noord-Amerika had eigenlijk op een ander moment in het jaar gemoeten, maar klimaattechnisch bleek dat niet haalbaar. Ook Montréal is een historische GP-locatie, en zorgt tevens voor zeer leuke races. Net als Australië heeft Canada de Formule 1 omarmt, om het niet meer vrijwillig te laten gaan. In het beste geval wordt het evenement een co-event met de NASCAR Nationwide Series.

10. Europa: Austrian Grand Prix, Spielberg (Red Bull Ring)
Terug in Europa, op het vrij eenvoudige circuit in de iets lagere Oostenrijkse Alpen. Het circuit valt enigszins buiten de boot ten opzichte van veel voorgaande Grands Prix; van enige glamour is geen sprake en historisch gezien is het ook iets beperkter. Desondanks staat deze race op de kalender: het is gewoon een heel leuk baantje.

11. Europa: Belgian Grand Prix, Spa-Francorchamps (Circuit du Spa-Francorchamps)
Valt hier over te twijfelen? Mwah, alle fysieke ingrepen van de laatste tien jaar hebben ons aller Spa geen goed gedaan. Toch blijft het een van de meest aansprekende circuits op deze aardbol, en dat past goed bij een van de meest aansprekende raceklassen.

12. Europa: Italian Grand Prix, Monza (Autodromo Nazionale di Monza)
Monza is de traditionele afsluiter van het Europese Grand Prix-seizoen, en net als Spa een van de klassiekers die de autosport rijk is. De oval mag wel een opknapbeurt, maar daar zal door de Formule 1 niet op geracet worden.

13. Azië: Singapore Grand Prix, Singapore (Marina Bay Street Circuit)
De Singapore Grand Prix staat niet bekend om de meest spectaculaire races, maar het is door de status van nachtrace wel een unieke verschijning in de lijst. Daarnaast is het samen met Monaco en Parijs een écht stratencircuit. Leuk voor de afwisseling, en zo heeft de bij mij vrij korte Aziatische autosportkalender toch een echt bijzondere race. Marina Bay heeft, mits het circuit niet ingekort wordt, de potentie om een echte klassieker te worden.

14. Azië: TBD
Ik heb geen flauw idee wat hier zou kunnen. Echt leuke circuits die passen in de rest van de kalender ontbreken. Shanghai zou kunnen om economische redenen, maar volgens mij kan Formule 1 ook voortbestaan zonder een supereconomie. Guia (Macau) is een briljante baan, maar ook gekkenwerk voor een race.

15. Azië: Japanese Grand Prix, Suzuka (Suzuka International Racing Course)
De Japanners zijn he-le-maal gek van Formule 1, en daarom gaat het circus gewoon naar Suzuka. Zoals het hoort. Het circuit is racetechnisch niet de meest ideale van het rijtje, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het feestje wat de locals ervan maken.

16. Zuid-Amerika: Argentinian Grand Prix, San Luis (Potrero de los Funes)
Dit circuit zou in tegenstelling tot de andere al bestaande banen wel wat ingrepen nodig hebben, maar het unieke karakter van het circuit gaat er zeker niet door verloren. Een leuke en unieke toevoeging aan de kalender die zeker internationale aandacht genereert. Daarnaast is Argentinië historisch gezien gerechtvaardigd en zijn de Argentijnen altijd wel te porren voor een autosportevenement. Om het feestje compleet te maken kunnen in het GP-weekend een aantal demoruns met Dakarvoertuigen worden gedaan (uiteraard wel op het asfalt).

17. Zuid-Amerika: Brazilian Grand Prix, Interlagos (Autodromo Carlos Pace)
De afsluiter van het niet al te lange Formule 1-seizoen vindt plaats in Interlagos, het circuit dat bijna altijd garant staat voor onverwachte situaties. Dit is de plottwist aan het einde van de thriller die je nog meer op het puntje van je stoel laat zitten. In 2012 werd bewezen dat 2008 geen incident was. De uitzinnige Brazilianen doen de rest.

0634

Mooie kalender hoor. En realistisch. Zou ik blij van worden. Alleen hoort Singapore er niet op thuis, but that's me.

Kootje

Duidelijk over nagedacht, zelfs het bijprogramma komt aan bod. :)

Edwin90


1. Australië, Albert Park
2. Maleisië, Sepang
3. San Marino, Imola
4. Groot Brittanië, Silverstone (oude baan)
5. Monaco
6. Oostenrijk, Red Bull Ring
7. Canada, Gilles Villeneuve
8. Amerika, New Jersey
9. Frankrijk, Magny Cours
10. Duitsland, Hockenheim (oude baan)
11. Hongarije, Hungaroring
12. België, Spa Francorchamps
13. Italië, Monza
14. Singapore, Marina Bay
15. Japan, Suzuka
16. Abu Dhabi, Yas Marina
17. Amerika, Circuit Of The Americas
18. Brazilië, Interlagos

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 21 januari 2013 - 20:19:57
Mooie kalender hoor. En realistisch. Zou ik blij van worden. Alleen hoort Singapore er niet op thuis, but that's me.
Ik heb er lang over getwijfeld om Singapore erin op te nemen of niet. Toch gedaan, omdat het wel past in het rijtje stratencircuits met Monaco en Parijs. Geen quasi-stratencircuits, maar écht door de stad. Ik ben zelf groot fan van de race vanwege het unieke plaatje met de nachtelijke skyline. Verder komt het wellicht doordat de wat hoekige lay-out wat Amerikaans aandoet, en Amerikaanse autosport houd ik sowieso wel van. :)

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 januari 2013 - 00:01:18
Citaat van: Jeroen op 21 januari 2013 - 20:19:57
Mooie kalender hoor. En realistisch. Zou ik blij van worden. Alleen hoort Singapore er niet op thuis, but that's me.
Ik heb er lang over getwijfeld om Singapore erin op te nemen of niet. Toch gedaan, omdat het wel past in het rijtje stratencircuits met Monaco en Parijs. Geen quasi-stratencircuits, maar écht door de stad. Ik ben zelf groot fan van de race vanwege het unieke plaatje met de nachtelijke skyline. Verder komt het wellicht doordat de wat hoekige lay-out wat Amerikaans aandoet, en Amerikaanse autosport houd ik sowieso wel van. :)

Dat lees ik wel vaker, mooie plaatjes. Maar ik zie liever mooie races. Doe dan ergens anders het licht uit, heb je ook mooie plaatjes ;).

Jehoentelaar

Tsja, Monaco heeft eigenlijk ook weinig met leuke races te maken. Ik denk dat Singapore net zo'n highlight kan worden als Monaco (op korte termijn echter niet historisch gezien), zonder dat er grootse races voor nodig zijn. Optimistisch; ondanks dat ik erg vasthoud aan de klassieke circuits moet er toch enige ruimte zijn voor nieuwigheden, echter zonder een dozijn eenheidsworstcircuits aan te doen waar niemand op zit te wachten.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 22 januari 2013 - 17:04:38
Tsja, Monaco heeft eigenlijk ook weinig met leuke races te maken. Ik denk dat Singapore net zo'n highlight kan worden als Monaco (op korte termijn echter niet historisch gezien), zonder dat er grootse races voor nodig zijn. Optimistisch; ondanks dat ik erg vasthoud aan de klassieke circuits moet er toch enige ruimte zijn voor nieuwigheden, echter zonder een dozijn eenheidsworstcircuits aan te doen waar niemand op zit te wachten.
ach ja, volgens mij hebben we best leuke races gehad in Singapore, dr gebeurd iig wel altijd t één en ander. Probleem is misschien dat die race daar altijd zo enorm lang duurt en dat er dat er idd ook wel saaie stukken inzitten. Hoe dan ook, wat mij betreft moet deze race zeker op de kalender blijven. Volgens mij is er ook genoeg publieke belangstelling daar.