Het F1-droomkalender topic!

Gestart door 0634, 19 januari 2013 - 11:50:54

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

#105
Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 10:13:14
Citaat van: M@rc op 26 januari 2013 - 10:07:50
Ecclestone zei afgelopen week nog dat een 20ste race dit seizoen zo goed als uitgesloten is, de teams moeten zo kort voor het seizoensbegin allemaal hun fiat geven en hij weet dat ze dat nu net niet willen doen.

Maar dat gaat over dit aankomende seizoen, niet over het al dan niet hebben van 20 races. Dáár hebben ze namelijk allang allemaal hun fiat voor gegeven, dus dan kun je moeilijk concluderen dat ze dat niet zouden willen. Voor dit seizoen zou het betekenen dat ze hun hele logistieke operatie weer aan moeten passen omdat er nu toch ineens weer 'n 20e race op het programma komt te staan en daar is het gewoon te kort dag voor. Dat is nu dus het bezwaar waar Bernie tegenaan denkt te lopen, niet het aantal van 20 races an sich.

Die discussie Ecclestone Vs Teams woedt al jaren.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/48693/

Volgens mij moeten de teams enkel hun fiat geven als de veranderingen kort voor of tijdens het seizoen gebeuren.

James Allon heeft er ook dezelfde kijk op
http://www.jamesallenonf1.com/2010/10/how-big-can-the-f1-calendar-get/

Kootje

Citaat van: M@rc op 26 januari 2013 - 10:52:16
Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 10:13:14
Citaat van: M@rc op 26 januari 2013 - 10:07:50
Ecclestone zei afgelopen week nog dat een 20ste race dit seizoen zo goed als uitgesloten is, de teams moeten zo kort voor het seizoensbegin allemaal hun fiat geven en hij weet dat ze dat nu net niet willen doen.

Maar dat gaat over dit aankomende seizoen, niet over het al dan niet hebben van 20 races. Dáár hebben ze namelijk allang allemaal hun fiat voor gegeven, dus dan kun je moeilijk concluderen dat ze dat niet zouden willen. Voor dit seizoen zou het betekenen dat ze hun hele logistieke operatie weer aan moeten passen omdat er nu toch ineens weer 'n 20e race op het programma komt te staan en daar is het gewoon te kort dag voor. Dat is nu dus het bezwaar waar Bernie tegenaan denkt te lopen, niet het aantal van 20 races an sich.

Die discussie Ecclestone Vs Teams woedt al jaren.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/48693/

Maar daarom zijn ze toendertijd nog wel akkoord gegaan met 20 races. ::)
Wel hebben ze toen als voorwaarde gesteld dat dat ook het absolute maximum is, met meer gaan ze dus idd niet akkoord.


CitaatVolgens mij moeten de teams enkel hun fiat geven als de veranderingen kort voor of tijdens het seizoen gebeuren.

Dat aantal van max. 20 is gewoon vastgesteld in het Concorde verdrag en zoals jij ook weet is dat ondertekend door ieder team. Wat jij nu hierboven stelt is weer 'n ander regeltje in datzelfde verdrag, maar ook voor die uitbreiding naar de huidige 20 races hebben ze zelf hun fiat gegeven doior dat verdag te ondertekenen.


CitaatJames Allon heeft er ook dezelfde kijk op
http://www.jamesallenonf1.com/2010/10/how-big-can-the-f1-calendar-get/

Tsja .... daar kan ik weinig mee. Wat James Allen vindt, vind ik niet zo boeiend. Het is niet dat die man z'n mening niet mag geven hoor, maar 't is ook maar 'n mening. Het is niet dat hij ook maar iets te vertellen heeft in de wereld van F1. Erover wel, maar erin niet. ;D

T.Nuvolari

Hij geeft niet enkel zijn mening, hij haalt evenzeer meningen van teams en fans aan. Ik dat dit een let's agree to disagreetje gaat worden. ;)

Jehoentelaar

Er is flink wat bij elkaar gepost hier sinds de laatste keer dat ik keek zeg. Anyway, over het aantal races: ik heb zelf voor 16 à 17 gekozen vanwege de enorme kosten en de persoonlijke situatie. Wat kosten betreft heb ik geen medelijden met de huidige teams, maar er moet structureel iets gebeuren om het circus minder onbereikbaar te maken voor andere professionals zonder immense budgetten. Daarbij hoort ook een kortere kalender. Wat mij persoonlijk betreft vind ik 20 races wel erg veel, en ik heb er dan ook vrede mee dat ik er afgelopen jaar drie (achter elkaar) heb moeten missen. Ik ben het er niet mee eens dat je alleen een echte fan bent als je alles kijkt, want als je kan kiezen om thuis te blijven voor een GP of je gaat, zoals ik afgelopen jaar had, een reisje maken naar Arizona.. ;) Dat is natuurlijk een wat overdreven voorbeeld, maar ik heb er ook wat gemist door de Historic Grand Prix in Zandvoort en een introweekend van mijn studie. Dat zijn dingen die ik niet wil missen omdat er ook toevallig een race op de beeldbuis is.

0634

Citaat van: SDG op 26 januari 2013 - 10:38:20
Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 08:30:50
Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D
Bij voetbal zullen de meesten alleen kijken naar hun clubje natuurlijk. Dat is anders dan F1, waarbij er maar één competitie is. Maar goed, echte voetbalfans zijn toch een beetje raar ;D.

Bij deze wil ik dit uitroepen tot de quote van de dag.  ;D

Ha, en het is nog zo ook! Althans, dat vind ik dan. Kijk, F1 fans zijn in de basis F1 fans. De meesten hebben zo hun helden en hun antihelden, maar waar iedereen voornamelijk fan van is is: de sport zelf! Ik ben geen groot fan van Schumacher maar heb staand geapplaudiseerd voor hem toen hij in 95 op Spa zijn heroische gevecht met Hill won.

Bij voetbalfans werkt het doorgaans heel anders. Ajax-fans zijn Ajax-fans en geen voetbalfans. Feyenoord voetbalt immers ook maar als die een mooie goal maken is het 'booeehoee!' Voetbalfans leven van hun idolen maar net zoveel hebben ze clubs/spelers nodig om hun afkeer tegen te hebben. Dat is een heel andere beleving van sport. Het is meer supporterschap dan liefde voor de sport zelf.

Maar goed... ik dwaal af :P.

robbert

Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 08:53:52
Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D

Voetbal meestal 's avonds? ??? Champions en Europaleague ja, dat wel ja. Interlandvoetbal ook, maar eredivisievoetbal is toch echt voornamelijk 's middags. Vaak zelfs ook nog eens op Zondagmiddag rond datzelfde onmogelijke tijdstip als dat de F1 ook uitgezonden wordt. >:(
ahja, bij jullie in nederland mss. Maar bij ons in belgie zijn de meeste matchen s'avonds. Behalve als er een topper is, dan kan die nog zondagmiddag geplaatst worden

Kootje

Tsja ..... even vergeten dat het in België allemaal net ff anders is dan bij ons.  :D

Jehoentelaar

Eredivisie is ook meer 's avonds dan 's middags.. ;) Om het on-topic te houden: zolang het maar niet tegelijk valt met Formule 1!

0634

Ach, geen probleem, ik vind voetbal best leuk, maar voor mij is dat geen keuze hoor.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2013 - 15:38:09
Eredivisie is ook meer 's avonds dan 's middags.. ;)

Maar niet op zondag.  :P

robbert

Citaat van: Kootje op 26 januari 2013 - 17:03:10
Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2013 - 15:38:09
Eredivisie is ook meer 's avonds dan 's middags.. ;)

Maar niet op zondag.  :P

ah nog een verschil. Bij ons in belgie kan een voetbalwedstrijd gespeeld worden om 18u, 20u, 20u30.
Allemaal om de tv zenders tevreden te stellen, zodat ze toch de voetbal kunnen uitzenden

Jehoentelaar

Vrijdag 20:00, zaterdag 18:45, 19:45, 20:45, zondag 12:30, 14:30 en 16:30. En nu basta. :P ;)

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 13:33:35
Citaat van: SDG op 26 januari 2013 - 10:38:20
Citaat van: Jeroen op 26 januari 2013 - 08:30:50
Citaat van: robbert op 26 januari 2013 - 01:18:56
ik vraag mij toch soms af hoe de wielerfanaten en de voetballiefhebbers het doen. Ok ja, voetbal is meestal s'avonds, maar wielrennen is altijd in de namiddag, en meestal ieder weekend :D
Bij voetbal zullen de meesten alleen kijken naar hun clubje natuurlijk. Dat is anders dan F1, waarbij er maar één competitie is. Maar goed, echte voetbalfans zijn toch een beetje raar ;D.

Bij deze wil ik dit uitroepen tot de quote van de dag.  ;D

Ha, en het is nog zo ook! Althans, dat vind ik dan. Kijk, F1 fans zijn in de basis F1 fans. De meesten hebben zo hun helden en hun antihelden, maar waar iedereen voornamelijk fan van is is: de sport zelf! Ik ben geen groot fan van Schumacher maar heb staand geapplaudiseerd voor hem toen hij in 95 op Spa zijn heroische gevecht met Hill won.

Bij voetbalfans werkt het doorgaans heel anders. Ajax-fans zijn Ajax-fans en geen voetbalfans. Feyenoord voetbalt immers ook maar als die een mooie goal maken is het 'booeehoee!' Voetbalfans leven van hun idolen maar net zoveel hebben ze clubs/spelers nodig om hun afkeer tegen te hebben. Dat is een heel andere beleving van sport. Het is meer supporterschap dan liefde voor de sport zelf.

Maar goed... ik dwaal af :P.
da's wel heel kort door de bocht. En je spreekt jezelf tegen door te zeggen dat Ajax-fans geen voetbalfans zijn maar ze wel als voorbeeld te gebruiken voor de voetbalfans, dat kan natuurlijk niet. En daar zet je jezelf als voorbeeld van een F1 fan tegenover en jij bent voor zover ik weet vrij neutraal in tegenstelling tot heel veel andere F1 fans. Vast ook genoeg mensen die niet voor Schumacher hebben staan juichen, maar hebben staan vloeken en da's na 1995 waarschijnlijk ook nog vele malen erger geworden. Als je op internet ook de negatieve reactie's leest over Hamilton, Vettel of Alonso, dan weet je soms ook echt niet wat je leest.

0634

#118
Natuurlijk zitten er primaten tussen. Maar veel genuanceerder dan bij voetbalfans. Kijk eens bij een race rond. Geen Vettel fan die een Hamilton fan op zijn kop slaat. En ze hoeven ook niet uit elkaar te worden gehouden met verschillende vakken. Er zijn altijd excessen, maar de gemiddelde F1-fan is veel milder dan de de gemiddelde voetbalfan in relatie tot de 'vijand'. Neem de Pits als voorbeeld. Hier zitten diverse fans van bepaalde rijders, maar schelden op coureurs doet eigenlijk niemand. Open eens een gemiddeld voetbalforum en er vliegt een complete medische encyclopedie naar je knar.

En ik sprak mezelf niet tegen. Ik gaf als voorbeeld van de voetbalfan de Ajaxfan en concludeer door diens liefde voor Ajax en afkeer van Feyenoord, dat die eigenlijk veel meer Ajaxfan is dan voetbalfan. Ik had ook een andere club kunnen nemen, maar de conclusie was dat er voornamelijk clubfans zijn dan allround voetbalfans, althans, dat bedoelde ik. Natuurlijk is dat wat kort door de bocht, maar het werkt daar wat anders dan bij de F1fan. Een Vettelfan geniet ook van een race als Vettel een keertje niet meedoet maar een Ajaxfan genieg doorgaans niet van Feyenoord-NAC (tenzij Feyenoord verliest ;))

SDG

Ik dacht dat het hier over eenieders favoriete F1-circuits ging. Blijkt het ineens weer over voetbal te gaan...  :P