Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Wings

Dezelfde behandeling in de basis. Dat geloof ik wel. Maar ook Red Bull is er niet onderuit gekomen om af te stappen van hun principes; geen teamorders.

0634

Citaat van: Sabai op 25 maart 2013 - 19:18:15

Helmut Marko zei dit over het incidentje.


Citaat"Ze waren met elkaar aan het racen, terwijl we ze hadden ze gezegd dat ze op hun posities moesten blijven omdat we ons zorgen maakten over de bandenslijtage", vertelde Marko met een flauw lachje op het gezicht aan het Britse Sky Sports. "De situatie is een beetje uit de hand gelopen. Christian Horner vertelde ze over de radio dat ze op hun posities moeten blijven, maar ze zaten op dat moment al vlak bij elkaar. In die fase valt er eigenlijk ook niet meer met een coureur te praten."

Op de vraag of Marko het zo wel prima vindt, antwoordt hij: "Nee, het team zal met de coureurs moeten praten. Het is bij ons niet als bij Mercedes, waar duidelijk een eerste en tweede rijder is. Wij geven de coureurs dezelfde behandeling[/quote


Ben benieuwd.

Flauw, die sneer naar Mercedes. Die gaven namelijk dezelfde order: in de slotfase niet meer inhalen. Maar volgens Marko is dat dan omdat zij wél een eerste rijder hebben. Misschien heeft ie gelijk, misschien niet, maar plaats dit soort opmerkingen niet, als ze feitelijk niet anders doen dan jij zelf.

Franky R.

@Jeroen,


Voor Helmut Marko geldt; Een dag niet gesneerd, is een dag niet geleefd.... :P

0634

Tja, dat is ook wel zo, maar hij moet naar zijn eigen team kijken. Met Mercedes, die niets anders deden dan Red Bull, heeft hij niets te maken.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 maart 2013 - 08:52:00
Tja, dat is ook wel zo, maar hij moet naar zijn eigen team kijken. Met Mercedes, die niets anders deden dan Red Bull, heeft hij niets te maken.
Ik hoop op een Webber, die vanaf nu nog egoïstischer zal rijden. Webber is geen heilig boontje, maar een snuifje McLaren 1989 zou ik niet afslaan... ;)

Sabai

CitaatOndanks de harde woorden die zondag vielen en de uitgestoken middelvinger hebben Mark Webber en Sebastian Vettel weer vrede gesloten. Maandag gaven de beide Red Bull-coureurs elkaar de verzoenende hand.

Desondanks denken mensen die er dichtbij staan niet dat de sfeer weer op het oude niveau is bij de Oostenrijkse renstal. Sportdirecteur Helmut Marko heeft wel laten weten dat voor het team de zaak opgelost is.

.


zo te zien hebben ze het alweer snel opgelost  ::)

Super Seb

Pure damage control. Enige wat ze kunnen doen. Je zou verwachten dat Webber Vettel's bloed kan drinken maar ook dat kiepert hij door de gootsteen. Dus beste forumgenoten, wie rijdt er in 2014 naast Vettel?
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 21:07:22
Pure damage control. Enige wat ze kunnen doen. Je zou verwachten dat Webber Vettel's bloed kan drinken maar ook dat kiepert hij door de gootsteen. Dus beste forumgenoten, wie rijdt er in 2014 naast Vettel?
Mee eens...Het seizoen is net begonnen, dus ze zullen elkaar nog vaak genoeg tegenkomen...

Arthur

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2013 - 20:37:25
Citaat van: Iceman2012 op 21 maart 2013 - 20:11:20
oh, ik dacht dat we t over de auto hadden. Nu gaat t weer over teamgenoten. Senna versloeg Prost slechts eenmaal als teamgenoot en dat was ook nog eens in een jaar dat Prost over alle verreden GP's meer punten haalde.
Het gaat niet over teamgenoten en ook niet over auto's of teams. Het gaat over de inschatting hoe Vettel zich verhoudt tov de groten van toen.

Er zijn diverse manieren om mensen in te schatten, bij Senna, die jij er steeds bij haalt en niet ik, (en ook bij Prost) was het simpel, hij reed immers naast een absolute grootheid en won een fors aantal races ook als hij niet de (min of meer) beste wagen had. Is dus redelijk makkelijk in te schalen. Voor Prost geldt hetzelfde. Meerdere teams gewonnen. Sterke teamgenoten als Mansell, Lauda en Senna. Vrij duidelijk in te schatten.

Bij Vettel is dat (nog) anders. Dáár gaat het over. Niet over wie er beter is.

Dat is altijd het vervelende van zo'n discussie. Ik zeg alleen maar (net al DC) dat hij lastig in te schatten is omdat hij een matige teamgenoot en een goede wagen heeft. Daarmee zeg ik helemaal niet dat hem dat een minder coureur maakt, ik zeg ook niet dat hij niet kan inhalen, of dat hij voor een ander team niet zou kunnen winnen, helemaal niet, ik zeg alleen dat ik hem graag nog eens in een andere positie zou willen zien.

Naast Alonso! Maar die gaat echt wel zijn veto uitspreken hoor. Die situatie gaat echt niet ontstaan bij Ferrari!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Daar geloof ik ook niks van. Alonso wil echt geen McLaren 07 toestanden.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2013 - 09:11:04
Daar geloof ik ook niks van. Alonso wil echt geen McLaren 07 toestanden.
Tja, ik moet onbewust aan Prost denken met zijn vetorecht om Senna buiten de deur te houden. Begrijpelijk, maar Ferrari is IMHO ook het team van 1e en 2e man.


Dat is het volgens mij bijna altijd zo geweest. Bijv. Lauda - Regazzoni / Scheckter - Villeneuve / Prost - Alesi en natuurlijk het Schumacher tijdperk...Gek genoeg hadden ze ook periodes zonder eerste en tweede rijder [Alesi -Berger / Villeneuve - Pironi]


Ben alleen nog niet uit hoe ik het team van Prost en Mansell zou moeten beoordelen. ???

0634

De sluwe Prost kreeg het voordeel, dit zeer tegen het zere been van Mansell.

Sabai

Ik heb een nieuwe poll gemaakt . Moet RBR niet gewoon net als Ferrari duidelijkheid scheppen en een eerste en tweede coureur aanwijzen?

Fabian

Citaat van: Sabai op 27 maart 2013 - 17:01:24
Ik heb een nieuwe poll gemaakt . Moet RBR niet gewoon net als Ferrari duidelijkheid scheppen en een eerste en tweede coureur aanwijzen?
Dat hoeven ze niet. Dat is wel duidelijk!  ;)

Kootje

Citaat van: Sabai op 27 maart 2013 - 17:01:24
Ik heb een nieuwe poll gemaakt . Moet RBR niet gewoon net als Ferrari duidelijkheid scheppen en een eerste en tweede coureur aanwijzen?

Heb 'm gezien en gestemd op JA omdat de optie DAT MOETEN ZE ZELF WETEN er niet tussen staat. Dat is m'n eigenlijke mening namelijk. Van deze opties is voor mij JA de enige juiste, simpelweg omdat ze er net zo goed voor uit kunnen komen. Vettel weet dat hij nr1 is en Webber weet dat ook, net als dat de rest van de wereld dit al weet. Dus euh ..... waarom zou je het nog verzwijgen? ::)


btw: Wat bedoel je met de optie IEMAND ANDERS eigenlijk?