Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Sabai

Wat denken jullie gaat het RBR voor de vierde keer op rij lukken het wk te winnen? De geruchten gaan in elk geval al weer op dat ze een achterstand hebben waardoor ze de eerste testdag waarschijnlijk moeten gaan missen.Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt als ze de eerste test missen al zou ik wel met de oude auto gaan rijden om zoveel mogelijk info over de nieuwe banden te krijgen. Wat denken jullie ervan?

Figge

De regels voor de auto's veranderen amper komend jaar. In de basis is de 2012 auto de beste.
Ik ga er dan ook vanuit dat ze denken iets goeds te hebben gevonden voor komend jaar en dat zorgvuldig uitwerken en daarom mogelijk niet op tijd klaar zijn. Het is niet zo dat ze niet op tijd klaar zullen zijn voor de eerste race.
Ik verwacht ze dan ook gewoon vooraan op de grid en het podium gedurende het hele seizoen. Als Vettel wederom gegroeid, is een strijd om het kampioenschap het minimale komend jaar.

Jehoentelaar

Veel te vroeg om te zeggen. Er zijn elf teams die allemaal met bijna dezelfde reglementen verder gaan. Ferrari moest begin 2012 out of nowhere een behoorlijke achterstand overbruggen, om maar een voorbeeld te geven. Het woord "verwachting" ga ik niet voor de eerste vrije training in de mond nemen.

0634

Ze zullen meestrijden, ze zullen races winnen en poles pakken. Dat lijkt mij allemaal vrij logisch. Of ze kampioen worden weet ik niet. Vorig jaar zat het dicht bij elkaar en er is niet veel verandert. McLaren schat ik hoog in, mochten ze de betrouwbaardheid onder controle krijgen.

SanderD

Ik heb ook het gevoel dat Ferrari dichterbij zal zitten omdat ze nu de windtunnel in Keulen gebruiken. Maar de verhoudingen zullen ongeveer hetzelfde zijn.

Enzo

Tja, lastig te zeggen natuurlijk. Maar Red Bull heeft de beste auto om op door te ontwikkelen.

Fabian

Ik hoop niet dat ze er weer met de prijzen vandoor gaan...

Kootje

Weet nu niet zo goed wat ik moet stemmen. :-\


Gaat het om de constructeurs, dan denk ik dat ze idd de beste line-up in combinatie met één van de beste auto's hebben. Daar waar de concurentie misschien wel de betere auto zullen hebben (imo was de McLaren nl het sterkst eind 2012), zal de line-up de doorslag geven.Bij de coureurs denk ik echter niet dat Vettel zomaar z'n 4e op rij zal pakken. Het kan natuurlijk wel, maar de concurentie heeft ook niet stil gezeten deze winter. Dat WK zal denk ik weer gaan tussen Vettel en Alonso, al zullen Webber en Button ook nog 'n tijd lang meedoen.

Maar goed, dat zijn m'n verwachtingen nu. Wie weet verrassen AMG Mercedes en in iets mindere mate Lotus ons wel, en strijden Kimi en Hammi ook ouderwets mee om de prijzen. Ik teken er iig voor, hoe meer er strijden om de titel, des te beter ik het vind. En wie er dan uiteindelijk kampioen wordt boeit me dan niet zoveel, al is het altijd leuk als het één van je favo's is natuurlijk. Titel bij de constructeurs vind ik eigenlijk maar 'n bijzaak, die boeit me zelfs niet als Williams 'm pakt. (wat niet zal gebeuren, maar toch)

BTW: Uiteindelijk: Ja die worden wéér kampioen gestemd.

Sabai

Ik las ook dat Helmut ook weer iets te zeggen had en Webber nu al op scherp heeft gezet en tot tweede coureur heeft gebombardeerd. Het zal de onderlinge verhoudingen alweer lekker op scherp zetten :P. Die man kan beter zijn mond af en toe houden ;)

Kootje

Citaat van: Sabai op 05 januari 2013 - 18:44:00
Ik las ook dat Helmut ook weer iets te zeggen had en Webber nu al op scherp heeft gezet en tot tweede coureur heeft gebombardeerd. Het zal de onderlinge verhoudingen alweer lekker op scherp zetten :P. Die man kan beter zijn mond af en toe houden ;)

Mwah .... in de meeste gevallen ben ik het met je eens dat alles wat die man roept onzin is, maar hier heeft hij gewoon gelijk. Hij trapt 'n beetje 'n open deur in, maar eerlijk naar Webber toe is het wel. Kan Ferrari nog wat van leren. Want daar roepen ze al jaren dat beide coureurs gelijke kansen krijgen, terwijl dit in werkelijkheid nooit zo is.

Figge

Citaat van: Kootje op 05 januari 2013 - 19:34:42
Citaat van: Sabai op 05 januari 2013 - 18:44:00
Ik las ook dat Helmut ook weer iets te zeggen had en Webber nu al op scherp heeft gezet en tot tweede coureur heeft gebombardeerd. Het zal de onderlinge verhoudingen alweer lekker op scherp zetten :P. Die man kan beter zijn mond af en toe houden ;)

Mwah .... in de meeste gevallen ben ik het met je eens dat alles wat die man roept onzin is, maar hier heeft hij gewoon gelijk. Hij trapt 'n beetje 'n open deur in, maar eerlijk naar Webber toe is het wel. Kan Ferrari nog wat van leren. Want daar roepen ze al jaren dat beide coureurs gelijke kansen krijgen, terwijl dit in werkelijkheid nooit zo is.

Volgens mij benadrukt Marko dat de heren gelijkwaardig behandeld worden, maar dat de resultaten van de afgelopen jaren voor zich spreken...
Bij Ferrari komen ze er toch altijd openlijk voor uit dat ze een 1e en 2e rijder hebben?

0634

Ja. Klopt. Maken ze geen geheim van.

Sabai

Maar bij RBR roepen ze altijd we hebben geen eerste en tweede coureur.Draai er dan niet omheen zoals Ferrari. Voor mij is Webber ook duidelijk de mindere van de twee. Maar als je zegt " ze worden allebei gelijk behandelt en krijgen hetzelfde materiaal maar Webber weet wat zijn taak is" Dus gelijke kansen zullen ze niet krijgen lijkt me dan.

Kootje

#13
Citaat van: Sabai op 06 januari 2013 - 09:52:49
Maar bij RBR roepen ze altijd we hebben geen eerste en tweede coureur.Draai er dan niet omheen zoals Ferrari. ....... Dus gelijke kansen zullen ze niet krijgen lijkt me dan.

En bij Ferrari roepen ze altijd dat beiden gelijke kansen krijgen, terwijl dit principe ieder jaar al direct overboord gegooid wordt. Beiden zijn dus lekker schijnheilig bezig, en daarom vind ik het nu wel zo eerlijk van Marco dat hij nu alvast duidelijk stelt dat Webber tweede keus is. Dáár .... kunnen ze bij Ferrari nog 'n voorbeeld aan nemen, want ook dit jaar zal Alonso vanaf dag één weer de nummer 1 status hebben terwijl Massa zogenaamd gelijk behandeld zal worden. ::)

0634

Bij Ferrari maken ze er geen geheim van dat Alonso eerste rijder is hoor.