Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2013 - 13:10:02
Hij zat er nog achter toen Webber uitviel.

Euh, nee? ??? Hij reed meer dan 10 seconden achter Webber en ze hadden allebei hun twee pitstopt erop zitten; Webber was m.a.w. wel degelijk kansloos zoals Enzo zei.

Jehoentelaar

Ik zeg ook dat Vettel tien seconden achter Webber reed. Euh ja, dus.

Jozef

Lol, door jouw verspreking verspreek ik me ook. Webber zat dus meer dan 10 seconden achter Vettel toen hij uitviel...

Jehoentelaar

Tja haha dat heb je een beetje met het internet, als een verspreking er eenmaal in zit kan dat best gevolgen hebben. :)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 27 oktober 2013 - 13:03:42
Nou ja, vandaag had Webber imo de superieure strategie en toch was Vettel weer de snellere man. Dat is toch puur de verdienste van de kleine Duitser en heeft niks met de auto te maken.


Hm,


Webber had geen beste start. En daar begon het allemaal mee. Dan kan je strategie nog zo 'superieur' zijn. Het is een gegeven dat de RB9 het moet hebben van 'clean air'.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:17:49
Citaat van: Enzo op 27 oktober 2013 - 13:03:42
Nou ja, vandaag had Webber imo de superieure strategie en toch was Vettel weer de snellere man. Dat is toch puur de verdienste van de kleine Duitser en heeft niks met de auto te maken.


Hm,


Webber had geen beste start. En daar begon het allemaal mee. Dan kan je strategie nog zo 'superieur' zijn. Het is een gegeven dat de RB9 het moet hebben van 'clean air'.

Nou ja, Vettel kwam er toch mooi doorheen dus dat valt ook wel weer mee. In clean-air was hij ruim 5 tienden per lap sneller dan Webber.

0634

Vettel zou ook met Webber erbij gewoon hebben gewonnen met minimaal tien seconden voorsprong. Daar twijfel ik persoonlijk niet aan.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:17:49
Citaat van: Enzo op 27 oktober 2013 - 13:03:42
Nou ja, vandaag had Webber imo de superieure strategie en toch was Vettel weer de snellere man. Dat is toch puur de verdienste van de kleine Duitser en heeft niks met de auto te maken.


Hm,


Webber had geen beste start. En daar begon het allemaal mee. Dan kan je strategie nog zo 'superieur' zijn. Het is een gegeven dat de RB9 het moet hebben van 'clean air'.

Voordat de banden aangepast werden zou ik je gelijk gegeven hebben maar met deze nieuwe compounds heeft deze Red Bull zelfs nog downforce over. Ze kunnen hun wagens zelfs nu zo afstellen dat hij ook wat meer snelheid heeft op het rechte stuk. Vettel sneed door het verkeer als een een mes door een pak boter. Neen, deze wagen met die downforce en zijn redelijke topsnelheid gaat dat beetje wat nog overblijft ook binnen rijven. Tenzij natuurlijk ineens die alternators weer voor problemen zorgen.

Het is een beetje zoals in 2011 toen RB zoveel downforce had ze een gedeelte van de EBD op de banden konden richten zodat die veel warmer waren bij de start.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

#233
Citaat van: Enzo op 27 oktober 2013 - 18:12:21
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:17:49
Citaat van: Enzo op 27 oktober 2013 - 13:03:42
Nou ja, vandaag had Webber imo de superieure strategie en toch was Vettel weer de snellere man. Dat is toch puur de verdienste van de kleine Duitser en heeft niks met de auto te maken.


Hm,


Webber had geen beste start. En daar begon het allemaal mee. Dan kan je strategie nog zo 'superieur' zijn. Het is een gegeven dat de RB9 het moet hebben van 'clean air'.

Nou ja, Vettel kwam er toch mooi doorheen dus dat valt ook wel weer mee. In clean-air was hij ruim 5 tienden per lap sneller dan Webber.

Ik denk dat Vettel ook weer weinig tegenstand kreeg tijdens zijn inhaalrace. Niemand had zin om hem dwars te zitten in zijn race of champion. Verder puik gereden en terechte kampioen.

Of hij er 7 pakt? Afhankelijk van het materiaal dat hij blijft krijgen, motivatie en competitie. Zou het wel mooi vinden als hij nog eens van team verandert zoals Schumacher en het daar opbouwt [zonder Newey] en dan weer wint. Dan komt hij in mijn ogen echt in de buurt van Schumacher.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Mja, ik snap je wel, maar Schumacher moest toch echt eens iets meer tegenstand van niveau krijgen om zich te kunnen meten met Senna of Prost of Fangio, dat was toen het verhaal.

Er is altijd iets wat ze mee moeten doen om zich te bewijzen, maar ondertussen hebben ze allemaal hun eigen hindernissen en bewijzen ze zich doorlopend.

Vele vinden dat Alonso de beste van allemaal is. Ik ben benieuwd op basis waarvan dat nog steeds vol gehouden kan worden. Ik zie werkelijk geen enkel zwak punt meer bij Vettel.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 28 oktober 2013 - 21:39:45
Mja, ik snap je wel, maar Schumacher moest toch echt eens iets meer tegenstand van niveau krijgen om zich te kunnen meten met Senna of Prost of Fangio, dat was toen het verhaal.

Er is altijd iets wat ze mee moeten doen om zich te bewijzen, maar ondertussen hebben ze allemaal hun eigen hindernissen en bewijzen ze zich doorlopend.

Vele vinden dat Alonso de beste van allemaal is. Ik ben benieuwd op basis waarvan dat nog steeds vol gehouden kan worden. Ik zie werkelijk geen enkel zwak punt meer bij Vettel.

Klopt ook, maar de laatste [en zeker dit] seizoenen heeft Vettel ook te weinig tegenstand door dominantie. Daarom zie ik hem nog eens graag van team veranderen en het mee opbouwen. Als je auto zo goed is maak je ook minder fouten denk ik. Maar echt onder druk maakt Vettel ze ook hoor! 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik moet na heel lang dwarsliggen ook zo langzamerhand wel toegeven dat Vettel zeker op het niveau van Alonso zou moeten zitten. Juist omdat het in de omgekeerde situatie, met Alonso in een dominerende auto, zo zou zijn gegaan dat Alonso zou domineren en Vettel er met alle strijd van de wereld achteraan zou rijden.

Nu maar wachten op het moment dat het daadwerkelijk eens de omgekeerde situatie is. Niet omdat Vettel zich zo nodig moet bewijzen, maar ik wil wel weer eens een feestje.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 28 oktober 2013 - 22:10:17
Ik moet na heel lang dwarsliggen ook zo langzamerhand wel toegeven dat Vettel zeker op het niveau van Alonso zou moeten zitten. Juist omdat het in de omgekeerde situatie, met Alonso in een dominerende auto, zo zou zijn gegaan dat Alonso zou domineren en Vettel er met alle strijd van de wereld achteraan zou rijden.

Nu maar wachten op het moment dat het daadwerkelijk eens de omgekeerde situatie is. Niet omdat Vettel zich zo nodig moet bewijzen, maar ik wil wel weer eens een feestje.

Dat feestje komt als Ferrari en RBR een gelijkwaardige auto afleveren. Voordeel dat Vettel dan kan hebben is dat er bij Ferrari dan twee pitbulls rijden die elkaar wellicht in de wielen kunnen rijden [kijk naar de aktie van Raikkonen gisteren]. Maar het zou mooi worden, strijd vooraan op beeld en niet alleen in het midden of aan de staart.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Voor mij is een feestje niks minder dan een derde titel voor Alonso. Al zijn er eigenlijk geen coureurs bij wie ik het niet gun om (weer) eens bovenaan te staan.

NielsD

En voilá hier is het antwoord, Vettel is helemaal niet beter dan Alonso en Hamilton.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24717889
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna