Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Breaktest

Het lijkt alsof dit een trend is. Dat als een team de zaakjes eenmaal goed voor elkaar heeft, het steeds moeilijker wordt dit nog van de troon te stoten. Wisseling van de wacht wordt steeds zeldzamer. Natuurlijk zullen er tussenpausjes blijven komen, maar per saldo denk ik dat we in het tijdperk van alleenheerschappijen leven. Daar komt bij, vroeger stapten coureurs zelf nog wel eens op omdat ze verzadigd waren, tegenwoordig wil iedereen tot ver na zijn veertigste blijven door rijden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt dan pakweg tien, twintig jaar terug.

Jehoentelaar

We hebben nu een paar jaar een coureur die goed kan rijden, én alle mazzel van de wereld heeft dat hij in een technisch vaardig team zit, dat er ook niet voor terugdeinst om een seizoen lachwekkend te maken met een sterke lobby. Het is helemaal niet zeker of de suikerwaterfabrikant volgend jaar weer een auto bouwt waarmee Vettel (of Ricciardo, voor de Aussiefans) kampioen kan worden. Eerst zien, dan geloven.

janke

Ik kan me niet voorstellen dat een van de beste ontwerpers allertijden er volgend jaar een gebakkie neerzet. Dat het een beetje eentonig wordt oke. Maar dat zijn de verdiensten van Newey, Vettel, Horner. Niks meer, niks minder.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 18:27:35
Ik kan me niet voorstellen dat een van de beste ontwerpers allertijden er volgend jaar een gebakkie neerzet. Dat het een beetje eentonig wordt oke. Maar dat zijn de verdiensten van Newey, Vettel, Horner. Niks meer, niks minder.

En waarom niet?
Bij McLaren heeft hij ooit zo'n ontzettend misbaksel ontworpen dat er nog vóór dat het seizoen van start ging al 'n B-versie werd gelanceerd.

Vieze baas

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2013 - 16:14:33
We hebben nu een paar jaar een coureur die goed kan rijden, én alle mazzel van de wereld heeft dat hij in een technisch vaardig team zit, dat er ook niet voor terugdeinst om een seizoen lachwekkend te maken met een sterke lobby. Het is helemaal niet zeker of de suikerwaterfabrikant volgend jaar weer een auto bouwt waarmee Vettel (of Ricciardo, voor de Aussiefans) kampioen kan worden. Eerst zien, dan geloven.

Dezelfde auto waarin Webber toch beduidend minder laat zien. Vettel zit zeker in een goede auto maar is misschien ook wel de beste coureur. Op de momenten dat zn Red Bull niet top is haalt hij toch het beste uit de wagen.

Jehoentelaar

Die auto's zijn niet hetzelfde, zoals geen een auto exact hetzelfde is. Maar die discussie ga ik niet alweer voeren.

janke

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2013 - 19:17:14
Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 18:27:35
Ik kan me niet voorstellen dat een van de beste ontwerpers allertijden er volgend jaar een gebakkie neerzet. Dat het een beetje eentonig wordt oke. Maar dat zijn de verdiensten van Newey, Vettel, Horner. Niks meer, niks minder.

En waarom niet?
Bij McLaren heeft hij ooit zo'n ontzettend misbaksel ontworpen dat er nog vóór dat het seizoen van start ging al 'n B-versie werd gelanceerd.

En waarom wel?? Elke grote designer heeft top en mindere top auto's ontworpen. Zelfs zo top dat ze van de grid werden verwijderd. Gordon Murray?? Ook het drama Brabham waar Di Angelis zich mee dood reed,?? Kom zeg.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2013 - 19:25:17
Die auto's zijn niet hetzelfde, zoals geen een auto exact hetzelfde is. Maar die discussie ga ik niet alweer voeren.

Daar hoef jij toch geen discussie over te voeren. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 20:26:15
Citaat van: Kootje op 26 oktober 2013 - 19:17:14
Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 18:27:35
Ik kan me niet voorstellen dat een van de beste ontwerpers allertijden er volgend jaar een gebakkie neerzet. Dat het een beetje eentonig wordt oke. Maar dat zijn de verdiensten van Newey, Vettel, Horner. Niks meer, niks minder.

En waarom niet?
Bij McLaren heeft hij ooit zo'n ontzettend misbaksel ontworpen dat er nog vóór dat het seizoen van start ging al 'n B-versie werd gelanceerd.

En waarom wel?? Elke grote designer heeft top en mindere top auto's ontworpen. Zelfs zo top dat ze van de grid werden verwijderd. Gordon Murray?? Ook het drama Brabham waar Di Angelis zich mee dood reed,?? Kom zeg.

Daarom dus.

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg echt niet dat Newey voor volgend jaar 'n barrel zal ontwerpen. Echter ga ik er ook niet zomaar vanuit dat hij ook nu weer de beste wagen vd grid neer zal zetten. Daarvoor heeft hij namelijk al teveel "net niet", en zelfs enkele "totaal niet" topauto's ontworpen.

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 20:28:29
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2013 - 19:25:17
Die auto's zijn niet hetzelfde, zoals geen een auto exact hetzelfde is. Maar die discussie ga ik niet alweer voeren.

Daar hoef jij toch geen discussie over te voeren. ;)
Roerend mee eens. :)

Enzo

Nou ja, vandaag had Webber imo de superieure strategie en toch was Vettel weer de snellere man. Dat is toch puur de verdienste van de kleine Duitser en heeft niks met de auto te maken.

Jehoentelaar

Hij zat er nog achter toen Webber uitviel. Hoe de race had gelopen als Webber net zulk betrouwbaar materiaal zou hebben weten we niet.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2013 - 13:10:02
Hij zat er nog achter toen Webber uitviel. Hoe de race had gelopen als Webber net zulk betrouwbaar materiaal zou hebben weten we niet.

Zeker weten we het niet nee. Maar het verschil dat Webber had moeten maken in het eerste deel lukte hem niet. Vettel was sneller door het verkeer aan het rijden dan dat Webber kon met een vrije baan op de eerste plek. Met of zonder dnf was Webber kansloos tegen Vettel, ongeacht de superieure strategie die Webber volgde.

Jehoentelaar

Ben ik met je eens, behalve dat Webber kansloos was. Want dat weten we wederom niet, hoe onwaarschijnlijk een zege van Webber ook zou zijn geweest.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2013 - 14:06:10
Ben ik met je eens, behalve dat Webber kansloos was. Want dat weten we wederom niet, hoe onwaarschijnlijk een zege van Webber ook zou zijn geweest.

Tja ok.