Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 09 oktober 2013 - 09:00:27
Tjongejonge, nou moeten ze toch echt gaan ophouden. Dit begint op de belachelijke beweringen te lijken dat Fabian Cancellara twee voorjaarsklassiekers zou hebben gewonnen met een electrisch motortje in zijn fiets. Je kunt ook te ver gaan met verdachtmaken. Feit is dat Newey heel goed is in het ontwerpen van radicale auto's, feit is dat Vettel een onconventionele rijstijl heeft die perfect bij de onconventionele ideeën van Newey. Feit is dat RBR lekker heeft lopen dreinen tot ze hun snoepje kregen van Pirelli in de vorm van de velgen met kevlar rand. Voor die bandenwissel was de RBR snel, binnen de limieten van het kauwgum rubber. Na die wissel was RBR onverslaanbaar.


Dat Pirelli Red Bull heeft geholpen is waar, maar is geen verklaring voor de ongelooflijke snelheidsverschil van Vettel gedurende race. Vettel is pijlsnel, dat komt dan terecht op zijn conto, maar zijn auto lijkt op rails te rijden...waar anderen met blaren op de banden en ondersturend door de bochten gaan...

Jozef

Idd, de snelheid van Vettel in Singapore was niet normaal. Dat er iets is aan de RB wat anderen niet hebben, staat voor mij vast. De vraag is: wat is het? En ik had ook al bedacht dat het zou kunnen dat ze de tractie controleren d.m.v. KERS. Maar dat zou dan wel zichtbaar moeten zijn in de telemetrie die zelfs op tv wordt uitgezonden. En het verklaart ook niet het rare geluid van Vettels auto, aangezien KERS eigenlijk geen geluid zou moeten maken (tenminste, het zou volledig overstemd moeten worden door de motor).

Sabai

Citaat van: Sabai op 15 september 2013 - 13:29:57


Een overzicht van de updates waardoor RBR zo dominant op Spa en Monza was.


Zoals ik al eerder gepost had bovenstaand de reden waarom ze zo domineren sinds Spa. Newey heeft ook in een interview aangegeven de auto op de banden aangepast te hebben door grote wijzigingen te maken. Heeft niks met tc te maken.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 12 oktober 2013 - 12:29:57
Citaat van: Sabai op 15 september 2013 - 13:29:57


Een overzicht van de updates waardoor RBR zo dominant op Spa en Monza was.


Zoals ik al eerder gepost had bovenstaand de reden waarom ze zo domineren sinds Spa. Newey heeft ook in een interview aangegeven de auto op de banden aangepast te hebben door grote wijzigingen te maken. Heeft niks met tc te maken.


Als Newey dat heeft gezegd, dan draait hij de zaken om...Het zijn de banden die zijn aangepast aan de RB9... ::)

Enzo

Hou nou eens op met die BS Franky. De banden zijn niet aan de RB aangepast... ::)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:24:26
Hou nou eens op met die BS Franky. De banden zijn niet aan de RB aangepast... ::)


Waarom is mijn opmerking 'opeens' BS? Waarom klaagde RBR dan zo gigantisch vóór de zomerstop, waar Horner en Newey nu hun mond houden over de banden? Afgezien van Webber...


Degene die onzin verkondigd is IMHO Newey, als hij dat werkelijk heeft gezegd...Want dan zou men gewoon aan het werk gaan met de RB9.

KVDracer

Kijk het kan dat de banden zijn aangepast aan de RB  of  niet is aangepast aan de RB. Iedereen weet dat Bridgestone vroeger zijn rubbeer voor Ferrari ontwikkelde en de rest moest zijn plan maar trekken. Waarom zou het dan nu niet mogelijk zijn voor RB? Mss dat Pirelli hier niet voor gekozen heeft, maar Ecclestone. Vergeet niet dat RedBull 2 teams heeft in de F1 en ik denk dus achter de schermen wel wxat in de pap te brokken heeft. En Vettel komt ook héél goed overeen met Ecclestone.

Jehoentelaar

Ik denk dat een situatie à la Ferrari/Bridgestone wel wat ver gaat, maar het was wél Red Bull dat alle registers opentrok om de vorige bandensamenstelling eruit te lobbyen. Ze werden aangepast en opeens zijn ze waanzinnig dominant. 2013 Is wat dat betreft een seizoen om snel te vergeten voor mij.

Enzo

Ja Red Bull heeft gelobbyd om de banden te veranderen, samen met een aantal andere teams overigens. Ja Red Bull heeft er voordeel bij gehad, samen met een aantal andere teams overigens. Nee de FIA heeft de banden niet aangepast om Red Bull te bevoordelen, no fucking way.


Jehoentelaar

Die laatste zin koppel je er zelf aan, want dat beweer ik nergens.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2013 - 21:51:24
Die laatste zin koppel je er zelf aan, want dat beweer ik nergens.
Voel je dan ook vooral niet aangesproken.  :)


Jehoentelaar


Breaktest

#207
Het lijkt Vettel ieder jaar makkelijker af te gaan. Terwijl andere coureurs zich als doel stellen om punten te pakken, een overwinning te boeken of zelfs wereldkampioen te worden, is Vettel bezig met zaken van een andere orde: zijn heerschappij uitstrekken over een zo lang mogelijke periode. Daarbij komt het onaantastbaar geachte record van Schumacher met rasse schreden in zicht. Als Schumacher wat minder fratsen had uitgehaald had hij wellicht 9 keer kampioen kunnen worden. Ik denk dat Vettel dat aantal wel gaat halen.  Mijn voorspelling is dat ie een aaneengesloten reeks van zes gaat neerzetten en dan verspreid over resterende jaren nog een stuk of drie - bij dat paard natuurlijk. 

0634

Okee. Maar wat wil je dan met dit topic?

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 15:34:30
Okee. Maar wat wil je dan met dit topic?
Kijken of ik over 10 jaar gelijk heb ;D