Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Edwin90

Ik lees net op een ander forum dat er hardnekkige geruchten gaan in China dat Webber voor 5 jaar heeft getekend bij Porsche in het WEC. Schijnt dat commentatoren die op dit moment de race in Silverstone verslaan ook al zoiets hebben bevestigd. Maar niets officieels van Red Bull of Webber uit geloof ik.

0634

Hm, oké... tja, ik vind het een goede coureur, maar is ook wel op leeftijd dus op zich zou stoppen met F1 niet zo gek zijn. Heel veel bijzonders doet hij ook niet echt meer. Wel een leuke vent (vind ik dan).

Kootje

Zou zomaar waar kunnen zijn, dat gerucht gaat al langer namelijk.

Jehoentelaar

Heel goed mogelijk gezien zijn verleden in de sportscars. Zou ook een mooie stap zijn.

Sabai



Een overzicht van de updates waardoor RBR zo dominant op Spa en Monza was.

Gonzalo

Ik ben benieuwd of Red Bull in 2014 gaat kunnen bevestigen. Zou Horner weer gaatjes in het reglement vinden, om Red Bull dominant te maken?

Maikel0230

Citaat van: Gonzalo op 16 september 2013 - 08:44:13
Ik ben benieuwd of Red Bull in 2014 gaat kunnen bevestigen. Zou Horner weer gaatjes in het reglement vinden, om Red Bull dominant te maken?

Je bedoelt Adrian Newey denk ik. Horner heeft denk ik relatief weinig te maken met het aerodynamische departement (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij er geen verstand van zou kunnen hebben!)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gonzalo

Ik bedoel inderdaad Newey, thanks :)

Sabai

Newey heeft zich afgelopen decennia's bewezen als een van de beste te kunnen omgaan met grote regelwijzigingen. Dus ik denk dat het wel goed komt het is meer de betrouwbaarheid waar ik me zorgen over maak. 

KVDracer

Ik denk dat zij het nadeel hebben dat ze afhankelijk zijn van een motorconstructeur. Bij Ferrari en Mercedes wordt alles onder hetzelfde dak ontworpen. Dus als Renault de bal misslaat, dan mag Newey nog zoveel gaten vinden als hij wil, dan gaan ze er weinig van bakken.
Maar ik verwacht ook weinig verschuivingen, volgend jaat.

0634

Ook Renault is doorgaans vrij innovatief moet ik zeggen. Verwacht daar geen grote problemen mee.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 16 september 2013 - 12:41:07
Newey heeft zich afgelopen decennia's bewezen als een van de beste te kunnen omgaan met grote regelwijzigingen. Dus ik denk dat het wel goed komt het is meer de betrouwbaarheid waar ik me zorgen over maak.


Hm, Newey staat bekend om zijn 'rake-design', waarbij de auto onder een bepaalde hoek staat. Dat is al sinds zijn tijd bij March zo geweest.


Vanaf 2014 is dat niet meer mogelijk, vooral om dat de 2014-auto maar een uitlaat mag hebben. IHMO is Newey's zwakte dan ook dat hij zich volledig verlaat op aerodynamische grip, wat met de te verwachten koelproblemen van de turbomotor erg moeilijk gaat worden.


Ik denk zelf dat McLaren, van oudsher een team dat veel meer gericht is op mechanische grip, in 2014 best wel eens de dienst zou kunnen uitmaken.

0634

Dat vraag ik mij af. Ze krijgen toch een tussenjaar. Laatste keer Merc en daarna de overstap naar Honda. Daar zullen ze toch een slag willen slaan.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 september 2013 - 19:01:16
Dat vraag ik mij af. Ze krijgen toch een tussenjaar. Laatste keer Merc en daarna de overstap naar Honda. Daar zullen ze toch een slag willen slaan.


Ik zat gewoon hardop te denken, hoor! Maar het is toch een publiek geheim dat McLaren altijd voor mechanische grip gaat? ;)

0634

Ik dacht ook alleen maar hardop hoor. ;)