Wie moet Bernie opvolgen?

Gestart door 0634, 30 december 2012 - 13:29:17

« vorige - volgende »

Fabian

Horner zou ook niet verkeerd zijn inderdaad. Op de een of andere manier vind ik Coulthard toch wel geschikt voor zo'n functie. Heeft een nette uitstraling, maar hij moet dan inderdaad eerst wat ervaring op doen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 17:24:49
Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:22:55
Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)
Hoe kan je iets bestraffen wat je niet kan bewijzen?

Ach .... volgens mij was =het voor de hele wereld wel duidelijk dat het daar 'n teamorder betrof. Felipe nam niet eens de moeite om het op iets anders te laten lijken. Maar goed .... dan blijft nog steeds de beslissing om teamorders niet meer te verbieden in het voordeel van Ferrari.

Jehoentelaar

Doemscenario: CVC schuift een of andere pietlut naar voren die vooral is gekozen om veel geld naar CVC te sluizen.

Droomscenario: geen flauw idee. Al spreekt Horner mij ook wel aan.

0634

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:31:54
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 17:24:49
Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:22:55
Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)
Hoe kan je iets bestraffen wat je niet kan bewijzen?

Ach .... volgens mij was =het voor de hele wereld wel duidelijk dat het daar 'n teamorder betrof. Felipe nam niet eens de moeite om het op iets anders te laten lijken. Maar goed .... dan blijft nog steeds de beslissing om teamorders niet meer te verbieden in het voordeel van Ferrari.
Och iedereen mag hetzelde doen. Aan ieder dus de keuze zonder voordeel voor welk team dan ook.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 30 december 2012 - 19:41:54
Doemscenario: CVC schuift een of andere pietlut naar voren die vooral is gekozen om veel geld naar CVC te sluizen.

Droomscenario: geen flauw idee. Al spreekt Horner mij ook wel aan.
Mij ook. Is ook niet zo'n ouwe lul. Withmarsh is ook een optie. Zeker omdat Bernie ook van de Foca kwam.

gloudiesaurus

Flavio Briatore? Voor crash - gate altijd gedacht dat hij Bernie zou opvolgen....  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:22:55
Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)

ja dan moet hij redbull ook bestraffen, want zij doen ook teamorders maar op een andere manier. Remember de vleuger van webber in silverstone in 2010

Kootje

Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 22:33:17
Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:22:55
Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)

ja dan moet hij redbull ook bestraffen, want zij doen ook teamorders maar op een andere manier. Remember de vleuger van webber in silverstone in 2010

Dat is geen teamorder, dat is simpelweg de ene coureur boven de ander prefereren wanneer men maar de beschikking over één nieuw onderdeel heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat RBR niet aan teamorders doet hoor, want dat doen ze wel degelijk, maar dit is daar absoluut geen voorbeeld van. Een teamorder is het wanneer de ene coureur plaats moet maken voor de ander waarmee de uitslag van de race beinvloed wordt, niet het vóór de race afstaan van 'n nieuw onderdeel omdat er niet genoeg voorhanden zijn. Dat is de ene coureur 'n voorkeursbehandeling geven, iets wat Ferrari al jaren doet, en dat is nooit verboden geweest.

0634

Tja, ik kom als serieuze opties tot Horner en Whitmarsh eigenlijk. Die zie ik daartoe wel in staat. Briatore ook wel, maar dan zit je weer met zo'n dinosaurus opgescheept. Mag allemaal wel wat jonger en vernieuwender.

Fabian

Persoonlijk zie ik het liefst een oud coureur Bernie vervangen. Dat komt omdat ik denk dat een oud coureur het beste voor heeft met de sport en niet zo naar het geld zal kijken. (denk ik he, ik ben misschien een beetje naïef)!

0634

Dan kom ik alleen op Gerhard Berger uit. De rest is nog niet ervaren met het leiden van een organisatie.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 31 december 2012 - 01:34:13
Dan kom ik alleen op Gerhard Berger uit. De rest is nog niet ervaren met het leiden van een organisatie.
Gerhard Berger. Dat zou ik ook zeker niet verkeerd vinden.

Sabai

Het zou trouwens wel jammer zijn als Bernie op deze manier moet vertrekken. Na alles wat hij voor de sport heeft gedaan. Tuurlijk is hij niet heilig maar we hebben allemaal wel eens iets gedaan wat niet mag toch. Hij heeft geen moord gepleegd ofzo..

Ik zou Jean todt wel een goeie opvolger vinden of Gerard Berger. Todt heeft ervaring genoeg en doet imo beter dan Mosley destijds en kan de functie wel aan denk ik.

Fabian

Ben het wel met Sabai eens. Zou jammer zijn als Bernie zo zou moeten vertrekken. Hij heeft de sport toch naar een hoger level getild. Misschien niet op een manier die iedereen even graag ziet, maar het is dan ook bijna onmogelijk om in de F1 zaken te doen op een manier die iedereen bevalt.

Figge

Een opvolger voor Bernie...
Das lastig. Ik denk namelijk niet dat het iemand uit de F1 kan zijn. Oud coureurs lijkt mij uitgesloten. Coureurs zijn te egocentrisch en daarmee niet geschikt om bredere belangen dan die van zichzelf te (laten) behartigen. Teambazen zullen altijd de schijn van partijdigheid hebben.

Je moet iemand hebben die een merk kan maken, een business kan runnen. Echter, bij F1 komt een ander aspect kijken, namelijk de deelnemende teams. Zij maken het product, maar het is niet hun product. En dat kan ook niet, want anders gaat F1 ten onder aan de eigen politieke spelletjes. Bernie heeft de F1 als product opgepakt en het gerund als zijn bedrijf. Dat doet hij tot op de dag van vandaag (terwijl hij slechts een CVC bobo is). Hij bepaald de koers van het product, niet de teams. Voor de teams geldt take it of leave it. Op het moment dat mensen uit F1 de boel zelf gaan regelen gaat het mis.
Mensen die een imperium kunnen opbouwen en leiden?
Bernie zelf uiteraard.
Bill Gates
Richard Branson
Steve Jobs
Enz Enz...
In de huidige F1 wereld zie ik eerlijk gezegd niet zo'n persoon rondlopen.