Gaat Vettel Schumacher's records verbreken?

Gestart door SanderD, 24 december 2012 - 16:27:42

« vorige - volgende »

SanderD

De titel zegt het al. Mij zou het niks verbazen en begin steeds meer in zijn talent en kunnen te geloven.

0634

Mij zou het ook niks verbazen, maar het zou me ook niet verbazen als het niet lukt. Ik bedoel, hij is goed op weg natuurlijk. Maar Alonso leek ook ooit op weg en stapte toen over naar een ander team. Na twee jaar in de F1 was Lewis ook op weg, maar inmiddels stagneren de successen ook. Voor je het weet heeft Vettel zometeen ook jaren zonder titel en is het ineens weer anders.

Geen idee dus, het maakt me ook niet heel veel uit eigenlijk, de man is een absoluut fenomeen inmiddels, deze Vettel, hoeveel hij dan uiteindelijk wint heeft ook met factoren te maken die hij niet altijd in de hand heeft. 

Fabian

Ik denk het wel. Maar ben het wel met Jeroen eens. Het kan zomaar verkeren.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 24 december 2012 - 16:54:51
Mij zou het ook niks verbazen, maar het zou me ook niet verbazen als het niet lukt. Ik bedoel, hij is goed op weg natuurlijk. Maar Alonso leek ook ooit op weg en stapte toen over naar een ander team. Na twee jaar in de F1 was Lewis ook op weg, maar inmiddels stagneren de successen ook. Voor je het weet heeft Vettel zometeen ook jaren zonder titel en is het ineens weer anders.

Geen idee dus, het maakt me ook niet heel veel uit eigenlijk, de man is een absoluut fenomeen inmiddels, deze Vettel, hoeveel hij dan uiteindelijk wint heeft ook met factoren te maken die hij niet altijd in de hand heeft.

Zo denk ik er ook over. Hij heeft er het talent wel voor maar er zijn nog zat andere factoren die ook moeten meezitten .

Folkert

Als ik eerlijk ben, vind ik dit soort vergelijkingen of hypotheses onzin. Tuurlijk, hij heeft het nu 3 jaar zeer goed gedaan en heeft op jonge leeftijd al 3 titels op rij. Maar heeft wel het materiaal mee gehad, dat kan natuurlijk ook weer omslaan. Dit jaar kwam het uiteindelijk goed, na een matige start, maar wat nou als RBR volgend jaar niet kan herstellen van een matige start?
Lees het wel vaker her en der op internet, dat Vettel word vergeleken met Schumacher en of hij (en hij alleen) de records van Schumacher gaat verbreken.
Op talent kunnen Kimi, Lewis, Fernando en Jenson dit ook, als zij de wagens er maar voor hebben. Ben wel wat meer overtuigd van zijn kunnen, maar ben nog steeds van mening als hij het met een wat mindere wagen moet doen, hij wat nare trekjes vertoond.
Maar qua talent moet hij dat zeker kunnen en als hij het materiaal er voor krijgt lukt het  hem ook, maar zoals Jeroen al zei: dat kan zo weer veranderen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Het is geen onzin. Het gaat er niet over hoe goed hij is, het heeft ook niks te maken met Alonso of anderen, het gaat erover of hij de records kan gaan breken.

Folkert

#6
Citaat van: Jeroen op 24 december 2012 - 23:51:36
Het is geen onzin. Het gaat er niet over hoe goed hij is, het heeft ook niks te maken met Alonso of anderen, het gaat erover of hij de records kan gaan breken.

Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Iceman2012

Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Citaat van: Jeroen op 24 december 2012 - 23:51:36
Het is geen onzin. Het gaat er niet over hoe goed hij is, het heeft ook niks te maken met Alonso of anderen, het gaat erover of hij de records kan gaan breken.

Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)
tja, het is sowieso bijna onmogelijk, maar Vettel heeft 'nog maar' 5 titels te gaan en is 6 jaar jonger dan Alonso. Voor Alonso zit het er normaal gesproken sowieso niet meer in en Hamilton zie ik na volgend jaar ook geen 7 titels meer winnen. Voor Vettel lijkt het mij ook onwaarschijnlijk, hij zal ook jaren gaan krijgen waarin het niet allemaal zijn kant op valt. Het record aantal poles zie ik m nog wel pakken overigens.

0634

#8
Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39

Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)

Omdat dat de stelling is van de topicopener. Waarom hebben we een 'Hamilton over 3 jaar terug naar McLaren topic' en niet een 'Perez over 3 jaar terug naar Suber topic'? Omdat dat toevallig de vraag was van de topicopener. Met onzin heeft het niks te maken, slechts met de vraag wat wij ervan vinden. Tjonge zeg ::).

Kootje

#9
Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Citaat van: Jeroen op 24 december 2012 - 23:51:36
Het is geen onzin. Het gaat er niet over hoe goed hij is, het heeft ook niks te maken met Alonso of anderen, het gaat erover of hij de records kan gaan breken.

Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)


Waarom? ??? Wellicht omdat bij Vettel het complete plaatje aanwezig is en bij Hammi, en Fernando niet. ::)

Tuurlijk hebben ook zij het talent en de snelheid om voor 8 titels, 92 overwinningen en 156 podia te gaan, maar Fernando is de jongste niet meer en Hammi heeft het materiaal niet om deze records te breken. Nu kan dit ook zomaar weer veranderen, en daarom zal ik ook niet zeggen dat Vettel dat wel even gaat doen. Voor hetzelfde geld stopt Newey er na volgend jaar mee, maakt Vettel de overstap naar Ferrari dat de plank volledig misslaat met hun 2014 auto, en komt Mercedes met 'n niet te stoppen turbo in 2014, waardoor Hammilton ineens in de te kloppen auto zit en 3 titels op rij binnenhaalt. Dan zal de vraag niet meer zijn: Gaat Vettel Schumi's records breken, maar gaat Hammi dit juist doen? Afgaande op wat we nu weten over de teams, auto's en hun coureurs is het echter Vettel die daar als enige realistisch gezien kans op maakt. Op dit moment hé? Het hier en het nu.

SanderD

Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Citaat van: Jeroen op 24 december 2012 - 23:51:36
Het is geen onzin. Het gaat er niet over hoe goed hij is, het heeft ook niks te maken met Alonso of anderen, het gaat erover of hij de records kan gaan breken.

Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)

Omdat ik Vettel nog zie groeien, in tegenstelling tot Fernando Alonso. Naar mijn mening is Vettel een completere coureur dan Lewis.

Als Newey bij Red Bull blijft zie ik het zo gebeuren eerlijk gezegd. Maar de kans dat het niet gaat gebeuren is groter.

Kootje

Citaat van: SanderAlonso op 25 december 2012 - 09:38:41
Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)
Omdat ik Vettel nog zie groeien, in tegenstelling tot Fernando Alonso. Naar mijn mening is Vettel een completere coureur dan Lewis.


Je haalt 't zelf aan hé? ;)

0634

Citaat van: Kootje op 25 december 2012 - 09:51:13
Citaat van: SanderAlonso op 25 december 2012 - 09:38:41
Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)
Omdat ik Vettel nog zie groeien, in tegenstelling tot Fernando Alonso. Naar mijn mening is Vettel een completere coureur dan Lewis.


Je haalt 't zelf aan hé? ;)

Huh? Er wordt hem wat gevraagd. Iemand is verongelijkt en noemt dit topic onzin omdat het over Vettel gaat en niet over anderen die blijkbaar zijn Fanboii-achtige voorkeur genieten. Dan mag de topicstarter (want SanderAlonso startte dit topic) daar toch zeker wel zijn argumenten voor geven of niet dan?

Sabai

Het zou voor de sport overgings wel saai zijn als het Vettel wel zou lukken. Ook al ben ik Vettel Fan maar ik zit niet echt te wachten op een periode zoals 2000 tm 2004. Tenzij het net zo spannend word als afgelopen jaar maar dan nog.....


Kootje

Citaat van: Jeroen op 25 december 2012 - 10:23:30
Citaat van: Kootje op 25 december 2012 - 09:51:13
Citaat van: SanderAlonso op 25 december 2012 - 09:38:41
Citaat van: Folkert op 25 december 2012 - 00:16:39
Daarom zei ik ook dat ik het onzin vind ;) Waarom alleen Vettel en niet Alonso of Hamilton?  ;)
Omdat ik Vettel nog zie groeien, in tegenstelling tot Fernando Alonso. Naar mijn mening is Vettel een completere coureur dan Lewis.


Je haalt 't zelf aan hé? ;)

Huh? Er wordt hem wat gevraagd. Iemand is verongelijkt en noemt dit topic onzin omdat het over Vettel gaat en niet over anderen die blijkbaar zijn Fanboii-achtige voorkeur genieten. Dan mag de topicstarter (want SanderAlonso startte dit topic) daar toch zeker wel zijn argumenten voor geven of niet dan?

Ten eerste was de vraag aan jou gericht, niet aan SanderAlonso. ::) En natuurlijk mag hij daar antwoord op geven, deed ikzelf tenslotte ook terweijl het niet eens mijn topic betreft. Dus ja .... als er iemand mag antwoorden dan is hij het wel. Maar als er dan op dat antwoord een tegenantwoord komt dat je niet bevalt, moet je niet gaan lopen piepen. Aangezien ik niet weet of SanderAlonso één van die piepers is, heb ik er 'n knipoogje achtergezet in de zin van: Weet waar je aan begint.