Het grote pre-season wintertest topic 2013

Gestart door Enzo, 10 december 2012 - 22:21:48

« vorige - volgende »

rafael25

Iemand vroeg alonso welk teams hebben jou indruk gemaakt alonso zei: ""Ik heb nog altijd geen helder beeld van de rangorde wat betreft de competitiviteit", "Voor mij is dit slechts testen en je kunt niet zeggen wat de anderen doen, Het is normaal en logisch dat je vergelijkingen wilt maken maar voor mij is het alsof je naar een voetbaltraining kijkt: je kunt niet geloven dat een reserveaanvaller van Real Madrid een serieuze tegenstander is voor Barcelona enkel omdat hij tijdens een trainingspartijtje een doelpunt maakt."

T.Nuvolari

#196
Citaat

  • Nico Rosberg    Mercedes   01:20.130
  • Fernando Alonso    Ferrari      01:20.494
  • Lewis Hamilton    Mercedes   01:20.558
  • Felipe Massa    Ferrari      01:21.266
  • Jenson Button    McLaren      01:21.444
  • Nico Hülkenberg    Sauber      01:21.541
  • Adrian Sutil    Force India 01:21.627
  • Kimi Räikkönen    Lotus         01:21.658
  • Paul di Resta    Force India 01:21.664
  • Pastor Maldonado Williams      01:22.415
  • Valtteri Bottas    Williams      01:22.468
  • Sebastian Vettel    Red Bull      01:22.514
  • Esteban Gutiérrez Sauber      01:22.553
  • Mark Webber    Red Bull      01:22.658
  • Sergio Perez    McLaren      01:22.694
  • Charles Pic    Caterham   01:23.115
  • Jules Bianchi    Marussia       01:23.167
  • Jean-Eric Vergne    Toro Rosso 01:23.223
  • Romain Grosjean    Lotus          01:23.380
  • Daniel Ricciardo    Toro Rosso 01:23.628
  • Max Chilton    Marussia       01:24.103
  • Giedo v.d. Garde   Caterham   01:24.235

Resultaten van de laatste 2 dagen.
Als we hier enige vorm van realiteit aan vast zouden kunnen knopen. Ziet het er leuk uit voor Mercedes en Ferrari. Speelt Red Bull verstoppertje of hebben ze een klein probleem. Toro Rosso ook heel teleurstellend en als Bianchi zijn tijd iets zegt heeft Chilton een probleem.

Jehoentelaar

Ze zullen Bianchi wel wat minder technische runs hebben laten doen en meer de ervaring op willen schroeven met wat long runs en kwalificatierondjes. Dat zou kunnen verklaren waarom Bianchi zo'n eind boven Chilton staat, buiten dat Bianchi sowieso een klap beter is dan Chilton. :)

Korre

Wat ik niet snap is dat iedereen zegt dat RBR één van de beste auto's heeft, maar eigenlijk hebben ze geen enkele snelle tijd gereden.
Dat kan toch niet dat ze nooit het volle pond gegeven hebben. Ze zullen toch ook willen weten hoe de auto zich gedraagt met weinig benzine en nieuwe banden....
Vorig jaar zag je ook zoiets. RBR weining snelle tijden en in het begin van het jaar bleek dat ze niet bij de besten waren over 1 rondje. Ik voorzie een soortgelijk scenario dit jaar.
Men zegt wel dat ze een stabiele achterkant hebben, maar ze rijden ook niet rap.


Iemand die mijn vrees kan ontkrachten en ik toch met een gerust gemoed kan slapen vannacht  :D

0634

Ik niet helaas. Ik heb nog niet in de nieuwe RBR mogen rijden ;).

Vettel is iig boos op de banden.

Jehoentelaar


0634

Dat ze verdomme ns normaal moeten doen!

Super Seb

Citaat van: Korre op 04 maart 2013 - 20:13:38
Wat ik niet snap is dat iedereen zegt dat RBR één van de beste auto's heeft, maar eigenlijk hebben ze geen enkele snelle tijd gereden.
Dat kan toch niet dat ze nooit het volle pond gegeven hebben. Ze zullen toch ook willen weten hoe de auto zich gedraagt met weinig benzine en nieuwe banden....
Vorig jaar zag je ook zoiets. RBR weining snelle tijden en in het begin van het jaar bleek dat ze niet bij de besten waren over 1 rondje.

Iemand die mijn vrees kan ontkrachten en ik toch met een gerust gemoed kan slapen vannacht  :D

RBR test standaard alles op zo'n 60 kilo aan brandstof. Vermoedelijk rekenen ze daar meer met een gemiddelde formule dan met uitschieters. Rosberg reed de snelste tijd met een volle ronde DRS dacht ik. Daarnaast hebben aardig wat teams gereden tot de brandstof op was en de auto stilviel. Volgens mij heeft RBR dit niet gedaan hetgeen mij doet vermoeden dat RBR de zaken anders benaderd.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Enzo

Citaat van: Silberpfeile op 04 maart 2013 - 23:02:01
Citaat van: Korre op 04 maart 2013 - 20:13:38
Wat ik niet snap is dat iedereen zegt dat RBR één van de beste auto's heeft, maar eigenlijk hebben ze geen enkele snelle tijd gereden.
Dat kan toch niet dat ze nooit het volle pond gegeven hebben. Ze zullen toch ook willen weten hoe de auto zich gedraagt met weinig benzine en nieuwe banden....
Vorig jaar zag je ook zoiets. RBR weining snelle tijden en in het begin van het jaar bleek dat ze niet bij de besten waren over 1 rondje.

Iemand die mijn vrees kan ontkrachten en ik toch met een gerust gemoed kan slapen vannacht  :D

RBR test standaard alles op zo'n 60 kilo aan brandstof. Vermoedelijk rekenen ze daar meer met een gemiddelde formule dan met uitschieters. Rosberg reed de snelste tijd met een volle ronde DRS dacht ik. Daarnaast hebben aardig wat teams gereden tot de brandstof op was en de auto stilviel. Volgens mij heeft RBR dit niet gedaan hetgeen mij doet vermoeden dat RBR de zaken anders benaderd.

Daarnaast, hoe weet je dat Vettel niet voluit is gegaan eigenlijk? Het is erg makkelijk om je prestatie te camoufleren door de motormanagement anders af te stellen, of meer brandstof aan boord te nemen. Volgens mij is niemand nog echt in de optimale spec voor een snelle lap gegaan om eerlijk te zijn. Dat doen ze vrijwel nooit in de pre-season test. Veel annalisten kijken amper naar de tijden, maar veel meer naar wegligging, tractie en schakelgedrag van de coureur. Zo kon de Red Bull in Barcelona veel eerder op het gas na een bocht in vergelijking met bijvoorbeeld de Merc's, dat doet vermoeden dat de Bull's nog steeds het snelste zijn. Althans, zo schat ik het in.

robbert

ja, en ze hebben nog altijd adrian newey. Redbull wordt weer de grote titelkandidaat. Laten we hopen

T.Nuvolari

Waarom zou je nog voluit testen? Motor heeft zijn bedrijfzekerheid al bewezen en het aero pakket moet je niet persé full speed testen. Nu ja, mùoesten ze toch met een klein probleem zitten, i don't care. Laat ze dan maar gedurende het seizoen de winning mood terug vinden, makat het seizoen des te beter.

Kootje

Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 07:11:18
Redbull wordt weer de grote titelkandidaat. Laten we hopen

:o :o :o

Jij was toch Ferrari fan?

robbert

Citaat van: Kootje op 05 maart 2013 - 08:41:20
Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 07:11:18
Redbull wordt weer de grote titelkandidaat. Laten we hopen

:o :o :o

Jij was toch Ferrari fan?

ja ferrarifan, maar ook een vettelfan.

SanderD

Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 17:15:24
Citaat van: Kootje op 05 maart 2013 - 08:41:20
Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 07:11:18
Redbull wordt weer de grote titelkandidaat. Laten we hopen

:o :o :o

Jij was toch Ferrari fan?

ja ferrarifan, maar ook een vettelfan.

Écht? Ik heb dat nooit geweten.

Kootje

#209
Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 17:15:24
Citaat van: Kootje op 05 maart 2013 - 08:41:20
Citaat van: robbert op 05 maart 2013 - 07:11:18
Redbull wordt weer de grote titelkandidaat. Laten we hopen

:o :o :o

Jij was toch Ferrari fan?


ja ferrarifan, maar ook een vettelfan.

Oke, was me nooit opgevallen eigenlijk. Maaruh .... dat verklaart t wel. :)