Het grote pre-season wintertest topic 2013

Gestart door Enzo, 10 december 2012 - 22:21:48

« vorige - volgende »

0634

Midden in het seizoen ja, dat kan ik me voorstellen, maar niet bij een eerste testweek. Dat zie je nooit. En ja, Ferrari geeft wel degelijk aan dat hij nu een fysiek trainingsprogramma af aan het werken is. Vreemd vind ik dat. Want jij vind 1 dag extra testen no big deal, en vroeger was dat ook niet zo, maar op een totaal van 6, vind ik het wel degelijk van belang.

Nogmaals, niemand zal de titel hierop verliezen, maar die verlies je ook niet op extra fysieke training of een langere vakantie. Ik kan me voorstellen dat er misschien wel wat anders achter steekt, maar dat weet ik verder niet.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 20:22:57
Midden in het seizoen ja, dat kan ik me voorstellen, maar niet bij een eerste testweek. Dat zie je nooit. En ja, Ferrari geeft wel degelijk aan dat hij nu een fysiek trainingsprogramma af aan het werken is. Vreemd vind ik dat. Want jij vind 1 dag extra testen no big deal, en vroeger was dat ook niet zo, maar op een totaal van 6, vind ik het wel degelijk van belang.

Nogmaals, niemand zal de titel hierop verliezen, maar die verlies je ook niet op extra fysieke training of een langere vakantie. Ik kan me voorstellen dat er misschien wel wat anders achter steekt, maar dat weet ik verder niet.
waarom midden in t seizoen wel dan?? Aangezien de auto's van dit jaar doorontwikkelingen zijn van vorig jaar kun je dit ook wel zien als een pauze midden in een seizoen. Op een totaal van 6 vind ik 1 dag echt niet schokkend. Massa reed de afgelopen dagen gemiddeld zo'n 70 ronden per dag, terwijl Rosberg liet zien dat 150 ook mogelijk was. In theorie kan Alonso dus op 1 dag al zn achterstand inhalen. Tenzij er grote problemen gaan komen voor Ferrari in de komende weken lijkt die ene dag minder mij geen probleem voor Alonso. Hoe dan ook, er zal wel goed over nagedacht zijn.

0634

Als het gunstig zou zijn om de eerste testweek te skippen, zou de rest het ook wel doen, lijkt me ;).

Stel je voor dat je straks een verregende testweek hebt...

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 20:35:10
Als het gunstig zou zijn om de eerste testweek te skippen, zou de rest het ook wel doen, lijkt me ;).

Stel je voor dat je straks een verregende testweek hebt...
ja, stel je voor dat het afgelopen donderdag en vrijdag had geregend, dan was Vettel 2 droge testdagen kwijt geweest.  De teams testen dit jaar iig allemaal tegelijk, vroeger had je vaak dat ze op verschillende locatie's en tijden testen en toen gebeurde het nog wel eens dat sommige teams meer last hadden van het weer dan anderen. In t geval van slecht weer worden teams nu iig gelijk getroffen, maar voor coureurs ligt dat anders. Je kunt het geluk hebben dat het op jou testdagen droog blijft terwijl anderen regen hebben.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 20:22:57

Nogmaals, niemand zal de titel hierop verliezen, maar die verlies je ook niet op extra fysieke training of een langere vakantie. Ik kan me voorstellen dat er misschien wel wat anders achter steekt, maar dat weet ik verder niet.


Raar verhaal idd. [prachtig beschreven, trouwens]
Stel je voor; Alonso...totaal afgetraind. Is die auto niet vooruit te branden. Dan kun je nog zo'n fantastische conditie hebben... :P ...Het is geen wielrennen! Oeps, wat zeg ik nu. Hahahaha!
;)

janke

Och Alonso kreeg gewoon een weekje langer vrij. Bijkomen van het harde knokken van vorig jaar.  :) Nee, maar daar zal best wel over nagedacht zijn. Massa is natuurlijk ook geen kneus. Die zal Alonso wel van nuttige feedback voorzien. En komt in Barcelona goed uit de startblokken.

Trouwens STR doet het zo slecht ook niet deze eerste testdagen.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Het is misschien ook niet al te lastig om te kiezen tussen een ietwat uitgestorven Jerez of thuis bij je Russische fotomodel... ;)

rafael25


Fabian

Pic zorgde voor een rode vlag doordat ie stilviel in zijn Caterham. Als het goed is kan ie zo terug de baan op...

rafael25


rafael25

Citaat van: rafael25 op 19 februari 2013 - 18:07:14
Mercedes met veel moeite snelste


Vorig jaar was de snelste tijd een 1:22.030 gereden door Kimi Raikkonen..

janke

#146
Alonso knalt rijd 110 rondjes. Had er blijkbaar wel zin in. En weer doet STR het goed.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Met z'n conditie zit het in elk geval goed  ;)

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 februari 2013 - 20:52:46
Met z'n conditie zit het in elk geval goed  ;)
Joh, die vent heeft getraind als een beest...maar er wordt ook gezegd dat Alonso geblesseerd zou zijn geweest en dat hij daarom niet in Jerez was.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 februari 2013 - 21:40:41
Citaat van: Sabai op 19 februari 2013 - 20:52:46
Met z'n conditie zit het in elk geval goed  ;)
Joh, die vent heeft getraind als een beest...maar er wordt ook gezegd dat Alonso geblesseerd zou zijn geweest en dat hij daarom niet in Jerez was.
Die geruchten over een blessure werden overigens ontkent door Ferrari. Maar das natuurlijk ook niet zo raar....