Het grote pre-season wintertest topic 2013

Gestart door Enzo, 10 december 2012 - 22:21:48

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 08:43:24
Pech tijdens testsessies is meer een vorm van geluk. Een wakeupcall zo gezegd.
In sommige gevallen wel, soms is het ook een slecht voorteken en is er iets fundamenteel mis met de betrouwbaarheid. Daarnaast zijn de tests er belangrijk voor het doorontwikkelen van de auto en wil je niet teveel baantijd verliezen.

Iceman2012

Citaat van: rafael25 op 09 februari 2013 - 13:41:26
Citaat van: Sabai op 09 februari 2013 - 11:49:44
http://www.gppits.net/magazine/heeft_iemand_misschien_alonso_gezien/


;D ;D ;D
Geweldig Verslag...Jeroen Scholte ;) ;)
t is idd mooi geschreven, maar k ben het er niet helemaal mee eens. Uiteindelijk levert Alonso maar 1 testdag in, waar in principe gewoon 3 weken extra vakantie voor terug krijgt. Trainen zoals Alonso nu doet, dat moet elke coureur, ze moeten uiteraard zo fit mogelijk zijn. Ik denk dat Alonso daar gewoon bewust een paar weken later mee begonnen is. Het verleden heeft al uitgewezen dat het bij coureurs soms zo ineens op kan zijn. Alonso gaat al een tijdje mee en heeft een zwaar seizoen  achter de rug, dus het lijkt mij niet onverstandig dat ie de auto nog ff 3 weken langer laat staan.

robbert

mss wel, maar stel dat massa nu iedere keer sneller is dan alonso tijdens de races. Dan zal er wellicht enkele zijn die zeggen, dat hij de wagen niet gewoon is omdat hij niet voldoende getest heeft.

SanderD

Die tijd wordt de komende twee weken gewoon terugverdiend. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Iceman2012

Citaat van: robbert op 09 februari 2013 - 17:23:51
mss wel, maar stel dat massa nu iedere keer sneller is dan alonso tijdens de races. Dan zal er wellicht enkele zijn die zeggen, dat hij de wagen niet gewoon is omdat hij niet voldoende getest heeft.
massa doet 6 testdagen, Alonso 5, dat gaat echt het verschil niet maken.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 09 februari 2013 - 17:31:28
Citaat van: robbert op 09 februari 2013 - 17:23:51
mss wel, maar stel dat massa nu iedere keer sneller is dan alonso tijdens de races. Dan zal er wellicht enkele zijn die zeggen, dat hij de wagen niet gewoon is omdat hij niet voldoende getest heeft.
massa doet 6 testdagen, Alonso 5, dat gaat echt het verschil niet maken.
Massa doet 7 testdagen, Alonso 5. Ik verwacht Massa overigens ook niet voor Alonso.


0634

Citaat van: rafael25 op 09 februari 2013 - 13:41:26
Citaat van: Sabai op 09 februari 2013 - 11:49:44
http://www.gppits.net/magazine/heeft_iemand_misschien_alonso_gezien/


;D ;D ;D
Geweldig Verslag...Jeroen Scholte ;) ;)

Dank jullie. Met plezier geschreven. :)

Het is natuurlijk allemaal wat gechargeerd en satirisch, maar dat gezegd hebbende, ik snap het ook niet wat Ferrari nou voor motief heeft om Alonso deze test te laten missen. Ik kan je nl nu alvast vertellen dat Hamilton, Vettel, Button, Webber, Kimi, noem maar op op geen enkel punt in het kampioenschap last zal hebben van zijn conditie. Dat hebben ze namelijk nog nooit gehad.

Ik hoor Alonso voor het jaar nog zeggen dat hij graag meer mogelijkheden zou hebben om te mogen testen, en wat doet uitgerekend hij: een testweek missen. Tja. Zijn conditie had hij allang op orde moeten hebben, en bovendien zijn de komende twee weken of zo ook alweer testloos en dus ideaal om verder te trainen. Alle andere rijders doen het ook, dus het moet voldoende zijn. Hij had 7 dagen in de wagen kunnen hebben voor de eerste vrijdag in Melbourne, nu heeft hij er 5. Dat is gewoon zonde.

Er zit ook gewoon geen logica in. Drie maanden vrij maar dan uitgerekend deze week niet kunnen testen omdat het niet in je trainingsschema zit. Ik heb het vermoeden dat er een andere reden is.

0634

Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 17:30:30
Die tijd wordt de komende twee weken gewoon terugverdiend. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Hoe dan? Je hebt nu vijf testdagen je had er 7 kunnen hebben. Hoe ga je dat terug verdienen?

SanderD

#128
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 17:57:06
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 17:30:30
Die tijd wordt de komende twee weken gewoon terugverdiend. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Hoe dan? Je hebt nu vijf testdagen je had er 7 kunnen hebben. Hoe ga je dat terug verdienen?

Extra dagen/uren/ronden t.o.v Massa, die als Alonso wel getest had Massa had gehad.

Ik bedoelde overigens niet komende 2 weken maar komende 2 tests.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 17:52:25
Citaat van: Iceman2012 op 09 februari 2013 - 17:31:28
Citaat van: robbert op 09 februari 2013 - 17:23:51
mss wel, maar stel dat massa nu iedere keer sneller is dan alonso tijdens de races. Dan zal er wellicht enkele zijn die zeggen, dat hij de wagen niet gewoon is omdat hij niet voldoende getest heeft.
massa doet 6 testdagen, Alonso 5, dat gaat echt het verschil niet maken.
Massa doet 7 testdagen, Alonso 5. Ik verwacht Massa overigens ook niet voor Alonso.
Massa doet er 6, DLR 1 en Alonso 5

0634

#130
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 18:02:18
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 17:57:06
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 17:30:30
Die tijd wordt de komende twee weken gewoon terugverdiend. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Hoe dan? Je hebt nu vijf testdagen je had er 7 kunnen hebben. Hoe ga je dat terug verdienen?

Extra dagen/uren/ronden t.o.v Massa, die als Alonso wel getest had Massa had gehad.

Ik bedoelde overigens niet komende 2 weken maar komende 2 tests.
Dat is niet zo. Het schema is bekend en Alonso doet in totaal 5 testdagen en Massa 6. Daar komt geen verandering meer in. Hoe zich dat verhoudt in ronden zullen we natuurlijk moeten afwachten.

SanderD

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 19:40:41
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 18:02:18
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 17:57:06
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 17:30:30
Die tijd wordt de komende twee weken gewoon terugverdiend. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Hoe dan? Je hebt nu vijf testdagen je had er 7 kunnen hebben. Hoe ga je dat terug verdienen?

Extra dagen/uren/ronden t.o.v Massa, die als Alonso wel getest had Massa had gehad.

Ik bedoelde overigens niet komende 2 weken maar komende 2 tests.
Dat is niet zo. Het schema is bekend en Alonso doet in totaal 5 testdagen en Massa 7. Daar komt geen verandering meer in. Hoe zich dat verhoudt in ronden zullen we natuurlijk moeten afwachten.

Het ligt aan de verhoudingen. Ferrari weet waarnee ze bezig zijn en het aantal dagen per coureur zouden hoogst waarschijnlijk hetzelfde zijn geweest als Fernando Alonso al in Jerez deelnam aan de test, alleen waren de dagen dan meer verspreid. Dat is wat ik denk en eigenlijk probeerde te zeggen.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 09 februari 2013 - 18:40:43
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 17:52:25
Citaat van: Iceman2012 op 09 februari 2013 - 17:31:28
Citaat van: robbert op 09 februari 2013 - 17:23:51
mss wel, maar stel dat massa nu iedere keer sneller is dan alonso tijdens de races. Dan zal er wellicht enkele zijn die zeggen, dat hij de wagen niet gewoon is omdat hij niet voldoende getest heeft.
massa doet 6 testdagen, Alonso 5, dat gaat echt het verschil niet maken.
Massa doet 7 testdagen, Alonso 5. Ik verwacht Massa overigens ook niet voor Alonso.
Massa doet er 6, DLR 1 en Alonso 5

Je hebt gelijk, ik dacht dat Massa er 7 had.

0634

Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 19:45:12

Het ligt aan de verhoudingen. Ferrari weet waarnee ze bezig zijn en het aantal dagen per coureur zouden hoogst waarschijnlijk hetzelfde zijn geweest als Fernando Alonso al in Jerez deelnam aan de test, alleen waren de dagen dan meer verspreid. Dat is wat ik denk en eigenlijk probeerde te zeggen.

Oké, maar dan nog, los van wat Massa doet of van de totalen, waarom is een rijder, kopman zelfs, niet aanwezig bij een test? Sorry, maar ik kan me niet herinneren dat dat vaker is voorgekomen. Het zal echt niet essentieel zijn voor het WK, maar dat trainen is dat ook niet. T is gewoon een beetje vreemd.

Ach ja, verder ook niet belangrijk verder.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2013 - 19:47:43
Citaat van: SanderAlonso op 09 februari 2013 - 19:45:12

Het ligt aan de verhoudingen. Ferrari weet waarnee ze bezig zijn en het aantal dagen per coureur zouden hoogst waarschijnlijk hetzelfde zijn geweest als Fernando Alonso al in Jerez deelnam aan de test, alleen waren de dagen dan meer verspreid. Dat is wat ik denk en eigenlijk probeerde te zeggen.

Oké, maar dan nog, los van wat Massa doet of van de totalen, waarom is een rijder, kopman zelfs, niet aanwezig bij een test? Sorry, maar ik kan me niet herinneren dat dat vaker is voorgekomen. Het zal echt niet essentieel zijn voor het WK, maar dat trainen is dat ook niet. T is gewoon een beetje vreemd.

Ach ja, verder ook niet belangrijk verder.
jij hebt het steeds over extra trainen, ik denk dat ie gewoon wat langer vakantie heeft genomen en wat later is begonnen met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Ff goed de batterij opladen (hoe cliche het ook klinkt) is gewoon belangrijk en Alonso zal dat zelf prima aan kunnen voelen. Een rijder of kopman niet aanwezig bij een test?? vorig jaar bij McLaren nog mochten Lewis en Jenson thuisblijven voor de test op Mugello, net als Raikkonen.
Trouwens, ik denk dat Alonso achteraf zeker niet treurig is dat ie zn testdag aan DLR heeft gegeven ;)