Romain Grosjean moet blijven!

Gestart door 0634, 01 december 2012 - 11:51:52

« vorige - volgende »

Eens of oneens?

Tuurlijk moet ie blijven!
12 (54.5%)
Gelul. Kamui Kobayashi moet instappen.
7 (31.8%)
Onzin. Heikki Kovalainen is de man die ik wil zien
1 (4.5%)
Kova? Koba? Grosjean? Ik heb liever iemand anders, nl...
2 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Fabian

Heikki neemt geen geld mee, maar Heikki kost geld. Dat kan hem weleens de kop kosten...
Zeker bij Caterham willen ze geld zien!

Jehoentelaar

Dat willen ze inmiddels overal. De sport wordt steeds minder interessant als dat zo doorgaat. >:(

Kootje

Citaat van: Folkert op 18 december 2012 - 11:37:54
Citaat van: Kootje op 18 december 2012 - 06:50:07
Die maakt nog steeds kans op het Caterham zitje.
En wie weet ..... Force India heeft ook nog plek.
Valcheci zou daar geloof ik gaan rijden.


Valsechi bij Force India ???, daar heb ik nog niet eerder iets over gehoord. Meen juist iets gelezen te hebben waarin hij aangaf verrast te zijn door het complete gebrek aan interresse in zijn persoon terwijl hij notabene GP2 kampioen is. ::) Ik weet wel dat Ferrari testrijder Jules Bianchi voor het tweede FI zitje in aanmerking kwam, maar dat die uiteindelijk te licht werd bevonden.

Volgens mij zijn Alguersuari (claimt al rond te zijn met 'n competatief team, dus ....) en Sutil de eniger serieuze opties bij FI, terwijl ook Giedo sporadisch wordt genoemd. Die geef ik echter meer kans bij Caterham, al liggen daar Heikki en Vitaly ook nog op de loer. En met de bemoeienissen van Bernie geef ik Petrov helaas de beste kans van de drie..

Fabian


Kootje

Citaat van: Fabian op 18 december 2012 - 16:25:22
Buemi maakt ook kans bij FI.

Die is ook nieuw voor mij. ;)


Citaat van: Jehoentelaar op 18 december 2012 - 14:08:33
Dat willen ze inmiddels overal. De sport wordt steeds minder interessant als dat zo doorgaat. >:(

Ach ... paydrivers zijn van alle tijden, en zolang het om paydrivers gaat die ook nog enig talent hebben heb ik er geen moeite mee. Coureurs die vooralsnog buiten de boot vallen (Buemi, Heikki, Vitaly, Jaime, Pedro, Sutil etc.) voegen voor mij iig net zo weinig toe aan de F1, dan dat eventueel Giedo, Valsechi, Bianchi, of zeker Pic, Chilton ed imo zullen doen. Naar mijn mening zijn dit allemaal F1 waardige coureurs die nooit de middenmoot zullen ontstijgen, dus ...

Jehoentelaar

Tuurlijk, niet iedereen kan kampioen worden of om het kampioenschap strijden. Maar ik vind het sneu om te zien dat teams soms moeten toegeven dat de tweede coureur (of beide coureurs in een enkel geval) sowieso een zak geld moeten meenemen. Dat impliceert dat het geld het belangrijkste is, oftewel dat teams in eerste instantie moeten overleven voordat ze kunnen denken aan prestaties. Dan schiet de sport zijn doel compleet voorbij. Hier en daar mag zoiets natuurlijk voorkomen (F1 zal nooit goedkoop worden), maar het is van de zotte dat zo'n hoeveelheid goede coureurs langs de kant staat.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 18 december 2012 - 17:59:20
Tuurlijk, niet iedereen kan kampioen worden of om het kampioenschap strijden. Maar ik vind het sneu om te zien dat teams soms moeten toegeven dat de tweede coureur (of beide coureurs in een enkel geval) sowieso een zak geld moeten meenemen. Dat impliceert dat het geld het belangrijkste is, oftewel dat teams in eerste instantie moeten overleven voordat ze kunnen denken aan prestaties. Dan schiet de sport zijn doel compleet voorbij. Hier en daar mag zoiets natuurlijk voorkomen (F1 zal nooit goedkoop worden), maar het is van de zotte dat zo'n hoeveelheid goede coureurs langs de kant staat.


En dan heb je nog alleen maar gesproken over coureurs die noodgedwongen de F1 moeten verlaten. Wat dacht je van de talloze talenten als Frijns of da Costa, die zogenaamd 'langzaam' worden gebracht?!


En dat mag je Bernie aanrekenen. En Todt en zijn voorganger Mosley. Er zijn veel te weinig teams/auto's, maar Bernie wilt nu zelfs maar tien teams. Maar dat is politiek.


Todt en Mosley hebben weinig tot stand gebracht, om de kosten echt omlaag te krijgen. Want onder die voorwaarden zijn HRT, Marussia [Virgin Racing] en Caterham ingestapt!


Ik roep al jaren dat teams hun chassis moeten kunnen verkopen. Bijvoorbeeld dat Red Bull of McLaren een chassis van 2012 verkoopt, zodat een HRT deze in 2013 kan gebruiken. De eventuele constructeurspunten gaan dan wel naar McLaren.


Zo ging het in de jaren 60 en 70 [tot begin 1981, dacht ik]. Wat is er daar nu zo vreselijk aan? Men zegt dat; 'Ja, maar een Williams of Force India, die zelf hun auto bouwen, kunnen dan harde klappen krijgen'...Ik denk dan 'is dat zo'? Als je met een 2012 auto deelneemt in 2013, mist je update's...want McLaren of Ferrari kijken alleen naar hun team.


Maar het voordeel voor kleine teams is veel groter; I.p.v. een zielig veldje van twintig a tweeëntwintig auto's, krijg je de drukke velden van de jaren negentig weer terug. En dus weer meer kansen voor coureurs die nu in de wachtkamer zitten.


Echt, er zijn van die dagen dat ik dolgraag in de schoenen van Todt zou willen staan, en dan meteen ferme veranderingen door voeren. Op z'n Mosleys zogezegd... :P

Jehoentelaar

Op zich vind ik je idee wel leuk, maar wat doe je dan met grote regelveranderingen zoals in 2009 en 2014? Dan krijg je opeens twee totaal verschillende startvelden. De combinatie van het overnemen van auto's van vorig jaar (wat ik oprecht een leuk idee vind) gaat maar moeilijk samen met het introduceren van nieuwe technische innovaties/reglementen.

Maar goed, ik denk niet dat Romain zich daar om zal bekommeren.. die pakt volgend jaar gewoon zijn eerste GP-zege. Na een briljante start in Spa, om het scenario compleet te maken. 8)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 18 december 2012 - 18:23:25
Op zich vind ik je idee wel leuk, maar wat doe je dan met grote regelveranderingen zoals in 2009 en 2014? Dan krijg je opeens twee totaal verschillende startvelden. De combinatie van het overnemen van auto's van vorig jaar (wat ik oprecht een leuk idee vind) gaat maar moeilijk samen met het introduceren van nieuwe technische innovaties/reglementen.




Hm,


Een goed punt, maar die maatregelen zijn dan ook bedoelt om de sport goedkoper te maken voor starters. Als een starter echter blijft leunen op de techniek van een topteam...Tja... :-\


Bovendien wordt een verandering in het reglement toch ruim van te voren aangekondigd. Neem de 1.6L turbo-motor. Daar praat men al sinds 2010 over, en in 2011 werd het officieel vastgelegd. Daarna was er wel wat gesteggel over het aantal cilinders, maar Renault heeft al een werkende motor sinds de zomer van dit jaar. Die kunnen het blok dus ruim een anderhalf jaar lang testen.


Het valt mijns inziens dus wel mee met die wijzigingen.

0634

Het zijn niet alleen Bernie en Max he. De teams zelf ook. Maken ze een afspraak over de uitgaven, gaat Red Bull daar schaamteloos overheen. Er zijn gewoon heel veel verschillende belangen en de topteams hebben niet dezelfde belangen als de kleine teams. En daarom is het ook volkomen logisch, sterker ze moeten wel, dat kleinere teams paydrivers zoeken. Die brudgetcap moet er gewoon komen (iets waar Mosley zich overigens echt wel hard voor heeft gemaakt).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 december 2012 - 18:31:26
Het zijn niet alleen Bernie en Max he. De teams zelf ook. Maken ze een afspraak over de uitgaven, gaat Red Bull daar schaamteloos overheen. Er zijn gewoon heel veel verschillende belangen en de topteams hebben niet dezelfde belangen als de kleine teams. En daarom is het ook volkomen logisch, sterker ze moeten wel, dat kleinere teams paydrivers zoeken. Die brudgetcap moet er gewoon komen (iets waar Mosley zich overigens echt wel hard voor heeft gemaakt).
Dat weet ik. Daarom wil ik FIA-president worden en dan zaken er doorheen drukken die echt van belang zijn voor de sport... :P
;) ;) ;)


Overigens, in het zeldzame geval dat de teams eensgezind zijn...is Bernie er niet vies van om met geld te wapperen...GPWC alweer vergeten?


En die budgetcap komt er nooit. Als Red Bull zich al niet aan het RRA wilt houden, waarom zouden ze dan aan een door de FIA opgelegde budget-cap houden?


En hoe wil de FIA dat controleren? Straks krijg je het gedoe tussen Red Bull vs FIA/Ferrari/McLaren, net zoals in de afgelopen jaren rondom "te beweeglijke onderdelen" van RBR...

0634

Tja, als de FIA het oplegt moet RBR wel mee, of opstappen. De keuze is dan aan hen. De NBA heeft ook een budgetcap en dat zal ook controles uitvoeren, dus dat is best mogelijk. De technische reglementen worden ook gecontroleerd. Maar dat zijn praktische zaken. De absolute wil bij de FIA of bij de teams (liefst allebei) zal er moeten zijn, maar dat lijkt mij een utopie. Zeker omdat de teams niet allemaal meer verenigd zijn in de FOTA.

Maarrehhhh: Grosjean dus ;).

Kootje

En daarom zit 'm dus net het probleem.
De FIA én de teams moeten dit willen, en dat vind ik persoonlijk de reinste BS.

De FIA beslist de reglementen, niet de teams.
Helaas zijn ze daar overgevoelig voor de welbekende dreigementen op te stappen, dus krijgen de teams ook 'n stem.
Maar dat is imo niet hoe 't hoort te werken.