Teams die terug moeten keren

Gestart door Tim.Els, 09 december 2012 - 10:57:21

« vorige - volgende »

welk Team moet terug keren in de Formule 1

Alfa romeo
Bmw
Benetton Formula Ltd
Brawn gp
Jaguar
Jordan grand prix
Renault
Porsche
Toyota
Honda
anders invullen?

Tim.Els

er zijn zat legendarische Teams geweest en minderen die uit formule 1 zijn gestapt.
er zijn teams geweest waar van het maar beter was dat ze er uit stapte.
maar ook teams wat ik jammer vond.
wat vinden jullie welk team moet terug keren?

Kootje

Als Porsche fan moet ik wel voor die gaan, al waren ze nooit echt succesvol en maar zéér kort aanwezig. Tenminste .... als team dan, als motorleverancier van McLaren onder de naam TAG hebben ze het niet slecht gedaan natuurlijk.

Maar goed ..... daar heb ik dus op gestemd, maar ook het vertrek van fabrieksteams als BMW en Renault vind ik erg jammer. Daarnaast vind ik het nog steeds spijtig dat Eddie Jordan de handdoek in de ring heeft gegooid, en ook het Minardi van Paul Stoddardt mis ik nog weleens. En dan zijn er nog de historische namen van privateers als Brabham, Arrows, Hesketh en Stewart of fabrieksteams als Jaguar, Alfa Romeo, Maserati of zelfs Toyota en Honda die toch allen 'n plekkie in m'n racehart hebben veroverd. Maar als ik eerlijk ben hoeft eigenlijk géén van allen terug te keren. Als ik nu naar Lotus kijk, in z'n mooie nostalgische zwart/gouden livery, dan doet dat me eigenlijk niet zo heel veel. De JPS Lotussen waren speciaal, de huidige Lotussen 'n goedkoop surrogaat. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat ze erbij zijn. Maar ze hadden net zo goed nog steeds Renault kunnen heten, of iets van Gennii GP ofzo. Want de link met het Lotus van toen is er behalve de kleurstelling gewoonweg niet, en zal er ook nooit komen. 

Figge

Heb voor Jordan gestemd. Kleurrijk team. En de enige uit het rijtje met als core business F1!!
En daar ben ik vooral voor!!

0634

Brabham! Ook als corebusiness autoracen. De naam van Sir Jack in ere herstellen graag!

En Cooper, ook een mooie naam. Het team ook dat bedacht dat het handig zou zijn om de motor naar achter te verplaatsen. Achteraf gezien toch wel een redelijk succesvolle beslissing ;).

Figge

Citaat van: Jeroen op 09 december 2012 - 11:57:01
Brabham! Ook als corebusiness autoracen. De naam van Sir Jack in ere herstellen graag!

En Cooper, ook een mooie naam. Het team ook dat bedacht dat het handig zou zijn om de motor naar achter te verplaatsen. Achteraf gezien toch wel een redelijk succesvolle beslissing ;).

Exact!! March en Tyrrell...

0634

Die ook inderdaad! Ouwe Ome Ken met zijn enorme gebit. Mooie tijden hoor.

Sabai

Wel grappig dat je hier over begint Tim. Ik zat gisteren toevallig nog door de geschiedenis te struinen om te kijken hoeveel teams er vroeger op de grid stonden .
En dat waren er in de jaren '80 een stuk meer dan nu zag 19 team's wel te verstaan. Ik weet natuurlijk niet of ze allemaal competitief waren maar het waren er in elk geval een stuk meer dan nu.

En ik heb voor Porsche gekozen omdat dat het enigste merk is waar ik wel wat mee heb. De andere zoals Brabham ,Cooper en Tyrel heb ik nooit bewust meegemaakt dus daar heb ik geen mening over.

Edwin90

Ik heb veel gelezen over teams die er waren voordat ik geboren ben. Het Lotus team van vroeger spreekt mij dan echt aan. Wat er nu rond rijdt is geen schim daarvan.

Van de laatste jaren mis ik toch echt wel het Minardi met Paul Stoddart aan het roer. Het eeuwige bijtertje.

Fabian

Qua livery zou ik graag Jaguar en Jordan terug zien. Vond dat altijd mooie auto's om naar te kijken.

Wallie

Jordan!
Eerst met de wagen uit 1991 en daarna de wagens uit 1997-2001 wat een geweldige livery's waren dat!
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Jet-Sen

Ik heb gested op Benetton . Vooral laatste jaren voor de overname door renault....

Gewoon omdat dit de periode was dat ik als puber vooral actief begon te volgen :) :)
en die fel blauwe kleur die domineerde :) op de wagen :)

"Mild seven " :) :) mss een sticky .......Zijn er hier nog die de tabaks reclame missen .....

Ondanks dat het idd niet gezond is .... Zorgden toch ook dezen voor toffe kleurcombinaties :)

0634

Ik vond die met Camel mooier, die gele. Was van 93 meen ik.

gloudiesaurus

Tyrrell en Minardi... dat zijn teams die ik mis. Die kleine gezellige teams...

Jordan ook altijd leuk, met Eddie Jordan... met altijd wat babes om zich heen  ;)

En ik mis natuurlijk Honda, destijds een van big spenders in de Formule 1 en zeer succesvol bij McLaren.
En dat BMW vertrok blijft ook zonde...

Niemand dat bijv. Arrows mist? Vond het ook altijd een leuk team (ondanks Tom Walkinshaw) waar altijd wel wat gebeurde...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Arrows inderdaad. Die zou ik ook graag terug zien. Die hadden ook altijd wel mooie bolides.

gloudiesaurus

Ik had ook al wel wat met de kleintjes, Forti Corse, Pacific, dat soort kansloze teams  ;)
De verhalen die je er geschreven zijn blijven leuk...

En wat te denken van Spyker??
Het enige Nederlandse F1 - team ooit  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is