Hamilton over 3 jaar weer terug naar Mclaren

Gestart door Tim.Els, 07 december 2012 - 12:29:40

« vorige - volgende »

zal Lewis Hamilton over 3 jaar weer terug naar Mclaren gaan

Ja hij keert terug
hij tekent bij bij Mercedes
hij gaat naar een ander team
weet ik echt niet

Iceman2012

Citaat van: Sabai op 17 januari 2013 - 15:41:40
Ik denk juist dat een team als Ferrari alleen maar een oudere ervaren coureur willen ipv een rookie.
schumacher was 27, Alonso 28 toen ie bij Ferrari ging rijden. Maar 31 zou ook nog prima kunnen, zeker voor iemand met de kwaliteiten van Hamilton.

0634

Precies. Ze kunnen mee tot hun 36-38e. Dus er is niks geks aan om iemand op zijn 31e aan te trekken.

Kootje

#92
Haha .... wat lopen we weer heerlijk op de feiten vooruit.  ;D

Wie zegt er dat Hamilton over 3 jaar wel weg wil/moet bij AMG-Mercedes?
Voor hetzelfde geld heeft hij tegen die tijd alweer 1 of 2 titels op z'n palmares bijgeschreven.
Vergeet niet dat ze pas 3 jaar bezig zijn, en dat is 1 jaar minder als dat Red Bull erover deed om succesvol te worden.
En dan kun je zeggen dat die Newey hebben, maar ook de mannen van AMG-Mercedes weten hoe ze 'n winnende auto moeten bouwen.
Volgens Schumi is de juiste structuur er nu ook, dus wie weet zijn zij de verrassing komend seizoen en heeft Lewis geen enkele reden om te vertrekken.

Jehoentelaar

Exact. En in 2014 kunnen de verhoudingen ook weer wat door elkaar geschud zijn. Alle reden om een gokje te wagen lijkt me.

Iceman2012

#94
Citaat van: Kootje op 17 januari 2013 - 19:08:20
Haha .... wat lopen we weer heerlijk op de feiten vooruit.  ;D

Wie zegt er dat Hamilton over 3 jaar wel weg wil/moet bij AMG-Mercedes?
Voor hetzelfde geld heeft hij tegen die tijd alweer 1 of 2 titels op z'n palmares bijgeschreven.
Vergeet niet dat ze pas 3 jaar bezig zijn, en dat is 1 jaar minder als dat Red Bull erover deed om succesvol te worden.
En dan kun je zeggen dat die Newey hebben, maar ook de mannen van AMG-Mercedes weten hoe ze 'n winnende auto moeten bouwen.
Volgens Schumi is de juiste structuur er nu ook, dus wie weet zijn zij de verrassing komend seizoen en heeft Lewis geen enkele reden om te vertrekken.
Rafael25 zei dat. Verder sluit het prima aan op het onderwerp en de poll ;)

0634

#95
Citaat van: Kootje op 17 januari 2013 - 19:08:20
Haha .... wat lopen we weer heerlijk op de feiten vooruit.  ;D

Wie zegt er dat Hamilton over 3 jaar wel weg wil/moet bij AMG-Mercedes?
Voor hetzelfde geld heeft hij tegen die tijd alweer 1 of 2 titels op z'n palmares bijgeschreven.
Vergeet niet dat ze pas 3 jaar bezig zijn, en dat is 1 jaar minder als dat Red Bull erover deed om succesvol te worden.
En dan kun je zeggen dat die Newey hebben, maar ook de mannen van AMG-Mercedes weten hoe ze 'n winnende auto moeten bouwen.
Volgens Schumi is de juiste structuur er nu ook, dus wie weet zijn zij de verrassing komend seizoen en heeft Lewis geen enkele reden om te vertrekken.
Eh, nu loop jij op de feiten vooruit ;).

Hoezo weten de mannen van Merc hoe ze een winnende auto moeten maken zoals Newey dat weet? Newey is 6 klassen beter dan alle ontwerpers van Merc bij elkaar opgeteld. Mercedes is nog steeds op koers om Toyota part two te worden, eerder dan dat het Red Bull part two wordt.


Kootje

#96
Citaat van: Jeroen op 17 januari 2013 - 22:30:11Hoezo weten de mannen van Merc hoe ze een winnende auto moeten maken zoals Newey dat weet? Newey is 6 klassen beter dan alle ontwerpers van Merc bij elkaar opgeteld.

Hoezo?
Nou ..... omdat ze dat in het verleden bij vorige werkgevers (BrawnGP-Honda-Ferrari etc) ook gedaan hebben.
En dan kan Newey idd best 6 klassses beter zijn dan hun, maar het is niet de enige ontwerper die 'n winnende auto kan bouwen.


CitaatMercedes is nog steeds op koers om Toyota part two te worden, eerder dan dat het Red Bull part two wordt.

Mercedes ligt momenteel op dezelfde, zoniet iets betere koers als Red Bull na 3 jaar Formule 1, kijk onderstaande resultaten er maar op na.
Red Bull werd overigens pas in hun 5e jaar echt succesvol dus Mercedes heeft zelfs nog 2 jaar te gaan om in hun spoor te blijven.
Daarmee is niet automatisch gezegd dat ze in dat spoor blijven, maar het behoort zeker wel tot de mogelijkheden.

Resultaten na 3 jaar F1: Red Bull - Mercedes

Zeges                                    0                1
Podia                                     2 x P3         4 x P3

Punten heb ik nog niet meegenomen omdat Red Bull's eerste 3 jaar onder een andere puntentelling viel dan de jaren van Mercedes en ik nu geen tijd heb om dit om te gaan rekenen. (Red Bull 74 - Mercedes 521)

0634

Nou, kijk eens aan. Je moet eens met de Duitse media gaan praten, worden ze wellicht wat positiever  ;D.

Je hebt wel een punt maar kom op, Red Bull's startpunt was de achterkant van de grid, Merc's startpunt was de wereldtitel. Merc boekt geen enkele vooruitgang in drie jaar, dat zien ze zelf ook, vandaar dat Haug exit is. De zege was een lucky shot, net zoiets als die van Maldonado. De grote kans, en dat is Lewis' hoop denk ik, is de regelwijzigingen voor 2014. Ik zeg ook niet dat het niks wordt, maar ik zie op dit moment meer reden tot negativisme dan positivisme.

Kootje

#98
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2013 - 07:03:56
Nou, kijk eens aan. Je moet eens met de Duitse media gaan praten, worden ze wellicht wat positiever  ;D.

Zal ik doen. :P


CitaatJe hebt wel een punt maar kom op, Red Bull's startpunt was de achterkant van de grid, Merc's startpunt was de wereldtitel. Merc boekt geen enkele vooruitgang in drie jaar, dat zien ze zelf ook, vandaar dat Haug exit is.

Mwah ..... ze boeken minder vooruitgang dan verwacht, maar toch zeker wel vooruitgang. Puur kijkend naar hun startpunt als regerend WK valt het idd zwaar tegen, maar imo mag je dat niet in ogenschouw nemen en wel om 2 redenen:

A, Het ging hier om de titel bij de coureurs, niet de constructeurs. De desbetreffende coureur heeft nooit voor Mercedes gereden.
B, Brawn GP, of eigenlijk Jenson, heeft de titel verdiend in de eerste seizoenshelft. De tweede seizoenshelft waren ze al aan het afglijden naar de subtop wat dus eigenlijk het echte uitgangspunt is.

Dat is precies waar ze na 3 jaar nog staan. In die zin kun je idd niet van progressie spreken, maar de concurentie zit natuurlijk ook niet stil. Stilstand betekend niet altijd achteruitgang. ::)


CitaatDe zege was een lucky shot, net zoiets als die van Maldonado.

Hoezo 'n lucky shot? Ze waren dat hele weekend de snelste, dan kun je niet van geluk spreken. Het is niet dat ze de zege in de schoot geworpen kregen omdat de concurentie faalde. :o


CitaatDe grote kans, en dat is Lewis' hoop denk ik, is de regelwijzigingen voor 2014. Ik zeg ook niet dat het niks wordt, maar ik zie op dit moment meer reden tot negativisme dan positivisme.

Ik denk dat je gelijk hebt waar het Lewis z'n beweeegreden betreft, tezamen met z'n verslechterde relatie met Whitmarsh en co. Wat je negativisme betreft kan ik alleen maar zeggen dat de tijd het ons leren zal. Als Hammi fan hoop ik op het Red Bull scenario, wat écht niet onrealistisch is. Maar het zou idd ook zo de Toyota kant op kunnen gaan, al deden die het hun eerste 3 jaar aanzienlijk slechter. Bij hun kwamen gelijkwaardige resultaten als die van RBR en Merc pas vanaf seizoen 4. ;)


Resultaten na eerste 3 jaar in F1:

                            Red Bull      Mercedes     Toyota
Zeges                         0                1               0
Podia                       2x P3          4x P3            0
Punten                     237*            521           135*     
Gem eindklassering     6,3             4,3             8,6

*punten omgerekend naar huidige puntentelling incl punten voor P7 t/m 10

0634

Citaat van: Kootje op 18 januari 2013 - 16:14:25

Mwah ..... ze boeken minder vooruitgang dan verwacht, maar toch zeker wel vooruitgang. Puur kijkend naar hun startpunt als regerend WK valt het idd zwaar tegen, maar imo mag je dat niet in ogenschouw nemen en wel om 2 redenen:

A, Het ging hier om de titel bij de coureurs, niet de constructeurs. De desbetreffende coureur heeft nooit voor Mercedes gereden.


Klopt niet. Brawn werd wel degelijk wereldkampioen bij de constructeurs hoor.

CitaatB, Brawn GP, of eigenlijk Jenson, heeft de titel verdiend in de eerste seizoenshelft. De tweede seizoenshelft waren ze al aan het afglijden naar de subtop wat dus eigenlijk het echte uitgangspunt is.

Reden twee klopt ook niet. Alleen Red Bull pakte meer punten in de tweede seizoenshelft dan Brawn (12), dus Brawn was allerminst subtop.
Citaat
Dat is precies waar ze na 3 jaar nog staan. In die zin kun je idd niet van progressie spreken, maar de concurentie zit natuurlijk ook niet stil. Stilstand betekend niet altijd achteruitgang. ::)

Naja, het startpunt was wereldtop. Daarna werden ze 4e, 4e en 5e met elke jaar minder punten dan het jaar ervoor. Waar zie jij dan precies progressie...


CitaatHoezo 'n lucky shot? Ze waren dat hele weekend de snelste, dan kun je niet van geluk spreken. Het is niet dat ze de zege in de schoot geworpen kregen omdat de concurentie faalde. :o
De zege was ontzettend verdiend. MAar was een eenmalig succes. Daarna konden ze zich geen een keer meer mengen in de strijd vooraan. Was dus allerminst structrueel maar gewoon een uitzonderlijk weekend.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2013 - 21:37:34
Citaat van: Kootje op 18 januari 2013 - 16:14:25
Mwah ..... ze boeken minder vooruitgang dan verwacht, maar toch zeker wel vooruitgang. Puur kijkend naar hun startpunt als regerend WK valt het idd zwaar tegen, maar imo mag je dat niet in ogenschouw nemen en wel om 2 redenen:
A, Het ging hier om de titel bij de coureurs, niet de constructeurs. De desbetreffende coureur heeft nooit voor Mercedes gereden.
Klopt niet. Brawn werd wel degelijk wereldkampioen bij de constructeurs hoor.

Je hebt gelijk.
Mij stond bij dat Red Bull de constructeurstitel had, maar niets is minder waar. :-X


Citaat
CitaatB, Brawn GP, of eigenlijk Jenson, heeft de titel verdiend in de eerste seizoenshelft. De tweede seizoenshelft waren ze al aan het afglijden naar de subtop wat dus eigenlijk het echte uitgangspunt is.
Reden twee klopt ook niet. Alleen Red Bull pakte meer punten in de tweede seizoenshelft dan Brawn (12), dus Brawn was allerminst subtop.

Lees nog eens goed.
Ik zeg dat ze al aan het afglijden waren naar ..... niet dat ze daar al waren.
Als je naar de resultaten t/m Groot Brittannië kijkt (10 podia waarvan 5 zeges) en die afzet tegen de resultaten van de tweede helft (4 podia, 2 zeges), dan zie je duidelijk dat de neerwaartse spiraal ingezet is.
Dat is precies waar ze na 3 jaar nog staan. In die zin kun je idd niet van progressie spreken, maar de concurentie zit natuurlijk ook niet stil. Stilstand betekend niet altijd achteruitgang. ::) [/quote]


CitaatNaja, het startpunt was wereldtop. Daarna werden ze 4e, 4e en 5e met elke jaar minder punten dan het jaar ervoor. Waar zie jij dan precies progressie...

Op de baan, want ondanks dat de resultaten niet in hun voordeel spreken staan ze nog steeds waar ze begonnen. De concurentie heeft vooruitgang geboekt, daar zijn we het allemaal over eens dacht ik zo. McLaren heeft het gat naar Red Bull gedicht terwijl die wederom sneller geworden zijn, zelfde geld in iets mindere mate voor Ferrari. Lotus, Force India en Sauber hebben zich "definitief" bij de subtop gemeld en ook Williams klopt geregeld aan de deur. Zonder progressie raak je dan je positie in die subtop héél rap kwijt, Mercedes staat nog steeds daar waar ze stonden. Dat betekend dus dat er wel degelijk progressie geboekt is, alleen niet genoeg. Daarnaast was imo afgelopen jaar de betrouwbaarheid het grootste struikelblok, de snelheid om dat seizoen iig qua punten 'n beter resultaat te scoren was er wel degelijk.


Citaat
CitaatHoezo 'n lucky shot? Ze waren dat hele weekend de snelste, dan kun je niet van geluk spreken. Het is niet dat ze de zege in de schoot geworpen kregen omdat de concurentie faalde. :o
De zege was ontzettend verdiend. MAar was een eenmalig succes. Daarna konden ze zich geen een keer meer mengen in de strijd vooraan. Was dus allerminst structrueel maar gewoon een uitzonderlijk weekend.

Dat klopt, maar desalniettemin hebben zij wél en Red Bull géén zege behaald in hun eerste 3 jaar F1. ;)

Overigens had ik wel willen zien hoe Monaco verlopoen was zonder gridpenalty voor Michael en de daaropvolgende startcrash met Grosjean. Oke .... ik weet het, hij kon daarna gewoon doorrijden en ging pas later kapot wat weer niet gerelateerd was aan ...., maar ik bedoel het meer in de zin van: Had Schumi dat weekend het gevecht met de toppers aangekund als hij gewoon van P1 had mogen vertrekken, of was er 'n gigantische Schumi-train ontstaan?

0634

#101
Citaat van: Kootje op 19 januari 2013 - 09:26:10
Op de baan, want ondanks dat de resultaten niet in hun voordeel spreken staan ze nog steeds waar ze begonnen.
Naja dat is dus alleen zo als je de feiten negeert en er zelf een draai aangeeft. Ze begonnen als kampioen, werden toen 4e, 4e, en 5e en behaalden jaarlijks minder punten. Dan glij je dus af.

Natuurlijk komt dat omdat de concurrentie sterker wordt, maar dat is toch ook het enige meetpunt of niet dan? Concurrentie is het enige meetpunt dat telt. Ik zou iig niet weten hoe je anders moet meten. De rest gaat blijkbaar beter om met de ontwikkeling van hun wagen en de regelgeving. Dan ga je dus achteruit en dat is wat er aan de hand is. Vooral de laatste seizoenshelft (want jij praat in seizoenshelften blijkbaar) was dra-ma-tisch.

Sabai

Op basis van deze race zie Lewis niet zo snel terug gaan naar McLaren. Hij heeft igg een goede race gereden.

Wings

Knap dat je dat na 1 race al kunt beoordelen.

Edwin90

Nou, we kunnen slecht zeggen dat het er niet goed uitziet voor Lewis. Het technische team dat hij nu om zich heen heeft is één van de beste uit de sport. Moet toch gek gaan als zich dat niet gaat uitbetalen. Als hij met Mercedes naar de top kan zie ik hem niet terug gaan inderdaad. Ik heb elders in dit topic anders beweerd. Maar ik zie achteraf toch goede kansen voor Lewis.