WSR - Formula Renault 3.5

Gestart door Jehoentelaar, 03 december 2012 - 21:32:34

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ook iets wat Red Bull Salzburg (heeey, heb je ze weer) nu doet met hun B-team FC Liefering. Precies dezelfde opzet, andere sport.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 28 oktober 2013 - 08:39:51
Heftig voor Da Costa. Eerst als Messias worden binnengehaald maar als prestaties uitblijven ben je gezien. Is de filosofie van Red Bull en het heeft ze veel gebracht.

Opvallend dat Beitske Visser nog steeds door Red Bull wordt gesteund, want die rijdt slechts incidentele podiums bij elkaar.

Profetische woorden van mij helaas, Beitske Visser is uit het Red Bull-programma gezet. Bron: haar eigen twitter.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2013 - 15:58:09
Citaat van: Matthijs op 28 oktober 2013 - 08:39:51
Heftig voor Da Costa. Eerst als Messias worden binnengehaald maar als prestaties uitblijven ben je gezien. Is de filosofie van Red Bull en het heeft ze veel gebracht.

Opvallend dat Beitske Visser nog steeds door Red Bull wordt gesteund, want die rijdt slechts incidentele podiums bij elkaar.

Profetische woorden van mij helaas, Beitske Visser is uit het Red Bull-programma gezet. Bron: haar eigen twitter.


Vervelend voor die meid, maar ik had ook meer van haar verwacht, dan wat ze dit jaar liet zien... :-[

Jehoentelaar

Sergey Sirotkin is bevestigd bij Fortec voor het aankomende 3.5-seizoen.

Perton

#79
Prima team, en nu eens kijken of zijn AutoGP-resultaten door zijn talent kwamen of door een gebrek aan talent bij de concurrentie.

Rowland als teamgenoot. Ik denk dat Fortec heel hoge ogen kan gaan gooien. DAMS heb ik weinig vertrouwen in met Nato en Sainz.

Perton

Niet verrassend: Meindert van Buuren bij Pons Racing. Een slechter team kan je bijna niet vinden in de Formule Renault 3.5, maar dat mag de pret niet drukken. Als ie een keer in een regenrace of andere gekke race een kans krijgt, moet hij die pakken en hopelijk kan hij alsnog indruk maken met het oog op volgend jaar.

Nu Melker nog ergens bevestigd (ISR wellicht?) en we hebben zowaar drie Nederlanders in de klasse, helemaal mooi.

Jehoentelaar

Met Pons kun je net zo goed met een vuilniswagen rijden, maar leuk dat 'ie er bij is.

Perton

#82
Slechts 21 auto's ipv 26 dit weekend in Monza. Jammer dat die progressie van FR3.5, waarbij de afgelopen twee jaar telkens wat van de GP2 is afgesnoept, nu in één klap weg lijkt, al is het bovenste segment qua talent in de klasse nog steeds erg prima. Als vier teams (waaronder twee topteams) er niet in slagen een volledige line-up op de been te krijgen, moet je als organisatie toch eens na gaan denken.

Blijkbaar zijn er gewoon minder coureurs met geld, en de coureurs die zich daar geen zorgen over hoeven maken, zullen veelal toch nog voor de GP2 kiezen. De toppers van dit jaar (FR3.5) zitten of al in hun derde jaar in de klasse (Sirotkin, Sorensen, Stevens), of zijn sowieso al afkomstig uit het World Series by Renault-programma (Rowland, Gasly). Uitzondering hierop is dan Sainz (al wordt dit natuurlijk weer een jaar van compleet overrated zijn en verrast zijn door het gebrek aan resultaten, zoals elk jaar), maar goed, die is van Red Bull en daar waar je over McLaren nog kan discussiëren of die GP2 of FR3.5 prefereert, is het van Red Bull duidelijk dat het 100% FR3.5 is.

Het is dat Sirotkin, Stevens, Sainz, Sorensen en Gasly allemaal coureurs met F1-connecties zijn en Rowland een prima coureur is, anders zou ik niet weten waarom ik de klasse dit jaar had moeten volgen. Om twee Nederlanders die achteraan gaan rondrijden? Zoveel interesseert de klasse me ook weer niet. Wat overigens niet gebrek aan talent is van henzelf, maar wel aan dat van hun teams.

Jehoentelaar

Nou, dat scheelt toch weer twee keer drie kwartier op een weekend. Al zijn de races over het algemeen wel erg leuk om te kijken. Ik probeer het een paar races uit.

Perton

Ik kan ze dit weekend helaas niet zien, dus laat me maar even weten of het het downloaden waard is. Zodra ik me in internationale wateren begeef, uiteraard, ik zou dat nooit meer doen op Nederlands grondgebied.

Kootje

Carlos Sainz jr pakt de pole voor de 1e race van het seizoen.

Meindert van Buuren bezet de 20e plek op 1.4 seconde vd polesitter, teamgenoot Oliver Webb is 2 tienden sneller en staat op P19.
Beitske Visser sluit de gelederen met de 21e tijd en 'n achterstand van 2.1 seconde, terwijl teamgenoot Zoël Amberg 1,2 seconde sneller is en 'n keurige 14e tijd neerzet.

Perton

Ha sainz heeft me positief verrast. Dit jaar kan hij zich ook geen matige prestaties veroorloven dus ik ben blij dat die druk vooralsnog het beste uit hem weet te halen. Van buuren en visser zoals verwacht, maar zoals vaker gezegd: dat ligt niet aan hen

Kootje

Citaat van: Perton op 12 april 2014 - 14:32:09Van buuren en visser zoals verwacht, maar zoals vaker gezegd: dat ligt niet aan hen

Mwah .... van Buuren kun je idd weinig kwalijk nemen, maar Beitske had best wat dichter op d'r teamgenoot mogen zitten. Tuurlijk is ze nog onervaren en ja ... het is 'n k**auto waar ze in rijd, maar 1,2 seconde langzamer dan je teamgenoot is best veel. Teveel als je het mij vraagt.

Jehoentelaar

Goed begin voor Sainz en Vaxivière. Komen beide niet weg van de grid. ???

Jehoentelaar

En een hele zware crash van Sørensen en Jaafar op het rechte stuk. Wtf. :o