WSR - Formula Renault 3.5

Gestart door Jehoentelaar, 03 december 2012 - 21:32:34

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

#120
Van Meindert van Buuren verwacht ik trouwens niet bijzonder veel, maar je weet nooit waar ze soms oplevingen vandaan weten te halen.

edit - per ongeluk iets teveel van mn big brother macht gebruik gemaakt, mijn excuses (sphinx)

gloudiesaurus

Ik ben benieuwd. De Vries rijdt bij een topteam met een zeer sterke teamgenoot...
Visser heeft al diverse malen snelle rondetijden gereden..

En Van Buuren had vorig jaar enkele positieve uitschieters.

Wel heb ik het idee dat GP2 nu een wat sterker veld heeft dan de Formule Renault 3.5
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Klopt. Het is voor de vries zijn reputatie (of dat terecht is laat ik in het midden) wat minder als ie niet meteen presteert. Gelukkig rijdt ie echter voor McLaren en niet voor red Bull waardoor dat geen grote ramp is

Sphinx

CitaatVan Meindert van Buuren verwacht ik trouwens niet bijzonder veel, maar je weet nooit waar ze soms oplevingen vandaan weten te halen.

De auto's die Charouz prepareert zijn bijna altijd goed, Sörensen was er altijd snel mee. Vergis je niet in van Buuren. Hij is lang niet zo slecht als Daniel de Jong. zie hem meer als een tiepje vd Garde: In een vuilnisbak van een auto komt ie niet ver, maar geef m een (sub)top auto en hij komt een stuk hoger.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Oh neuh, ik schat hem ook wel hoger in dan De Jong, maar gevoelsmatig ook weer lager dan De Vries (leuk, die typisch Nederlandse namen). Hoe Visser staat in verhouding Van Buuren zou ik niet durven zeggen.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 02 april 2015 - 13:33:43
Wel heb ik het idee dat GP2 nu een wat sterker veld heeft dan de Formule Renault 3.5
Dat verschil zal alleen maar groter worden met de nieuwe Superlicentie-regels. De FR 3.5 is 'ten dode opgeschreven' als klasse direct onder de F1.

Sphinx

Ging best goed met de Lotus Charouz auto's: Vaxiviere pole en Van Buren 4e. Heb helaas vandaag geen tijd om het vandaag te volgen, maar ik neem hem op. Zal kijken of ik er morgenvroeg iets over op de site kwijt (race 2 morgen heb ik wel tijd voor.)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Zonde van die start van Van Buren. Hij had echt de pace om de race te winnen. Hopelijk kan het morgen het wel laten zien, een podium moet zeker kunnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/f3.5_aragon_rowland_wint_de_opener_na_tijdstraf_van_buuren/

Over een half uur race 2, met Nyck de Vries op pole. Visser vertrekt als 11e, Van Buuren als 13e. Mehri trouwens 18e en op twee na laatste.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Ik moet bekennen dat ik het nieuws rondom 3.5 weinig heb gevolgd deze winter, maar ik neem aan dat de regel nog steeds is: zaterdagrace low downforce en zondagrace normale downforce?

Sphinx

Klopt, low downforce setup is dit seizoen verplicht op alle zaterdagen van een raceweekend, behalve Monaco en de Red Bull Ring
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/f3.5_aragon_race_2_vaxiviere_in_de_laatste_ronde_naar_de_overwinning/

Daar heeft Nick geluk gehad dat ze er geen zaak van gemaakt hebben, want hij kneep Vaxivière gewoon af. Een vervelend trekje, en zolang hij er mee wegkomt, zal ie het blijven proberen. Zoals Niels al opmerkte "Zonder die actie was ie gewoon tweede geworden en had niemand het er over gehad." Nu heeft iedereen het eerst over die ramactie.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Wat een bizarre actie. De Vries heeft hier wel wat sympathie bij mij verloren, helaas.

gloudiesaurus

De Vries was ook wel extreem voorzichtig in die laatste bocht, jammer want dat kostte hem de zege.
Volgens eigen zeggen schrok hij toen hij Vaxivière voorbij zag komen en ging het vol op het gas staan waardoor de auto uitbrak...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 26 april 2015 - 21:12:36
De Vries was ook wel extreem voorzichtig in die laatste bocht, jammer want dat kostte hem de zege.
Volgens eigen zeggen schrok hij toen hij Vaxivière voorbij zag komen en ging het vol op het gas staan waardoor de auto uitbrak...
Dat hij vol op het gas ging was zeker te zien, maar volgens mij liet hij hem ook naar buiten lopen. Ik kan het verkeerd hebben, maar vorig jaar haalde hij ook fratsen uit dus heeft hij de schijn tegen.

Genoeg voor nu, fijn om te zien dat hij direct snelheid heeft.