Gat in de kalender

Gestart door Fabian, 02 december 2012 - 20:08:36

« vorige - volgende »

Welk circuit moet de plaats van New Jersey innemen op de kalender?

Paul Ricard
1 (4.5%)
Magny Cours
1 (4.5%)
Istanbul Park
4 (18.2%)
Imola
4 (18.2%)
Hockenheimring
1 (4.5%)
Red Bull Ring
5 (22.7%)
Laguna Seca
6 (27.3%)
anders circuit
0 (0%)
er hoeft van mij geen vervanging voor New Jersey te komen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Franky R.

Citaat van: robbert op 11 december 2012 - 17:24:50
Citaat van: Fabian op 11 december 2012 - 15:35:11
Ben benieuwd welk circuit het gaat worden. Ik ga toch wel een beetje uit van de Red Bull Ring....

ik denk het ook, en alleen om redbull een groot plezier te doen
Van mij mogen ze...De A1-Ring is echt een snel circuit, zonder 'shitzooi' van Tilke. Ok, Austin was gaaf...maar we moeten het nog zien of dat zo blijft. Volgend jaar is het asfalt minder glad in Austin.


Nee, dan de A1-Ring...Een ongecompliceerd circuit met snelle rechte stukken en enkele snelle bochten. Was samen met de oude Hockenheim een favoriete baan  toen ik nog Grand Prix van Crammond speelde... :)

Kootje

Ik wordt altijd zo moe van dat gezeik op die Tilke hé. Oké ... de man heeft 'n aantal mindere circuits uit de grond gestampt, maar toch ook 'n paar hele mooie. Maleisië, China, Turkije, altijd leuke races gezien daar. Ennuh ... dit jaar waren het de door menigeen verachte circuits als Valencia, Bahrein en Abu Dhabi die voor sommige van de mooiste races van het seizoen zorgden. Sterker nog, in de top 5 staat alleen Brazilië als niet Tilke baan. Deze bezet dan ook gelijk P1, maar toch ... het door ons allen zo geprezen Spa moet het doen met 'n 6e plek, die het dan ook nog eens deelt met Tilke's Maleisië.

De Top 6 van races zoals door ons hier beoordeeld.
1, Brazilië  9,2
2, Abu Dhabi  8,7
3, Europa (Valencia)  8,4
4, China  8,3
5, Bahrein  7,8 
6, Maleisië & België  7,7






Franky R.

@Kootje,


Dat mag je zeggen, maar Abu Dhabi was alleen spannend omdat Vettel van achteren moest komen. Bahrein kreeg hulp van de DRS en Valencia werd mooi, omdat Vettel een kapotte dynamo kreeg.


Ik kijk naar een circuit zonder hulpmiddelen als DRS of KERS en dan zie je toch dat circuits als A1-Ring, de oude Hockenheim en Canada bovendrijven.


En ik heb al eerder toegegeven dat Tilke heus wel goed werk heeft verricht. Oa. in Turkije...maarre, rijdt men nu F1 in Turkije? En zo nee, waarom niet? Austin heeft een mooie lay-out, maar de spanning kwam omdat de baan zeer glad was en omdat Pirelli op 'safe' ging door veel hardere banden mee te nemen.


Gek genoeg is Austin niet eens getekend door Tilke... :P :P :P

Kootje

Citaat van: Franky R.Ik kijk naar een circuit zonder hulpmiddelen als DRS of KERS en dan zie je toch dat circuits als A1-Ring, de oude Hockenheim en Canada bovendrijven.

Op al die circuits hebben ze de beschikking over die hulpmiddelen, dus dat argument gaat niet op.


Maar goed, ik kijk ook ieder jaar weer uit naar de races op Albert Park, Spa en Suzuka, Silverstone, en het Isle de Notre Dame. Hell ..... kijk zelfs uit naar Monaco, met 'n 4,9 de laagst beoordeelde race van het jaar. Naar de meeste Tilke banen kijk ik idd ook niet uit, maar er wordt (niet alleen door jou hoor) iedere keer net gedaan alsof die man alleen gedrochten van circuits heeft getekend waar niet geraced kan worden. Nu .... de cijfers die wij Pitters dit jaar aan de races hebben gegeven wijzen uit dat dit niet het geval is, en ik denk dat als ik ze van de vorige jaren uit ga pluizen dit ook het geval blijkt. Oke, Valencia zal niet goed scoren en Bahrein waarschijnlijk ook niet, maar de rest zal niet veel verschillen van nu.

Jehoentelaar

We hebben vooral in China en Maleisië al enkele keren mazzel gehad met regen, soms zelfs een beetje veel regen. Over het algemeen worden die races beter beoordeeld.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 11 december 2012 - 18:51:19
We hebben vooral in China en Maleisië al enkele keren mazzel gehad met regen, soms zelfs een beetje veel regen. Over het algemeen worden die races beter beoordeeld.

Heeft niets met mazzel te maken, maar alles met het tijdstip van de race en de tijd van het jaar. Maar goed .... ook op het droge zijn hier altijd leuke races te zien. Ik kan me iig geen k** race herrinneren op een van die baantjes. Mindere ... dat wel, maar waardeloos en slaapverwekkende niet.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 18:37:01
Citaat van: Franky R.Ik kijk naar een circuit zonder hulpmiddelen als DRS of KERS en dan zie je toch dat circuits als A1-Ring, de oude Hockenheim en Canada bovendrijven.
Op al die circuits hebben ze de beschikking over die hulpmiddelen, dus dat argument gaat niet op.

Maar op die circuits heb ik epische races gezien in het per DRS-tijdperk. Dat bedoel ik. En nogmaals, Tilke heeft ook wel goed werk verricht, maar je kunt niet ontkennen dat de banen van zijn hand ook iets 'klinisch' hebben.

Fabian

Nu houdt Bernie weer rekening met maar 19 races. Ik weet het niet meer...

robbert

Citaat van: Fabian op 12 december 2012 - 22:00:18
Nu houdt Bernie weer rekening met maar 19 races. Ik weet het niet meer...

had het al lang door. Die ouwe komt dement en is niet meer in staat om deftige oplossingen te brengen. Maar ja, hij heeft in het verleden goeie dingen gedaan voor de f1 en moet dus blijven

Jehoentelaar

De enige waarvan we zeker weten dat 'ie wil dat Bernie moet blijven is Bernie zelf.

0634

En van mij weet je het zeker.

0634

Volgens Gerhard Berger is Oostenrijk klaar voor een F1 race in 2013. Lijkt me leuk, terug naar Oostenrijk. Oké, andere baan als dat de Osterreichring ooit was, maar toch.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 10:22:00
Volgens Gerhard Berger is Oostenrijk klaar voor een F1 race in 2013. Lijkt me leuk, terug naar Oostenrijk. Oké, andere baan als dat de Osterreichring ooit was, maar toch.

Van mij mag het.
Östereichring, Zeltweg, A1-ring, stuk voor stuk toplay-outs met fantastische races.
Ben benieuwd of de Red Bull Ring deze traditie voort kan zetten.

0634


Fabian

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2013 - 15:45:29
Grote kans dus dat er maar 19 races zullen zijn...

http://www.gppits.net/nieuws/slechts_19_races_in_2013/
Jammer. 1 race minder, maar goed. Het is nu nog te kort dag om iets te organiseren lijkt me.