Romain Grosjean moet blijven!

Gestart door 0634, 01 december 2012 - 11:51:52

« vorige - volgende »

Eens of oneens?

Tuurlijk moet ie blijven!
12 (54.5%)
Gelul. Kamui Kobayashi moet instappen.
7 (31.8%)
Onzin. Heikki Kovalainen is de man die ik wil zien
1 (4.5%)
Kova? Koba? Grosjean? Ik heb liever iemand anders, nl...
2 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Gerard

Op basis van zijn resultaten moet Romain inderdaad blijven!
Liever dat iemand fouten maakt, en zich er openlijk voor verontschuldigd, zoals Grosjean, dan een Maldonado, die narcistische trekjes heeft en niets leert van zijn fouten!!

Daarom, Romain moet blijven
Hopelijk heeft hij geleerd van zijn fouten dt seizoen en kan hij samen met Kimi een ooi resultaat voor Lotus neerzetten in 2013!!!

Folkert

Romain moet zeker blijven. Talent en heeft soms ook wat pech gehad bij zijn acties. Maar als ik zou moeten kiezen:
1) Koba
2) Kova
3) Romain

Kovalainen alleen omdat ik hem nu een top team gun. 2008 onder gesneeuwd door Lewis, maar heeft denk ik veel geleerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jehoentelaar

Citaat van: maartenf1 op 01 december 2012 - 19:18:59

CitaatGrinnik. Ja, hoe intelligent Boullier was bleek in 2011, toen de coureur met de meeste punten (Heidfeld) halverwege moest wijken voor de coureur met de meeste knaken (senna). En het ging alleen maar slechter daarna.

Ik  denk dat Bouillier wegens financiële overwegingen weinig andere keuze had dan Senna in zijn auto te nemen. Overigens kon men toen ook niet weten hoeveel potentie Senna had. Potentie waar ikzelf overigens wel overtuigt van ben, maar ik vrees het ergste voor Senna jr.
Ik ben ervan overtuigd dat Senna die potentie niet heeft. Is, natuurlijk door bekende oorzaken, veel te laat in de autosport gekomen om nog ver te komen. Met budget in een keer in de GP2 gerold, zonder talent en fatsoenlijke ervaring. iSport was destijds het topteam, dus dat zat wel goed. Maar zelf presteerde hij veel te ondermaats om de naam Senna eer aan te doen.

Sabai

Citaat van: Gerard op 01 december 2012 - 19:39:12
Op basis van zijn resultaten moet Romain inderdaad blijven!
Liever dat iemand fouten maakt, en zich er openlijk voor verontschuldigd, zoals Grosjean, dan een Maldonado, die narcistische trekjes heeft en niets leert van zijn fouten!!

Daarom, Romain moet blijven
Hopelijk heeft hij geleerd van zijn fouten dt seizoen en kan hij samen met Kimi een ooi resultaat voor Lotus neerzetten in 2013!!!


Ik vind wel dat Maldonado zich beter herpakt heeft dan Grosjean na al het commentaar dat ze over zich heen kregen.

Jehoentelaar

Maldonado heeft er wel ruim een jaar meer tijd voor nodig gehad dan Grosjean om enig teken van verbetering te laten zien.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 02 december 2012 - 12:07:14
Maldonado heeft er wel ruim een jaar meer tijd voor nodig gehad dan Grosjean om enig teken van verbetering te laten zien.

Nou dat dat is wel zo maar die auto van 2011 was nou ook niet zo geweldig. Maar wat ik bedoel is dat waar Maldonado na al zijn incidenten van dit jaar zich meer is gaan beheersen zonder snelheid te verliezen. En Grosjean die reed het laatste deel van het seizoen meer Onzeker te voorzichtig en achteruit. 

0634

Maldonado had een periode waarbij zo'n beetje iedereen die met hem in duel kwam van de baan werd gekegeld. Bij Grosjean is dat vele malen minder. Als Spa niet was gebeurt had hij geeneens een reputatie van brokkenpiloot of wildebras gehad, volgens mij. Grosjean is een uitstekende racer namelijk. Dat heeft hij ook voor de F1 al bewezen.

Victor Monza 2008

Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 14:19:24
Maldonado had een periode waarbij zo'n beetje iedereen die met hem in duel kwam van de baan werd gekegeld. Bij Grosjean is dat vele malen minder. Als Spa niet was gebeurt had hij geeneens een reputatie van brokkenpiloot of wildebras gehad, volgens mij. Grosjean is een uitstekende racer namelijk. Dat heeft hij ook voor de F1 al bewezen.
Grosjean had gewoon de pech dat hij er toen 2 grote kanonnen uitkegelde anders was het afgedaan als race incident.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 14:19:24
Maldonado had een periode waarbij zo'n beetje iedereen die met hem in duel kwam van de baan werd gekegeld. Bij Grosjean is dat vele malen minder. Als Spa niet was gebeurt had hij geeneens een reputatie van brokkenpiloot of wildebras gehad, volgens mij. Grosjean is een uitstekende racer namelijk. Dat heeft hij ook voor de F1 al bewezen.

Ik ben het volledig met je eens dat die jongen kan racen en snel is. Maar ik heb mijn twijfels gekregen door de tweede seizoenshelft van hem.En bij de start van het seizoen finishte  hij ook maar 1 op de 2 gp's door incidenten.  Ik denk dat hij mentaal te zwak is en uitstraling mist. Zoals mijn vrouw zou zeggen als ze hem ziet '' wat een lieve jongen'' .

 

Iceman2012

Citaat van: Victor Monza 2008 op 02 december 2012 - 14:28:41
Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 14:19:24
Maldonado had een periode waarbij zo'n beetje iedereen die met hem in duel kwam van de baan werd gekegeld. Bij Grosjean is dat vele malen minder. Als Spa niet was gebeurt had hij geeneens een reputatie van brokkenpiloot of wildebras gehad, volgens mij. Grosjean is een uitstekende racer namelijk. Dat heeft hij ook voor de F1 al bewezen.
Grosjean had gewoon de pech dat hij er toen 2 grote kanonnen uitkegelde anders was het afgedaan als race incident.
gewoon de pech?? hij rijdt hamilton gewoon regelrecht van de baan met La Source in aantocht. Tja, dan weet je gewoon niet waar je mee bezig bent. Bovendien was het zn zoveelste eerste ronde incident (in 2009 had ie er ook minstens 3, inclusief WK leider Button op Spa). Nee, als ik zie hoeveel krediet deze man op één of andere manier krijgt van sommige F1 fans, dan durf ik ook wel een beetje te overdrijven en dan zeg ik dat deze man compleet ongeschikt is voor de F1. Hoe kun je zo iemand nou bestempelen als supertalent en ultiem talent zoals in het artikel op de frontpage wordt gedaan?

0634

Omdat iedereen zijn eigen mening heeft ;).

Het klopt dat hij nog te ruw is, dat moet eraf, maar kom, wat deed hij nou helemaal op Spa? Hij zag Lewis niet blijkbaar. Heel dom. Maar heb je nooit eerder startcrashes gezien? Zijn niet uitzonderlijk hoor, allerminst zelfs.

En op basis waarvan hij een supertalent is? Ik vind dat hij dat is, daar mag ieder anders over denken, maar ik denk dat omdat hij in aanleg sneller is dan Raikkonen. Dat durf ik wel te stellen, want dat heb ik dit seizoen ook gezien. Het is aan hem om het mentale aspect onder controle te krijgen, geen idee of hij dat kan, maar hij verdiend op basis van intrinsieke kwaliteiten een tweede kans.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 02 december 2012 - 15:41:05
Omdat iedereen zijn eigen mening heeft ;).

Het klopt dat hij nog te ruw is, dat moet eraf, maar kom, wat deed hij nou helemaal op Spa? Hij zag Lewis niet blijkbaar. Heel dom. Maar heb je nooit eerder startcrashes gezien? Zijn niet uitzonderlijk hoor, allerminst zelfs.

En op basis waarvan hij een supertalent is? Ik vind dat hij dat is, daar mag ieder anders over denken, maar ik denk dat omdat hij in aanleg sneller is dan Raikkonen. Dat durf ik wel te stellen, want dat heb ik dit seizoen ook gezien. Het is aan hem om het mentale aspect onder controle te krijgen, geen idee of hij dat kan, maar hij verdiend op basis van intrinsieke kwaliteiten een tweede kans.
Dit was al zn 2e kans ;) Zo'n crash als in Spa heb ik weinig gezien idd en zeker niet op een dergelijke manier veroorzaakt. Dat je per ongeluk iemand raakt of je iets verremd kan ik nog inkomen, maar als je al een dergelijke reputatie hebt en je gaat zo onstuimig te werk, dan is er iets fundamenteel mis. Dat ie Lewis niet zag is niet zozeer dom zoals jij het noemt, maar gewoon onvoorstelbaar!! Ik vraag me af of het wel zoveel zin heeft om zo iemand uberhaupt nog een 2e of eigenlijk 3e kans te geven. Maar misschien dat een grote zak geld m nog kan helpen.
In t begin van t seizoen was hij idd vaak sneller in kwalificatie's, later is dat redelijk gelijk getrokken. In race's finishte Kimi echter vrijwel altijd voor Grosjean. Daarnaast is t ook nog maar de vraag hoe goed deze Raikkonen nog is. Wat mij betreft zeker niet de Kimi die we bij McLaren zagen.

Trouwens grappig, op autosport staat eigenlijk precies dezelfde poll en daar is dat tussenstand momenteel zo:

Who should partner Raikkonen at Lotus for 2013??
Romain Grosjean    [ 68 ]    [21.18%]
Heikki Kovalainen    [ 84 ]    [26.17%]
Kamui Kobayashi    [ 150 ]    [46.73%]
Other, e.g. Algesquari, Sutil, Petrov    [ 19 ]    [5.92%]

Kootje

CitaatTrouwens grappig, op autosport staat eigenlijk precies dezelfde poll en daar is dat tussenstand momenteel zo:

Who should partner Raikkonen at Lotus for 2013??
Romain Grosjean    [ 68 ]    [21.18%]
Heikki Kovalainen    [ 84 ]    [26.17%]
Kamui Kobayashi    [ 150 ]    [46.73%]
Other, e.g. Algesquari, Sutil, Petrov    [ 19 ]    [5.92%]

Ik denk dat daar meer met het hart als met het verstand gestemd word.
Tuurlijk .... ik zie ook vele malen liever Kamui rijden dan Kova of Romain, maar dat maakt hem niet de beste keus.
Het talent van onze Japanse vriend komt nog niet in de buurt van die andere twee.

Jehoentelaar

Sinds wanneer heeft Grosjean die onstuimige reputatie al veel langer? Sinds die twee startincidenten (en de pech dat hij volgens de statistieken inderdaad een aantal keer in de eerste ronde uitviel) is Grosjean opeens de boeman die vooral bij starts niks goed kan doen.

Het is wél zijn eerste kans, want iemand afrekenen op een paar races in een gedrocht van een auto, mid-season, kun je niet als serieuze maatstaf gebruiken.

De Fransman heeft nu pas één volledig seizoen achter de rug. Ik heb het idee dat sinds het grandioze F1-debuut van Hamilton iedereen maar meteen voluit mee moet kunnen doen vanaf de eerste race. Iets lagere verwachtingen voor iemand met nauwelijks F1-ervaring zijn wel gepast. Met een paar podiumplekken heeft Romain het juist uitstekend gedaan, en als hij zijn huiswerk goed doet is dat ruige er volgend seizoen ook wel (grotendeels) vanaf.

Helmut Marko en Red Bull worden vaak bekritiseerd omdat ze hun jeugdtalenten nauwelijks foutmarge gunnen, maar ondertussen gebeurt her en der onder de fans precies hetzelfde.

0634

Hear, hear Jehoentelaar. Precies zoals ik erover denk. Deze jongen heeft ook voor de F1 al bewezen vreselijk goed te kunnen sturen, heeft dat inmiddels ook in de F1 bewezen maar dreigt ten onder te gaan aan één grote fout tijdens een drukke start. 

Om terug te komen op de poll: naar mijn mening horen Kamui en Kova óók in de F1 thuis. Kamui omdat hij een ware straatvechter is, Kova omdat er gewoon niets op die jongen aan te merken is. Prima, allround rijder, al is hij wel te bleekjes vaak. Valt nauwelijks op.

Overigens hoort ook Alguersuari gewoon in F1 thuis en ook Sutil. Dus wat dat betreft zit er een heel arsenaal goede rijders al thuis...