Vettel over 'smerige trucjes'

Gestart door FernandoAlonso, 27 november 2012 - 13:08:53

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 23:27:54
Ach dat roepen om straffen heb ik Button, Lewis en Vettel zelf ook horen doen.

En welkom hier :)!
tja, maar ook voor een kopie van een actie die jezelf een jaar daarvoor hebt uitgehaald??

Victor Monza 2008

Citaat van: FernandoAlonso op 27 november 2012 - 13:08:53
Oké, dit las ik dus gisteren:
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/vettel-er-zijn-smerige-trucjes-uitgehaald/

Nou het spijt me zeer hoor, maar als er iemand ook smerige trucjes heeft uitgehaald is het RBR.
Laat ik het nu alleen nog maar even houden over Brazilië..
Eerste ronde; Vettel knalt in op Senna (Senna zat op de ideale lijn), hiermee maakt hij bijna zijn eigen kampioenschap stuk maar waarom geen straf? Dit is toch gewoon een geval van 'causing a collision', stel je voor dat iemand die achter hem reed vol op zijn auto zal knallen?!
Dan ga ik naar het tweede incident, Vettel gaat Kobayashi inhalen, ze rijden naast elkaar en Vettel duwt gewoon Kobayashi van de baan (hij stuurt duidelijk naar rechts en Kobayashi rijdt hierna helemaal van de baan af)
En dan hebben we natuurlijk het geval; 'Inhalen bij geel'

Als ik mijn oordeel mag geven vind ik dat Vettel er erg makkelijk onderuit is gekomen, en dan heb ik het nog niet eens over eventuele vorige incidenten die zijn voorgekomen
In een interview met RTL doet Senna dit zelf af als  " a race incident ".

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 22:34:08
Citaat van: Wings op 27 november 2012 - 21:18:39
Ah kom op mensen! Dit soort topics vind ik jammer. Lijkt op natrappen en is onnodig. Ook ik ben Alons-fan en ontzettend teleurgesteld maar om vervolgens krampachtig te gaan zoeken naar argumenten om te ondermijnen vind ik persoonlijk jammer. Vettel is kampioen na een masterrit: Deal with it!

Niemand betwist dat. Maar Vettel is degene die begint over smerige trucjes van anderen, zonder man en paard te nomen. Dat noem ik onnodig natrappen ;).

Gewoon bannen. De etter! ;)

Victor Monza 2008

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 08:02:50
Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 22:34:08
Citaat van: Wings op 27 november 2012 - 21:18:39
Ah kom op mensen! Dit soort topics vind ik jammer. Lijkt op natrappen en is onnodig. Ook ik ben Alons-fan en ontzettend teleurgesteld maar om vervolgens krampachtig te gaan zoeken naar argumenten om te ondermijnen vind ik persoonlijk jammer. Vettel is kampioen na een masterrit: Deal with it!

Niemand betwist dat. Maar Vettel is degene die begint over smerige trucjes van anderen, zonder man en paard te nomen. Dat noem ik onnodig natrappen ;).

Gewoon bannen. De etter! ;)
Wie bedoelt met de etter?

Wings

Vettel. Want hij begon. Maar ik bedoel(de) het gekscherend. :-*

Gerard

#20
Smerige trucjes... Ferrari overweegt protest aan te tekenen wegens het inhalen onder geel... BroN :BBC...  :-\
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Niels_

#21

Victor Monza 2008


Niels_

#23
Citaat van: Victor Monza 2008 op 29 november 2012 - 01:15:49
Citaat van: Ńiels op 29 november 2012 - 01:03:52

Sorry maar spaans is niet mijn ding, weet iemand wat hier staat?
Een illegaal inhaalmanoeuvre, dat normaal door de ingehaalde rijder wordt gesignaleerd. Maar omdat Vergne uitkomt voor het B-team van Red Bull Racing gaf de Fransman allicht niets door. De beelden zijn pas ontdekt toen de onboardbeelden van elke rijder werden bekeken.

Zo werd Vettel niet bestraft, maar dat kan nog gebeuren. Indien Ferrari voor 30 november een klacht indient, of de internationale federatie FIA zelf een sanctie treft, kan Vettel 20 seconden straftijd krijgen. Het equivalent van een niet-uitgevoerde drive-through, de straf die hij tijdens de race had moeten krijgen. Met die 20 seconden extra wordt Vettel achtste en moet de wereldtitel met één punt aan Alonso laten.

Blijkbaar was Red Bull Racing op de hoogte van het probleem, want ze zouden tijdens de slotronden achter safety car aan Vergne – dan achtste – hebben gevraagd om 20 seconden in te houden, zodat Vettel één plaats zou verliezen en toch kampioen kon worden. Alleen misrekende Vergne zich en finishte 19,2 seconden achter Vettel.

Volgens de Spaanse krant ABC was Alonso in alle staten toen hij het nieuws vernam. Hij zou de teamleiding meteen hebben gevraagd om een klacht in te dienen, maar een woordvoerder van Ferrari gaf al aan dat zoiets allicht niet zal gebeuren. Ferrari rekent op de FIA om de zaak op te lossen. Alonso gaf enkel een twitter-reactie: 'Ik heb geen mirakels. Rechtvaardige wetten zorgen voor mijn mirakels.'


Nu ik dit lees valt het mij inderdaad ook op hoe groot het gat tussen Schumacher en Vergne is...

robbert

Citaat van: Gerard op 28 november 2012 - 23:50:16
Smerige trucjes... Ferrari overweegt protest aan te tekenen wegens het inhalen onder geel... BroN :BBC...  :-\
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

zal niet gebeuren, en als het toch gebeurt, zal de fia het gewoon weigeren denk ik. Zou niet eerlijk zijn tegenover vettel

T.Nuvolari

#25
Er was zeker een groene vlag aan het eind van de pitstraat tijdens de 3de ronde. Voor ronde 4 is dit blijkbaar niet duidelijk. FIA wilde de BBC niet van antwoord dienen. Als de gele zone in ronde 4 groter was en Vettel eigenlijk niet mocht inhalen, ja... Regels zijn regels zeker en de straffen daravoor zijn bekend? Dat zeggen we ook bij aanrijdingen en andere incidenten. Spijtig dat het WK na zo'n seizoen op zo'n manier beslist kan worden. Ik zou Alonso zijnde zo het WK niet willen winnen.

Nog een bemerking. Je mag onder de safetycar toch niet teveel tijd laten tussen je jezelf en je voorligger? Dat Vergne verhaal is ook niet helemaal zuiver? 17sec. tussen hem en Schumacher...

CitaatAll competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at
which the “SAFETY CAR DEPLOYED” message is shown on the timing monitors until the time
that each car crosses the first safety car line for the second time, drivers must stay above the
minimum time set by the FIA ECU.

Tellen die 10 wagen lengtes enkel voor de eerste wagen achter de safety car of voor alle wagens?

Gerard

Citaat van: Ńiels op 29 november 2012 - 04:14:21
Citaat van: Victor Monza 2008 op 29 november 2012 - 01:15:49
Citaat van: Ńiels op 29 november 2012 - 01:03:52

Sorry maar spaans is niet mijn ding, weet iemand wat hier staat?
Een illegaal inhaalmanoeuvre, dat normaal door de ingehaalde rijder wordt gesignaleerd. Maar omdat Vergne uitkomt voor het B-team van Red Bull Racing gaf de Fransman allicht niets door. De beelden zijn pas ontdekt toen de onboardbeelden van elke rijder werden bekeken.

Zo werd Vettel niet bestraft, maar dat kan nog gebeuren. Indien Ferrari voor 30 november een klacht indient, of de internationale federatie FIA zelf een sanctie treft, kan Vettel 20 seconden straftijd krijgen. Het equivalent van een niet-uitgevoerde drive-through, de straf die hij tijdens de race had moeten krijgen. Met die 20 seconden extra wordt Vettel achtste en moet de wereldtitel met één punt aan Alonso laten.

Blijkbaar was Red Bull Racing op de hoogte van het probleem, want ze zouden tijdens de slotronden achter safety car aan Vergne – dan achtste – hebben gevraagd om 20 seconden in te houden, zodat Vettel één plaats zou verliezen en toch kampioen kon worden. Alleen misrekende Vergne zich en finishte 19,2 seconden achter Vettel.

Volgens de Spaanse krant ABC was Alonso in alle staten toen hij het nieuws vernam. Hij zou de teamleiding meteen hebben gevraagd om een klacht in te dienen, maar een woordvoerder van Ferrari gaf al aan dat zoiets allicht niet zal gebeuren. Ferrari rekent op de FIA om de zaak op te lossen. Alonso gaf enkel een twitter-reactie: 'Ik heb geen mirakels. Rechtvaardige wetten zorgen voor mijn mirakels.'


Nu ik dit lees valt het mij inderdaad ook op hoe groot het gat tussen Schumacher en Vergne is...

De videobeelden die ik heb gezien (van Sky met Alan McNish) gingen over het moment waarbij Vettel Kobayashi onder geel inhaalde (waarna Koba de pits inging, dus vettel kon onmogelijk die positie teruggeven)
Is er meer? Heeft hij ook Vergne ingehaald onder geel?  :o
Dat zou dan dus betekenen dat Seb 2 x de fout in is gegaan  :-\


Overigens vind ik niet dat dit nu nog bestraft moet worden! Als de stewards tijdens de race hebben zitten pitten, is dat niet Vettel's probleem ;)
Of hadden de stewards het zò druk, dat ze het niet meer konden bijhouden ???

T.Nuvolari

#27
Als Ferrari protest indient, ten laatste morgen, kunnen ze niet anders dan het onderzoeken en indien nodig de regels toepassen. Ze hebben zelf ook nog een week of zoiets na de race om dingen die achteraf aan het licht komen te onderzoeken en actie te ondernemen. We zullen zien wat ervan komt.

Folkert

Als ik het zo lees, dan speelt RBR dus ook smerig. Ben benieuwd of Vettel daar dan wat van zegt.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

jende

#29
hier zijn de beelden waarop vettel , vergne zogenaamd zou hebben ingehaald tijdens geel.

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Vettel-passeert-onder-gele-vlag-situatie/m1nz48cfx76w

naar mijn mening word het tijdens de inhaal actie groen , anyway om hier 20 sec straf voor te geven zou super zielig zijn..

Blijkt ook een man met een groene vlag te hebben gezwaaid: http://s7.directupload.net/images/121128/xq7wq2yp.gif