Vettel over 'smerige trucjes'

Gestart door FernandoAlonso, 27 november 2012 - 13:08:53

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Dat laatste beeld toont duidelijk een man met wat lijkt op een groene vlag in dat torentje aan de linkerkant. Legaal dus...

Kootje

Citaat van: M@rc op 29 november 2012 - 08:54:11

CitaatAll competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart

Tellen die 10 wagen lengtes enkel voor de eerste wagen achter de safety car of voor alle wagens?

Lijkt me duidelijk, toch?

Gerard

All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart


Dus iedere auto mag niet meer dan 10 autolengtes achter zijn voorganger rijden
::)

T.Nuvolari

#33
Waarschijnlijk wel, en zo had ik het ook eerst gelezen. Achteraf begon ik te denken of deze regel enkel van toepassing was op de afstand tot de safetycar of van elkaar. Stom, maar het is al donderdag tenslotte en het brein niet meer zo helder. ;)

Dacht mij trouwens te herinneren dat iemand (Schumacher?) hier de laatste jaren eens een straf voor heeft gekregen.

Nu ook door de FIA bevestigd dat het legaal was.

Franky R.

@Marc,


Dus de FIA trekt er definitief een streep door de poging van Ferrari. Toch zit het eea mij dwars;


CitaatBlijkbaar was Red Bull Racing op de hoogte van het probleem, want ze zouden tijdens de slotronden achter safety car aan Vergne – dan achtste – hebben gevraagd om 20 seconden in te houden, zodat Vettel één plaats zou verliezen en toch kampioen kon worden. Alleen misrekende Vergne zich en finishte 19,2 seconden achter Vettel.


Als de inhaalmanoeuvre legaal was, waarom nam RBR dan voorzorgsmaatregelen? En mocht Red Bull wel zo ingrijpen, door een rijder van een, in principe, ander renstal orders te geven?


In dat geval zou ik dan graag zien dat Mateschitz Toro Rosso verkoopt aan een ander, onafhankelijk eigenaar. Dave Richards of zo.


Raar dat men bij RBR dan nog over smerige trucjes durft te spreken, IMHO!

Folkert

Blijft me nog iets anders bij, wat was dat dan met Kobayashi? Was die nou legaal ook of niet? Zo niet, dan is volgens mij een straf wel terecht. Was het niet Button die ook straf kreeg nadat hij Massa inhaalde in 2010, door van de baan te gaan in Australië. Toen kon hij Massa plek niet meer terug geven omdat Alonso er tussen reed, maar toch kreeg Button een straf.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jehoentelaar

De moraal van het verhaal is gewoon dat die lampen die halverwege twee marshallhuisjes staan voor vreselijk veel verwarring zorgen. Aan de FIA de taak om daar wat aan te doen.

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 29 november 2012 - 14:50:32
@Marc,


Dus de FIA trekt er definitief een streep door de poging van Ferrari. Toch zit het eea mij dwars;


CitaatBlijkbaar was Red Bull Racing op de hoogte van het probleem, want ze zouden tijdens de slotronden achter safety car aan Vergne – dan achtste – hebben gevraagd om 20 seconden in te houden, zodat Vettel één plaats zou verliezen en toch kampioen kon worden. Alleen misrekende Vergne zich en finishte 19,2 seconden achter Vettel.


Als de inhaalmanoeuvre legaal was, waarom nam RBR dan voorzorgsmaatregelen? En mocht Red Bull wel zo ingrijpen, door een rijder van een, in principe, ander renstal orders te geven?


In dat geval zou ik dan graag zien dat Mateschitz Toro Rosso verkoopt aan een ander, onafhankelijk eigenaar. Dave Richards of zo.


Raar dat men bij RBR dan nog over smerige trucjes durft te spreken, IMHO!
lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en dan helemaal dat Vergne zich ook nog verrekend

Iceman2012

Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 14:59:06
Blijft me nog iets anders bij, wat was dat dan met Kobayashi? Was die nou legaal ook of niet? Zo niet, dan is volgens mij een straf wel terecht. Was het niet Button die ook straf kreeg nadat hij Massa inhaalde in 2010, door van de baan te gaan in Australië. Toen kon hij Massa plek niet meer terug geven omdat Alonso er tussen reed, maar toch kreeg Button een straf.
Volledig legaal, maar da's al uitgebreid aan de orde geweest hier.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 29 november 2012 - 15:06:07

lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en dan helemaal dat Vergne zich ook nog verrekend
Hoezo onwaarschijnlijk? Wat is dan de verklaring dat Vergne zo ver achter Vettel over de streep ging? Terwijl er sowieso niet mocht worden ingehaald?


En we hebben het al eerder gezien dat RBR zich bemoeit met STR. De ruzie tussen Alguersuari en Marko alweer vergeten? Korea 2011?

Kootje

En waarom zou Red Bull zich niet met hen bemoeien? Het blijft hun team.
Netjes is anders, en waarschijnlijk is het zelfs onreglementair, maar waarom geen gebruik maken van deze mogelijkheid?

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 29 november 2012 - 19:34:25
En waarom zou Red Bull zich niet met hen bemoeien? Het blijft hun team.
Netjes is anders, en waarschijnlijk is het zelfs onreglementair, maar waarom geen gebruik maken van deze mogelijkheid?
nou, als je het dan al doet, dan moet je natuurlijk ook wel zorgen dat het daadwerkelijk 20 seconden zijn. Je gelooft toch zelf niet dat als Red Bull al deze opdracht geeft, dat het dan net op een paar tiende misgaat?? Vergne reed een relatief snelle laatste ronde, ruim 10 seconden sneller dan Vettel en 40 seconden sneller dan Button. Dan geloof ik niet dat ze zich net een paar tienden verrekenen. Als ze zo nodig voorzorgmaatregelen wilden nemen hadden ze ook al eerder Webber nog ff 1 of 2x binnen kunnen halen bv. Ik geloof best dat Red Bull ervoor zorgt dat die Toro Rosso's de RB's niet in de weg rijden, maar ik geloof niet dat ze Vergne op het einde opdracht hebben gegeven om op minimaal 20 seconden te finishen. Zoiets lijkt me voor de FIA ook vrij makkelijk te achterhalen via het radioverkeer.
Die SC kwam pas in de laatste ronden bij Button voor de neus, dus het veld had geen tijd om helemaal in elkaar te schuiven. Voor de SC reed Vergne iig ruim buiten de 20 sec en Vettel sloot pas op het allerlaatste moment achterin het treintje achter de SC aan.
Maar goed, wat zijn jullie aanwijzingen dat er wel sprake is van een order?? puur giswerk gok ik??

Kootje

Hoho ..... val mij daar nu niet op aan.  ???

Ik zeg nergens dat ze Vergne die opdracht hebben gegeven, dat komt bij iemand anders vandaan.
Ik zeg alleen dat ik het niet zo vreemd vind, mochten ze dit gedaan hebben.

Folkert

Citaat van: Iceman2012 op 29 november 2012 - 15:07:52
Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 14:59:06
Blijft me nog iets anders bij, wat was dat dan met Kobayashi? Was die nou legaal ook of niet? Zo niet, dan is volgens mij een straf wel terecht. Was het niet Button die ook straf kreeg nadat hij Massa inhaalde in 2010, door van de baan te gaan in Australië. Toen kon hij Massa plek niet meer terug geven omdat Alonso er tussen reed, maar toch kreeg Button een straf.
Volledig legaal, maar da's al uitgebreid aan de orde geweest hier.
Dan heb ik iets gemist denk ik. Enige wat ik kon terug vinden was dat Kobayashi naar binnen ging en en Vettel de plek niet meer kon terug geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#44
Hoefde hij ook niet want hij deed niets fout.
Hij passeerde Koba onder de rood/gele vlag, niet onder geel.

Nog eenmaal voor de duidelijkheid:

geel licht = rood/gele vlag  dit is slecbts 'n waarschuwingsvlag
geel knipperend licht = gele vlag, dit is 'n instructievlag