Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Folkert

Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 09:05:06
Folkert, ik zie je niks anders doen dat lofuitingen jegens niet-Hamilton-rijders teniet (proberen te) doen inclusief prestaties. Zoals eerder gezegd heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening maar op iedere pagina van het forum dezelfde discussies voeren is verheerlijkerij. En daar heb ik minder behoefte aan. Ik ga nu winterstoppen en probeer het in maart nog eens. Als het dan nog zo er aan toegaat is dit gewoon niet mijn forum, wat natuurlijk kan.

Voor nu zeg ik: Fijne feestdagen mensen, fijne jaarwisseling, doe voorzichting met vuurwerk en tot 2013!!


Waar haal je het vandaan dat ik het teniet wil doen? Dat is jou beleving of interpretatie. Ik snap echt niet waar jij nu naar toe wilt. Ik wil alleen zeggen dat sommige lof uitingen gewoon wat voorbarig zijn. En waarom mogen mensen wel overal Vettel ophemelen, maar als ik er wat kanttekeningen bij zet(maar zijn prestaties wel waardeer, erken en respecteer) is het ineens overal lopen mekkeren.

En als er lofuitingen te veel zijn voor Hamilton, zal ik dat ook tegen spreken, maar tot nu toe lees ik nergens uberhaubt heel veel over Hamilton. Ik krijg soms beetje scorebord fanschap oid idee. Vettel heeft nu 3 titels en is jong en kan dus (als enige) alle records breken. Hamilton word nu al over gepraat dat het maar een 1 hit wonders is. Daar word ik soms beetje moe van ja. Straks heeft Vettel 10 jaar lang een auto die niet sneller is dan de gemiddelde traktor, en heeft Alonso of Hamilton komende 10 jaar de beste auto en vegen zij de records van tafel. Vind het allemaal erg kortzichtig, ook al doet Vettel het nu goed. Nu is nu, volgend jaar kan alles compleet veranderd zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Uiteraard kan alles volgend jaar ineens anders zijn. Maar verwachtingen zijn altijd gebaseerd op de trendlijn van de afgelopen periode.
Als je dan naar Vettel kijkt of Hamilton, dan is de trendlijn van Vettel stijgend met het vooruitzicht dat RBR ook volgend jaar weer een goed jaar kan hebben. Hamilton heeft een stagnerende lijn de afgelopen jaren en zijn vooruitzicht met Mercedes is voor komend jaar niet al te florisant.
Als je de statestieken van Vettel tegen die van Schumacher afzet op hun 25e, dan kan hij idd de records uit de boeken rijden, helaas is dat voor Hamilton een stuk minder waarschijnlijk geworden. Inmiddels 27 jaar, 1 titel en minder overwinningen.
En ja Vettel heeft de omstandigheden in zijn carriere tot zover niet tegen zich gehad, maar ik ben er wel van overtuigt dat Vettel als rijder net zo hard werkt als Hamilton of Alonso. Gecombineerd met Newey zorgt dat hij in jaren als 2010 en 2012 de titel in de laatste race pakt. Ik noem dat pieken op het juiste moment, niet het geluk hebben dat je in Neweys auto rijdt. 2011 is een ander verhaal, in die auto zouden ook Button, Hamilton, Raikkonen en Alonso de titel hebben gehaald.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 december 2012 - 09:07:05
Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 09:05:06
Folkert, ik zie je niks anders doen dat lofuitingen jegens niet-Hamilton-rijders teniet (proberen te) doen inclusief prestaties. Zoals eerder gezegd heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening maar op iedere pagina van het forum dezelfde discussies voeren is verheerlijkerij. En daar heb ik minder behoefte aan. Ik ga nu winterstoppen en probeer het in maart nog eens. Als het dan nog zo er aan toegaat is dit gewoon niet mijn forum, wat natuurlijk kan.

Voor nu zeg ik: Fijne feestdagen mensen, fijne jaarwisseling, doe voorzichting met vuurwerk en tot 2013!!



Er zijn er hier zat die Vettel wel waarderen hoor. Ik ben geen groot fan van hem, geef ik eerlijk toe, maar de man is een waar fenomeen inmiddels.

Ik sluit me bij beide comments volledig aan.

Sabai

#198
Ik mag toch hopen dat Folkert niet weer alle nieuwe forumers gaat wegjagen met zijn gekwal!! Kan het niet is een keer ophouden!!!! Iritante FLAMER!!!

Figge

#199
Rustig mensen. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening en je bent niet verplicht om overal op te reageren...

0634

Citaat van: Folkert op 09 december 2012 - 09:17:52

Waar haal je het vandaan dat ik het teniet wil doen? Dat is jou beleving of interpretatie. Ik snap echt niet waar jij nu naar toe wilt.
Hij is niet de enige.

Je hebt een blijkbaar onbedwingbare neiging om Hamilton tot halfgod te bombarderen en Vettel neer te praten. Dat geeft overigens op zich niks, dat mag maar niet over het hele forum. Wij zijn nooit zo streng geweest hier, maar gaan er de komende tijd strikt op toezien dat het on topic blijft. Niet ieder topic gaat over Lewis noch over Vettel.

Ik accepteer het niet langer dat het postgedrag van één poster andere forummers wegjaagt. Genoeg is genoeg. Je bent hier hartstikke welkom maar als ik moet kiezen tussen één forummer of de massa, is de keuze heel snel gemaakt.

En nu graag weer ontopic.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 09 december 2012 - 12:04:29
Citaat van: Folkert op 09 december 2012 - 09:17:52

Waar haal je het vandaan dat ik het teniet wil doen? Dat is jou beleving of interpretatie. Ik snap echt niet waar jij nu naar toe wilt.
Hij is niet de enige.

Je hebt een blijkbaar onbedwingbare neiging om Hamilton tot halfgod te bombarderen en Vettel neer te praten. Dat geeft overigens op zich niks, dat mag maar niet over het hele forum. Wij zijn nooit zo streng geweest hier, maar gaan er de komende tijd strikt op toezien dat het on topic blijft. Niet ieder topic gaat over Lewis noch over Vettel.

Ik accepteer het niet langer dat het postgedrag van één poster andere forummers wegjaagt. Genoeg is genoeg. Je bent hier hartstikke welkom maar als ik moet kiezen tussen één forummer of de massa, is de keuze heel snel gemaakt.

En nu graag weer ontopic.

Hier sluit ik me bij aan.

Kootje

#202
Niet persoonlijk bedoeld hoor Folkert, maar ik geloof dat we 't daar als redactie wel over eens zijn.

robbert

Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 08:39:52
Gaat het 'Vetteltje-neerhalen' nu een heel jaar door of stopt het ergens?

ja ik denk het wel. En ik snap niet waarom. Hij is gewoon een goeie piloot en is verdient wk geworden, omdat hij ook de beste wagen had van het hele veld. En als ze zijn vinger niet kunnen zien, dan moeten ze maar na de finish de tv uitzetten.
Ik vraag mij af of schumacher vroeger ook veel kritiek kreeg met zijn spronggetje op het podium

Gerard

De Poll is allang gesloten en wat mij betreft kan daarmee ook het topic afgesloten worden.. iedereen heeft zijn stem en mening kunnen geven... Eindeloos alles 4x herhalen lijkt me zinloos... Het forum heeft gesproken;Alonso is de beste geweest dit seizoen  :)

Enzo

Citaat van: robbert op 09 december 2012 - 18:08:53
Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 08:39:52
Gaat het 'Vetteltje-neerhalen' nu een heel jaar door of stopt het ergens?

ja ik denk het wel. En ik snap niet waarom. Hij is gewoon een goeie piloot en is verdient wk geworden, omdat hij ook de beste wagen had van het hele veld. En als ze zijn vinger niet kunnen zien, dan moeten ze maar na de finish de tv uitzetten.
Ik vraag mij af of schumacher vroeger ook veel kritiek kreeg met zijn spronggetje op het podium

Zeker weten dat sommige mensen Schumacher enorm irritant vonden als hij weer eens had gewonnen.
Dat hoort er nou eenmaal bij als je langdurig dominant in een sport bent.

Het punt met Vettel is, dat hij altijd hetzelfde irritante gebaar maakt. Hij zal zich inmiddels wel bewust zijn van de gemiddelde mening over zijn vingertje, maar toch blijft ie hem trots opsteken. Dat toont dan wel weer karakter en ruggegraat...

robbert

Citaat van: Enzo op 09 december 2012 - 21:48:22
Citaat van: robbert op 09 december 2012 - 18:08:53
Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 08:39:52
Gaat het 'Vetteltje-neerhalen' nu een heel jaar door of stopt het ergens?

ja ik denk het wel. En ik snap niet waarom. Hij is gewoon een goeie piloot en is verdient wk geworden, omdat hij ook de beste wagen had van het hele veld. En als ze zijn vinger niet kunnen zien, dan moeten ze maar na de finish de tv uitzetten.
Ik vraag mij af of schumacher vroeger ook veel kritiek kreeg met zijn spronggetje op het podium

Zeker weten dat sommige mensen Schumacher enorm irritant vonden als hij weer eens had gewonnen.
Dat hoort er nou eenmaal bij als je langdurig dominant in een sport bent.

Het punt met Vettel is, dat hij altijd hetzelfde irritante gebaar maakt. Hij zal zich inmiddels wel bewust zijn van de gemiddelde mening over zijn vingertje, maar toch blijft ie hem trots opsteken. Dat toont dan wel weer karakter en ruggegraat...

ik snap niet dat men stoort aan dat vingertje. Als dat nu echt zo irritant is, dan moet men ma na de finish de tv uitzetten. De race is dan gereden

SDG

Citaat van: Jeroen op 08 december 2012 - 22:57:10
Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 15:52:16

Toch raar dat ze dat 20 jaar lang niet konden. Wel erg makkelijk om dat zo maar ff op het testen af te schuiven zonder dat je dat verder kunt toelichten.En Schumacher heeft zich in mijn ogen vooral voor zn Ferrari tijd en juist in de slechte Ferrari jaren bewezen. Hij heeft genoeg races gereden waaruit bleek dat hij gewoon de beste was van zn generatie en dat zegt misschien wel meer dan al die records.

Eens, maar waarbij wel moet worden aangetekend dat zijn generatie niet zo heel buitengewoon was. De Senna/Prost/Mansell/Piquet generatie was aanmerkelijk sterker dan Hill/Villeneuve/Hakkinen. De huidige lichting is i.m.o. ook weer enorm sterk. Dat is overigens niet om Schumacher te dissen hoor, die man kon moeiteloos met de allerbesten ooit mee.

Idd, dat heb je bv. in het WRC ook. Loeb heeft daar negen titels op rij behaald, meer dan wie ooit, maar zou hij er ook evenveel gewonnen hebben indien hij in de jaren negentig actief was geweest, toen hij had moeten opboksen tegen Makkinen, Sainz, McRae, Kankkunen, Burns, Auriol...? Cijfers en statistieken zijn altijd maar een deel van het verhaal.