Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Iceman2012

Citaat van: Folkert op 08 december 2012 - 03:14:00
Citaat van: Franky R. op 07 december 2012 - 19:20:02
Citaat van: Victor Monza 2008 op 07 december 2012 - 19:17:33
Fout, Vettel heeft binnen 6 jaar alle records van Schumacher van de tabellen gevaagd.
Dus jij wil die "vinger" de komende drie jaar zien winnen? Echt? :o  En je vind dat niet eens saai?! Dan vind ik het voorstel van Folkert, Kimi en Lewis, veel aardiger... :P
;)
Zelfs al was het zo spannend als afgelopen seizoen, heeft Vettel wel even genoeg gewonnen. De arrogantie stijgt de heren daar beetje naar de kop. Vettel vergelijkt RBR nu al met Ferrari, Mclaren en Mercedes ??? ::) ::)
Op Newey en Webber na heb ik helemaal niks met dat team. Helemaal niks met die Marko. Laat Ze komende jaren maar weer lekker in de middenmoot rijden  ;D
volgens mij zegt Vettel juist dat ze nog zeker geen McLaren of Ferrari zijn, maar dat ze wel als doel hebben om ook  een legendarische naam in de sport te worden. Ambitieus noem je dat, niet arrogant.

Figge

Ik heb best sympathie voor het idee dat Vettel records van Schumacher uit de boeken gaat rijden.
Tuurlijk, RBR levert hem subliem materiaal, maar de regels zijn veel eerlijker dan de tijd dat Schumacher dominant was.
Ik las laatst een artikel dat Ferrari in de periode 2000 tot 2005 de door teams afgesproken testristricties gewoon negeerde.
Men sprak iets van 35 testdagen af, maar Ferrari stemde er niet mee in en testte buiten de GP's iets van 85 dagen. Ja, zo kan ik het ook een dominante auto bouwen. Het grote publiek denkt Schumacher buitenaardse kwaliteiten heeft, maar niets is minder waar, zie de afgelopen 3 jaar.
Tegenwoordig heeft iedereen evenveel tijd in de auto beschikbaar, daarmee is F1 eerlijker geworden. En kun je de prestaties van de rijders ook veel beter inschatten. Om die reden zijn de resultaten van Vettel echt wel bijzonder. Hij piekt op het juiste moment.
Dat deed hij in 2010 en ook in 2012. Dat maakt dat hij een kampioen kan zijn zoals Federer dat in het tennis is. Pieken op het juiste moment is binnen de huidige F1 regels het toverwoord...
Maakt dat hem beter dan Alonso, Hamilton, Raikkonen... Misschien wel. Daarmee kunnen zij legendarisch worden...

Sabai

#182
http://www.sebastian-vettel.org/


Voor de mensen die er de eens de tijd voor willen nemen zouden op deze site eens de biografie van Vettel moeten lezen. Wat deze jongen heeft gepresteerd is echt niet misselijk.


Wisten jullie trouwens dat hij bijna een vinger kwijt was bij een crash op Brands hatch. Misschien dat hij hem daarom zo graag laat zien  ;D

Kootje

Citaat van: Sabai op 08 december 2012 - 10:28:45
Wisten jullie trouwens dat hij bijna een vinger kwijt was bij een crash op Brands hatch. Misschien dat hij hem daarom zo graag laat zien  ;D

;D

Jeeeeeeh ...... ik heb 'm nog !!! :)

Iceman2012

Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 09:55:08
Ik heb best sympathie voor het idee dat Vettel records van Schumacher uit de boeken gaat rijden.
Tuurlijk, RBR levert hem subliem materiaal, maar de regels zijn veel eerlijker dan de tijd dat Schumacher dominant was.
Ik las laatst een artikel dat Ferrari in de periode 2000 tot 2005 de door teams afgesproken testristricties gewoon negeerde.
Men sprak iets van 35 testdagen af, maar Ferrari stemde er niet mee in en testte buiten de GP's iets van 85 dagen. Ja, zo kan ik het ook een dominante auto bouwen. Het grote publiek denkt Schumacher buitenaardse kwaliteiten heeft, maar niets is minder waar, zie de afgelopen 3 jaar.
Tegenwoordig heeft iedereen evenveel tijd in de auto beschikbaar, daarmee is F1 eerlijker geworden. En kun je de prestaties van de rijders ook veel beter inschatten. Om die reden zijn de resultaten van Vettel echt wel bijzonder. Hij piekt op het juiste moment.
Dat deed hij in 2010 en ook in 2012. Dat maakt dat hij een kampioen kan zijn zoals Federer dat in het tennis is. Pieken op het juiste moment is binnen de huidige F1 regels het toverwoord...
Maakt dat hem beter dan Alonso, Hamilton, Raikkonen... Misschien wel. Daarmee kunnen zij legendarisch worden...
Toch raar dat ze dat 20 jaar lang niet konden. Wel erg makkelijk om dat zo maar ff op het testen af te schuiven zonder dat je dat verder kunt toelichten.En Schumacher heeft zich in mijn ogen vooral voor zn Ferrari tijd en juist in de slechte Ferrari jaren bewezen. Hij heeft genoeg races gereden waaruit bleek dat hij gewoon de beste was van zn generatie en dat zegt misschien wel meer dan al die records. Dat is wel iets wat er bij Vettel nog aan ontbreekt al heeft hij ook al mooie dingen laten zien natuurlijk. Dat Schumacher die dik boven de 40 is in een compleet nieuwe generatie coureurs en auto's nog redelijk mee kan komen en zelfs in Monaco een pole kan scoren is gewoon knap, ondanks dat de verwachtingen misschien wat anders waren. Met een betere auto had ie waarschijnlijk nog mee kunnen doen om de prijzen, al moet ik zeggen dat hij zelf ook zeker verre van foutloos was. In moeilijke omstandigheden en op de oude klassieke banen kwam hij echter toch geregeld weer ff bovendrijven.

Sabai

Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 15:52:16
Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 09:55:08
Ik heb best sympathie voor het idee dat Vettel records van Schumacher uit de boeken gaat rijden.
Tuurlijk, RBR levert hem subliem materiaal, maar de regels zijn veel eerlijker dan de tijd dat Schumacher dominant was.
Ik las laatst een artikel dat Ferrari in de periode 2000 tot 2005 de door teams afgesproken testristricties gewoon negeerde.
Men sprak iets van 35 testdagen af, maar Ferrari stemde er niet mee in en testte buiten de GP's iets van 85 dagen. Ja, zo kan ik het ook een dominante auto bouwen. Het grote publiek denkt Schumacher buitenaardse kwaliteiten heeft, maar niets is minder waar, zie de afgelopen 3 jaar.
Tegenwoordig heeft iedereen evenveel tijd in de auto beschikbaar, daarmee is F1 eerlijker geworden. En kun je de prestaties van de rijders ook veel beter inschatten. Om die reden zijn de resultaten van Vettel echt wel bijzonder. Hij piekt op het juiste moment.
Dat deed hij in 2010 en ook in 2012. Dat maakt dat hij een kampioen kan zijn zoals Federer dat in het tennis is. Pieken op het juiste moment is binnen de huidige F1 regels het toverwoord...
Maakt dat hem beter dan Alonso, Hamilton, Raikkonen... Misschien wel. Daarmee kunnen zij legendarisch worden...
Toch raar dat ze dat 20 jaar lang niet konden. Wel erg makkelijk om dat zo maar ff op het testen af te schuiven zonder dat je dat verder kunt toelichten.En Schumacher heeft zich in mijn ogen vooral voor zn Ferrari tijd en juist in de slechte Ferrari jaren bewezen. Hij heeft genoeg races gereden waaruit bleek dat hij gewoon de beste was van zn generatie en dat zegt misschien wel meer dan al die records. Dat is wel iets wat er bij Vettel nog aan ontbreekt al heeft hij ook al mooie dingen laten zien natuurlijk. Dat Schumacher die dik boven de 40 is in een compleet nieuwe generatie coureurs en auto's nog redelijk mee kan komen en zelfs in Monaco een pole kan scoren is gewoon knap, ondanks dat de verwachtingen misschien wat anders waren. Met een betere auto had ie waarschijnlijk nog mee kunnen doen om de prijzen, al moet ik zeggen dat hij zelf ook zeker verre van foutloos was. In moeilijke omstandigheden en op de oude klassieke banen kwam hij echter toch geregeld weer ff bovendrijven.

Schumacher is en blijft een legende voor mij en ik hem bijzondere dingen zien doen die je niet alleen op de wagen of ontwerper kan afschuiven net als bij Vettel. Mensen die dat wel doen moeten dat dan maar voor zichzelf weten.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 08 december 2012 - 15:52:16

Toch raar dat ze dat 20 jaar lang niet konden. Wel erg makkelijk om dat zo maar ff op het testen af te schuiven zonder dat je dat verder kunt toelichten.En Schumacher heeft zich in mijn ogen vooral voor zn Ferrari tijd en juist in de slechte Ferrari jaren bewezen. Hij heeft genoeg races gereden waaruit bleek dat hij gewoon de beste was van zn generatie en dat zegt misschien wel meer dan al die records.

Eens, maar waarbij wel moet worden aangetekend dat zijn generatie niet zo heel buitengewoon was. De Senna/Prost/Mansell/Piquet generatie was aanmerkelijk sterker dan Hill/Villeneuve/Hakkinen. De huidige lichting is i.m.o. ook weer enorm sterk. Dat is overigens niet om Schumacher te dissen hoor, die man kon moeiteloos met de allerbesten ooit mee.

Victor Monza 2008

Het zal natuurlijk steeds het probleem blijven dat je geen generaties kan vergelijken. Het enige valabele referentiekader zijn de resultaten en daar steekt tot spijt van wie het benijdt Schumacher er nog  steeds bovenuit en is Vettel serieuze inspanningen aan het doen om dit te verbeteren. Binnen twintig jaar weet men nog dat Vettel in 2012  wereldkampioen werd en is men al lang vergeten dat Alonso voor sommigen toen de beste piloot was. Vergelijk het met Moss en Fangio, beide zijn mythes geworden, maar slechts een van beide werd wereldkampioen.

Folkert

Citaat van: Victor Monza 2008 op 09 december 2012 - 04:06:17
Het zal natuurlijk steeds het probleem blijven dat je geen generaties kan vergelijken. Het enige valabele referentiekader zijn de resultaten en daar steekt tot spijt van wie het benijdt Schumacher er nog  steeds bovenuit en is Vettel serieuze inspanningen aan het doen om dit te verbeteren. Binnen twintig jaar weet men nog dat Vettel in 2012  wereldkampioen werd en is men al lang vergeten dat Alonso voor sommigen toen de beste piloot was. Vergelijk het met Moss en Fangio, beide zijn mythes geworden, maar slechts een van beide werd wereldkampioen.
Het is moeilijk generaties te vergelijken, maar resultaten ziijn in dat opzicht relatief. Zo is de titel in 2003 mooier dan de titel uit 2004. In 2004 werd hij zonder moeite wk terwijl hij in 2003 de mooiste dingen liet zien. Beste vergelijk is in mijn optiek de absolute top vergelijken. Maar ik denk echt wel dat Alonos prestaties over 20 jaar ook worden herinnerd. Zeker als Alonso nog een of twee titels wint. Als het om bijvoorbeeld een maldonado zou gaan, zouden ze het idd over 20 jaar niet meer weten. 

Vind trouwens wel dat men wel geel gard van stapel loopt met Vettel. Ja hij heeft nu al 3 titels, maar dat maakt hem niet zo veel beter dat hij alleen die records kan breken. En ik blijf er bij: als je ziet hoe competitatief het veld was begin dit jaar, zal het Newey zijn die de weg vrij veegt voor Seb. Hij is goed, maar niet zo goed dat hij ineens 4 races op rij wint, waar heel het jaar iedereen elkaar afwisselde. Van de grote 4 is hij voor mij 3 of 4, al denk ik dat op dit moment Kini met zijn ervaring net wat beter is.
Wat seb nog mist is een heel jaar lang een net niet titel auto hebben. Zodra het even niet gaat en de auto niet de snelheid heeft, word hij wat raar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Gaat het 'Vetteltje-neerhalen' nu een heel jaar door of stopt het ergens?

Folkert

Nog wel langer, tot hij eindelijk eens een titel wint puur door zijn rijders kunsten.   ;DEn dat duirt nog wel aantal jaren. Haha nee geintje.

Maar wat zeg ik verkeerd dan? We mogen hem wel ophemelen en lovens over hem
Zijn, maar als iemand andere mening heeft of iets minder lovend over hem
Is, is het direct Vettel neerhalen?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 09 december 2012 - 04:06:17
Het zal natuurlijk steeds het probleem blijven dat je geen generaties kan vergelijken. Het enige valabele referentiekader zijn de resultaten en daar steekt tot spijt van wie het benijdt Schumacher er nog  steeds bovenuit en is Vettel serieuze inspanningen aan het doen om dit te verbeteren. Binnen twintig jaar weet men nog dat Vettel in 2012  wereldkampioen werd en is men al lang vergeten dat Alonso voor sommigen toen de beste piloot was. Vergelijk het met Moss en Fangio, beide zijn mythes geworden, maar slechts een van beide werd wereldkampioen.

Dus blijkbaar worden goede prestaties zonder titel als beloning wel dégelijk herinnert ;).


Wings

Folkert, ik zie je niks anders doen dat lofuitingen jegens niet-Hamilton-rijders teniet (proberen te) doen inclusief prestaties. Zoals eerder gezegd heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening maar op iedere pagina van het forum dezelfde discussies voeren is verheerlijkerij. En daar heb ik minder behoefte aan. Ik ga nu winterstoppen en probeer het in maart nog eens. Als het dan nog zo er aan toegaat is dit gewoon niet mijn forum, wat natuurlijk kan.

Voor nu zeg ik: Fijne feestdagen mensen, fijne jaarwisseling, doe voorzichting met vuurwerk en tot 2013!!


0634

Citaat van: Folkert op 09 december 2012 - 05:54:18
Vind trouwens wel dat men wel geel gard van stapel loopt met Vettel. Ja hij heeft nu al 3 titels, maar dat maakt hem niet zo veel beter dat hij alleen die records kan breken. En ik blijf er bij: als je ziet hoe competitatief het veld was begin dit jaar, zal het Newey zijn die de weg vrij veegt voor Seb. Hij is goed, maar niet zo goed dat hij ineens 4 races op rij wint, waar heel het jaar iedereen elkaar afwisselde. Van de grote 4 is hij voor mij 3 of 4, al denk ik dat op dit moment Kini met zijn ervaring net wat beter is.
Wat seb nog mist is een heel jaar lang een net niet titel auto hebben. Zodra het even niet gaat en de auto niet de snelheid heeft, word hij wat raar.
Hij heeft een half jaar een auto gehad die niet de beste was dit jaar, en hij deed helemaal niets raars. Hij moest ook een paar keer van achteren komen en dat deed hij ook prima. Vorig jaar had hij een relatief eenvoudige titel die iedere topper had gepakt, maar dit jaar was dat heel anders. Vettel is inmiddels i.m.o. door de groei die hij dit jaar heeft geetaleerd een fenomeen geworden.

0634

Citaat van: Wings op 09 december 2012 - 09:05:06
Folkert, ik zie je niks anders doen dat lofuitingen jegens niet-Hamilton-rijders teniet (proberen te) doen inclusief prestaties. Zoals eerder gezegd heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening maar op iedere pagina van het forum dezelfde discussies voeren is verheerlijkerij. En daar heb ik minder behoefte aan. Ik ga nu winterstoppen en probeer het in maart nog eens. Als het dan nog zo er aan toegaat is dit gewoon niet mijn forum, wat natuurlijk kan.

Voor nu zeg ik: Fijne feestdagen mensen, fijne jaarwisseling, doe voorzichting met vuurwerk en tot 2013!!



Er zijn er hier zat die Vettel wel waarderen hoor. Ik ben geen groot fan van hem, geef ik eerlijk toe, maar de man is een waar fenomeen inmiddels.