Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

SanderD

Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 17:59:42
Mensen, met al mijn respect, ik hoop toch dat sarcasme hoogtij viert anders ga ik toch echt twijfelen. ;)

Ik wil het niet op geluk afschuiven, maar je kan niet gaan ontkennen dat die safety car fase's hem goed uitkwamen. Als Folkert iets anders bedoelt, weet ik het ook niet

Wings

Die kwamen Vettel goed uit? Ok. Nou, wat een geluk had Vettel. Dat hij wordt omgetikt, de verkeerde banden meekrijgt en het team niet met banden klaar staat, zullen we unaniem negeren... In dat geval had Vettel geluk ja. Maar goed, dit vind ik geen discussies.

Iceman2012

Citaat van: SanderAlonso op 05 december 2012 - 18:03:07
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 17:59:42
Mensen, met al mijn respect, ik hoop toch dat sarcasme hoogtij viert anders ga ik toch echt twijfelen. ;)

Ik wil het niet op geluk afschuiven, maar je kan niet gaan ontkennen dat die safety car fase's hem goed uitkwamen. Als Folkert iets anders bedoelt, weet ik het ook niet
de 1e SC kwam m eigenlijk helemaal niet zo goed uit (ook mede doordat ie zelf dwars door een bord reed en zn voorvleugel kon vervangen), de 2e bracht m uiteindelijk van P4 naar P3. Was ook genoeg voor t WK geweest. Waar ie wel geluk mee had was dat ie in Brazilie nog door kon. Dat Schumacher m voorbij liet zal allemaal wel, maar hij was 2 seconden per ronde sneller, die had ie sowieso wel gepakt. Als we dat al geluk gaan noemen......................

Wings

Volgens mij gaf de SC Alonso juist weer aansluiting en dus kans. ;)

Maar even los daarvan, als ik zie hoezeer Vettel de wind tegen had tijdens de laatste 2 GP's, en hoe juist hij de mouwen opstroopte en maximaliseerde ben ik behoorlijk verbaasd dat mensen zijn races afschilderen als geluk. Dit is juist jezelf onderscheiden en kampioenwaardig rijden. En dat deed Vettel.

Folkert

Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:16:21
Volgens mij gaf de SC Alonso juist weer aansluiting en dus kans. ;)

Maar even los daarvan, als ik zie hoezeer Vettel de wind tegen had tijdens de laatste 2 GP's, en hoe juist hij de mouwen opstroopte en maximaliseerde ben ik behoorlijk verbaasd dat mensen zijn races afschilderen als geluk. Dit is juist jezelf onderscheiden en kampioenwaardig rijden. En dat deed Vettel.
Niemand schildert het af als geluk, maar het geluk was wel aan zijn zijde en heeft zijn prestatie een zetje in de goede richting gegeven.

Weet niet meer welke SC, maar 1 van de SCs gaf hem weer de aansluiting die hij verloren was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Folkert, hou het maar op "het geluk van een kampioen"... ;)

Wings

#126
Om heel eerlijk te zijn had ik gehoopt op cynisme. Want, geluk, welk geluk? Vettel wordt bestraft en ongegeneerd achteraan gezet in Abu Dhabi. In Brazilië wordt hij aangetikt door Senna, danst in de rondte, en rijdt achteraan. Red Bull gooit slicks onder de Vettels auto om hem een kletsnatte baan op te sturen en als hij 2/3 ronden later opnieuw binnenkomt moeten ze de banden nog -figuurlijk- bij Pirelli uit het magazijn halen. Natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn/haar mening maar alsjeblieft, laat de kerk in het midden. Je mag best fan zijn van een persoon maar moet het vormen van een mening zo krampachtig dat het er zodanig vanaf spat dat het gewoon niet meer leuk (en acceptabel?) is? Ik vind het bejammerenswaardig. Een waarde oordeel vorm je toch aan de hand wat een rijder goed deed? Niet wat een ander mogelijkerwijs fout deed.

Edit:

Was een reactie op Folkert.


Victor Monza 2008

Citaat van: Folkert op 05 december 2012 - 18:21:50
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:16:21
Volgens mij gaf de SC Alonso juist weer aansluiting en dus kans. ;)

Maar even los daarvan, als ik zie hoezeer Vettel de wind tegen had tijdens de laatste 2 GP's, en hoe juist hij de mouwen opstroopte en maximaliseerde ben ik behoorlijk verbaasd dat mensen zijn races afschilderen als geluk. Dit is juist jezelf onderscheiden en kampioenwaardig rijden. En dat deed Vettel.
Niemand schildert het af als geluk, maar het geluk was wel aan zijn zijde en heeft zijn prestatie een zetje in de goede richting gegeven.

Weet niet meer welke SC, maar 1 van de SCs gaf hem weer de aansluiting die hij verloren was.
Geldt voor beiden, aangezien ze geen van beide op moment van de SC P1 was kregen ze beide aanskuiting met de voorgangers. Het voordeel dat Vettel  had aangezien hij meer achteruit lag dan Alonso verdwijnt gedeeltelijk omdat het meer tijd vergt een compacte groep, die onderling duelleert, voorbij te gaan dan wel als ze elk apart rijden met de nodige afstand van elkaar.

Iceman2012

Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 18:50:14
Citaat van: Folkert op 05 december 2012 - 18:21:50
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:16:21
Volgens mij gaf de SC Alonso juist weer aansluiting en dus kans. ;)

Maar even los daarvan, als ik zie hoezeer Vettel de wind tegen had tijdens de laatste 2 GP's, en hoe juist hij de mouwen opstroopte en maximaliseerde ben ik behoorlijk verbaasd dat mensen zijn races afschilderen als geluk. Dit is juist jezelf onderscheiden en kampioenwaardig rijden. En dat deed Vettel.
Niemand schildert het af als geluk, maar het geluk was wel aan zijn zijde en heeft zijn prestatie een zetje in de goede richting gegeven.

Weet niet meer welke SC, maar 1 van de SCs gaf hem weer de aansluiting die hij verloren was.
Geldt voor beiden, aangezien ze geen van beide op moment van de SC P1 was kregen ze beide aanskuiting met de voorgangers. Het voordeel dat Vettel  had aangezien hij meer achteruit lag dan Alonso verdwijnt gedeeltelijk omdat het meer tijd vergt een compacte groep, die onderling duelleert, voorbij te gaan dan wel als ze elk apart rijden met de nodige afstand van elkaar.
Euhm, volgens mij ging het om de SC's in Abu Dhabi, die in Brazilië was duidelijk in Vettel zn nadeel. Voor de SC reed hij vlak achter Alonso, zonder echte dreiging van achteren, na de SC werd hij vrij snel (als een sitting duck) ingehaald door Kobayashi en Massa. Daarnaast kwam door die SC ook ineens weer het podium in beeld voor Alonso. Door die SC kwamen ook Hulkenberg en Hamilton elkaar weer tegen, was anders niet gebeurd en waren die 1e 3 aan de finish gekomen, was Alonso sowieso nooit WK geworden.
Vettel had veel tegenslag in Brazilië, maar valt niet te ontkennen dat ie in de 1e ronde gewoon mazzel had dat ie door kon. Geluk bij een ongeluk zeg maar.

SanderD

#129
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:07:47
Die kwamen Vettel goed uit? Ok. Nou, wat een geluk had Vettel. Dat hij wordt omgetikt, de verkeerde banden meekrijgt en het team niet met banden klaar staat, zullen we unaniem negeren... In dat geval had Vettel geluk ja. Maar goed, dit vind ik geen discussies.

Jij haalt nu net dingen aan waar ik niks over zeg. Heb ook duidelijk gezegd dat ik zijn race niet op geluk wil afschuiven. Maar voor Vettel waren de sc-situatie's wel meevallers, zowel ik Brazilië als Abu Dhabi.

Edit: Als ik jullie moet geloven had Vettel geen geluk in Brazilië en kan het eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren :$
Dan doel ik alleen op Abu Dhabi

Victor Monza 2008

Citaat van: SanderAlonso op 05 december 2012 - 20:32:17
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:07:47
Die kwamen Vettel goed uit? Ok. Nou, wat een geluk had Vettel. Dat hij wordt omgetikt, de verkeerde banden meekrijgt en het team niet met banden klaar staat, zullen we unaniem negeren... In dat geval had Vettel geluk ja. Maar goed, dit vind ik geen discussies.

Jij haalt nu net dingen aan waar ik niks over zeg. Heb ook duidelijk gezegd dat ik zijn race niet op geluk wil afschuiven. Maar voor Vettel waren de sc-situatie's wel meevallers, zowel ik Brazilië als Abu Dhabi.

Edit: Als ik jullie moet geloven had Vettel geen geluk in Brazilië en kan het eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren :$
Dan doel ik alleen op Abu Dhabi
In Valencia had iemand anders meeval met de SC.
Probleem is dat wij een andere racecultuur hebben dan de Yanks, hier komt de SC enkel buiten als er echt gevaar zou kunnen zijn , bij hun wordt ie om de haverklap buitengehaald om het spannend te houden?

Jehoentelaar

Niet als officiële reden. Amerikanen (in vredesnaam, Yanks heb je in New York) leven qua autosport in een ovalcultuur, en daarin heb je geen local yellows. De gewoonte om heel vaak de SC uit te laten rukken is overgewaaid naar de 'gewone' circuits. Het enige waar men zo z'n twijfels over heeft zijn de cautions voor 'debris' op ovals bij NASCAR-evenementen; het is een publiek geheim dat die in principe zijn bedoeld om de commercie (reclameblokken) de ruimte te geven.

Victor Monza 2008

#132
Dat van die reclameblokken wist ik niet, alhoewel het de evidentie zelf is, maar die reclameblokken brengen ook alleen maar op als er kijkers zijn en die heb je minder als het verloop niet spannend is. In dat geval laat het ons dan hier maar houden zoals het is.

Jehoentelaar

Voor reclameblokken wordt van tevoren betaald en NASCAR trekt miljoenen kijkers, dus daarmee zit het wel goed.

Maar dit is inderdaad niet het topic voor een dergelijke discussie. 8)

SanderD

Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 20:54:25
Citaat van: SanderAlonso op 05 december 2012 - 20:32:17
Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 18:07:47
Die kwamen Vettel goed uit? Ok. Nou, wat een geluk had Vettel. Dat hij wordt omgetikt, de verkeerde banden meekrijgt en het team niet met banden klaar staat, zullen we unaniem negeren... In dat geval had Vettel geluk ja. Maar goed, dit vind ik geen discussies.

Jij haalt nu net dingen aan waar ik niks over zeg. Heb ook duidelijk gezegd dat ik zijn race niet op geluk wil afschuiven. Maar voor Vettel waren de sc-situatie's wel meevallers, zowel ik Brazilië als Abu Dhabi.

Edit: Als ik jullie moet geloven had Vettel geen geluk in Brazilië en kan het eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren :$
Dan doel ik alleen op Abu Dhabi
In Valencia had iemand anders meeval met de SC.
Probleem is dat wij een andere racecultuur hebben dan de Yanks, hier komt de SC enkel buiten als er echt gevaar zou kunnen zijn , bij hun wordt ie om de haverklap buitengehaald om het spannend te houden?

Nogmaals, dat laat ik buiten wegen. Dat Alonso ook meevallers heeft gehad, is algemeen bekend, maar daar hadden we het volgens mij niet over.