Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Iceman2012

Tja en dat terwijl niemand weet hoe goed die Ferrari nu precies was. Aan t einde reed zelfs Massa ermee naar t podium (met de handrem erop). Op zich vind ik t prima dat Alonso man van t jaar wordt ware het niet dat ik me wel behoorlijk stoor aan de manier waarop die Ferrari in de eerste plaats door Alonso zelf wordt neergezet. In kwalificatie's had ie idd duidelijk de pace niet voor de top 3, maar in de race deed ie vaak weinig onder voor de topteams. Kijk McLaren was waarschijnlijk de beste auto dit jaar, maar met die McLaren van Lewis was Alonso dit jaar ook echt geen kampioen geworden, met die van Button misschien nog wel want die had wat minder pech. Uiteindelijk bleek betrouwbaarheid toch minstens net zo belangrijk als (kwalificatie)snelheid.
Maar goed, Alonso heeft wel kleur gegeven aan de titelstrijd en aangezien Vettel het WK heeft gepakt vind ik het prima dat Alonso deze titel pakt. 

Wings

Mijn stem is dan ook gekleurd. Nog gekleurder dan de kleuren in de regenboog. Alonso heeft het maximale geput uit de Ferrari en deed alles goed. Hoe goed de Ferrari was tegenover McLaren of Lotus boeit me verder niet. Ik denk dat het uiteindelijk kort bij elkaar ligt. Wat betreft Ferrari niet qua rauwe snelheid maar als je tijdens de races naar voren kunt rijden met beide rijders is er pace. Ik heb al eerder geroepen dat niemand kampioen wordt met een barrel zo ook Alonso niet.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 04 december 2012 - 16:57:51
Tja en dat terwijl niemand weet hoe goed die Ferrari nu precies was. Aan t einde reed zelfs Massa ermee naar t podium
Als je Massa als maatstaf gebruikt, en dat doe je blijkbaar, dan was de Ferrari het grootste deel van het jaar dus brandhout ;).

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 04 december 2012 - 19:12:40
Citaat van: Iceman2012 op 04 december 2012 - 16:57:51
Tja en dat terwijl niemand weet hoe goed die Ferrari nu precies was. Aan t einde reed zelfs Massa ermee naar t podium
Als je Massa als maatstaf gebruikt, en dat doe je blijkbaar, dan was de Ferrari het grootste deel van het jaar dus brandhout ;).
nee, want ik zeg ZELFS Massa, iemand die er volgens velen geen hout meer van kon. Maar Massa presteerde duidelijk onder zijn kunnen en kwam in het 2e gedeelte van het jaar steeds dichter bij Alonso. Maar goed, volgens mij weet je heel goed wat ik bedoel. Het feit dat Massa uiteindelijk met die Ferrari ook naar t podium kon rijden zegt mij heel veel iig.

0634

Nou ja, jij wekt de indruk dat jij die Ferrari wel hoog acht, want Massa stond er immers mee op het podium. Maar de rest van het jaar reed hij daar bij lange na niet, maar dat doet er dan niet toe. Die auto is goed, want Massa heeft immers op het podium gestaan.

Sorry, nee, ik snap die gedachtegang niet. Perez stond ook op het podium. Vond je de Sauber dan ook wel top? En Grosjean, die jij niks vind, stond er zelfs drie keer, dus die Lotus was helemaal prima. Ik vind het prima dat jij die Ferrari wel goed vond, maar de reden die jij daarvoor opgeeft snap ik inderdaad niet.


Gerard

eerlijk toegeven, ik heb geen hoge pet op van Massa, maar sinds hij bevestigd is als coureur in 2013 reed hij sterk!

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 04 december 2012 - 21:22:52
Nou ja, jij wekt de indruk dat jij die Ferrari wel hoog acht, want Massa stond er immers mee op het podium. Maar de rest van het jaar reed hij daar bij lange na niet, maar dat doet er dan niet toe. Die auto is goed, want Massa heeft immers op het podium gestaan.

Sorry, nee, ik snap die gedachtegang niet. Perez stond ook op het podium. Vond je de Sauber dan ook wel top? En Grosjean, die jij niks vind, stond er zelfs drie keer, dus die Lotus was helemaal prima. Ik vind het prima dat jij die Ferrari wel goed vond, maar de reden die jij daarvoor opgeeft snap ik inderdaad niet.
Ik geef juist aan dat ik het moeilijk vind inschatten hoe goed Ferrari nou was. Dat ie aan t begin van t seizoen niet ok was lijkt me duidelijk, maar aan t eind van t jaar reden beide Ferrari coureurs ermee naar t podium. Bij Lotus was t een beetje omgekeerd verhaal, die hadden na McLaren misschien wel de beste auto de 1e seizoenshelft. Meer hoef ik er niet meer over kwijt, jij weet blijkbaar beter hoe het allemaal in elkaar zit.

0634

Waar slaat die kat op het end nou op? Ik weet helemaal niks beter, pretendeer dat ook helemaal niet, ik snap alleen jouw redenatie niet. En nu nog steeds niet. Maar okee, prima verder.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 04 december 2012 - 22:52:38
Waar slaat die kat op het end nou op? Ik weet helemaal niks beter, pretendeer dat ook helemaal niet, ik snap alleen jouw redenatie niet. En nu nog steeds niet. Maar okee, prima verder.
ok, nog één poging dan. Als je de prestaties van Alonso en Massa in een grafiek zou zetten, dan zie je bij Alonso een redelijk constante licht stijgende lijn. Massa zit daar continu onder, maar groeit daar aan het eind van het jaar ook naar toe. Dan kun je er toch gewoon van uit gaan dat dat is wat die auto kan en dat Massa daarvoor gewoon zwaar onder de maat heeft gepresteerd. Dat lijkt me iig aannemelijker dan dat Alonso buitenaards heeft gepresteerd. Maar nogmaals ik weet ook niet wat de waarheid precies is, maar k heb zelf het idee dat die Ferrari niet zo'n zeepkist is/was als vaak wordt beweerd.

Victor Monza 2008

Citaat van: Iceman2012 op 04 december 2012 - 23:47:31
Citaat van: Jeroen op 04 december 2012 - 22:52:38
Waar slaat die kat op het end nou op? Ik weet helemaal niks beter, pretendeer dat ook helemaal niet, ik snap alleen jouw redenatie niet. En nu nog steeds niet. Maar okee, prima verder.
ok, nog één poging dan. Als je de prestaties van Alonso en Massa in een grafiek zou zetten, dan zie je bij Alonso een redelijk constante licht stijgende lijn. Massa zit daar continu onder, maar groeit daar aan het eind van het jaar ook naar toe. Dan kun je er toch gewoon van uit gaan dat dat is wat die auto kan en dat Massa daarvoor gewoon zwaar onder de maat heeft gepresteerd. Dat lijkt me iig aannemelijker dan dat Alonso buitenaards heeft gepresteerd. Maar nogmaals ik weet ook niet wat de waarheid precies is, maar k heb zelf het idee dat die Ferrari niet zo'n zeepkist is/was als vaak wordt beweerd.
Ben het daar mee eens Ferrari en Alonso hebben zich in de underdogrol geluld en de italiaanse pers kennende is dat erin gegaan als zoete broodjes.

0634

#115
Citaat van: Iceman2012 op 04 december 2012 - 23:47:31
Citaat van: Jeroen op 04 december 2012 - 22:52:38
Waar slaat die kat op het end nou op? Ik weet helemaal niks beter, pretendeer dat ook helemaal niet, ik snap alleen jouw redenatie niet. En nu nog steeds niet. Maar okee, prima verder.
ok, nog één poging dan. Als je de prestaties van Alonso en Massa in een grafiek zou zetten, dan zie je bij Alonso een redelijk constante licht stijgende lijn. Massa zit daar continu onder, maar groeit daar aan het eind van het jaar ook naar toe. Dan kun je er toch gewoon van uit gaan dat dat is wat die auto kan en dat Massa daarvoor gewoon zwaar onder de maat heeft gepresteerd. Dat lijkt me iig aannemelijker dan dat Alonso buitenaards heeft gepresteerd. Maar nogmaals ik weet ook niet wat de waarheid precies is, maar k heb zelf het idee dat die Ferrari niet zo'n zeepkist is/was als vaak wordt beweerd.
Ach, wat is zeepkist. Een chargering net als buitenaards. Over een seizoen genomen was het denk ik de derde wagen. Alonso presteert er wat beter mee dan de gemiddelde rijder zou doen en Massa wat minder. Het grote voordeel van de Ferrari tov de concurrenten was wel dat deze betrouwbaarder was. Dus zeepkist zeker niet en buitenaards gaat natuurlijk veel te ver, maar je mag toch gerust stellen dat Alonso (in races) er meer uit heeft gehaald dan er eigenlijk in zat.

Folkert

Citaat van: Gerard op 27 november 2012 - 00:01:24
LEUK DAT TOCH IEDEREEN IEMAND ANDERS KIEST!! :)
Laat ik daarom als enige maar voor Hamilton kiezen :P

hehe.
Ik heb er lang over na gedacht en het is ontzettend moeilijk te bepalen wie nou de beste was dit jaar. IMO zijn dat er 5. Namelijk: Vettel, Alonso, Raikkonen, Hamilton en natuurlijk de beste van allemaal Kartikiyan.
Vettel omdat hij 2 enorm sterke races (met het bekende vleugje geluk) heeft gereden ien A.D en Brazilië. (de 4 overwinningen oprij ben ik iets minder van onder de indruk omdat hij daar duidelijk de beste wagen had.
Alonso omdat hij vooral in het eerste deel van het seizoen enorm sterk reed en zijn punten sprokkelde in p8 auto. Daarna heeft hij intelligent gereden en gepakt wat hij pakken kon. Tot de laatste race nog mee strijden voor de titel.
Raikkonen wat een comeback. Jammer dat zij de DDRS niet onder controle kregen en net niet de stap konden maken om bij de beste te horen.
Hamilton: ten opzichte van vorig jaar met 4 stappen een stap voorwaarts gemaakt. Reed slimmer, rustiger, bedachtzamer en dacht na. Net als Alonso foutloos dit jaar. Jammer dat zijn auto hem op belangrijke momenten in de steek liet, anders was hij dit jaar zeker titel kandidaat tot het einde. En denk zelfs dat hij hem gepakt zou hebben.

Toch Hamilton gekozen en misschien laat ik mijn voorkeur hier iets meer spreken, maar geen van de top 4 in de stand was beduidend beter.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Wat is een bekend vleugje geluk?

robbert

Citaat van: Wings op 05 december 2012 - 14:41:30
Wat is een bekend vleugje geluk?

in abu dhabi, de vele sc fases. En in brazilie, dat zijn wagen nog kon doorrrijden na zijn fout in de eerste ronde en dat schumacher zeer goed bevriend is met hem

Wings

Mensen, met al mijn respect, ik hoop toch dat sarcasme hoogtij viert anders ga ik toch echt twijfelen. ;)