Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Jehoentelaar

Hamilton kreeg geen kans om zich terug te vechten na de crash in Spa. Idem voor Alonso in Japan. Nu jij weer.

Wings

Je haalt de vragen door elkaar:

1) Het gaat zich meer om de schuldvraag. Niet om het gevolg. Daar staan de eerste vragen voor.
2) De slotvraag is niet het vergelijk met de anderen maar de vraag wat nu meer gewicht in de schaal legt, de fout in een splitsecond of dat wat daarna geschied.

Jehoentelaar

Ik haal niks door elkaar. Ik snap niks van de link tussen Vettel en zijn toprace in Brazilië, en twee uitvalbeurten van concurrenten die daar niks (of weinig) aan kunnen doen. Het enige is dat Vettel als enige door kon na een startincident.

Wings

Ik vroeg wat zwaarder weegt, het vermeend foutje of de race die volgt. Qua schuldvraag zet ik het af tegen eerdere incidenten. Maar goed, verder ook niet belangrijk. Vergeet mijn post.

Jehoentelaar


Kootje

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 19:41:12
1) Het gaat zich meer om de schuldvraag. Niet om het gevolg. Daar staan de eerste vragen voor.
2) De slotvraag is niet het vergelijk met de anderen maar de vraag wat nu meer gewicht in de schaal legt, de fout in een splitsecond of dat wat daarna geschied.

1, Hamilton vs Grosjean - NEE, daar treft Hamilton geen blaam.
    Alonso vs Kimi - moet ik terug zien, kan ik me niet herrinneren.

Maar ..... in het eerste geval gaat het vergelijk totaal niet op. Grosjean komt naar rechts, Hamilton kan geen kant op. In Brazilië komt Vettel zelf naar links. Hij stuurt gewoon in, maar had alle ruimte om meer rechts te blijven. Deze zie ik meer als Webber vs ??? (niet Massa iig, die was later) in Abu Dhabi's laatste editie.


2, Z'n herstel was knap, dat zeker, maar ..... zonder het één, was het ander niet nodig. Je kunt dus wel heel veel gewicht hangen aan die inhaalrace, maar die was niet nodig geweest. Hij maakte het zichzelf door die fout onnodig moeilijk en mag uiteindelijk in z'n handjes knijpen dat hij de titel daarna toch binnen heeft gesleept. Dit had 'n cruciale fout kunnen zijn, en ben benieuwd of je dan ook zo mild was geweest.

Daarbij leg je nu alles neer op dat ene foutje, terwijl ik gewoon 'n voorbeeld geef waarin hij 'n fout maakte. Dat was de vraag, en aangezien anderen mij al voor waren met 'n opsomming van de schaarse fouten die hij heeft gemaakt, bleef Brazilië over. En dan kun je het zoals Jeroen 'n raceincident noemen (dat mag, want dat was het ook), maar raceincidenten beginnen nog steeds met 'n fout. Groot of klein, dat maakt niets uit, 'n fout blijft 'n fout. Maar goed .... nergens, behalve zojuist hierboven, heb ik me uitgelaten over de grote van deze fout. Dus ik zie eigenlijk niet zo goed waarom ik me hier nu moet verdedigen ???, al is dat laatste 'n héél erg groot woord.

Wings

Zoals ik al zei, negeer mijn post maar. Soms heb je gewoon een andere mening en dat kan. Mijn fout. Ik vond zijn race groots. Hij heeft getoond een groot kampioen te zijn imho.

Enzo

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 21:09:11
Zoals ik al zei, negeer mijn post maar. Soms heb je gewoon een andere mening en dat kan. Mijn fout. Ik vond zijn race groots. Hij heeft getoond een groot kampioen te zijn imho.
Eens

Iceman2012

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 21:09:11
Zoals ik al zei, negeer mijn post maar. Soms heb je gewoon een andere mening en dat kan. Mijn fout. Ik vond zijn race groots. Hij heeft getoond een groot kampioen te zijn imho.
dankzij die 'fout' uit de 1e ronde. Vorig jaar reed ie wel foutloos, maar toen was t voor velen ook niet goed. Fouten maken zegt niet zoveel, Alonso en Hamilton hebben ook echt niet foutloos rondgereden afgelopen jaar, alleen t ene foutje valt wat meer op als de ander. Volgens mij ging Alonso er in bocht 1 ook 2x af en scheelde het maar een haar of hij hing in de bandenstapels.

Wings

Zo is dat ijsmannetje! Zou Vettel vooraan hebben gereden en de race hebben gedomineerd was het ook niet goed. Ik vind het prima zo. Tot de laatste ronde is er titelspanning geweest en kon het alle kanten op. Één fout van de mannen en het was bekeken.

Kootje

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 21:09:11
Zoals ik al zei, negeer mijn post maar.

Dacht dat dat voor Jehoentelaar bedoeld was, terwijl de post waar hij op reageerde juist aan mij was gericht. :-\


CitaatSoms heb je gewoon een andere mening en dat kan. Mijn fout.

Dat kan, mag en is absoluut geen probleem en al zeker niet jouw fout.
Maar daarvoor kom je toch op 'n forum? Om je mening te delen en daarover te discussiëren?
Ik iig wel.


CitaatIk vond zijn race groots. Hij heeft getoond een groot kampioen te zijn imho.

Héhé .... zijn we 't iig ergens over eens. ;)

;D :D ;D

Victor Monza 2008

En wat voor wedstrijd zouden we gezien hebben als hij dat foutje niet gemaakt had en als hij  geen extra pistop doet om voor een rondje slicks te halen?

Jehoentelaar

Dan hobbelde hij gewoon achter de de rest aan, haalde hij Webber in en eindigde hij keurig vierde.

Of dan hobbelde hij gewoon achter de rest aan, haalde hij Webber in, verslikte hij zich in de Senna-S en gleed hij achterstevoren de muur in.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 28 november 2012 - 22:37:00
Dan hobbelde hij gewoon achter de de rest aan, haalde hij Webber in en eindigde hij keurig vierde.

Of dan hobbelde hij gewoon achter de rest aan, haalde hij Webber in, verslikte hij zich in de Senna-S en gleed hij achterstevoren de muur in.
hij zat toch allang weer voor Webber?? voordat ze de mist ingingen met die pitstops??

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 28 november 2012 - 22:37:00
Dan hobbelde hij gewoon achter de de rest aan, haalde hij Webber in en eindigde hij keurig vierde.

Of dan hobbelde hij gewoon achter de rest aan, haalde hij Webber in, verslikte hij zich in de Senna-S en gleed hij achterstevoren de muur in.
Nadat deze mooi de poort openzette voor de scuderia.