Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

Tim.Els

dat is toch echt Kimi Raikonen
Geweldige terugkeer 1 overwinning dit jaar snap nooit waar voor Ferrari hem aan de kant heeft gezet.

Kootje

Omdat ze perse Alonso wilden hebben en dus of Felipe of Kimi moesten lozen.
En aangezien Kimi totaal niet gemotiveerd meer was en het bij Ferrari sowieso nooit naar z'n zin had, was hij makkelijk uitkoopbaar.
Daarnaast heb ik ernstig m'n twijfels of Alonso wel bereid was om naast Kimi te rijden.

Welkom trouwens.

Victor Monza 2008

Inderdaad na zijn Lewisavontuurtje zag hij Kimi helemaal niet zien zitten.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 06 december 2012 - 13:49:41
Omdat ze perse Alonso wilden hebben en dus of Felipe of Kimi moesten lozen.
En aangezien Kimi totaal niet gemotiveerd meer was en het bij Ferrari sowieso nooit naar z'n zin had, was hij makkelijk uitkoopbaar.
Daarnaast heb ik ernstig m'n twijfels of Alonso wel bereid was om naast Kimi te rijden.

Welkom trouwens.
makkelijk uitkoopbaar? wat heeft dat geintje Ferrari gekost?

Victor Monza 2008

Citaat van: Iceman2012 op 06 december 2012 - 18:22:51
Citaat van: Kootje op 06 december 2012 - 13:49:41
Omdat ze perse Alonso wilden hebben en dus of Felipe of Kimi moesten lozen.
En aangezien Kimi totaal niet gemotiveerd meer was en het bij Ferrari sowieso nooit naar z'n zin had, was hij makkelijk uitkoopbaar.
Daarnaast heb ik ernstig m'n twijfels of Alonso wel bereid was om naast Kimi te rijden.

Welkom trouwens.
makkelijk uitkoopbaar? wat heeft dat geintje Ferrari gekost?
Volgens Het Brits boulevardblad The Sun zou de afkoopsom van het nog 1 jaar durende contract 25 miljoen euro geweest zijn ofte de helft van de waarde van het contract.

Jehoentelaar

The Sun is niet de meest betrouwbare krant van de Engelsen.

Victor Monza 2008

Staat toch dat het een boulevardblad is, maar het zal wel in de miljoenen lopen.

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 06 december 2012 - 18:22:51
Citaat van: Kootje op 06 december 2012 - 13:49:41
Omdat ze perse Alonso wilden hebben en dus of Felipe of Kimi moesten lozen.
En aangezien Kimi totaal niet gemotiveerd meer was en het bij Ferrari sowieso nooit naar z'n zin had, was hij makkelijk uitkoopbaar.
Daarnaast heb ik ernstig m'n twijfels of Alonso wel bereid was om naast Kimi te rijden.

Welkom trouwens.
makkelijk uitkoopbaar? wat heeft dat geintje Ferrari gekost?
Wat had het ze gekost als hij niet van plan was te vertrekken? ::)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 07 december 2012 - 02:04:54
Citaat van: Iceman2012 op 06 december 2012 - 18:22:51
Citaat van: Kootje op 06 december 2012 - 13:49:41
Omdat ze perse Alonso wilden hebben en dus of Felipe of Kimi moesten lozen.
En aangezien Kimi totaal niet gemotiveerd meer was en het bij Ferrari sowieso nooit naar z'n zin had, was hij makkelijk uitkoopbaar.
Daarnaast heb ik ernstig m'n twijfels of Alonso wel bereid was om naast Kimi te rijden.

Welkom trouwens.
makkelijk uitkoopbaar? wat heeft dat geintje Ferrari gekost?
Wat had het ze gekost als hij niet van plan was te vertrekken? ::)
tja, t is maar wat je makkelijk noemt. Iemand die niet gemotiveerd is zou je er ook op een andere manier uit moeten kunnen werken.  Waarschijnlijk was dit voor Ferrari wel de beste oplossing, maar blijft een duur grapje.
Ik vind het trouwens wel schandalig dat iemand die 40 miljoen per jaar verdiend niet gemotiveerd is!!

0634

Motivatie is niet te koop, dat heb je of dat heb je niet. De gedrevenheid die hij mistte is nou net het verschil tussen iemand als ALonso of Vettel aan de ene kan en Kimi aan de andere kant.

Victor Monza 2008

Citaat van: Jeroen op 07 december 2012 - 07:26:58
Motivatie is niet te koop, dat heb je of dat heb je niet. De gedrevenheid die hij mistte is nou net het verschil tussen iemand als ALonso of Vettel aan de ene kan en Kimi aan de andere kant.
Dat de man geen uitbundigheid uitstraalt kan misschien geinterpreteerd worden als gebrek aan motivatie. Maar iemand zonder motivatie wint geen GP,s en wordt geen derde in het WK. Ik begrijp wel dat een koele kikker niet zo ligt in een warmbloedig, drukdoenerig Italiaans team. Kimi is net zo gefocust als de andere toppers, alleen zie je dat niet aan hem

0634

Jij zegt het, ik betwijfel het. Op de baan wellicht wel, daarbuiten denk ik niet.

Folkert

Citaat van: Victor Monza 2008 op 07 december 2012 - 08:06:57
Citaat van: Jeroen op 07 december 2012 - 07:26:58
Motivatie is niet te koop, dat heb je of dat heb je niet. De gedrevenheid die hij mistte is nou net het verschil tussen iemand als ALonso of Vettel aan de ene kan en Kimi aan de andere kant.
Dat de man geen uitbundigheid uitstraalt kan misschien geinterpreteerd worden als gebrek aan motivatie. Maar iemand zonder motivatie wint geen GP,s en wordt geen derde in het WK. Ik begrijp wel dat een koele kikker niet zo ligt in een warmbloedig, drukdoenerig Italiaans team. Kimi is net zo gefocust als de andere toppers, alleen zie je dat niet aan hem
Dat denk ik ook. Hij paste totaal niet bij Ferrari. Heb meerdere berichten nu gelezen of Kimi en Lotus en in bijna elk bericht komt wel naar voren dat Kimi zich hier heel erg thuis voelt. Minder politiek, meer race gevoel en familie gevoel(iig voor Kimi). Kijk ook maar naar Alonso en Mclaren, ook niet een geslaagd huwelijk omdat uiteindelijk Alonso en Mclaren niet bij elkaar paste. (iig olv Dennis en Lewis in het team.)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 07 december 2012 - 08:06:57
Kimi is net zo gefocust als de andere toppers, alleen zie je dat niet aan hem

De Kimi bij McLaren wel ja, én de Kimi van nu ook. Maar de Kimi die bij Ferrari WK geworden was niet meer. Heeft hij toendertijd zelf meermaals geroepen iig. Heb 't niet meer naar m'n zin, ben niet meer gemotiveerd en nog meer uitspraken van die strekking.

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 07 december 2012 - 09:48:27
Citaat van: Victor Monza 2008 op 07 december 2012 - 08:06:57
Kimi is net zo gefocust als de andere toppers, alleen zie je dat niet aan hem

De Kimi bij McLaren wel ja, én de Kimi van nu ook. Maar de Kimi die bij Ferrari WK geworden was niet meer. Heeft hij toendertijd zelf meermaals geroepen iig. Heb 't niet meer naar m'n zin, ben niet meer gemotiveerd en nog meer uitspraken van die strekking.
Vraag is dan ook in hoever Ferrari oorzaak was van dat motivatiegebrek bij Kimi, ze hebben zich over de jaren op dat punt wel een serieuze reputatie opgebouwd.