Round 20: Grande Prêmio Petrobras do Brasil

Gestart door Enzo, 20 november 2012 - 17:02:37

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 28 november 2012 - 21:06:15
In ieder geval niet voor elke gele vlag die uitgestoken wordt. Alleen als er echt meerdere ronden nodig zijn om het gevaar weg te krijgen.
nee, dat doen ze natuurlijk alleen als er geel hangt in de DRS zone. Blijkbaar was dat nu niet het geval, anders had het DRS niet mogen werken!


Franky R.


FernandoAlonso

Hoor net op de radio dat Ferrari toch gaat protesteren!
FA: "We Will Fight Untill The End."

Wings

Ze denken erover na: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/288079/ferrari-denkt-na-over-protest-tegen-vettel/

Maar wees eens eerlijk, zou jij graag zien dat Alonso zo de titel in handen krijgt? Gewoon letterlijk in de schoot geworpen? Gedurende een seizoen gebeuren wel vaker dingen die een straf hadden kunnen opleveren, zwart-wit gezien. Persoonlijk houd ik niet van deze politiek. Doorgaans als een rijder iets doet wat niet door de beugel kan springt een team daar vrijwel meteen op in. Dat is niet gebeurt. Ook de wedstrijdleiding gaf geen signaal af. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat de naseizoense moddergevechten zijn losgebarsten.

FernandoAlonso

Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 08:08:15
Ze denken erover na: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/288079/ferrari-denkt-na-over-protest-tegen-vettel/

Maar wees eens eerlijk, zou jij graag zien dat Alonso zo de titel in handen krijgt? Gewoon letterlijk in de schoot geworpen? Gedurende een seizoen gebeuren wel vaker dingen die een straf hadden kunnen opleveren, zwart-wit gezien. Persoonlijk houd ik niet van deze politiek. Doorgaans als een rijder iets doet wat niet door de beugel kan springt een team daar vrijwel meteen op in. Dat is niet gebeurt. Ook de wedstrijdleiding gaf geen signaal af. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat de naseizoense moddergevechten zijn losgebarsten.

Nee, ik zou idd Alonso niet zo de titel willen zien pakken, liever gewoon om het racen zelf.
Maar; regels zijn regels en ik vind niet dat je inhalen tijdens gele vlag situatie even door de vingers mag/kunt zien..
FA: "We Will Fight Untill The End."

Makke

Citaat van: FernandoAlonso op 29 november 2012 - 08:13:50
Nee, ik zou idd Alonso niet zo de titel willen zien pakken, liever gewoon om het racen zelf.
Maar; regels zijn regels en ik vind niet dat je inhalen tijdens gele vlag situatie even door de vingers mag/kunt zien..

Ze hadden Vettel maar op die moment moeten bestraffen. Nu gaat dat imho niet meer. Die saftey car heeft de verschillen weggeveegd én Vettel reed op't einde "rustig" omdat hij op een veilige positie rondreed. Moest hij die straf op't moment zelf gekregen hebben, dan had hij er nog alles aan kunnen doen om die veilige plaats te bereiken. Als je in een situatie een straf als deze wil geven, plaats die piloot dan 10 plaatsen achteruit op de startgrid in de eerstvolgende race (al weet ik niet of dat nu wel mogelijk is, aangezien het een nieuw seizoen betreft).

T.Nuvolari

#412
Straffen zijn toepasbaar op het nieuwe seizoen, maar het is natuurlijk ook niet Alonso's probleem of schuld dat er onder de safetycar werd gefinished. Ik vind trouwens dat gedoe met Vergne ook niet zuiver op de graat. Misschien moet die ook maar gestraft worden dan en dan schuift Vettel bij een eventuele straf weer een plaatsje op, 7de en 1 puntje over om zijn wereldtitel te behouden. Vettel heeft zijn straf > Alonso en Ferrari tevreden. Vergne krijgt een zelfde straf > Vettel houdt zijn wereldtitel > bijna iedereen tevreden.

Folkert

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 16:33:38
Maar wat is dan het nut?  ??? :-\ ::)
Ik snap dat ook niet helemaal. Want die digitale vlag zit toch op het stuk van de gele vlag? (want hij zit in het midden meestal). Dan geeft hij toch aan dat hij in een gele vlag zone zit? En ookal haalt hij daar niet in, hij begint toch wel zijn inhaal actie?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: MarcIk vind trouwens dat gedoe met Vergne ook niet zuiver op de graat. Misschien moet die ook maar gestraft worden dan en dan schuift Vettel bij een eventuele straf weer een plaatsje op, 7de en 1 puntje over om zijn wereldtitel te behouden. Vettel heeft zijn straf > Alonso en Ferrari tevreden. Vergne krijgt een zelfde straf > Vettel houdt zijn wereldtitel > bijna iedereen tevreden.

;D
Goede oplossing, mail 'm ff naar Todt.

Wings

Citaat van: FernandoAlonso op 29 november 2012 - 08:13:50
Maar; regels zijn regels en ik vind niet dat je inhalen tijdens gele vlag situatie even door de vingers mag/kunt zien..

Te makkelijk. Nogmaals, als je een seizoen gaat ontleden zul je vast wel strafwaardige acties vinden van Alonso. Maar nu, nu Vettel kampioen is en de teleurstelling toeslaat, wordt ineens op iedere slak zout gelegd. Hoe infantiel wil je het hebben?

T.Nuvolari

Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 09:43:37
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 16:33:38
Maar wat is dan het nut?  ??? :-\ ::)
Ik snap dat ook niet helemaal. Want die digitale vlag zit toch op het stuk van de gele vlag? (want hij zit in het midden meestal). Dan geeft hij toch aan dat hij in een gele vlag zone zit? En ookal haalt hij daar niet in, hij begint toch wel zijn inhaal actie?

Maar als er een marshall met een groene vlag staat te zwaaien voor het digitale gele bord, heeft die groene vlag voorrang.

Folkert

Citaat van: M@rc op 29 november 2012 - 10:01:16
Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 09:43:37
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 16:33:38
Maar wat is dan het nut?  ??? :-\ ::)
Ik snap dat ook niet helemaal. Want die digitale vlag zit toch op het stuk van de gele vlag? (want hij zit in het midden meestal). Dan geeft hij toch aan dat hij in een gele vlag zone zit? En ookal haalt hij daar niet in, hij begint toch wel zijn inhaal actie?

Maar als er een marshall met een groene vlag staat te zwaaien voor het digitale gele bord, heeft die groene vlag voorrang.
Is dat zo? En was dat ook het geval nu?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#418
Fotolink staat in ander onderwerp, laatste comment.


T.Nuvolari

We kunnen stoppen met hierover te palaveren.