Round 20: Grande Prêmio Petrobras do Brasil

Gestart door Enzo, 20 november 2012 - 17:02:37

« vorige - volgende »

Kootje

En toch bleven op z'n stuur de gele lichtjes die aangeven: GELE VLAG! branden. ::)
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik vind 'm wel best zo.  ;)

robbert

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 06:28:20
En toch bleven op z'n stuur de gele lichtjes die aangeven: GELE VLAG! branden. ::)
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik vind 'm wel best zo.  ;)

inderdaad, we laten het gewoon altijd toe :D

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 06:28:20
En toch bleven op z'n stuur de gele lichtjes die aangeven: GELE VLAG! branden. ::)
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik vind 'm wel best zo.  ;)
Tja, wat denk jij dat voor de FIA en voor de coureurs leidend is?? die lampjes in Vettel zn auto of een groene vlag naast de baan. Bovendien is er verder geen enkele aanleiding voor geel daar..

Victor Monza 2008

Citaat van: Iceman2012 op 28 november 2012 - 09:37:36
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 06:28:20
En toch bleven op z'n stuur de gele lichtjes die aangeven: GELE VLAG! branden. ::)
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik vind 'm wel best zo.  ;)
Tja, wat denk jij dat voor de FIA en voor de coureurs leidend is?? die lampjes in Vettel zn auto of een groene vlag naast de baan. Bovendien is er verder geen enkele aanleiding voor geel daar..
waarschijnlijk zullen de stexards ook meer aandacht gehad hebben voor het hectisch raceverloop en zo hun eigen ding vergeten.

Matthijs

Op het forum van F1fanatics reageerde ook een vlag-official en die legde het volgende uit: de gele-vlagzone wordt begrensd tussen een fysiek gezwaaide of stilgehouden gele en groene vlag (de lengte van 1 baanvak). De 'digitale' vlaggen staan vaak in het midden van een baanvak. Ze zijn weliswaar een hulpstuk voor de zichtbaarheid, maar geven niet de begrenzing van de gele-vlagzone aan. Ze bepalen dus ook niet of iemand onder geel inhaalt of niet. Volgens deze official had Vettel niet onder geel ingehaald.

Wings


FernandoAlonso

Citaat van: Matthijs op 28 november 2012 - 13:41:07
Op het forum van F1fanatics reageerde ook een vlag-official en die legde het volgende uit: de gele-vlagzone wordt begrensd tussen een fysiek gezwaaide of stilgehouden gele en groene vlag (de lengte van 1 baanvak). De 'digitale' vlaggen staan vaak in het midden van een baanvak. Ze zijn weliswaar een hulpstuk voor de zichtbaarheid, maar geven niet de begrenzing van de gele-vlagzone aan. Ze bepalen dus ook niet of iemand onder geel inhaalt of niet. Volgens deze official had Vettel niet onder geel ingehaald.

En hoe zit het dan met die laatste inhaalactie van Vettel op de Torro Rosso?
Bij dat filmpje zie je ook op zijn stuur de gele lichtjes en staat ook: 'Flag', dus dan zou hij toch sowieso niet mogen inhalen?
Anders zal dat ook niet op zijn stuur komen te staan lijkt mij..
FA: "We Will Fight Untill The End."

Kootje

Citaat van: FernandoAlonso op 28 november 2012 - 16:01:18
Citaat van: Matthijs op 28 november 2012 - 13:41:07
Op het forum van F1fanatics reageerde ook een vlag-official en die legde het volgende uit: de gele-vlagzone wordt begrensd tussen een fysiek gezwaaide of stilgehouden gele en groene vlag (de lengte van 1 baanvak). De 'digitale' vlaggen staan vaak in het midden van een baanvak. Ze zijn weliswaar een hulpstuk voor de zichtbaarheid, maar geven niet de begrenzing van de gele-vlagzone aan. Ze bepalen dus ook niet of iemand onder geel inhaalt of niet. Volgens deze official had Vettel niet onder geel ingehaald.

En hoe zit het dan met die laatste inhaalactie van Vettel op de Torro Rosso?
Bij dat filmpje zie je ook op zijn stuur de gele lichtjes en staat ook: 'Flag', dus dan zou hij toch sowieso niet mogen inhalen?
Anders zal dat ook niet op zijn stuur komen te staan lijkt mij..

Precies, je zou denken dat die lampjes alleen branden wanneer hij in 'n gele zone zit. :-\
Maar ja, dat zou ook 'n technisch falen van het digitale systeem kunnen zijn .... ik weet 't ook niet.
Al met al is er blijkbaar niemand bij Ferrari die er (nog) moeilijk over doet, dus het zal best allemaal oke zijn. ::)

Matthijs

Ik weet het ook niet precies. Uit het filmpje maak ik op dat de lampjes op het stuur corresponderen met de digitale borden. Ook wel logisch, allebei elektronisch. Maar als de digitale borden geen 'inhaalverbod' afdwingen (alleen de fysiek gezwaaide vlaggen doen dat), dan doen de lampjes op het stuur dat dan ook niet.

Kootje


Jehoentelaar

Het idee van die dingen was om in Singapore en Abu Dhabi de zichtbaarheid te vergroten, omdat het daar donker is. Blijkbaar waren ze er zo blijk mee dat ze er mee verder zijn gegaan op andere circuits. Zo zijn de middelen aan het doel voorbij gegaan.


Jehoentelaar

Het inhalen was terecht want Vettel bevond zich in de DRS-zone. Juist... :')

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 28 november 2012 - 20:59:55
Het inhalen was terecht want Vettel bevond zich in de DRS-zone. Juist... :')
Op zich misschien niet zo gek. Wordt DRS tegenwoordig niet automatisch 'disabled' als er geel hangt in de DRS zone??

Jehoentelaar

In ieder geval niet voor elke gele vlag die uitgestoken wordt. Alleen als er echt meerdere ronden nodig zijn om het gevaar weg te krijgen.