Round 20: Grande Prêmio Petrobras do Brasil

Gestart door Enzo, 20 november 2012 - 17:02:37

« vorige - volgende »

Kootje

Sorry Jeroen,maar kijk het filmpje erop na.
Het gaat hier om de 3e aktie, dezelfde als die van dat ene fotootje in dat andere topic.
En Vettel haalt daar idd onder geel de Toro Rosso in, duidelijk nog vóórdat hij de groene vlag gepasseerd is.
Ook wordt er 'n plausibele verklaring overlegd waarom bijna niemand dit heeft gezien, dus wie weet had Ferrari deze beelden niet tot hun beschikking. ???

robbert

mss heeft ferrari wel geld gekregen van de fia om geen protest in te dienen. Want een straf zou hier wel de sport schaden volgens mij

0634

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 20:40:10
Sorry Jeroen,maar kijk het filmpje erop na.
Het gaat hier om de 3e aktie, dezelfde als die van dat ene fotootje in dat andere topic.
En Vettel haalt daar idd onder geel de Toro Rosso in, duidelijk nog vóórdat hij de groene vlag gepasseerd is.
Ook wordt er 'n plausibele verklaring overlegd waarom bijna niemand dit heeft gezien, dus wie weet had Ferrari deze beelden niet tot hun beschikking. ???

Naja, we gaan het meemaken. Ik zou er niet teveel op rekenen.

0634

Citaat van: robbert op 27 november 2012 - 20:46:59
mss heeft ferrari wel geld gekregen van de fia om geen protest in te dienen. Want een straf zou hier wel de sport schaden volgens mij

Hoezo? Mocht het echt zo zijn, is een straf terecht (los van de strafmaat). Het hele jaar door kan je nl gestraft worden voor inhalen onder geel, dan zou het gek zijn dat dat niet gebeurt in de laatste race. Pas dán maakt de FIA zich belachelijk.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 20:48:23
Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 20:40:10
Sorry Jeroen,maar kijk het filmpje erop na.
Het gaat hier om de 3e aktie, dezelfde als die van dat ene fotootje in dat andere topic.
En Vettel haalt daar idd onder geel de Toro Rosso in, duidelijk nog vóórdat hij de groene vlag gepasseerd is.
Ook wordt er 'n plausibele verklaring overlegd waarom bijna niemand dit heeft gezien, dus wie weet had Ferrari deze beelden niet tot hun beschikking. ???

Naja, we gaan het meemaken. Ik zou er niet teveel op rekenen.

Wat gaan we meemaken?
Ik weet niet of Ferrari nu nog in beroep kan gaan, áls ze nu überhaupt wel over deze beelden beschikken. ???

En om eerlijk te zijn maakt het me ook niet zoveel uit of Seb z'n titel mag behouden of niet.
Maar die beelden tonen wel duidelijk en onomstoten aan dat Vettel inhaalde onder geel.
Wat Ferrari en/of de FIA daarmee doen, zal me 'n worst wezen. ;D

0634

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 20:54:22


Wat gaan we meemaken?
Ik weet niet of Ferrari nu nog in beroep kan gaan, áls ze nu überhaupt wel over deze beelden beschikken. ???


Als ze op YouTube staan, zal iemand binnen Ferrari de beelden ongetwijfeld toe gestuurd krijgen...

Kootje

Úiteindelijk zullen ze de beelden best krijgen, maar zou dat niet te laat zijn?
Geen idee hoelang je de uitslag aan kunt vechten eigenlijk, maar daar zal toch wel 'n limiet aan zitten?

Fabian

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 21:03:22
Úiteindelijk zullen ze de beelden best krijgen, maar zou dat niet te laat zijn?
Geen idee hoelang je de uitslag aan kunt vechten eigenlijk, maar daar zal toch wel 'n limiet aan zitten?
Die beslissingen gaan ze echt niet meer terugdraaien. No way. Dat zie ik echt niet gebeuren.

Jehoentelaar

Niemand binnen de organisatie zit te wachten op een groenetafelbeslissing. Ook al zou het terecht zijn om de uitslag te herzien, het zal nooit goed zijn voor de sport.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 20:54:22
Citaat van: Jeroen op 27 november 2012 - 20:48:23
Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 20:40:10
Sorry Jeroen,maar kijk het filmpje erop na.
Het gaat hier om de 3e aktie, dezelfde als die van dat ene fotootje in dat andere topic.
En Vettel haalt daar idd onder geel de Toro Rosso in, duidelijk nog vóórdat hij de groene vlag gepasseerd is.
Ook wordt er 'n plausibele verklaring overlegd waarom bijna niemand dit heeft gezien, dus wie weet had Ferrari deze beelden niet tot hun beschikking. ???

Naja, we gaan het meemaken. Ik zou er niet teveel op rekenen.

Wat gaan we meemaken?
Ik weet niet of Ferrari nu nog in beroep kan gaan, áls ze nu überhaupt wel over deze beelden beschikken. ???

En om eerlijk te zijn maakt het me ook niet zoveel uit of Seb z'n titel mag behouden of niet.
Maar die beelden tonen wel duidelijk en onomstoten aan dat Vettel inhaalde onder geel.
Wat Ferrari en/of de FIA daarmee doen, zal me 'n worst wezen. ;D

knipperend geel. Dat staat toch gelijk aan een gladheid waarschuwing?

Kootje

Nee,

knipperend geel = gele vlag
continu brandend geel = rood/geel gestreepte vlag

Niet dat het zo is, maar zou het zo zijn zoals jij nu zegt, dan zou juist z'n move op Kobayashi tegen het eind vd race 'n "illegal overtake" zijn.
Hoe je 't dus ook went of keert, hij heeft iemand onder geel ingehaald. ;D

Wings

Dan heeft de wedstrijdleiding rechtop geslapen. Einde verhaal toch? Het wordt wel erg uitgemolken (niet door jou specifiek).

Enzo

Citaat van: Kootje op 27 november 2012 - 21:33:18
Nee,

knipperend geel = gele vlag
continu brandend geel = rood/geel gestreepte vlag

Niet dat het zo is, maar zou het zo zijn zoals jij nu zegt, dan zou juist z'n move op Kobayashi tegen het eind vd race 'n "illegal overtake" zijn.
Hoe je 't dus ook went of keert, hij heeft iemand onder geel ingehaald. ;D

Volgens mij was het een gele vlag situatie en daarnaast de geel/rood combinatie voor glad wegdek. Sky heeft een analyse gemaakt door die betreffende scene frame voor frame uit te pluizen. Het blijkt dat aan het begin van het rechte stuk ( net voor de inhaalactie) er een groen vlag word weergegeven. Dit gaf Vettel het teken tot inhalen, hij heeft dus niks verkeerd gedaan. Daarnaast ging Koba meteen de pits in na die actie, dus een plekje terug geven zat er ook niet meer in. Het systeem faalde gewoon en zodoende kan hij niet bestraft worden.

0634

Voor de goede orde: een NIET knipperende gele lamp is gelijk aan geel/rood en dus mag je gewoon inhalen.

Ik heb het filmpje niet gezien maar als die lamp dus niet knipperde mag Vettel gewoon inhalen. En dat is de conclusie die Ferrari ook al had getrokken.

Iceman2012

#389
Voor de goede orde: Vettel heeft niet onder geel ingehaald. Het laatste filmpje weerlegt idd de 2 al eerder genoemde situaties waarbij duidelijk ingehaald wordt onder niet knipperend geel, maar toont zogenaamd wel aan dat Vettel Vergne inhaalde onder (knipperend) geel. Op de getoonde onboard lijkt dat ook zo, echter de situatie was daar zo als in het volgende filmpje ( ), waarbij er duidelijk bij de pitsuitgang groen gezwaaid wordt (iets wat op de onboard door de snelheid vrijwel niet te zien is). Ik ben benieuwd hoe lang er nog vermeende overtredingen van Vettel worden opgevist.